uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek
Reklamlar
-
12 Haziran 2010, 00:55
#21
Araç'da, yokuş aşağı vitesi boşa atmanın, az benzin yakcanı düşüncesi çoğu insanın cahilliğinden (çünkü her zaman savunurlar fikirlerini) bu yazacaklarımı düşünmezler: vites boşta yokuş aşağı inme: rolantide yaktı benzin, fren balatası(bu sefer buna ihtyaç var); vites'te yokuş aşağı inmede daha az yakıt harcama, daha az frene basma ihtiyacı(aracın yokuş aşa hızlanması engelledinden) buna ek olarak daha güvenli iniş. Bu yazdım bilgiler atelyede test edilmiştir.
Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?
Reklamlar
-
12 Haziran 2010, 01:28
#22
Aynısını ben yapıyorum kardeşim yani iniş uzun ise salıyorum enişteyi gidiyor, ancak bunu yüksek vitese alarak yapıyorum, düşünsene iki veya üçüncü vitestesin çıktın doksan kilometreye elin debriyajda ani bişey oldu ve şak diye bıraktın, ondan sonrada alırsın eline şanzımanı, tavsiye edilecek bir durum değil tabi, yokuş inerken yüksek vitesle inersin hiç gaz vermezssen rolantide gittiği kadar benzin gider motora, benimde savunduğum bişey vardır yokuş aşağı inerken hiç gazlamasanda belki motor üç dört bin devire çıkar buda bir aşınma demektir oysa motor aşınacağına frenle inerim balatalar aşınsın, elbette hayati önlemler herşeyin önünde gelir, hani bir laf vardır ne şamın şekeri nede arabın yüzü keyifli ve emniyetli sürüşler dilerim..
-
12 Haziran 2010, 03:34
#23
Vitesi boşa atıp benzinden tasarruf edeyim diyenler boşuna uğraşmasın. Motorun yükündeki ve devrindeki ani düşme ile relanti devrinde çalışan motor dış soğuma etkisiyle dıştan büzüşür,iç ısı muhafaza edilir parça aralıkları azalır. Yüksek hızda boşa atmak motorun yeterince yağlanmasını engeller. Düşük hızda şehir içinde bir sakınca yoktur. Yüksek hızda yavaşlarken boşa atmak motor kompresyonuyla yavaşlamayı etkisiz bırakır.
Yakıt,relantide karışım oranı zengin karışımdır,motorun ataletini yenmesi için yakıt daha fazla gönderilir. Bayırdan boşta salınan ve çeyrek gaz verilen bir motor relantideki yaktığından fazla bir yakıt yakmaz. Uludağ Ü. Otomotiv bölümü başkanınca şahin araçta tecrübe edilmiştir.
-
12 Haziran 2010, 05:11
#24
motorhocası adlı üyeden alıntı
Vitesi boşa atıp benzinden tasarruf edeyim diyenler boşuna uğraşmasın. Motorun yükündeki ve devrindeki ani düşme ile relanti devrinde çalışan motor dış soğuma etkisiyle dıştan büzüşür,iç ısı muhafaza edilir parça aralıkları azalır. Yüksek hızda boşa atmak motorun yeterince yağlanmasını engeller. Düşük hızda şehir içinde bir sakınca yoktur. Yüksek hızda yavaşlarken boşa atmak motor kompresyonuyla yavaşlamayı etkisiz bırakır.
Yakıt,relantide karışım oranı zengin karışımdır,motorun ataletini yenmesi için yakıt daha fazla gönderilir. Bayırdan boşta salınan ve çeyrek gaz verilen bir motor relantideki yaktığından fazla bir yakıt yakmaz. Uludağ Ü. Otomotiv bölümü başkanınca şahin araçta tecrübe edilmiştir.
Hocam ne diyosun şimdi sıkıcazmı sıkmicazmı debriyajı
-
12 Haziran 2010, 11:16
#25
wanda adlı üyeden alıntı
Aynısını ben yapıyorum kardeşim yani iniş uzun ise salıyorum enişteyi gidiyor, ancak bunu yüksek vitese alarak yapıyorum, düşünsene iki veya üçüncü vitestesin çıktın doksan kilometreye elin debriyajda ani bişey oldu ve şak diye bıraktın, ondan sonrada alırsın eline şanzımanı, tavsiye edilecek bir durum değil tabi, yokuş inerken yüksek vitesle inersin hiç gaz vermezssen rolantide gittiği kadar benzin gider motora, benimde savunduğum bişey vardır yokuş aşağı inerken hiç gazlamasanda belki motor üç dört bin devire çıkar buda bir aşınma demektir oysa motor aşınacağına frenle inerim balatalar aşınsın, elbette hayati önlemler herşeyin önünde gelir, hani bir laf vardır ne şamın şekeri nede arabın yüzü
keyifli ve emniyetli sürüşler dilerim..
