Yazlık korumalar yeterince korur mu?
Reklamlar
-
06 Haziran 2010, 16:52
#1
Merhaba arkadaşlar,
Bu cuma günü bir mondial 125 zn satın aldım. Plaka işlemleri şu anda yapılmakta ve önümüzdeki cuma ya da pazartesi günü binmeye başlayacağım.
Babam eski motorculardan, yaklaşık 30 yıl kullanmış, o da benimle geldi ve ayakkabı hariç bütün korumlardan aldırdı bana. Siteyi kullanırken kaza haberlerini vs. gezdiğimde bu korumalara ne kadar önem verildiğini daha iyi anladım. Ancak kafamı karıştıran bir konu var.
Yazlık korumalar yeterince korur mu? Ve de aldığım korumalar yeterli olacak mıdır?
Yazlık korumalar derken eldiven ve monttan bahsediyorum. Bunların yazlık olanlarını aldım. Kışlık ya da yazlık olması bir şey değiştirir mi?
Aldığım korumalar da ekteki gibidir. Başka bir şeye ihtiyacım varsa lütfen bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum.
Kask: LS2 Cruiser
Mont: Prohel air mesh
Dizlik: prosev mafsallın yanlış hatırlamıyorsam
eldiven: tam hatırlayamıyorum ama korumalıklı yazlık bir eldivendi. 40 liraya aldım.
Tekrar taşımamak için korumaları da aldığım yerde bıraktım. O yüzden bakıp söyleme şansım yok. Çok temel konularla vaktinizi aldığım için kusura bakmayın.
Sevgiler
Reklamlar
-
06 Haziran 2010, 16:59
#2
yazlık kışlık koruma diye bişey yok ki...sadece yazlık mont kışlık mont var korumaları yazın daha dayanaksız olması sence olasımıdır değildir tabikide...
-
06 Haziran 2010, 18:01
#3
montunuzun ıcındekı korumalar aynı urunun kışlıgındakı ıle aynıdır.kumaş farkı vardır,kumaşın cesidi,kalınlıgı vs fark edıcektır.ıcıne konulan malzeme aynı.
'4' TEKER BEDENİMİ, '2' TEKER RUHUMU TAŞIR !
-
06 Haziran 2010, 18:17
#4
serhatarman adlı üyeden alıntı
montunuzun ıcındekı korumalar aynı urunun kışlıgındakı ıle aynıdır.kumaş farkı vardır,kumaşın cesidi,kalınlıgı vs fark edıcektır.ıcıne konulan malzeme aynı.
Çok teşekkür ederim cevabınız için.
-
06 Haziran 2010, 18:18
#5
BEn bering in file montunu kullanıyorum yazın ama yüksek süratte düştüğümde sadece ilk temasta korur muhtelen, sürtünmeye kesinlikle dayanmaz..
-
06 Haziran 2010, 18:52
#6
Ben Takuma deri ceket kullanıyorum.
Kış için son derece idel. Aynı zamanda yazında bu montu kullanıyorum (içliği çıkartarak)
Yüksek hızlarda pek sorun olmuyor. Ama şehir içinde sıcakta aşırı terletiyor. Fakat güven duygusu inanılmaz.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
07 Haziran 2010, 00:19
#7
bendede Prohell 6161 air var fileli hıç terletmiyor motordan inice bile üzerimden cıkartmıyorum.Ama koruma acısından GKN Abinin dediği gibi sürtünmeye gelmez.
Aksam üstü hava serinleyince üşüdüğümde oluyor
-
07 Haziran 2010, 00:23
#8
kaskınız yarım kask olduğu için yeterlilik düzeyine ulaşabileceğini sanmıyorum
içlerinden sorun çıkarabilecek ilk bu var kanımca
-
07 Haziran 2010, 00:33
#9
Bir bilgide benden olsun..
Eğer 4 mevsim denilen orasında burasında uzun havalandırma fermuarlı ceketlerden kullanıyorsanız baktığınız zaman etiketinde "Uyarı! Fermurlar açıkken koruma kabiliyeti azalır!" mealinden bir yazı olduğunuzu görürsünüz..(en azından bendekinde yazıyor)
Ayrıca yarım kaskla dolaşırken diğer korumaların yazlık/kışlık koruma oranlarını merak etmeniz abes olmuş biraz..Öncelikle kapalı ya da çene açılan bir kask edinmeli..
