herkes fıkrını dedı ısteyen yuklensın kompresore ısteyen benım gıbı duz yolda 6000 devır..bayır asagı debrıyaj yapsın.
herkesın surus teknıgıdır.ben ayrıca motorun bu bedrıyaj bolumlerınde dınlendıgıne ınanıyorum.
ac gazı basa bas bayır asagı ver kompresoru çinlilerin fazla dayanamayacagı kesın
boşuna debriyaj balatalarını tüketirsin ayrıca eger zincirdi fazla sarkıyorsa zincir rahat olduğundan akordion gibi yukarı aşşağı oynayacak daha sonra dişten kurtulup arkayı kitliyebilir anlatabildimmi bilemiyorum benim önerim ve yaptığım vitesi en büyültmek ve boşta inmek heran gibi bir benzin tasrufu sağlayacağını sanmakbenzinden şikayetçiysen uzun yokuslar örneğin 3-4 kilometre motoru stop et :D
[COLOR="Blue"][B][I]Bize motorsiklet tamirini öğreten ayda 5 dolara çalışıp günde 3 öğün prinç yiyen çinlilere kucak dolu teşekürler...:bounce:[/I][/B][/COLOR]
vitesi en buyultmek ve bosta ınmek
ıkısı aynı andamı nasiiiiiiiiii
arkadasım debrıyajla falan ınılmez yokuş aşşağa at 3 e yada 4e bak kaymak gibi nasıl inecek makına ne fren ne debrıyaj hiç biri kullanılmaz rampa aşşağada![]()
yeni teknoloji araçlar vitesteyken yokuş aşağı neredeyse benzin yakmaz. ancak boştayken daha fazla yakar. enjeksiyonlu ve elektronik beyinli araçlarda boşa almanıza gerek yok. buna clio symboller bile dahil ;)
ama motor da 3 kuruş benzin tasarrufu yapacam diye aman deyim boşa falan almaya kalkmayın!
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
motor üzerinde böyle hesaplar peşinde olmasak yeridir derim
5 lira fazla yaksında vites sorun yapmasın =)
hem boştayken hakimiyet sende olmaz tepki sürecin uzar viteste gitmek daha iyidir
bence![]()
motorun hava soğutmalı olmadığı sürece, boşta giderek souma sistemi düzgün çalışan bir motoru çalışma sıcaklığının altına indiremezsin... termostat denen bir olay var... ha kontak kapatıp inmek yerine, debriyaja basıp inmeyi tavsiye eden bir yazı okumuştum, ama ne kadar doğrudur bilemem... arabalarda debriyaja bassan bile sanzıman dönmeye devam edeceğinden, yağlama sıkıntısı olmaz, ama motosikletlerdeki yağlama sistemini bilmediimden yorum yapamıyorum :D vitesi 6-5-4-3-2-0-1 olan makinede zaten direk boşa atamazsın ama debriyajın tam ayırmama durumunda oluşan sıyırma durumundan başka bir negatif etki olacağını düşünmüyorum... ama tabi kontrollü gitmek adına motoru kompresyondan çıkarmamak daha faydalı olabilir, ki fren balatalarına binen yükü azaltır, yağlama da daha etkin gerçekleşir...
