onun yerine YBR veya CBR 125 al diyenlere
Reklamlar
-
09 Haziran 2010, 00:31
#21
X-Fi derki: hocam haklısınız ancak şu yönüde var sen motora canını emanet ediyosun bugün titreşimden vidası gevşer sıkarsın yarın freni sıkışır lastiği fırlar zinciri patlar bu deneyimleri markalar tecrübeleriyle kazanıyor yıllarca aynı motoru üretiyorlar geliştiriyorlar her motor çinde üretiliyor diye hepsini aynı sanan akılsızlarda var aramızda yok değil ama sağlamlığı üstüne binen anlıyor Mz kullandım yıllarca aynı sağlamlık ybr de varmı yok nerde kullandığım mz 90 modeldi ama bugünün motorlarını birbiriyle kıyaslıyorsak marka önem taşır
Evet bir malın çin menşeeli oldugu adi dir anlamına gelmiyor.Önemli olan ithalatcının çabuk para kazanma hevesi.Çinde muadillerinden daha kaliteli markalar üretilebilecegine eminim.Fakat kalite yanında maliyetde artışı getirecektir.Aynı albeni de daha ucuz ise, mutlaka Çin e aitdir diyemeyecegimiz bil kalite düşümü olacaktır.Yani kalitesizlikçine ait bir problemdegil.Tofaşda fiat üretiyor italyanlarınki kadar kalitelimi,yada yansanayi parçaları.Paramız yoksa ucuzuna varsa kalitelisine yöneliriz.Fakat ülkemiz pazarına giren Çin menşeili malların bedel-kalite oranı arsında aslında çok fazla uçurum var.Yani aynı paraya daha çok kalite olmalı.Aradaki bu kaçak ithalatcı firmaların ve vergi oranlarının ürünü.Örnegin suzukide 2. kalitede ürün 2. derece bedelle satışta ise,x çinli firmada 4. kalite ürün 3.derecede fiyatla satışta.X-Fi 90 model konusundaki yorumunu destekliyorumda şöle 1997-2000 model arası kullansaydın kanuni hakkında ne düşünürdün merak ediyorum.Türk malı mı Çin malımı ?Fark varmı.Adamlar en azından kendi hammadelerini kendi emekleriyle yogurup ortaya bişey çıkartıyorlar yada çıkartmalarını birileri istiyor.Ben ybr kullandım hemde 140.000 km yağ(o da çin menşeili) yakmadan maddi sorunlardan satmıştım.O çok önemli denilen bakım olayılarınıda kendim hallettigim halde hiç üzmedi beni.Verdigim paranın karşılıgını fazlasıyle aldım.Yamahacı degilim ama ybr ci olabilirim.Her markanın kalite ikonları vardır.Yamaha bu sınıfta ybr ile ekol olmuştur bence.Sevmeyen sevmez.Alman olanından kullanmadıgımdan mz-kanuniye ısınamadım mesela ben.Honda Titanın sesini sevdim,Brezilyalı Cg si tatmin etmedi.Çinli Cgl sini sevdim..
Reklamlar
-
09 Haziran 2010, 00:35
#22
@aparat ın imza sı bence bu konuya güzel cevap olabilir.
Tabi herkezin görüşü farklıdır ama 4 yıl çin li bir cup kullandım motor da sadece baskı balata deiştirdim oda yalnış kullandığımdan motor sürmeyi üstünde öğrendim suan motor 14 . 000 km de ama bana sorsalar çinli 4 yıl kullanmaktansa bir japon kullanmayı tercih ederim belki maddi durumum buna el vermezdi ama hayat ...
Drumist... Gerisini Sen Anla.. --İSTANBUL / KücükÇekmece ! SuperKıng 110-2 Cup 06 [ 34 EJ 0734 ] [ EDİRNE UzunKöPRü ] Lüü x) bilal___@windowslive.com
-
09 Haziran 2010, 00:35
#23
bu konu uzardaaaa uzar hep aynı tartışmalar aynı laflar aynı konular. parasına göre mal arkadaşım daha ilerisi varmı ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
09 Haziran 2010, 00:41
#24
posta idaresinin motorlarının bakımını yapan anlaşmalı firmanın ustası arkadaşım,motorlar çin malı (marka vermiyeyim)yani scooterlar,postacılar ayrı bıktı usta ise kafayı yemek üzere çıkan arızalardan.yesyeni motorların ne elektrik arızaları bitiyor ne motor,yolda kalan kalana birde benzin tüketim olayı var,ama ybr125 ler öylemi veya cbr125 ler..çin mallarıyla honda ve yamaha yı aynı kefeye koymak abesle iştigal..ne kadar para o kadar köfte..