-
07 Haziran 2010, 00:51
#10
Arkadaşların dediği gibi açık kask acilen değişmeli...
Yazlık file montlar 3,5m sürtünmeden sonra deforme olur gibi geliyor, bende yazlık mont bakıyorum ancak bu durum kafamı kurcalamıyor değil.
-
07 Haziran 2010, 01:09
#11
Benim için açık kask, kask değil üstad insan düşünce ilk çene giriyo yere yada surat...
Ben bunu bilir bunu söylerim daha dün akşam düştüm, surat çarptı yere, ama tam kask vardı sorun olmadı.
-
07 Haziran 2010, 01:19
#12
Mont Gereken CE koruma standardını sağlıyorsa diğerlerinde fark etmez. Korur , herşeyden önce sen kendini koruyacaksın.
Adalet iki tarafı keskin kılıçtır. Eğer dokunmasını bilmezsen her iki tarafıda keser.
-
07 Haziran 2010, 01:38
#13
Sanırım herkesin genel görüşü ortak,bende bu konuda bir fikir almak istiyorum aşağıdaki mont yaz ayları için kullanılabilirmi ve genel olarak bu markayı kullanan arkadaşlar varsa montla ilgili izlenimleri neler.
http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=45953
-
07 Haziran 2010, 10:49
#14
GKN adlı üyeden alıntı
BEn bering in file montunu kullanıyorum yazın ama yüksek süratte düştüğümde sadece ilk temasta korur muhtelen, sürtünmeye kesinlikle dayanmaz..
Bende de Bering yazlık takım var ancak yazlıklarda kullanılan kumaşlar son derece güçlü...sürtünmeye bayağı dayanıklı.
Düşme esnasında sadece tek nokta yere temas etmediğinden özellikle yanıklar büyük ölçüde önlenmekte.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
07 Haziran 2010, 11:21
#15
casillas00 adlı üyeden alıntı
bendede Prohell 6161 air var fileli hıç terletmiyor motordan inice bile üzerimden cıkartmıyorum.Ama koruma acısından GKN Abinin dediği gibi sürtünmeye gelmez.
Aksam üstü hava serinleyince üşüdüğümde oluyor
ben de aynı ürünü kullanıyorum ve aynı fikirdeyim.
saygılar.
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
-
07 Haziran 2010, 13:12
#16
Bu konu benim de kafamı kurcalayan konulardan biri.
Motosiklette kullandığımız tekstil ürünlerde, sanılanın aksine önemli olan korumalar değil, kumaş. Zira mont ya da pantolunun bizi darbelerden koruyan özelliği pek yok gibi. Bu korumaların en önemli özelliği, sürtünmenin etkisini azaltmaları. 50km'yle yapılan bir kaza sırasında kuru asfalt üzerinde metrelerce sürükleniliyor ve bu sürüklenme sırasında sürtünmeden kaynaklanan ısı 700 dereceye kadar çıkıyor. Zaten önemli olan, darbeden çok, bu sürüklenmeden korunabilmek. Kaza anında kolunuzun üstüne düştüğünüzde kolunuz kırılsa, üç dört ayda iyileşir büyük ihtimalle. En kötü ihtimalle platin takılır, operasyon geçirirsiniz. Ama kolunuz, gövdeniz altına kalsa ve sürüklenmeden dolayı derisiniz soyulsa, bunun geçmesi çok daha uzun süre alabiliyor, hiç geçmiyor ve son derece acı verebiliyor. Kumaş çok önemli bu yüzden. Korumalar, bu temasın en keskin biziçde yaşanabileceği eklem noktalarına, ek koruma olarak koyuluyor.
Düşünceme göre, bu kumaşın incliği ya da kalınlığının bir önemi yok. Önemli olan kumaşın üretildiği teknoloji. Cordura, Kevlar ya da Duratex gibi bir kumaş teknolojisi kullanılan bir montu, ne kadar ince olsa giyerim. Kullandığım yazlık mont, Held marka. Böyle bir kumaş teknolojisi var. Ama yine de bu teknoloji Cordura ya da Kevlar olmadığı için içim tam rahat değil. Sadece Alman malı olmasına güveniyorum.