Sen herhalde otomotiv ( makina eğitim ) bölümünü okudun bizden daha çok biliyorsun, motora neyin zararlı neyin zararsız olduğunu; motor hocasının yazısınıda bir oku, benim yazdıklarımıda onları birleştir, ondan sonrada kanıtlayıp koy buraya ölçü aletleri rektifiye ben den bilmedin konularda insanları yanlış yönlendirme.
Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?
-
12 Haziran 2010, 13:11
#26
klm644 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar malum arabaları uzun inişlerde boşa alıp yakıt tassurufu yapabiliyoruz.
starblazer adlı üyeden alıntı
Yeni teknoloji araçlar boşta iken neredeyse hiç benzin yakmaz .
Araç bilgisayarlarından bunu hemen görebilirsin.
tamamen yanlış...
otomobillerde boşta giderken rölanti yakıtı kadar yakıt yakılır. oysa gaz vermeden viteste gidilirse yakıt sarfıyatı SIFIR olur. araç bilgisayarında gördüğünüz de budur. boşa alırsanız anlık tüketimin sıfır olmadığını ama viteste iken gazdan ayağınızı çektiğinizde sıfıra düştüğünü görürsünüz.
buna CUT-OFF sistemi deniyor. sistemin temeli şu :
bisikletlerde tekerlere takılan dinamoları bilirsiniz. hani teker döndükçe dinamoda döner ve elektrik üretir, o elektrik de önde bağlı olan farı yakar. aynı şeyin tersi de geçerlidir. yani dinamoyu döndürüp elektrik elde ettiğiniz gibi (jeneratör veya alternatör prensibi) aynı şekilde dinamonun elektrik elde ettiğiniz ucuna başka yerden aldığınız elektriği verirseniz de tekeri döndürebilirsiniz.
aynı şey arabada da geçerlidir. aracı hareket ettirmek için gaz verip yakıtı yakıp motorun pistonlarını döndürerek bu hareketi tekerlere ilettiğiniz gibi, aynı şekilde tekerleri döndürürseniz de viteste olduğu sürece şanzıman ve volant üzerinden krankı yani pistonları döndürebilirsiniz. dolayısıyla düz yolda giderken pistonların aracı hareket ettirecek devirde dönebilmesi için gaz verirsiniz. aynı şekilde örneğin rampa inişlerde ayağınızı gazdan çekerseniz, zaten önceden aracın almış olduğu ve rampa inişi dolayısıyla da devam ettirilebilen kinetik enerjisiyle tekerlekler belli devirde hareket halinde olacağı için gaz vermeseniz ve hatta motoru stop etseniz de tekerlekteki dönme hareketi şanzıman üzerinden pistonların hareketini devam ettirecektir. dolayısıyla böyle bir durumda yakıt yakmaya gerek yoktur.
peki sistem bunu nasıl işletiyor? şöyle :
örneğin rampa inmeye başladınız ve viteste ayağınızı gazdan çektiniz. işletim sistemi bunu algılar ve motor devri rölanti devrinin üzerinde olduğu sürece enjektörleri kapatarak yakıt akışını keser. ancak diğer sistem aynen işlemeye devam eder. pistonlar zaten tüm zamanlarını yerine getirebilecek devirde dönebildiği için, subaplar açılır, hava emilir, içine yakıt püskürtülmeden sıkıştırılır, ateşleme sırası gelen silindirde buji ateşlemesini yapar, eksoz subapları açılır ve içerideki hava (içinde yakıt olmayan hava) eksozdan atılır. (burada emisyon da sıfırdır).
peki bu ne zamana kadar böyle devam eder? siz tekrar gaz verene ya da rampa düzleştikçe düşen devriniz, rölanti devrine yaklaşana kadar ki zaten devir bu kadar düştüğünde araç stop eğilimine girmeye başlayacağından siz de yola devam etmek için gaz vereceksiniz...
