Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    20 Temmuz 2009
    Şehir
    cevizlibağ
    Motosikleti
    CBR 600F
    Alıntı 2-teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her sounun bi başlangıcı vermış . niye vitese dokunuyon ki
    ister sallan git ister sallan gel
    İster Sallan Gez -
    Koyver derdin silinsin
    Göster gönlün görünsün

    Yolver öfken yorulsun
    Hoşgör ruhun sevinsin
    Sonra sonra

    İster sallan gez
    İster çalış ister yorul
    İstersen sallan gez
    İster kudur ister durul

    Gel bu günün hakkını ver
    Yarını yarın düşünürsün
    Yarını yarın görürsün

    arkadşım sen ne içiyosan kimsye verme
    ciddi bi yazıydı.sana tekrar açıklamayacam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı mustanoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kim demiş yahu motora zarar verirsin diye . yok öle bişey . debriyaja bastığın için arka tekerle piston arasındaki bağlantı kesilir ve motor devri rolantiye düşer.sanjıman dönmeye devam eder fakat pistona etki etmez. motor yürür durumda olduğu için hava akışı vardır . ısınma problemi olmaz (na mümkün) . sürüşte ben problem yaşamıyorum . arkadaş ben scooter ı bile boşa atabiliyorum .bunlar tecrübe işi .işi bilicen tamirciye gitmiycen .

    şunu bi dene ;
    1,motoru vitese tak elinle arka tekeri döndür
    2,motoru boşa al arka tekeri elinle döndür

    sonra da şunu cevapla bana ;
    uzun uzun sallanırken yavaşlayıp boşa mı atmalı yoksa yüksek viteste mi seyretmeli ?
    Kullanıcı kitaplarının hepsi yalancı o zaman demek ki
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #43

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    herkes fıkrını dedı ısteyen yuklensın kompresore ısteyen benım gıbı duz yolda 6000 devır..bayır asagı debrıyaj yapsın.
    herkesın surus teknıgıdır.ben ayrıca motorun bu bedrıyaj bolumlerınde dınlendıgıne ınanıyorum.

    ac gazı basa bas bayır asagı ver kompresoru çinlilerin fazla dayanamayacagı kesın

  4. #44

    Üyelik
    05 Temmuz 2006
    Şehir
    dağ deniz kulübem
    Motosikleti
    RaMiZ 100 karacay&Mondi Macit 150
    boşuna debriyaj balatalarını tüketirsin ayrıca eger zincirdi fazla sarkıyorsa zincir rahat olduğundan akordion gibi yukarı aşşağı oynayacak daha sonra dişten kurtulup arkayı kitliyebilir anlatabildimmi bilemiyorum benim önerim ve yaptığım vitesi en büyültmek ve boşta inmek heran gibi bir benzin tasrufu sağlayacağını sanmakbenzinden şikayetçiysen uzun yokuslar örneğin 3-4 kilometre motoru stop et :D
    [COLOR="Blue"][B][I]Bize motorsiklet tamirini öğreten ayda 5 dolara çalışıp günde 3 öğün prinç yiyen çinlilere kucak dolu teşekürler...:bounce:[/I][/B][/COLOR]

  5. #45

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    vitesi en buyultmek ve bosta ınmek

    ıkısı aynı andamı nasiiiiiiiiii

  6. #46
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    arkadasım debrıyajla falan ınılmez yokuş aşşağa at 3 e yada 4e bak kaymak gibi nasıl inecek makına ne fren ne debrıyaj hiç biri kullanılmaz rampa aşşağada

  7. #47
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    Alıntı starblazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni teknoloji araçlar boşta iken neredeyse hiç benzin yakmaz .
    .
    yeni teknoloji araçlar vitesteyken yokuş aşağı neredeyse benzin yakmaz. ancak boştayken daha fazla yakar. enjeksiyonlu ve elektronik beyinli araçlarda boşa almanıza gerek yok. buna clio symboller bile dahil ;)

    ama motor da 3 kuruş benzin tasarrufu yapacam diye aman deyim boşa falan almaya kalkmayın!
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  8. #48
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    motor üzerinde böyle hesaplar peşinde olmasak yeridir derim
    5 lira fazla yaksında vites sorun yapmasın =)
    hem boştayken hakimiyet sende olmaz tepki sürecin uzar viteste gitmek daha iyidir


    bence

  9. #49
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Alıntı adasel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni teknoloji araçlar vitesteyken yokuş aşağı neredeyse benzin yakmaz. ancak boştayken daha fazla yakar. enjeksiyonlu ve elektronik beyinli araçlarda boşa almanıza gerek yok. buna clio symboller bile dahil ;)

    ama motor da 3 kuruş benzin tasarrufu yapacam diye aman deyim boşa falan almaya kalkmayın!
    Tamam yanlış yazmışız kafamıza kakamayın

    Boşta kısmı viteste olarak düzeltilmiştir

    Bilgisayar okumuş biri bukadar motordan anlar , yol bilgisayarı ne derse o
    içerde ne fırtınalar kopar gormek zor .