Tekrarlamak gerek. Düşen motorcunun en büyük düşmanı darbe değil, sürtünmedir. Darbe sizi ya kısa yoldan öldürür ya da birkaç ayda iyileşebilecek bir hasar bırakır. Sürtünme ise öldürmez ama süründürür.
-
07 Haziran 2010, 14:32
#17
öncelikle hayırlı olsun yeni motorunu güle güle kullan . koruma ekipmanlarına gelince kullanıcağın motor 125 lik olduğu için okadar da korkmana gerek yok . sen yeterince dikkatli olmaya çalış kurallara uymaya özen göster. emin ol ki en kaliteli ve güvenli koruyucu ekipmanlara da sahip olsan şiddetli bir çarpışmada % 100 koruma sağlıcak diye bir garantisi yok . tabiğki kaliteli olan malzeme herzaman daha avantajlıdır . imkanın varsa deri mont kullanmanı öneririm ve korumalıklarını rahatsız ettiği için çıkartmasan daha mantıklı olur .kask diğer arkadaşların da dediği gibi kapalı olursa senin için daha iyi.korumaları olan birde pantolon kullanman kesinlikle gerekli . tabiğki sağlığına önem veriyorsan bunlar kesinlikle gerekli olan ekipmanlar . ya ne olucak şurdan şuraya kadar 2 dk da gidecem giymesem de olur dersen benim gibi pişman olursun sonra . inan ki çarpışmaya 2 saniye varken insanın aklından okadar çok şey geçiyorki .zaten o korku da insana yetiyo , bilmem anlatabildim mi . hadi hayırlı günler birader şans hep senden yana olsun...
-
07 Haziran 2010, 15:05
#18
Sürtünme ise öldürmez ama süründürür
buna koptum, başarılı bir ifade olmuş ! Ama Songiden, vurgu yapalım derken yanlış anlaşılmasın. Elbette sürtünme tehlikelidir, ama darbe de hafife alınacak birşey değildir. Saatte 20 ile gelen bir taksi affedersin kaba etimden bana çarpınca dünyam şaştı Kıyafet içi korumalar da en az sürtünme direnci kadar önemlidir. Kırılan bir diz kapağı veya dirsek kalıcı sakatlık demek olabilir....
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
07 Haziran 2010, 15:15
#19
ben sürtündüm yazlık mont ve pantalonla . ikiside %50 den fazla file idi .
Ancak adamlar nereye dusuleceğini iyi hesaplamıslar .nerem yere deydiyse orası file olmayan ciddi kalın kumaştı .
Adam gibi bir marka ise mutlaka düzgün hesaplamışlardır .
Bu arada korumaya güvenip düşünce bişey olmaz demeyin . Hiç birşey olmadı bana ama
sanırım komple kemik çatısı yerinden oynayınca biraz agrı yapıyor genede
-
08 Haziran 2010, 13:49
#20
GÜRSES adlı üyeden alıntı
koruma ekipmanlarına gelince kullanıcağın motor 125 lik olduğu için okadar da korkmana gerek yok .
Bence bu yanlış bir mantık. 125'lik motorlarla çok rahatlıkla 60-70km hıza çıkılabiliyor. Böyle bir hızda düşüş bile oldukça sıkıntı verebilecek hasarlar yaşanabilir.
Darbe olayı evet önemlidir. Ama kask gibi bir darbe koruyucu, diğer eklemler için pek söz konusu değil. Böyle korumalar olabilir ama kullanımı ergonomik olmaz, rahat sürüş olmadığından başka tehlikeler ortaya çıkabilir. Zaten çarpışma anında genellikle yere değen bölgeniz, diziniz değil, alt bacanızdır, dirseğiniz değil, elleriniz ve alt kolunuzdur. Omuzlar ve bilekler (hem el, hem ayak), bunlar darbeye veya aşırı yüklenmeye maruz kalırlar. Bu bölgeler için daa ağır korumaları olan ekipmanlar tercih edilebilir (Çizme ve uzun, bilek destekli eldiven gibi).
Beni asıl korkutan boyun bölgesi. Bu bölge hayati öneme sahip ve bu bölgeyi koruyabilen, günlük hayatta kullanılabilecek kadar ergonomik bir koruma yok ne yazık ki.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler