Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

'' Valantino Rossi '' neden kaza yaptı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor sakat iş valantina gardaş!
    sumayer bile anladi birakti
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    şu kazayı bir tek ben izleyemedim sanırım
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  3. #23

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Guvenli surus kursuna gitmedi ondan yapti. Bide 1000 lik motora oyle hemen binmemek lazim. 50cc'yle basliycan 25 30 sene sonra 125, 250 felan derken yavas yavas geccen 1000 lige , oyle yapmazsan boyle kaza yapar kirarsin kolunu bacagini . Bizim forumda biraz takilsaydi bilirdi .

  4. #24
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    dar alanda süratle dönebilmek için sanırım Rossi aşağıdaki tekniği kullanıyor;fakat arka lastik fazla kaydığından Rossi dengesini kaybedip düşüyor gibi

    * Arka lastiğin patinaja kalmasını sağlamak,
    * Motoru kontra(gidon kullanmadan motora yön vermek) ile iyice viraj içine yatırıp patinaj çeken arka tekerin viraj dışına kaymasını sağlamak
    * Aşırı yatık vaziyetteyken düşmemek için viraj içine ayak açıp yere sürterek dengeyi korumak...
    ters kontra: döneceğin yönün tersine gidon kırarak dönmek...
    ters kontra ile ilgili bir video ise:
    http://www.youtube.com/watch?v=B8IdTq3_3WI&feature=fvsr
    http://www.youtube.com/watch?v=_rnQd...layer_embedded

  5. #25
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı alkadras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu trafikte herhangi birinin kazası olsaydı yazılacak yorumları görüyor gibi oldum birden.
    - Adam acemiymiş. Usta biri orda kaza yapmazdı
    - Madem süremeyeceksin ne halt etmeye aldın racer motoru
    - Eminim ehliyeti yoktur.

    ha bir de şu klasik var ki artık beni benden alıyor..
    - Baktığı yöne doğru gitmiş..

    bende bir tane ekleyeyim bari... (konu dışı olacak ama tutamadım kendimi)
    "abi bu ss ler ölüm makinesi, ben zaten her zaman bunların sokaklarda değil de pistte kullanılmasını savunmuşumdur, bak Rossi bile yatırdı makinayı... "

    bu arada ters kontra ile dalga geçen arkadaşlar yapılan işlemin farklı bir adı varsa söyleyinde bizde öğrenelim... henüz usta değilim ama bu terimi çok yerde duydum... demek ki yanlış kullanıyormuş herkes...
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  6. #26

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Guvenli surus kursuna gitmedi ondan yapti. Bide 1000 lik motora oyle hemen binmemek lazim. 50cc'yle basliycan 25 30 sene sonra 125, 250 felan derken yavas yavas geccen 1000 lige , oyle yapmazsan boyle kaza yapar kirarsin kolunu bacagini . Bizim forumda biraz takilsaydi bilirdi .
    Gece gece güldürdün beni Allah'ta seni güldürsün
    50 cc muhabbeti mükemmel , güvenli sürüş kursuda cabası

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:15 ----------

    Alıntı kamsea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dar alanda süratle dönebilmek için sanırım Rossi aşağıdaki tekniği kullanıyor;fakat arka lastik fazla kaydığından Rossi dengesini kaybedip düşüyor gibi

    * Arka lastiğin patinaja kalmasını sağlamak,
    * Motoru kontra(gidon kullanmadan motora yön vermek) ile iyice viraj içine yatırıp patinaj çeken arka tekerin viraj dışına kaymasını sağlamak
    * Aşırı yatık vaziyetteyken düşmemek için viraj içine ayak açıp yere sürterek dengeyi korumak...
    ters kontra: döneceğin yönün tersine gidon kırarak dönmek...
    ters kontra ile ilgili bir video ise:
    http://www.youtube.com/watch?v=B8IdTq3_3WI&feature=fvsr
    http://www.youtube.com/watch?v=_rnQd...layer_embedded
    Hocam verdiğin videolar ters kontraya iyi örnek olmuş özellikle ikincisini izleyin.
    Elinize Sağlık

  7. #27
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Guvenli surus kursuna gitmedi ondan yapti. Bide 1000 lik motora oyle hemen binmemek lazim. 50cc'yle basliycan 25 30 sene sonra 125, 250 felan derken yavas yavas geccen 1000 lige , oyle yapmazsan boyle kaza yapar kirarsin kolunu bacagini . Bizim forumda biraz takilsaydi bilirdi .

    Ehem!!
    Moralini bozmak istemem ama Rossi'nin bindigi motosiklet binlik degil.
    800cc
    O da binlige geçmek için ugrasiyor zaten.
    Ogrensin geçecek.

    Alıntı EmoTHEp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada ters kontra ile dalga geçen arkadaşlar yapılan işlemin farklı bir adı varsa söyleyinde bizde öğrenelim... henüz usta değilim ama bu terimi çok yerde duydum... demek ki yanlış kullanıyormuş herkes...