-
09 Haziran 2010, 00:42
#25
merhaba. yazdıklarınız doğru olmakla birlikte neden ybr ve ya cbf cevabı verildiğine de bakmak lazım. sebebi şu olsa gerek: piyasada en fazla kullanılan ve uzun km ler kullanılmış olan ve haklarında neredeyse herşeyi bilinen kendisini ispat etmiş dayanıklı motosiklet olmalarıdır.
ancak işe sadece Çin, Japon ve ya Avrupa olarak bakmamak gerek. bunların arasındaki her açıdan farka bakmak gerek. Çinliler tersine mühendislik uyguladıkları için maliyetleri düşük üretim yapıyorlar. işçilik ucuz olduğu için düşük maliyetli üretim yapıyorlar. malzeme fazla olduğu için düşük maliyetli üretiyorlar. ancak kalite ve dayanıklılık konusunda maalesef çok kötüler.
yedek parça ucuz deniyor ancak bu parçaların ömrü kısa.
marka motor pahalı evet katılıyorum ama neden pahalı. ar-ge, reklam, kalite vs.
bunları iyi düşünmek lazım.
-
09 Haziran 2010, 00:44
#26
bu topiği açan arkadaş haklı insanların parası yetmiyor çine yöneliyor yamaha veya honda silindir parasına bi çinliyi sıfır motor yapabiliyorsunuz evet konfor bakımından marka motorlar daha iyi olabilir ama diğerlerininde hakkı yenmez olarak düşünüyom.çin malı 125 cc ile ybr farkları sadece konfor bakımndan ybr daha iyi ama performans ve hız bakımından emin olun çinli daha iyidir.bu hesap ne kadar köfte o kadar ekmek hesabı çin malı alan arkadaşlara hop diye aman diye atlamıyalım insanların motor hevesini kırmayalaım çin malı motordanda yamaha honda kalitesi konforunuda çok beklemiyelim
-
09 Haziran 2010, 00:49
#27
ybr veya cbr ı önerenler laf olsun diye önermiyorlar...sıfır ama kalitesiz bir motor alacağıma gider biraz daha ekler ikinci el kaliteliyi tercih ederim tecrübelerim bunu bana söyletiyor...mondial 150 rf motorum vardı sıfır almıştım ve ilk motorumda değildi yani tecrübem ve bilgim vardı kaldı ki son derece titiz kullanırım ama tamirciyle akraba olmaktan başka bi işe yaramadı dayanamayıp sattım,sattığım kişiye dayanamadı pert olup üstüne kuma bile geldi!bende gittim cbr aldım 1 seneyi geçti ve son derece memnunum kendi bakımını kendim yaparım nazar değmesin tamirci yüzü görmez oldum millet işte bunu anlatmaya çalışıyor ama yanlış anlaşılıyor...verdiğiniz paraya yazık kimse kendini kandırmasın ybr ve cbrlar o kadar uçuk fiyatlı motorlar değiller 2bin vereceğine 3bin ver kafan ağrımasın
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
-
09 Haziran 2010, 00:49
#28
enesim haklı hemde kokune kadar sonucta adam bi motor alcam die 10 sene eşşek gb çalışacak mı? bi motor için yaşasın çinliler bize 5 kurusa motor sattıkları için helal adamalra işini biliyo satışını yapıyo. heleki mondialin servisliği tartışılamaz adam lar herşeyi garantiye sookuyor yapıyor ve sigara parasına parça satıyor bu kdar basit.
unutmayalımki ne kadar para okadar kalite dünyadaki herşey için bu geçerlidir ne alırsanız alın arabası mtooru elektronik eşyası halısı beyz eşyası koltugu ne isterseniz.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
09 Haziran 2010, 00:52
#29
Valla ben almanyadan,Yamahadan memnun kalan arkadaşım tanımıyorum,Alınacak motor her zaman Kawasaki-Honda-Suzuki'dir.
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
-
09 Haziran 2010, 00:54
#30
dynner adlı üyeden alıntı
Valla ben almanyadan,Yamahadan memnun kalan arkadaşım tanımıyorum,Alınacak motor her zaman Kawasaki-Honda-Suzuki'dir.
yürü be kim tutar seni suzuki olay budur. keşke param olsada alsam bi suzukide keyfime baksam
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
09 Haziran 2010, 00:55
#31
mondialin servis ağı geniş olsa,parçası ucuz olsa ne yazar yolda kaldıktan sonra,motoru tamirciden çıkaramadıktan sonra varsın öyle motor olmaz olsun...benim dilim yandı arkadaş alacaksan bi kere alacaksın paranı ve zamanını çöpe atmayacaksın...imkan meselesi tabi ama biraz daha bekleyip iyisine binmenizi tavsiye ederim.
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
-
09 Haziran 2010, 00:56
#32
0 çin'e para döküceğime 2. el japon almayı tercih ederim.