  10. #50
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    motorun hava soğutmalı olmadığı sürece, boşta giderek souma sistemi düzgün çalışan bir motoru çalışma sıcaklığının altına indiremezsin... termostat denen bir olay var... ha kontak kapatıp inmek yerine, debriyaja basıp inmeyi tavsiye eden bir yazı okumuştum, ama ne kadar doğrudur bilemem... arabalarda debriyaja bassan bile sanzıman dönmeye devam edeceğinden, yağlama sıkıntısı olmaz, ama motosikletlerdeki yağlama sistemini bilmediimden yorum yapamıyorum :D vitesi 6-5-4-3-2-0-1 olan makinede zaten direk boşa atamazsın ama debriyajın tam ayırmama durumunda oluşan sıyırma durumundan başka bir negatif etki olacağını düşünmüyorum... ama tabi kontrollü gitmek adına motoru kompresyondan çıkarmamak daha faydalı olabilir, ki fren balatalarına binen yükü azaltır, yağlama da daha etkin gerçekleşir...

    kazasız sürüşler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------

    bu arada ben ducati nin komple kullanım kılavuzunu okumuş biri olarak, hiç boşta yada debriyaja basılı gitmeyin diye bir cümle görmedim... tekrar okutmayın şimdi hepsini bana

  11. #51

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    EmoTHEp
    DEMİŞKİ;



    motorun hava soğutmalı olmadığı sürece, boşta giderek souma sistemi düzgün çalışan bir motoru çalışma sıcaklığının altına indiremezsin... termostat denen bir olay var... ha kontak kapatıp inmek yerine, debriyaja basıp inmeyi tavsiye eden bir yazı okumuştum, ama ne kadar doğrudur bilemem... arabalarda debriyaja bassan bile sanzıman dönmeye devam edeceğinden, yağlama sıkıntısı olmaz, ama motosikletlerdeki yağlama sistemini bilmediimden yorum yapamıyorum :D vitesi 6-5-4-3-2-0-1 olan makinede zaten direk boşa atamazsın ama debriyajın tam ayırmama durumunda oluşan sıyırma durumundan başka bir negatif etki olacağını düşünmüyorum... ama tabi kontrollü gitmek adına motoru kompresyondan çıkarmamak daha faydalı olabilir, ki fren balatalarına binen yükü azaltır, yağlama da daha etkin gerçekleşir...

    kazasız sürüşler

    bu arada ben ducati nin komple kullanım kılavuzunu okumuş biri olarak, hiç boşta yada debriyaja basılı gitmeyin diye bir cümle görmedim... tekrar okutmayın şimdi hepsini bana
    Cevapların hepsini okudum ve tam ümüdi kestigim anda budur dedim.Aynen katılıyorum.Kitaplarda yazanlara inanmak tabiki okuyucunun elinde fakat kullanıcı kitapları tüketici bilinçlendirici kitaplar yalnızca..Aracımız motosiklet ve devir aralığı çoğu otomobilden yüksek oldugu için gaz kesdiginizde hız azalır.yaklaşık 2004 yılından itibaren 125 cc motorlardada kompresyon olayınının zararını ve yakıt sarffiyatını,avrupa normları zamzingosu uyumu için egr ile cutoff standart olarak bulunuyor. Kara şanzıman oldugundan ki olmasada arka tekerle birlikte debriyaja kadar arka lastikle beraber yekpare.Debriyaja bassanızda şanzıman ve arka teker beraber döndügünden yağ devir daimi olacak olmasa bile zaten motor-şanzuman yagı bir.Rölantide çalıştıgı sürece yağ devirdaim halinde.Yapacağımız tek olumsuzluk baskı bilyasını biraz sıkıştırmış oluruz.Motoru inmeden önce bayırda zorladıysak inerken biraz soğutabileceğimizden güvenlik önlemlerini es geçersek (yüzde yüz güvenli gördügümüz anlarda bir dakika bile sogutmak yeterli motoru)motorumuza ömründen avans bile vermiş oluruz.Eski şöförler motoru sogutma işini ciddiye almak zorundaydı çünki sogutma sistemleri(fan gibi)gelişmiş degildi.Çoğu motosiklet halen öyle,yalnızca rüzgarla hararetini atabiliyor.

  12. #52
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    Alıntı starblazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni teknoloji araçlar boşta iken neredeyse hiç benzin yakmaz .
    Araç bilgisayarlarından bunu hemen görebilirsin.

    Motorda sorun olur gibi .

    Mesela 2. viteste boştasın ve motor aşağıya doğru hızlandı , normalde 5. vites atman gerekirken 3. vitese attın . Film şeridi olayına girersin gibi geliyor bana .