    Motosiklet mevzusunda kontra demek, gidecegin yönün tersine gidonu çevirmek demek.
    Yani gidecegin yönün tersi bir is yapmis oluyorsun.

    Peki ters kontra dersen ne olur?
    Tersinin tersi olur.
    Yani hiç bir sey yapmamis olursun.
    o zaman bu kadar laf salatasina gerek yok demektir.

    Herkesin ne yapmasi gerektigini bildigi bir yerde kullanirsan, bu kez farkli bir anlam tasir.
    Yani diyelim ki bir topluluga bir sey anlatiyorsun.
    Bu topluluk nasil motosiklet kullanmalari gerektigini iyi bilen bir topluluk.
    Kontra vermeyi de biliyorlar.
    Bu topluma hitap ederken ters kontra dersen, gidonu çevirmen gereken yere degil, tersine çevirdigini dusunurler.
    Gidonu tersine çevirirsen, ambulans çagirilir...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #28
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehem!!
    Moralini bozmak istemem ama Rossi'nin bindigi motosiklet binlik degil.
    800cc
    O da binlige geçmek için ugrasiyor zaten.
    Ogrensin geçecek.




    Motosiklet mevzusunda kontra demek, gidecegin yönün tersine gidonu çevirmek demek.
    Yani gidecegin yönün tersi bir is yapmis oluyorsun.

    Peki ters kontra dersen ne olur?
    Tersinin tersi olur.
    Yani hiç bir sey yapmamis olursun.
    o zaman bu kadar laf salatasina gerek yok demektir.

    Herkesin ne yapmasi gerektigini bildigi bir yerde kullanirsan, bu kez farkli bir anlam tasir.
    Yani diyelim ki bir topluluga bir sey anlatiyorsun.
    Bu topluluk nasil motosiklet kullanmalari gerektigini iyi bilen bir topluluk.
    Kontra vermeyi de biliyorlar.
    Bu topluma hitap ederken ters kontra dersen, gidonu çevirmen gereken yere degil, tersine çevirdigini dusunurler.
    Gidonu tersine çevirirsen, ambulans çagirilir...

    amacım tartışmak yada polemik yaratmak değil, sadece birşey daha soracağım.. sonuçta demir at üzerindeki tecrübem 3500 km...

    motorla sola döneceğiz, gidonu sağa doğru hafif kırarak kontra verdik ve sola yattık dönüyoruz. buraya kadar herşey normal... peki dönüş esnasında arka teker kaymaya başlayarak virajın dışına doğru kaçtığı esnada (yani tabiri caizse, teker benden önde gidiyor) yol müsaitse, gidonu az birşey dönüş yönüne doğru kırıp (yani sola dönerken sola doğru kırmaktan bahsediyorum) böylece motorun arka tekerini tekrar, motoru yatık pozisyondan azıcık ayağa kaldırarak, hizaya sokmak işlemine ne ad veriliyor???
    benim bildiğim ve daha doğrusu bana anlatılan bunun adı ters kontra... yani motoru yatırıp döndürmek için değilde, yattığı yönden kaldırmak için verilen kontra...
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  9. #29
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    En garantilisi kendisine sormak.en profosyoneller bile hata yapar.belkide cok basit b hata yada dikkatsizlikti
    RIDE or DIE

  10. #30
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı EmoTHEp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amacım tartışmak yada polemik yaratmak değil, sadece birşey daha soracağım.. sonuçta demir at üzerindeki tecrübem 3500 km...

    motorla sola döneceğiz, gidonu sağa doğru hafif kırarak kontra verdik ve sola yattık dönüyoruz. buraya kadar herşey normal... peki dönüş esnasında arka teker kaymaya başlayarak virajın dışına doğru kaçtığı esnada (yani tabiri caizse, teker benden önde gidiyor) yol müsaitse, gidonu az birşey dönüş yönüne doğru kırıp (yani sola dönerken sola doğru kırmaktan bahsediyorum) böylece motorun arka tekerini tekrar, motoru yatık pozisyondan azıcık ayağa kaldırarak, hizaya sokmak işlemine ne ad veriliyor???
    benim bildiğim ve daha doğrusu bana anlatılan bunun adı ters kontra... yani motoru yatırıp döndürmek için değilde, yattığı yönden kaldırmak için verilen kontra...
    o dediğin virajda gaz açmayla olur ki,gazı hafif kısman yeterli olur. birden kısarsan kompresyona girer ve öne yığılma yaşarsın.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  11. #31

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea

    Ters kontra

    Ben bu konunun silindiğini düşünmüştüm.. her neyse !..

    Konu tekrar gündeme gelmiş ve kişiler yazılar yazmışlar..

    Görüş bildirenlere teşekkür ederim..

    Kişinin bazen dili sürçebilir..

    Kişiler yorumu algılamakla birlikte; konuyu farklı tarafa çekebilirler..

    Sitem ettiğim yazımda değindiğim üzere;

    Bir konu hakkında espiri yapmak farklı bir olaydır. Kabul görür..

    Alay etmek ve dalga geçmek ise; tarafımca kabul gören durum değildir..



    ''TERS KONTRA'' konusunu farklı boyuta çeken '' coq ''

    beşer şaşar misali , bir zaman sonra farklı bir başlık içinde

    aşağıdaki yazıyı kaleme almış ve görüş bildirmiştir....



    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir saattir bakiyorum topige ama nerden baslayacagimi bilemedim.

    Fakat ilk resimden baslayalim.

    Resimde bahsedilen "ters kontra" yol suruslerinde kullanilan bir donus teknigi degildir ve kullanilmasi bu güne kadar ögrendiklerime göre yanlistir.

    Ne ise yarar?
    Bu ters kontra mevzusu, oldugunuz yerden "U" dönüsü yaparken kullanilir.
    Tam resimdeki gibi de degil, kalçanizi dis tarafa alarak.

    Bunun disinda viraj alirken sakin yapmayin.

    Sarkma teknigi bir pist teknigidir.
    Pilotlar motosikleti yatirmak yerine, sarkarak motosikleti dik tutmaya çalisirlar.
    Boylece yatmadan kaynaklanan hiz kaybi minimuma indirilmeye çalisilir.

    Bunu da pist disinda sakin yapmayin.

    Merkezi denen seyin ne oldugunu anlayamadim ama sanirim vücudu kullanarak motosikleti yatirmadan bahsediliyor.
    Gerek yok.
    Elimizde altin gibi bir teknik var.
    Kontra teknigi.
    Basin gidona motor yatsin.
    Siz de motosikletle beraber yatin.

    Gelelim ruzgara.

    Motosiklet surucusu olarak oncelikle ruzgarlarin nerelerde oldugunu bilmek gerekiyor.
    Ruzgarlarin olustugu yerleri genel olarak tespit edebilirseniz, onlem almaniz da kolaylasir.
    Ornegin, dag-tepe yamaçlari, iki bina arasindaki dara sokak agizlari her zaman tirbulans olusturan yerlerdir.
    Daha da vardir ama ben o kadarini bilmiyorum.


    Ruzgarin nerede basiniza bela olacagini biliyorsaniz, onlem almaniz kolaylasir demistim.
    Peki nedir bu onlemler?
    Ilk onlem hizinizi dusurmektir tabi.
    Ama ruzgarli yerlerden geçecekseniz, once kiyafet seçiminizle baslamak gerekiyor.
    Motosiklet kullanirken giydikleriniz, bedeninize tam olarak oturmali.
    Yoksa, motosikleti parasüte baglamissiniz gibi bir olay basiniza gelebilir?
    Bu nedenle giysilere dikkat.
    Bir diger onlemde ruzgardan sizi koruyacak buyuklukte araçlari kendinize siper etmenizdir.
    Yani boyle bolgelerden geçerken, saginiza ya da solunuza buyuk bir araç almaniz, rahat etmenizi saglar.


    Bu olaydaki gibi aniden ruzgar yersek ne olacak,ne yapacagiz?
    Cevap Kontra.
    Ruzgara dogru kirin.
    Dikkat!!!
    Asla motosikletin kontrolunu kolay saglayamayacak sekilde yatmayin ve sarkmayin.

    Ruzgar degisken bisey.
    Aniden yön degistirebilir.
    Veya siz sazan gibi yatmis, kurtardim derken, yaninizdan geçen bir araç, gelen ruzgari kesebilir.
    Veya yine yaninizdan geçen bir araç da ruzgar yaparak ters etki edebilir.
    Sonuç;
    ambulans çagirilir.
    Motosiklet Nette taziye veya geçmis olsun topigi açilir.

    Konunun daha detaylı gelişmelerini okumak isteyenler aşağıdaki linkten

    yazıları okuyabilirler..


    http://www.motosiklet.net/forum/moto...de-yardim.html


    Dipnot: Amacım gürültü patırtı çıkarmak değildir.. '' coq '' adlı üyeye selam..

    Bu ve benzeri yazılarını, kişileri hor görerek yapmaması dileklerimle..
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  12. #32
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o dediğin virajda gaz açmayla olur ki,gazı hafif kısman yeterli olur. birden kısarsan kompresyona girer ve öne yığılma yaşarsın.
    sayın hocam dediğim gibi ben yapmadım hareketi henüz o kadar yol yapmadım o haraketleri yapacak kadar.. ben sadece 600f ile virajda az kalsın motoru altımdan kaçırıyordum diyen bir arkadaşın anlattığı şeyi söylüyorum... benim ne haddime bu hareketler
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)