Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Fazer mı ? Yapmaz Öyle Şeyler...

    REKLAM ALANI
  1. #41
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    @metehan: edy'nin kullandığı fazer 78 bg. lik versiyon olmasın?
    @edy:abicim herkes senin kadar deneyimli ve eğitimli olsa zaten bu ülkede bu kadar kaza olmaz. eğitimli olman çok güzel ama kendine göre kıyaslama fazer'ı. genele göre kıyasla. burdan benim fazer düşmanı olduğum çıkmasın, 2. motorum fazer S2 ABS olacak.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    sanırım tank slaping ile highside etkisi karıştırılıyor burada.
    tank-slapping büyük oranda düşürür evet ama bu motorun sürücüsünü bit at gibi üzerinden atması şeklinde olmaz, highside faktöründe bu olur o da arka lastiğin aniden yolu kavraması sonucu olan bi etkidir tank slappingle ilgili değildir.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  3. #43

    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2003 fazer
    "aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşabilir" cümlesi çok hoşuma gitti,
    cbf 250 ile öğrenme aşamasından sonra kullanma mutluluğuna eriştiğimiz 2003 - 2006 model fazerların bana şuana kadar hissettirdiklerine tam denk geldi..
    Tanrı herkese kazasız ve belasız sürüşler versin..

  4. #44
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @metehan: edy'nin kullandığı fazer 78 bg. lik versiyon olmasın?
    @edy:abicim herkes senin kadar deneyimli ve eğitimli olsa zaten bu ülkede bu kadar kaza olmaz. eğitimli olman çok güzel ama kendine göre kıyaslama fazer'ı. genele göre kıyasla. burdan benim fazer düşmanı olduğum çıkmasın, 2. motorum fazer S2 ABS olacak.
    benim anlatmak istediğimi anlamamışsınız sanırım. bazı arkadaşları uyandırmak istedim. adamın ilk motoru olduğu için ön hafiflemisini fazerı ait bir sorun olarak görüyor veya gaz açınca arkasının kaymasını fazerı ait bir sorun olarak görüyor yada arka fren çok kötü hemen kitliyor gibi saçma yorumlar yapıyorlar aslında bütün motorların arka freni hassastır. yaşadıkları veya duydukları sorunları hemen motora mal edilmesine karşıyım. benim anlatmak istediğim sürücü etkeninin ne kadar önemli oldu. karşılaştığımız sorunların nerededeyse %99 sürücü hatası. insanlar artık sorunu motorlarında değil kendilerinde araması gerekiyor.

    arkasının kayma sebebi lastik, asfalt veya motor değil aslında sürücüsünün olmadık yerde gazı gerektiğinden fazla açması.

    ben aslında fazerı değil yorum yapan sürücüyü eleştirdim. ben kımse daha ıyı kullanın yada neden kullanmıyorsun demedım. igneyi kendine batır dedım.

    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım tank slaping ile highside etkisi karıştırılıyor burada.
    tank-slapping büyük oranda düşürür evet ama bu motorun sürücüsünü bit at gibi üzerinden atması şeklinde olmaz, highside faktöründe bu olur o da arka lastiğin aniden yolu kavraması sonucu olan bi etkidir tank slappingle ilgili değildir.

    ben bişey sormak istiyorum. ön tekerlek sallanmaya başladığı zaman arka tekerleğın tepkisi ne olur?
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  5. #45

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Sağdan soldan copy paste değil o yazıyı yarım saat düşünerek başıma gelenleri özetleyerek yazım. En son tank tokadına Lapseki'nin Çanakkale istikametindeki çıkışında yer alan BP istasyonunda denk geldim. Aşırı gazdan arka tekerleğin boşa dönmesini de bilirim. Bozuk zeminde sadece gidonun yalpalamasınıda. Bu ikisi herkesin kolayca atlatabileceği ufak aksiliklerdir ama tank tokadı değil. BP Tebriklermi demem lazımdı. İşin pirisin yemiş bitirmişsin her motorsikletin karakterini çok iyi biliyorsun. Her motorsikletten anlamam. Üzerinde ahkam kesebileceğim ve devamlı sürdüğüm birtane motorsiklet var oda FZ6. En az iki günde bir kere 40Km den az olmamak kaydıyla yol alırım. HER yol alışıımdan sonra lastiklerinden gidonuna kadar ince ince kontrol eder bakımını yaparım. Kaymak gibi asvalttada kullandım diz boyu su bulunan dereden de geçtim. Şimdi diyeceksin sadece FZ6'da bilgin var ona göre değerlendiriyorsun. Toplam deneyim 15 yaşından beri bir fiil scooter dahil olmak üzere kullanım. Bilmeyenlere yanlış bilgilendirme yapıyorsunuz. İlk 600cc motorsiklet kullanacaklar için çok yanlış bir seçimdir. Aldıkları gazla hele büyük şehirdelerse gazı alacaklar çatlayacaklar. İşin vebalini almamak lazım. Ben mi? Ne olacağını bilip ona göre idare etmem sebebiyle FZ6 hiç üzmedi. Aksine tehlikelerden korudu.
    İşin gerçeğine gelirsek. Fz6 kefiyli makinedir. Keyfine aldanıp sınırlarını zorlamamak gerekir. Üst devirde kararsızdır. Birçok FZ6 cı gidon amontisörü almak istemektedir çünkü yüksek hızda acayip hafifler. En azından bunun bilincinde olmanız sebebiyle kollarınızı istemsiz kasarsınız ya da bir anlık gafletinizde size süprizler yapar.