    Aman derim yapma.
    Valla aynısını motor kullanmaya yeni başladığım zamanlarda dalgınlıkla bir kere yaptım. 2 de iniyordum, yeni kalkmıştım motorla. Motorda hızlanmıştı yokuş aşağı, debriyaj yaptım 10 saniye kadar motor devri yükselmiş, 3 atınca arka teker steblize yolda çok kötü kaydı...Tabi sabah sabah uyanmış olduk. Allah bir daha böyle uyandırmasınMotoru zor toparlamıştım, kaygan yolda...

  13. #53
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Arkadaşlar kompresörde inmek benzin harcamasada gereksiz yere motoru devirlendirip gereksiz aşınma (piston segman) yapmış olamazmı?

  14. #54
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı EmoTHEp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun hava soğutmalı olmadığı sürece, boşta giderek souma sistemi düzgün çalışan bir motoru çalışma sıcaklığının altına indiremezsin... termostat denen bir olay var... ha kontak kapatıp inmek yerine, debriyaja basıp inmeyi tavsiye eden bir yazı okumuştum, ama ne kadar doğrudur bilemem... arabalarda debriyaja bassan bile sanzıman dönmeye devam edeceğinden, yağlama sıkıntısı olmaz, ama motosikletlerdeki yağlama sistemini bilmediimden yorum yapamıyorum :D vitesi 6-5-4-3-2-0-1 olan makinede zaten direk boşa atamazsın ama debriyajın tam ayırmama durumunda oluşan sıyırma durumundan başka bir negatif etki olacağını düşünmüyorum... ama tabi kontrollü gitmek adına motoru kompresyondan çıkarmamak daha faydalı olabilir, ki fren balatalarına binen yükü azaltır, yağlama da daha etkin gerçekleşir...

    kazasız sürüşler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------

    bu arada ben ducati nin komple kullanım kılavuzunu okumuş biri olarak, hiç boşta yada debriyaja basılı gitmeyin diye bir cümle görmedim... tekrar okutmayın şimdi hepsini bana
    Benimkinde yazıyor
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  15. #55

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    piranha dört ve bassturbın nıckı yanlıs yazdıysam ozur bunları yazarken nıcı goremıyoruzya..
    ıkı arkadasa katılıyorum sık debrıyajı rahatlasın motor sogusun ruzgarla beraber oohhh

  16. #56
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Bu işin normali komprösöre binmiş motoru,mesela 3vitestesin,3vitesin hızlimiti diyelimki 30km ile 50km arasında,bayır aşağı inerken debriyajı bıraktın,motor hızlanmaya başladı,devirarttı,hız arttı.3.vitesin hızlimitini aşmaya başladı...

    Buşekilde inersen motorun ömrünü çabuk bitirirsin,yapılması gereken 3.vitesin hızlimitini koruyacak şekilde koprösör+frenle iniceksin...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  17. #57

    Üyelik
    01 Mayıs 2010
    Ben hergün 3km yokuş çıkıyorum ve aynı yokuşu iniyorum.
    İnerken 5 viteste iken devir 5000 olduğuda debriyajı sıkıp kalan yokuşu sıkılı vaziyette inerim. Hatta virajda fren yapmam. Debriyajı biraz salıyorum motor freni yetiyor.
    Şimdiye kadar böyle yaptım birşey olmadı motoruma. Tabi aşağı inerken tetik olmanız gerek. Hız göstergesine sık sık bakıp motorun 5 vites max. süretinin üzerine çıkmamak lazım. Yoksa debriyaj elinden kaçarsa motor öne kapaklanır panik yaparsan düşersin.
    Ramzey qm 250cc.

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanıcı kitaplarının hepsi yalancı o zaman demek ki
    çok gezen mi bilir çok okuyan mı ? misal ben yola çıktım mı 500 km arkama bakmam. bunu kitaplara değil tecrübeme borçluyum . her kitap doğru değildir . bilginin doğrusu tecrübe ile gelir . kitaplarda yanlış yaılablir ya da sen yanlış yorumlamış olabilirsin

  19. #59
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı 2-teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok gezen mi bilir çok okuyan mı ? misal ben yola çıktım mı 500 km arkama bakmam. bunu kitaplara değil tecrübeme borçluyum . her kitap doğru değildir . bilginin doğrusu tecrübe ile gelir . kitaplarda yanlış yaılablir ya da sen yanlış yorumlamış olabilirsin
    Alla alla koca üretici Yamaha'dan çok gezdiğin için iyi biliyorsun ha pes diyorum pess...

    Herifler kendi motorlarının kullanıcı kitabına kocaman harflerle yazmışlar

    Sağdan soldan duyduğunuz bilgilerle gelmeyin, ben ispat olarak kitabı koyacağım sen ne koyacaksın, hangi araştırmayı, hangi belgeyi, çok gezmişsin bunu mu yazacaksın?
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  20. #60
    devilcerkez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    BMW F650GS
    konu başlığındaki gibi debriyaja basıp gidersen debriyajın yanar


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)