bu sistem sayesinde, pratikte mümkün olmasa da teorikte, aracınızın 1000 km boyunca akabileceği bir rampa bulursanız, o yolu 1000 km boyunca sıfır yakıtla tamamlama imkanınız var.
peki, boşta inilirse niye yakıt harcanır? çünkü, bir motorun kendi başına çalışabilmesi için belli bir devirde dönebilmesi lazım. (otomobiller için genellikle 800-900-1000 devir/dakika). boşta yol adığınız sürece bu deviri motora çevirebilecek tekerlek dönüşünden mahrumsunuz demektir. dolayısıyla motorun o devirde dönebilmesi için rölanti yakıtı dediğimiz kadarını yakmak zorunda. bu nedenle de bir yolda boşta akmakla aracı durduğu yerde rölentide çalıştırmak arasında hiç bir fark yok. boşta olduğunuz sürece rölanti yakıtı kadar yakıtı yakacaksınız.
otomobillerde durum bu. motosikletlerdeki enjeksiyon işletim sistemleri nasıldır çok bilmiyorum. dolayısıyla cut-off motosikletler için de geçerli mi onu da bilmiyorum. ancak karbüratörlü motorlar için bunun pek mümkün olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim...
-
12 Haziran 2010, 13:16
#27
herkese selam , öncelikle şu vitesi boşa atmak veya debriyajı sıkıp gitmek sizce de mantıklı birşey mi ? bence değil , motorsiklet kullanıcılarının tek bir sorunu var o da trafikte önemsenmiyor olmaları . böyle bir sorun varken birde kendi güvenliğimizi daha da riskli bir hale dönüştürmek bana pek mantıklı gelmiyor . eğer tasarruf etmek istiyorsanız kendi harcamalarınızdan kısıtlamanız gerekir . motosiklet bir tasarruf aracı değildir . zaten kazaların birçoğu buna benzer nedenlerden meydana geliyor. öncelikle kendi sağlığımızı , sonra motorun sağlığını düşünmeliyiz . motorum çok yakıyor bu yüzden böyle bişey yapıyorum diyenlere sesleniyorum daha az kullanın veya motorunuzu değiştirin tercih size kalmış . herkese kazasız bol keyifli sürüşler dilerim ..!
-
12 Haziran 2010, 13:48
#28
Ben şöyle birşey söylicem,
Şimdi bizim cbf 150'lerde farlarını kesinlikle kapatamıyorsun,yani dinamo sistemi ile marşa bastığın anda yanmaya başlıyor,taki stop edinceye kadar veya debriyaja bastığın zaman.
Motor çalışırken farları cansız,mum gibi yanıyor.Fakat gaza dokununca farlar canlanmaya başlıyor ''nekadar gaz,okadar ışık''
Bundan şunu anlıyoruz,yokuş aşağı inişte,gazı bırakınca komprösöre binen motor,ışıkların canlı olarak yanmasını sürdürüyor.Fakaaat,debriyaja bastığın anda ışık bir anda mum seviyesine iniyor.
Yani bu adamlar,bayır aşağı inerken motoru boşa almak veya debriyaj basılı inmenin olmayacağını düşünerek yapmışlar...
Bu demek oluyorki yokuş aşağı inişlerde,boşa almak,debriyaj basılı inmek faydasız ve zararlıdır...Demişler
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
12 Haziran 2010, 14:37
#29
bıde ben yazayım herkes teorık anlatmıs olayı bende pratık yazayım
motor kompreseruyle ınınce devır artar motor bagırır yakıt yakarsınız bu kadar basıt
dusuk vıteste debrıyaj sıkarsan bıraktıgında problem olur.
ben sahsen hergun 5+2 km bayır ınıyorum 5.vites debrıyaja basarak ınıyorum(zaten boşa almak mumkun deıl.alsanda o hızla 2 ye atınca taaaakkkk dıye bı ses duyarsınkı oda dişli ve hilal sesıdır şanzumanın bozulması yakın demektır)
tabıkı devırde rolantı devrınde az yakıypor motor bole...15 senedır
hıc bır motorumdada debrıyaj balatası bıtmedı
-
12 Haziran 2010, 15:25
#30
holow adlı üyeden alıntı
bıde ben yazayım herkes teorık anlatmıs olayı bende pratık yazayım
motor kompreseruyle ınınce devır artar motor bagırır yakıt yakarsınız bu kadar basıt
dusuk vıteste debrıyaj sıkarsan bıraktıgında problem olur.