    İşin şahsi kısmına gelelim. Tebrikler onca eğitim ve deneyim sahibi olduğun için. İzmir soğuk kuyudaki ışıklarda önceden rahat hızlanırdım ama şimdi gaz açmaya başladığımda teker boşa dönüyor. Neden mi? lastiklerin ömrü bitiyor sertleşiyor. Birde bunun virajda gaz açarken olduğunu hayal etmek lazım. İllaki lastikler herşey hatta en fazla özenin gösterilmesi gerektiği parçası. Daha önceden 50 Km ile döndüğün virajı 70 -80 le dönmen gerektiğinde ya da aksi durumla karşılaşıp motorsikletin lastiklerine güç bindirmen gerektiğinde ne olacak? Dur ben diyeyim Taziye- tebrikler köşesinde bir başlık açılacak. Sana ya da bana bişey olmaz. İşi çözmüş bilgili insanlarız ama yeni 600cc ya başlayan kanı kaynayan arkadaşları da düşünmek lazım. Ailelerine kötü haber verdiğini hayal etmeni tavsiye ederim.

    Saygılar, sevgiler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:44 ----------

    Mesela FZ6 kullanan bir arkadaşımız bunları yazmış "Ben bir kere denedim ondada 238 gördüm. En fazlada 250-255 arası görür. Ama 180 den sonra fazer çok garipleşiyor gidonun tepkileri çok saçma oluyor. Fazer otobana çıkıp pek basılacak bir motor değil bence."
    Kaynak: FZ6'cıların dolu olduğu bir forum.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  6. #46
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    DeathaN;

    ben seni anladım ama sen beni hiç anlamamışsın. benım verdıgım mesaj açık. ben kımseye git 600 cc motorla başla demiyorum. benim yukarıda yazdıklarımı okuyup gidip 600cc motor alacaklar varsa, inan bana onlar 50 cc motorda alsa bu dünyada fazla kalmaz. ben ısrarla sunu savunuyorm ''sürücü''. insanların aslında gidon amortisör alması değil kendını eğitmesi gerektiğini dusunuyorum. inan bana eğer kendını eğitirsen fazer için gidon amortisörune almana gerek kalmaz. ben gerçekten sınırlarını zorladım ama hiç gerek duymadım. bunu kendımı övmek için değil sadece diğer sürücüler Gidom.A ihtici olmadıgını farketmesını ve sorunu daha çok kendınde arası gerektıgını dusunmesı. fazer gerçekten çok amaçlı ve çok kullanışlı bir motor.




    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir soğuk kuyudaki ışıklarda önceden rahat hızlanırdım ama şimdi gaz açmaya başladığımda teker boşa dönüyor. Neden mi? lastiklerin ömrü bitiyor sertleşiyor. Birde bunun virajda gaz açarken olduğunu hayal etmek lazım. İllaki lastikler herşey hatta en fazla özenin gösterilmesi gerektiği parçası. Daha önceden 50 Km ile döndüğün virajı 70 -80 le dönmen gerektiğinde ya da aksi durumla karşılaşıp motorsikletin lastiklerine güç bindirmen gerektiğinde ne olacak? Dur ben diyeyim Taziye- tebrikler köşesinde bir başlık açılacak. Sana ya da bana bişey olmaz. İşi çözmüş bilgili insanlarız ama yeni 600cc ya başlayan kanı kaynayan arkadaşları da düşünmek lazım. Ailelerine kötü haber verdiğini hayal etmeni tavsiye ederim.