kazasız sürüşler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------
bu arada ben ducati nin komple kullanım kılavuzunu okumuş biri olarak, hiç boşta yada debriyaja basılı gitmeyin diye bir cümle görmedim... tekrar okutmayın şimdi hepsini bana![]()
Cevapların hepsini okudum ve tam ümüdi kestigim anda budur dedim.Aynen katılıyorum.Kitaplarda yazanlara inanmak tabiki okuyucunun elinde fakat kullanıcı kitapları tüketici bilinçlendirici kitaplar yalnızca..Aracımız motosiklet ve devir aralığı çoğu otomobilden yüksek oldugu için gaz kesdiginizde hız azalır.yaklaşık 2004 yılından itibaren 125 cc motorlardada kompresyon olayınının zararını ve yakıt sarffiyatını,avrupa normları zamzingosu uyumu için egr ile cutoff standart olarak bulunuyor. Kara şanzıman oldugundan ki olmasada arka tekerle birlikte debriyaja kadar arka lastikle beraber yekpare.Debriyaja bassanızda şanzıman ve arka teker beraber döndügünden yağ devir daimi olacak olmasa bile zaten motor-şanzuman yagı bir.Rölantide çalıştıgı sürece yağ devirdaim halinde.Yapacağımız tek olumsuzluk baskı bilyasını biraz sıkıştırmış oluruz.Motoru inmeden önce bayırda zorladıysak inerken biraz soğutabileceğimizden güvenlik önlemlerini es geçersek (yüzde yüz güvenli gördügümüz anlarda bir dakika bile sogutmak yeterli motoru)motorumuza ömründen avans bile vermiş oluruz.Eski şöförler motoru sogutma işini ciddiye almak zorundaydı çünki sogutma sistemleri(fan gibi)gelişmiş degildi.Çoğu motosiklet halen öyle,yalnızca rüzgarla hararetini atabiliyor.EmoTHEp
DEMİŞKİ;
motorun hava soğutmalı olmadığı sürece, boşta giderek souma sistemi düzgün çalışan bir motoru çalışma sıcaklığının altına indiremezsin... termostat denen bir olay var... ha kontak kapatıp inmek yerine, debriyaja basıp inmeyi tavsiye eden bir yazı okumuştum, ama ne kadar doğrudur bilemem... arabalarda debriyaja bassan bile sanzıman dönmeye devam edeceğinden, yağlama sıkıntısı olmaz, ama motosikletlerdeki yağlama sistemini bilmediimden yorum yapamıyorum :D vitesi 6-5-4-3-2-0-1 olan makinede zaten direk boşa atamazsın ama debriyajın tam ayırmama durumunda oluşan sıyırma durumundan başka bir negatif etki olacağını düşünmüyorum... ama tabi kontrollü gitmek adına motoru kompresyondan çıkarmamak daha faydalı olabilir, ki fren balatalarına binen yükü azaltır, yağlama da daha etkin gerçekleşir...
kazasız sürüşler
bu arada ben ducati nin komple kullanım kılavuzunu okumuş biri olarak, hiç boşta yada debriyaja basılı gitmeyin diye bir cümle görmedim... tekrar okutmayın şimdi hepsini bana
Valla aynısını motor kullanmaya yeni başladığım zamanlarda dalgınlıkla bir kere yaptım. 2 de iniyordum, yeni kalkmıştım motorla. Motorda hızlanmıştı yokuş aşağı, debriyaj yaptım 10 saniye kadar motor devri yükselmiş, 3 atınca arka teker steblize yolda çok kötü kaydı...Tabi sabah sabah uyanmış olduk. Allah bir daha böyle uyandırmasınMotoru zor toparlamıştım, kaygan yolda...
Arkadaşlar kompresörde inmek benzin harcamasada gereksiz yere motoru devirlendirip gereksiz aşınma (piston segman) yapmış olamazmı?
piranha dört ve bassturbın nıckı yanlıs yazdıysam ozur bunları yazarken nıcı goremıyoruzya..
ıkı arkadasa katılıyorum sık debrıyajı rahatlasın motor sogusun ruzgarla beraber oohhh
Bu işin normali komprösöre binmiş motoru,mesela 3vitestesin,3vitesin hızlimiti diyelimki 30km ile 50km arasında,bayır aşağı inerken debriyajı bıraktın,motor hızlanmaya başladı,devirarttı,hız arttı.3.vitesin hızlimitini aşmaya başladı...
Buşekilde inersen motorun ömrünü çabuk bitirirsin,yapılması gereken 3.vitesin hızlimitini koruyacak şekilde koprösör+frenle iniceksin...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Ben hergün 3km yokuş çıkıyorum ve aynı yokuşu iniyorum.
İnerken 5 viteste iken devir 5000 olduğuda debriyajı sıkıp kalan yokuşu sıkılı vaziyette inerim. Hatta virajda fren yapmam. Debriyajı biraz salıyorum motor freni yetiyor.
Şimdiye kadar böyle yaptım birşey olmadı motoruma. Tabi aşağı inerken tetik olmanız gerek. Hız göstergesine sık sık bakıp motorun 5 vites max. süretinin üzerine çıkmamak lazım. Yoksa debriyaj elinden kaçarsa motor öne kapaklanır panik yaparsan düşersin.
Ramzey qm 250cc.
Alla alla koca üretici Yamaha'dan çok gezdiğin için iyi biliyorsun ha pes diyorum pess...
Herifler kendi motorlarının kullanıcı kitabına kocaman harflerle yazmışlar
Sağdan soldan duyduğunuz bilgilerle gelmeyin, ben ispat olarak kitabı koyacağım sen ne koyacaksın, hangi araştırmayı, hangi belgeyi, çok gezmişsin bunu mu yazacaksın?
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
konu başlığındaki gibi debriyaja basıp gidersen debriyajın yanar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)