Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Masterlock kilit hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Arkadaşlar 2 model arasında kaldım, lütfen yorumlarınızı, tecrübelerinizi yazın. (Fiyat, performans vs.vs.)
    Sizden gelen cevaplara göre birini alacağım.Şimdiden teşekkürler.

    Buna bu kadar para vermeye değer mi?

    http://www.hepsiburada.com/masterloc...854#Ozellikler

    Bu sistem ne kadar güvenilir, aşılabilir mi?

    http://www.motogiyim.com/main/master...-358-3-47.html
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    funkyboys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2009
    Şehir
    AYDIN/Didim --- ISTANBUL/Ataşehir
    Motosikleti
    2015 Versys 650 abs
    2. ürün bnde var gayat memnumun onul aşılması yada aşılamamsı
    civarındaki hırsızlara baglı
    eger imkanın var sa al kilidi git karakola nezaretteki hırsızlara sor :D
    bununla motorumu baglasam calabilirmisin diye

  3. #3

    Üyelik
    18 Mart 2010
    Şehir
    Dünya
    Yol-daş Masterlock kilitten ziyade kilit konusunda yorumumu fikrimi belirtmek istedim.

    Genelde hırsızlar zincire halata değil kilit ve geçme mekanizmasına girişir malum.
    Bu paralara yada yakın rakamlara birden fazla ve farklı kiliti kullanmayı tafsiye ederim.
    Örneğin sabit biyere bağlamaya uygun bitane, bitane diske, ...vs...vs
    Sök tak sıkıcıdır ama gece rahat uyutur.
    Caydırıcı olan kilidin markası modeli değil kaybettireceği zamandır.

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    En başta hırsızın motosikleti görmemesi en iyi kilitten daha iyidir. Branda.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...it-var-mi.html

  5. #5

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    İşin gerçeği, doğru alet kullanılırsa bu zincirleri kırmak 15 saniye alıyor (youtube'da videoları var). Ama hırsızların o koca makasları ve gürültülü avuç taşlama makinalarını taşımadığına inanmak istiyoruz.

    İki zincir arasında da halka kalınlığı dışında çok fark olduğuna ben şahsen inanmıyorum. Fakat kilit sistemleri oldukça farklı. Ucuz olanın kilidi kendinden ve çok basit bir kilit (bende aynısı var, oradan biliyorum, motosiklet güvenliği için tavsiye etmem). Diğerinde ise kaliteli bir asma kilit var. O kilidi açmak çok daha zor olacaktır. Ayrıca o kilidi tek başına da kullanabilirsin (örnek diske takarak disk kilidi şeklinde).

    Ama eğer zincir alacaksan, son halkasının içinden geçip "loop" olabilen ve ucunda gene ayrı bir asma kilit olanlardan tavsiye ederim çünkü o şekilde zincirin neredeyse tüm uzunluğunu kullanabildiğin için çok daha kullanışlı. Örneğin ben evimde bu zincir+kilidi kullanıyorum:
    http://www.abus.de/us/main.asp?Scree...4003318267918m

    Ben zinciri direkten dolayıp, ucunu da motorun şasesine o U-kilit ile bağlıyorum. Ayrıca bu kilidin ucundaki U-kilit çok farklı amaçlarda da kullanılabiliyor.

    Başka bir tavsiyem zinciri mümkünse tekerlekten değil, şaseden geçir. Tekerler zor da olsa sökülebilir. Ve zincir yerde uzanmış değil, gergin ve yerle teması kesilmiş olsun. Çünkü zincir kıran makasları kullanabilmek için yerden destek almak gerek. Havada gergin duran zinciri kesmek veya kırmak çok daha zor olacaktır.

    Ayrıca tek bir zincire güvenmek yerine birden fazla ve birbirinden farklı kilitleri kullanmak gerek. Örnek, zincir + disk kilidi + alarm gibi. Hırsızı önlemenin yolu yok, ama amaç onun işini mümkün olduğunca zorlaştırarak caydırmak.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Master Lock kilid 4 adet değişik tiplerde aldım..dördüde beş para etmez...

  7. #7

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En başta hırsızın motosikleti görmemesi en iyi kilitten daha iyidir. Branda.
    Kesinlikle! Brandasız bırakmayın ki farkedilmesin.

    Yeri gelmişken anlatayım:
    İngiliz MCN dergisinin hapiste geçirdiği günlerden sonra emekliye ayrılmış usta bir motosiklet hırsızı ile röportajı vardı. Adamın söylediği "İnsanların neden tonla para verip motosikletler için yapılmış bu zincirleri kullandığını anlamıyorum. Kesmesi nalburdan alınan sıradan zincirlerden daha zor değil ki"...

    Ama gene de sıradan zincirler bana rahat uyku uyutmaz, o ayrı.

    Ayrıca bir hırsızı en çok caydıran şeyin alarmlar olduğunu da söylemişti.

  8. #8

    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Ön disk fren deliklerine 6 - 7 tane asma kilit takın kimse yanına yaklaşmaz :D
    Kerem Akın bunu beğendi.

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Sevgili dostum ne yazıkki bunların hiçbiri kalıcı çözümler degil.
    Ama günlük rutin işlerini hallederken kısa süreli parklarda işini görebilir bu kilitler.
    Hırsızlar genelde tek bir kilit tipi üzerinde uzmanlaşmıştır.
    Yani bir kilit üzerinde uzmanlaşan hırsız farklı bir tip kilitte pekte başarılı değildir.

    Motosiklet güvenliği için 250-300 TL verip kilit almanı mantılı bulmuyorum.
    O yüzden sana daha güvenilir %100 emin olduğum bir zincir tavsiye edeceğim.
    O zincirde Grade 80 veya Grade 100dür.

    Bu zincir hırsızların makasla kesemeyeceği zincirlerdir. EN 818 normuna uygundurlar. Bu zincir motorlu testereden başka hiçbir makasla kesilemez. Makasın ağzı yamulur zincire bişey olmaz.

    Şöyle kısa bi bilgi daha vereyim ;

    Grade 80, 8mm --- Kopma yükü 8ton, metresi 1,4kg.
    Grade 80 10mm. ---Kopma yükü 12,6ton metresi 2,2kg.

    Grade 100, 8mm --- Kopma yükü 10,4ton, metresi 1,5kg.
    Grade 100 10mm. ---Kopma yükü 13ton metresi 2,3kg.

    En kötü ihtimalle bu zincirlerin ''Grade 80 - 8mm''si bu 250-300 tl'lik zincirlerden 10 kat daha dayanıklıdır.

    Fakat kilit konusunda bilgi veremeyeceğim. Kilit ne kadar sağlam olursa olsun maymuncukla açılması saniyeler alabiliyor. Bu yüzden hırsızların kıramayacağı ve açabilmek için en azından birkaç dakika uğraşması gereken bir kilit bulmanı tavsiye ederim.
    En büyük ve kaliteli kilitler bile 15-20 saniyede açılabiliyor malesef. Birşeyler bulunca haberdar ederim. Siz de bildiklerinizi yazın.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #10

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili dostum ne yazıkki bunların hiçbiri kalıcı çözümler degil.
    Ama günlük rutin işlerini hallederken kısa süreli parklarda işini görebilir bu kilitler.
    Hırsızlar genelde tek bir kilit tipi üzerinde uzmanlaşmıştır.
    Yani bir kilit üzerinde uzmanlaşan hırsız farklı bir tip kilitte pekte başarılı değildir.

    Motosiklet güvenliği için 250-300 TL verip kilit almanı mantılı bulmuyorum.
    O yüzden sana daha güvenilir %100 emin olduğum bir zincir tavsiye edeceğim.
    O zincirde Grade 80 veya Grade 100dür.

    Bu zincir hırsızların makasla kesemeyeceği zincirlerdir. EN 818 normuna uygundurlar. Bu zincir motorlu testereden başka hiçbir makasla kesilemez. Makasın ağzı yamulur zincire bişey olmaz.

    Şöyle kısa bi bilgi daha vereyim ;

    Grade 80, 8mm --- Kopma yükü 8ton, metresi 1,4kg.
    Grade 80 10mm. ---Kopma yükü 12,6ton metresi 2,2kg.

    Grade 100, 8mm --- Kopma yükü 10,4ton, metresi 1,5kg.
    Grade 100 10mm. ---Kopma yükü 13ton metresi 2,3kg.

    En kötü ihtimalle bu zincirlerin ''Grade 80 - 8mm''si bu 250-300 tl'lik zincirlerden 10 kat daha dayanıklıdır.

    Fakat kilit konusunda bilgi veremeyeceğim. Kilit ne kadar sağlam olursa olsun maymuncukla açılması saniyeler alabiliyor. Bu yüzden hırsızların kıramayacağı ve açabilmek için en azından birkaç dakika uğraşması gereken bir kilit bulmanı tavsiye ederim.
    En büyük ve kaliteli kilitler bile 15-20 saniyede açılabiliyor malesef. Birşeyler bulunca haberdar ederim. Siz de bildiklerinizi yazın.
    Bahsettiğiniz zincirleri bilmiyorum fakat işimin gereği metallerden az çok anlarım. Nedir bu grade 8-10 zincirlerin hammaddesi? Eğer gemicilikte kullanılan zincirler ise yük dayanıklılıklarının çok fazla olduğu doğrudur fakat yük dayanımının motosiklet güvenliğinde pek bir önemi yoktur.

    Güvenlik söz konusu olunca zincir halkasının ısıl işlemle sertleştirilmiş olması gerekir ki testere ile kesilemesin ya da kesilmesi uzun sürsün. Fakat sertleşen çelik aynı zamanda kırılgan olur, bu da yük dayanımında düşme, büyük makaslarla da kırılabilir olmalarına yol açar. Dikkat edin, kesilebilir demiyorum.. kırılabilir diyorum. Zira makas o esnada kesmiyor, tek noktaya verdiği kuvvetle halkanın kıvılcım da çıkararak kırılmasına yol açıyor. Gerçi kırabilmesi için de kaliteli bir makas olması gerek.

    İngiliz bir firma makasla da kırılamayan bir zincir ürettiğini söylüyordu. Bunu da CNC makina yataklarında kullanılan millerin sertleştirilme tekniğiyle yapıyor (Endüksiyon sertleştirme diye biliyorum). Yani zincir halkasının dış yüzeyinin 1-2'mm derinliğe kadar sertleştirilip, iç kısımların ise olduğu gibi yumuşak bırakılmasıyla yapılabiliyor. Bu sayede halkanın yüzeyi kesilemiyor, saldırılara dayanıklı oluyor fakat aynı zamanda iç kısmı yumuşak kaldığı için kırılgan olmuyor. Fakat bu zincirden Türkiye'de bulmak mümkün değil.

    Her motor zincirinin katırt diye kırıldığını bile bile 200-300 lira vermek çok rahatsız edici ama başka seçeneklerde insanı pek tatmin etmiyor. Ama şu grade 8 ve 10 tipi zincirleri merak ettim doğrusu.

  11. #11
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı kench adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz zincirleri bilmiyorum fakat işimin gereği metallerden az çok anlarım. Nedir bu grade 8-10 zincirlerin hammaddesi? Eğer gemicilikte kullanılan zincirler ise yük dayanıklılıklarının çok fazla olduğu doğrudur fakat yük dayanımının motosiklet güvenliğinde pek bir önemi yoktur.

    Güvenlik söz konusu olunca zincir halkasının ısıl işlemle sertleştirilmiş olması gerekir ki testere ile kesilemesin ya da kesilmesi uzun sürsün. Fakat sertleşen çelik aynı zamanda kırılgan olur, bu da yük dayanımında düşme, büyük makaslarla da kırılabilir olmalarına yol açar. Dikkat edin, kesilebilir demiyorum.. kırılabilir diyorum. Zira makas o esnada kesmiyor, tek noktaya verdiği kuvvetle halkanın kıvılcım da çıkararak kırılmasına yol açıyor. Gerçi kırabilmesi için de kaliteli bir makas olması gerek.

    İngiliz bir firma makasla da kırılamayan bir zincir ürettiğini söylüyordu. Bunu da CNC makina yataklarında kullanılan millerin sertleştirilme tekniğiyle yapıyor (Endüksiyon sertleştirme diye biliyorum). Yani zincir halkasının dış yüzeyinin 1-2'mm derinliğe kadar sertleştirilip, iç kısımların ise olduğu gibi yumuşak bırakılmasıyla yapılabiliyor. Bu sayede halkanın yüzeyi kesilemiyor, saldırılara dayanıklı oluyor fakat aynı zamanda iç kısmı yumuşak kaldığı için kırılgan olmuyor. Fakat bu zincirden Türkiye'de bulmak mümkün değil.

    Her motor zincirinin katırt diye kırıldığını bile bile 200-300 lira vermek çok rahatsız edici ama başka seçeneklerde insanı pek tatmin etmiyor. Ama şu grade 8 ve 10 tipi zincirleri merak ettim doğrusu.

    Evet. Grade zincirleri gemicilik sektöründe kullanılan bi zincir türüdür.
    Hırsızlar genellikle zinciri keserek motosikleti çaldıkları için kırılmaya yönelik bi eylem yapacaklarını sanmıyorum. (ki zaten akıllarınada gelmez) Gemi mühendisi bir arkadaşım bu zincirden bahsettiğinde bende sizin gibi düşünmedim dersem yalan olur. Fakat olayı biraz araştırınca motosiklet güvenliği için en uygun zincir olduğuna kanaat getirdim. Açıkçası ben metal sektöründe olmadığım için zincirlerin ham maddesinden pek anlamıyorum. Yukarıda verdiğim bilgiler zamanında bahsettiğim gemi mühendisi arkadaşımdan aldığım bilgilerdir. Olurda birgün birinin ihtiyacı olursa yardımcı olabilmek için. Aynı zamanda bu zincirleri inşaatlarda kullanılan demir keski makasları ile denenmiştir. (tuzla tershanesinde denedik) sonuç itibari ile 10-15 bin tl verip motosiklet alıyorsunuz. Kasko bedeli olarak sizden 2-3 bin tl isteniliyor, ondada bin dereden su getiriyorlar, doğal olarak sizde arayış içine giriyorsunuz.

    Metal sektöründeyseniz grade 80 ve grade 100'ü araştırın derim.
    Piyasada çok bulunan bi zincir türü değildir.
    Tuzla tershanesi civarında, karaköy'de, birde bulabilirseniz topkapı'da bulabilirsiniz.

    İstanbulda değilseniz ben size buradan yardımcı olmaya çalışırım.
    Bir şekilde tedarik edip size bu zinciri gönderebilirim.
    Benden size bi hediye olmuş olur.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  12. #12
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı ozaktasi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Master Lock kilid 4 adet değişik tiplerde aldım..dördüde beş para etmez bi boka yaramaz..kalıbının kilidi değil...Dünyada para...Üretenede,,ithal edenede ,,satanada,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kım..

    Şu namussuz hırsızlarıda Allah felç etsin....kötürüm olsunlar..
    Katılmamak mümkün değil
    Masterlock'un 180cm dışı plastik hortum benzeri malzeme ile kaplı ürününü aldım.
    Kilit 2 kış gördü ve olanlar şunlar:
    - Dış hortum soğuktan kısalarak kilidin baş kısmındaki yatağından çıktı.
    - Dış hortum soğukta sertleşerek mümkün olan her yerinden çatladı.
    - 23mm falan dediklerine bakmayın...kilidin can damarı sanırım 6mm çelik halat ve bunu göya koruyacak sert saçtan imal yüzükler...

    Masterlock ya da Abus'un kaynaklı halka kilitlerini tercih edin
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  13. #13
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    aşılmayacak kilit yoktur . istiyorsan DÖkme demirden özel Zincir dök sonuçta ucunda anahtarla açılacak bir kilit olacak ve o kilitlerin en babası bile bir hırsıza 10 sn dayanmıyor bile.

    KASKO

    senin tek güvencen bu .
    ANADOLU sigorta şu anda türk,ye de uygun fiyata kasko yapıyor .
    Bir de ERGO var ama çok pahalı .

    Git ANadolu sigortaya kasko yaptır . çalınması durumunda %80 karşılıyo kafan rahat olsun .

    kilit milit boş .

  14. #14

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet. Grade zincirleri gemicilik sektöründe kullanılan bi zincir türüdür.
    Hırsızlar genellikle zinciri keserek motosikleti çaldıkları için kırılmaya yönelik bi eylem yapacaklarını sanmıyorum. (ki zaten akıllarınada gelmez) Gemi mühendisi bir arkadaşım bu zincirden bahsettiğinde bende sizin gibi düşünmedim dersem yalan olur. Fakat olayı biraz araştırınca motosiklet güvenliği için en uygun zincir olduğuna kanaat getirdim. Açıkçası ben metal sektöründe olmadığım için zincirlerin ham maddesinden pek anlamıyorum. Yukarıda verdiğim bilgiler zamanında bahsettiğim gemi mühendisi arkadaşımdan aldığım bilgilerdir. Olurda birgün birinin ihtiyacı olursa yardımcı olabilmek için. Aynı zamanda bu zincirleri inşaatlarda kullanılan demir keski makasları ile denenmiştir. (tuzla tershanesinde denedik) sonuç itibari ile 10-15 bin tl verip motosiklet alıyorsunuz. Kasko bedeli olarak sizden 2-3 bin tl isteniliyor, ondada bin dereden su getiriyorlar, doğal olarak sizde arayış içine giriyorsunuz.