ben sahsen hergun 5+2 km bayır ınıyorum 5.vites debrıyaja basarak ınıyorum(zaten boşa almak mumkun deıl.alsanda o hızla 2 ye atınca taaaakkkk dıye bı ses duyarsınkı oda dişli ve hilal sesıdır şanzumanın bozulması yakın demektır)
tabıkı devırde rolantı devrınde az yakıypor motor bole...15 senedır
hıc bır motorumdada debrıyaj balatası bıtmedı
Yaptığın uygulama bence yanlış,belki debriyajına birşey olmamış ama önüne birşey çıktığında veya ani durman gerktiğinde,manevra yapmak istediğinde zorluğunu yaşarsın...
Hatta durmak istenildiğinde,önce firene sonra debriyaja basmak durma mesafesini kısaltır.
Deniye bilirsin...
Birde teorik olarak değil %99'u tecrübedir yazılıp çizilenlerin.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
13 Haziran 2010, 02:54
#31
aya adlı üyeden alıntı
tamamen yanlış...
otomobillerde boşta giderken rölanti yakıtı kadar yakıt yakılır. oysa gaz vermeden viteste gidilirse yakıt sarfıyatı SIFIR olur. araç bilgisayarında gördüğünüz de budur. boşa alırsanız anlık tüketimin sıfır olmadığını ama viteste iken gazdan ayağınızı çektiğinizde sıfıra düştüğünü görürsünüz.
buna CUT-OFF sistemi deniyor. sistemin temeli şu :
bisikletlerde tekerlere takılan dinamoları bilirsiniz. hani teker döndükçe dinamoda döner ve elektrik üretir, o elektrik de önde bağlı olan farı yakar. aynı şeyin tersi de geçerlidir. yani dinamoyu döndürüp elektrik elde ettiğiniz gibi (jeneratör veya alternatör prensibi) aynı şekilde dinamonun elektrik elde ettiğiniz ucuna başka yerden aldığınız elektriği verirseniz de tekeri döndürebilirsiniz.
aynı şey arabada da geçerlidir. aracı hareket ettirmek için gaz verip yakıtı yakıp motorun pistonlarını döndürerek bu hareketi tekerlere ilettiğiniz gibi, aynı şekilde tekerleri döndürürseniz de viteste olduğu sürece şanzıman ve volant üzerinden krankı yani pistonları döndürebilirsiniz. dolayısıyla düz yolda giderken pistonların aracı hareket ettirecek devirde dönebilmesi için gaz verirsiniz. aynı şekilde örneğin rampa inişlerde ayağınızı gazdan çekerseniz, zaten önceden aracın almış olduğu ve rampa inişi dolayısıyla da devam ettirilebilen kinetik enerjisiyle tekerlekler belli devirde hareket halinde olacağı için gaz vermeseniz ve hatta motoru stop etseniz de tekerlekteki dönme hareketi şanzıman üzerinden pistonların hareketini devam ettirecektir. dolayısıyla böyle bir durumda yakıt yakmaya gerek yoktur.
peki sistem bunu nasıl işletiyor? şöyle :
örneğin rampa inmeye başladınız ve viteste ayağınızı gazdan çektiniz. işletim sistemi bunu algılar ve motor devri rölanti devrinin üzerinde olduğu sürece enjektörleri kapatarak yakıt akışını keser. ancak diğer sistem aynen işlemeye devam eder. pistonlar zaten tüm zamanlarını yerine getirebilecek devirde dönebildiği için, subaplar açılır, hava emilir, içine yakıt püskürtülmeden sıkıştırılır, ateşleme sırası gelen silindirde buji ateşlemesini yapar, eksoz subapları açılır ve içerideki hava (içinde yakıt olmayan hava) eksozdan atılır. (burada emisyon da sıfırdır).
peki bu ne zamana kadar böyle devam eder? siz tekrar gaz verene ya da rampa düzleştikçe düşen devriniz, rölanti devrine yaklaşana kadar ki zaten devir bu kadar düştüğünde araç stop eğilimine girmeye başlayacağından siz de yola devam etmek için gaz vereceksiniz...
bu sistem sayesinde, pratikte mümkün olmasa da teorikte, aracınızın 1000 km boyunca akabileceği bir rampa bulursanız, o yolu 1000 km boyunca sıfır yakıtla tamamlama imkanınız var.