    Saygılar, sevgiler.

    benım söylediklerimi saptırmamak gerek. ben şunu söyledim sert lastikle bile viraj alınır eğer tecrübeliysen ama kımseye 50 ile dönülecek viraja 80 km hızla sert lastikle girilir demedim. sürücü 50 km hızla girmesi gereken virajda 70-80 km hızla girerse ve gaz açarsa bu onun salaklığı olur.


    beni burdaki arkadaşlar bilirler. ben her zaman ufak motorla başlanması gerektiğini savunan birisiyim yıllarca arkadaşların 1000 cc motor al demesine rağmen yıllarca 600cc kullandım bu sene 1000cc almaya karar verdim. 2003 yılında 1000 cc aldım ve daha hazır olmadıgım ıcın 6 ay sonra sattım. benim hiç bir yazımda büyük motorla başlayın tavsiyesi yoktur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:43 ----------

    Alıntı DeathaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [/COLOR]Mesela FZ6 kullanan bir arkadaşımız bunları yazmış "Ben bir kere denedim ondada 238 gördüm. En fazlada 250-255 arası görür. Ama 180 den sonra fazer çok garipleşiyor gidonun tepkileri çok saçma oluyor. Fazer otobana çıkıp pek basılacak bir motor değil bence."
    Kaynak: FZ6'cıların dolu olduğu bir forum.
    işte benımde demek ıstedım tam olarak bu. ben nezaman çıksam +200 km civarı kullanıyorum fazerı ama aynı duyguları hıssetmıyorum bunun sebebi nedir sence ?
    benım o süratlere alışık olmam ve motor verdıgı tepkılerın normal oldugunu bilmem. motoru iyi tanımam. aslında butun motorlar 180 km den sonra hassaslaşır bu normal. yere uyguladıgı basınç azalır.

    her motorun yapısıyla alakalı karakteri vardır. fazerın grenajı tam olmadıgı için tabıkı R6 dan farkı olacak. tabıkı bellı bir km den sonra lımıte geldıgını hissedeceksın. R6 nın lımıtı 260-270 ise Fazerın ki 230-240 olacaktır. ama bunu fazerın sorunu olarak algılamamak gerek. limiti olarak algılamak lazım.
    otoban motoru olması için 250 km hızla rahatlıklamı gitmesi gerek. bence Fazer gayet otobanda rahat, yumusak ve fazlasıyla hızlı. Fazerın amaçı otobanda en hızlı şekilde yol almak değil. rahat ve nisbeten hızlı bir şekilde seyahat etmek. bu amaç içinde çok uygun oldugunu düşünüyorum. otobanda çok hızlı olmasını ıstıyorsa arkadaş hayabusa , zx14 gıbı motorları tercıh edebılır.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  7. #47

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DeathaN;

    ben seni anladım ama sen beni hiç anlamamışsın. benım verdıgım mesaj açık. ben kımseye git 600 cc motorla başla demiyorum. benim yukarıda yazdıklarımı okuyup gidip 600cc motor alacaklar varsa, inan bana onlar 50 cc motorda alsa bu dünyada fazla kalmaz. ben ısrarla sunu savunuyorm ''sürücü''. insanların aslında gidon amortisör alması değil kendını eğitmesi gerektiğini dusunuyorum. inan bana eğer kendını eğitirsen fazer için gidon amortisörune almana gerek kalmaz. ben gerçekten sınırlarını zorladım ama hiç gerek duymadım. bunu kendımı övmek için değil sadece diğer sürücüler Gidom.A ihtici olmadıgını farketmesını ve sorunu daha çok kendınde arası gerektıgını dusunmesı. fazer gerçekten çok amaçlı ve çok kullanışlı bir motor.







    benım söylediklerimi saptırmamak gerek. ben şunu söyledim sert lastikle bile viraj alınır eğer tecrübeliysen ama kımseye 50 ile dönülecek viraja 80 km hızla sert lastikle girilir demedim. sürücü 50 km hızla girmesi gereken virajda 70-80 km hızla girerse ve gaz açarsa bu onun salaklığı olur.