    Metal sektöründeyseniz grade 80 ve grade 100'ü araştırın derim.
    Piyasada çok bulunan bi zincir türü değildir.
    Tuzla tershanesi civarında, karaköy'de, birde bulabilirseniz topkapı'da bulabilirsiniz.

    İstanbulda değilseniz ben size buradan yardımcı olmaya çalışırım.
    Bir şekilde tedarik edip size bu zinciri gönderebilirim.
    Benden size bi hediye olmuş olur.
    Verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. Ben de İstanbul'dayım ve gemicilikle uğraşan bir kaç tanıdığım var. Tuzla'ya yolum düştüğü zaman bir bakacağım. Tedarik edip yollama teklifiniz için de ayrıca teşekkür ederim. akat gerek yok, ben halledeceğim

    Metal sektöründe değilim fakat sık sık makinalar ve aparatlar yapıyoruz. Yapımda kullanılan metalleri ve işleniş biçimlerini de insan öğreniyor yavaş yavaş.

  15. #15
    sultanahmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul-Büyükçekmece
    Motosikleti
    Mondial 150 ZC, Suzuki GSX-F 600
    Aşağıda linkini verdiğim videoyu izlediniz mi bilmiyorum ama bi bakın derim!
    http://www.youtube.com/watch?v=1_OCLStz4Wc
    Kerem Akın bunu beğendi.
    Hangi istiklal vardir ki, ecnebilerin nasihatleriyle, ecnebilerin planlariyla yükselebilsin? Tarih böyle bir hadiseyi kaydetmemiştir. M.K.ATATÜRK
    Türkçemizin utanılacak birşeyi yok, ya sizin?

  16. #16
    reddish7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    suadiye-ist
    Motosikleti
    Honda CBF500
    Alıntı sultanahmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıda linkini verdiğim videoyu izlediniz mi bilmiyorum ama bi bakın derim!
    http://www.youtube.com/watch?v=1_OCLStz4Wc

    ee. neden kilit kullanıyoruz ki.

  17. #17
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    bildiğim kadarıyla bu tür kilitler güvenlik seviyesine göre derecelendiriliyor ve üzerlerinde bu bilgi yer alıyor. Bir kaç satıcı arkadaştan masterlock hakkında olumlu yorum almadım zira kilidin anahtarını kaybeden bir kullanıcı keski ve çekiç ile kilidin rahatça açılabildiğinden bahsetmişti (ne kadar doğru bilemiyorum).

    masterlock ile benim tecrubeme gelince, kilit ile birlikte gelen 2 anahtarıda kullanım esnasında kırıldı kesinlikle sert davranmadım hatta kırılınca şok olmuştum. bence piyasadaki kilitler arasında en kalitesiz olanı. ben hala kullanmaya devam ediyorum fakat motorumu hergun 2 kilit + alarm ile korumaya alıyorum ayrıca arabamı motorun önüne çekiyorum böylece kolayca ulaşılamıyor.

    insan cbf250 çaldırınca böyle önlemler alıyor..
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  18. #18
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    ben abus u tavsiye edebilirim, zincirin bakla uzunluğu 50-55 mm, baklaların et kalınlığı ise 10-11 mm soğuk sprey sonrası darbe ile kırmayua dayanıklı ve kesmeye karşı da dayanıklı olduğunu söylüyor arkadaşlar... tabi hırsıza kilit dayanmaz, amaç yavaşlatmak ve caydırmak...
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  19. #19
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı kench adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    İngiliz bir firma makasla da kırılamayan bir zincir ürettiğini söylüyordu. Bunu da CNC makina yataklarında kullanılan millerin sertleştirilme tekniğiyle yapıyor (Endüksiyon sertleştirme diye biliyorum).
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...mu-buldum.html
    Kolpa Adamları

  20. #20
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Master Lock çelik halat kilit kullanıyorum. Çok memnunum. 40 Dolar vermiştim. Ama değdi. Hırsızlar demir kesme aletiyle kesememişler.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)