peki, boşta inilirse niye yakıt harcanır? çünkü, bir motorun kendi başına çalışabilmesi için belli bir devirde dönebilmesi lazım. (otomobiller için genellikle 800-900-1000 devir/dakika). boşta yol adığınız sürece bu deviri motora çevirebilecek tekerlek dönüşünden mahrumsunuz demektir. dolayısıyla motorun o devirde dönebilmesi için rölanti yakıtı dediğimiz kadarını yakmak zorunda. bu nedenle de bir yolda boşta akmakla aracı durduğu yerde rölentide çalıştırmak arasında hiç bir fark yok. boşta olduğunuz sürece rölanti yakıtı kadar yakıtı yakacaksınız.
otomobillerde durum bu. motosikletlerdeki enjeksiyon işletim sistemleri nasıldır çok bilmiyorum. dolayısıyla cut-off motosikletler için de geçerli mi onu da bilmiyorum. ancak karbüratörlü motorlar için bunun pek mümkün olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim...
söylediğiniz cut-off sistemini bende duydum ama o sadece yeni sistem araçlarda var ben kendi aracım için (eski sistem karbüratörlü) yakıt tasarrufu yaptığımı söylemiştim.
motorlar da karbüratörlü olduğuna göre...
debriyajı sıkarak yakıt tasarrufu yapılacağı kesin.
ama bunun motora bi zararı varmı orası hala meçhul
herkes bişey yazmış çoğu zararı var diyor ama holow arkadaş 15 senedir böyle yaptığını zararının olmadığını söylemiş.
-
13 Haziran 2010, 03:26
#32
abi şu güvenli sürüşü.manavra olaylarını bi kenara bırakalım topikte sorulduğu gibi.
benzin tasarrufu olurmu?motora zararı varmı debriyajı sıkmanın?
bu inişe(yola) bağlı diyosanız ben daha kolay bişy sorum kendi yaptığmla ilgili.
E-5 te 120 le geliyorm.devir 8bin civarı.inişe geldiğmde debriyaşı sıkıyorm düze gelinceye kadar 105 e düşüyo hızm,debriyajı bırakıp gaz devam.rolantide indim 1,500 -viteste gelsem 120 8bin devir.gaz vermessen yavaşlıyo belki 70 e incek hız. şimdi rolanti dahamı fazla yaktı.???
-
13 Haziran 2010, 03:33
#33
kim demiş yahu motora zarar verirsin diye . yok öle bişey . debriyaja bastığın için arka tekerle piston arasındaki bağlantı kesilir ve motor devri rolantiye düşer.sanjıman dönmeye devam eder fakat pistona etki etmez. motor yürür durumda olduğu için hava akışı vardır . ısınma problemi olmaz (na mümkün) . sürüşte ben problem yaşamıyorum . arkadaş ben scooter ı bile boşa atabiliyorum .bunlar tecrübe işi .işi bilicen tamirciye gitmiycen .
şunu bi dene ;
1,motoru vitese tak elinle arka tekeri döndür
2,motoru boşa al arka tekeri elinle döndür
sonra da şunu cevapla bana ;
uzun uzun sallanırken yavaşlayıp boşa mı atmalı yoksa yüksek viteste mi seyretmeli ?
-
13 Haziran 2010, 03:43
#34
mustanoglu adlı üyeden alıntı
kim demiş yahu motora zarar verirsin diye . yok öle bişey . debriyaja bastığın için arka tekerle piston arasındaki bağlantı kesilir ve motor devri rolantiye düşer.sanjıman dönmeye devam eder fakat pistona etki etmez. motor yürür durumda olduğu için hava akışı vardır . ısınma problemi olmaz (na mümkün) . sürüşte ben problem yaşamıyorum . arkadaş ben scooter ı bile boşa atabiliyorum .bunlar tecrübe işi .işi bilicen tamirciye gitmiycen .
şunu bi dene ;
1,motoru vitese tak elinle arka tekeri döndür
2,motoru boşa al arka tekeri elinle döndür
sonra da şunu cevapla bana ;
uzun uzun sallanırken yavaşlayıp boşa mı atmalı yoksa yüksek viteste mi seyretmeli ?
1-motor vitesteyken arka teker hep döner durarsa stop eder.viteste ama debriyaj sıkılı diyosanız zaten motorla döner ken ileri geri esnasında zorluğu görüyorz.geri çıkarken N ye alıyorz.