-
09 Haziran 2010, 01:01
#33
EGELİ adlı üyeden alıntı
posta idaresinin motorlarının bakımını yapan anlaşmalı firmanın ustası arkadaşım,motorlar çin malı (marka vermiyeyim)yani scooterlar,postacılar ayrı bıktı usta ise kafayı yemek üzere çıkan arızalardan.yesyeni motorların ne elektrik arızaları bitiyor ne motor,yolda kalan kalana birde benzin tüketim olayı var,ama ybr125 ler öylemi veya cbr125 ler..çin mallarıyla honda ve yamaha yı aynı kefeye koymak abesle iştigal..ne kadar para o kadar köfte..
Keeway Focus 125
-
09 Haziran 2010, 01:03
#34
onur35 adlı üyeden alıntı
mondialin servis ağı geniş olsa,parçası ucuz olsa ne yazar yolda kaldıktan sonra,motoru tamirciden çıkaramadıktan sonra varsın öyle motor olmaz olsun...benim dilim yandı arkadaş alacaksan bi kere alacaksın paranı ve zamanını çöpe atmayacaksın...imkan meselesi tabi ama biraz daha bekleyip iyisine binmenizi tavsiye ederim.
dostum umarım motorun arıza yapmaz inş. kaza yapmazsın cunku emınımkı buraya konu acıp ucuz malzeme arıcaksın senin motorunun granaj parasıyla ben sıfır mtoor alıyorum ne gerek var o kadar parayı sokaga atmaya.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
09 Haziran 2010, 01:04
#35
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
dostum umarım motorun arıza yapmaz inş. kaza yapmazsın cunku emınımkı buraya konu acıp ucuz malzeme arıcaksın senin motorunun granaj parasıyla ben sıfır mtoor alıyorum ne gerek var o kadar parayı sokaga atmaya.
onların bi çift sinyal parası bizim silindr piston segman parası
-
09 Haziran 2010, 01:04
#36
otopsici adlı üyeden alıntı
kardeş istediği kadar kalite olsun ne farkı var 1500 tl lik motosikletle ? aynı yakıt aynı hız aynı boy başka
biri commuter biri choper biride mini race hangisi aynı ?
biri 6 ileri sıvı soğutmalı biri 5 ileri 90*90*17 lastik ebatlı ya diğeri )
bende cbf 150 var
daha öncede presto scoter 150 vardı aynı makinalardı zaten
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
09 Haziran 2010, 01:04
#37
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
dostum umarım motorun arıza yapmaz inş. kaza yapmazsın cunku emınımkı buraya konu acıp ucuz malzeme arıcaksın senin motorunun granaj parasıyla ben sıfır mtoor alıyorum ne gerek var o kadar parayı sokaga atmaya.
+1
-
09 Haziran 2010, 01:08
#38
kanucan adlı üyeden alıntı
0 çin'e para döküceğime 2. el japon almayı tercih ederim.
al bendende o kadar
motora uzun yıllardır binerim yeni başlayan arkadaşarıma hep kaliteli motor önermişimdir ve almalarında yardımcı olmuşumdur vespa,honda,yamaha vs tutulan markadan şaşmayacaksın...
örn:bakın bakalım birkaç yıl önce piyasaya çıkan asya denen markadan geriye neleri kalmış,birde honda kinetic,gilera runner vb olanlara bakın(dikkat ederseniz 2 zamanlıları saydım 4 zamanlıları anmaya gerek bile yok)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:06 ----------
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
dostum umarım motorun arıza yapmaz inş. kaza yapmazsın cunku emınımkı buraya konu acıp ucuz malzeme arıcaksın senin motorunun granaj parasıyla ben sıfır mtoor alıyorum ne gerek var o kadar parayı sokaga atmaya.
kaza yaparsan her türlü parayı sokağa atarsın zaten onu düşünmeyeceksin!ama normal şartlarda arıza çıkaran motorlara ben şahsen artık binmem
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
-
09 Haziran 2010, 01:13
#39
-
09 Haziran 2010, 01:15
#40
gözünü sevim yapma arıza yapmayan mtoor icad edildide ben mi bilmiyorum
birde hep sunu demişimdir parasına kıyıp milyarlarca para verip kalite die bindiğiniz motorları gazıan dokunamasken bnm köylüm bnm halkım dag tepeye acımadan gidiyo biniyo yapma sunu nolur sen motorunla dereyemi girersin daga taşamı sürersin.işte bizi buhale sürükleyenler düşürenler utansın bizde kaliteli makinaya binmek isteriz marka önemli deil. ama unutmaki 500 tl ye sabahtan bi gecve yarısına eşşek gb çalışan işçim emekçiyim nasıl versin 5.000 tl bi motora.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)