2-debriyajla sıktığmızda teker çok rahat dönmüyo.boşa alırsak hafif inişte hız bile artar.ama bu tehlikeli yanlıişlık ayağın vitese dokunması herşeyin sonu alabilr
-
13 Haziran 2010, 03:44
#35
Ben ne dedim cümleme başlarken... Yok motor bağırır, ağlar, zırlar benzin yakıyor işte... Motorun dedesi bisiklet babası arabadır; ikisinde ne varsa motorda'da o vardır. Araç eyer yokuş aşa inerken bağırıyorsa hava yakıp atıyordur, aynı devirde bide gaza basıp dinle ondan sonrada aynı ses mi ? Motorlar mekanik seslerde vardır çalışırken örnek vermek gerekirse çek burak araçlar çekin burakın motor sesine benziyen sesi duyarsınız.
Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?
-
13 Haziran 2010, 03:47
#36
tubejh adlı üyeden alıntı
Sen herhalde otomotiv ( makina eğitim ) bölümünü okudun bizden daha çok biliyorsun, motora neyin zararlı neyin zararsız olduğunu; motor hocasının yazısınıda bir oku, benim yazdıklarımıda onları birleştir, ondan sonrada kanıtlayıp koy buraya ölçü aletleri rektifiye ben den bilmedin konularda insanları yanlış yönlendirme.
Bizden daha çok biliyorsun derken, benim neyi bilip bilmediğimin sonucuna nereden vardın.? sen benim yazımı birdaha oku ama sonunu iki defa oku..!!!
-
13 Haziran 2010, 03:54
#37
anlamk içn baya tekrar ettim.sınavlarda bu kadr soruları okusam hala ilköğretimde takılıyor olurdum.
neyse bunu herkz bildiği gibi yapsın
ben diğerini sormak istiyorm.
yavaşlarken vitesi düşrüp komprosöre yükleniyorz ya o zamn benzin ne kadar yakıyor?
-
13 Haziran 2010, 03:54
#38
ustam ne derse onu yapıyorum rampada basıyorum debriyaja, şu ana kadar bir halt olmadı ve motorum kendi yapısına göre normalden çok daha hızlı ve seri, ve aynen şunu söylüyor bütün aksamlar yağın içinde olduğu için kesinlikle hiç bir zararı yoktur ama eğerki arabalarda olduğu gibi olsaydı işte o zaman alırdın eline motoru bunca zaman içinde ustamın söyledikleri doğru çıktı bende onun sözünden çıkmadım.
açıkcası motorun yapısını çok iyi bilen biri cevap versin, genel motor prensiplerini bir çok kişi zaten biliyor, burada soruyu soran kişi de önce motorunun ne olduğunu söylesin ki ne kadar doğru bir soru sorulursa o kadar doğru bir cevap alınır...
2000 TL verip kask alsan ne olacak, motor kullanırken kafana takmadıktan sonra hiçbir değeri yok.
Kask sadece kafanda değerlidir.
-
13 Haziran 2010, 03:56
#39
funny SALİH adlı üyeden alıntı
ayağın vitese dokunması herşeyin sonu alabilr
her sounun bi başlangıcı vermış . niye vitese dokunuyon ki
ister sallan git ister sallan gel
İster Sallan Gez -
Koyver derdin silinsin
Göster gönlün görünsün
Yolver öfken yorulsun
Hoşgör ruhun sevinsin
Sonra sonra
İster sallan gez
İster çalış ister yorul
İstersen sallan gez
İster kudur ister durul
Gel bu günün hakkını ver
Yarını yarın düşünürsün
Yarını yarın görürsün
-
13 Haziran 2010, 03:58
#40
funny SALİH adlı üyeden alıntı
anlamk içn baya tekrar ettim.sınavlarda bu kadr soruları okusam hala ilköğretimde takılıyor olurdum.
neyse bunu herkz bildiği gibi yapsın
ben diğerini sormak istiyorm.
yavaşlarken vitesi düşrüp komprosöre yükleniyorz ya o zamn benzin ne kadar yakıyor?
Rampa aşağı inerken düşük vitesle inersin, motor deviri yükselir kompresyon gücü ile hızı düşürür ancak motora rolantide çalıştığı kadar benzin gider, akside mümkün değildir yoksa kompresyon olayı diye birşey olmazdı..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)