    beni burdaki arkadaşlar bilirler. ben her zaman ufak motorla başlanması gerektiğini savunan birisiyim yıllarca arkadaşların 1000 cc motor al demesine rağmen yıllarca 600cc kullandım bu sene 1000cc almaya karar verdim. 2003 yılında 1000 cc aldım ve daha hazır olmadıgım ıcın 6 ay sonra sattım. benim hiç bir yazımda büyük motorla başlayın tavsiyesi yoktur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:43 ----------



    işte benımde demek ıstedım tam olarak bu. ben nezaman çıksam +200 km civarı kullanıyorum fazerı ama aynı duyguları hıssetmıyorum bunun sebebi nedir sence ?
    benım o süratlere alışık olmam ve motor verdıgı tepkılerın normal oldugunu bilmem. motoru iyi tanımam. aslında butun motorlar 180 km den sonra hassaslaşır bu normal. yere uyguladıgı basınç azalır.

    her motorun yapısıyla alakalı karakteri vardır. fazerın grenajı tam olmadıgı için tabıkı R6 dan farkı olacak. tabıkı bellı bir km den sonra lımıte geldıgını hissedeceksın. R6 nın lımıtı 260-270 ise Fazerın ki 230-240 olacaktır. ama bunu fazerın sorunu olarak algılamamak gerek. limiti olarak algılamak lazım.
    otoban motoru olması için 250 km hızla rahatlıklamı gitmesi gerek. bence Fazer gayet otobanda rahat, yumusak ve fazlasıyla hızlı. Fazerın amaçı otobanda en hızlı şekilde yol almak değil. rahat ve nisbeten hızlı bir şekilde seyahat etmek. bu amaç içinde çok uygun oldugunu düşünüyorum. otobanda çok hızlı olmasını ıstıyorsa arkadaş hayabusa , zx14 gıbı motorları tercıh edebılır.
    Bu noktaların hepsinde sana sonuna kadar destek veriyorum. Aslında R6 ile Fz6 arasında kaldım. Yamaha servisindeki ve çok uzun senlerden beri motorsiklet kullanan bir abimin tavsiyesi ile Fz6 ya doğru gönlüm kaydı. Devamlı yol almak. Hızlı olmak ve konfor. Bunların keyfi hiçbişeye değişilmez Bundanırki Fz6 kullananlar motorunu sattıktan sonra hep hasretle içgeçiriyorlar. Azımsanmayacak kısmı da yeniden Fz6 ya dönüyor. Aslında benim tek şikayetim 8000 devirden sonra aşırı gaz açmayla torkunun patlaması. Keşke bir Dyna grafiği ile gösterebilsem. Bir anda Nos açılıyor gibi. Yarışırken iyi ama tehlike savuşturmada çok tehlikeli. Helede normal sürüşten agresif sürüşe geçişi 5. vitesde yapıyorsanız. Çok seri olmanız lazım.
    Virajı, freni, kompresör etkisinden hiç bir şikayetim yok. Çünkü ne sürdüğümü ve ne olacağını çok iyi biliyorum. Sonraki motorum Fz6 ların yeniden sürüme gireceği S3ler olacak. O da yamaha akıllanırsa.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  8. #48
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Fazerin tanıtım broşürlerinde şuna benzer cümleler geçiyordu:

    Şehir içinde kıvrak bir motosiklet arıyorsunuz; yoksa kuryelerin arkasından bakakalırsınız,

    Hata kaldıran bir motosiklet istiyorsunuz, çünkü hepimiz amatörüz,


    Limitlerini zorlayabileceğiniz bir motosiklet istiyorsunuz, çünkü hepimizin içinde bir profesyonel saklı.

    Tam olarak olmasa da buna benzer cümlelerdi. Koyu renkle işaretlediğim kısım pek doğruyu yansıtmıyormuş gibi geldi bana şimdiye kadar konuşulanlardan. Bu doğru mudur acaba?

    Hatanın sürücüde olmasına gelince. Benimde söylemek istediklerim var. Tabiki iyi bir sürücü her türlü motorun hakkından gelir ama acemi bir sürücü için de stabil makineler bile tehlike oluşturabilir. Bir ara Tl1000e heveslenmiştim. (heves işte). Araştırdım. Çok olumsuz açıklamalar vardı. Bazı sürücüler ise muhteşem keyifli ve özel bir makine olduğunu, sadece kendine has bazı özelliklerinin biraz alışmayı gerektirdiğini söylüyorlardı. Ben de zaman zaman virajda hafiften çizgiyi kaçıran, ara ara küçük zigzaglar çizen bir sürücü olarak bu riski almayı çok gereksiz görmüştüm.(motosikletin modeline takılmayalım örnek olması açısından verdim). Sonuçta hepimizin profesyonel yardım alıcak imkanları yok ve öğrendiklerimizin büyük kısmını, nette okuduğumuz teorik bilgileri yollarda deneyerek ediniyoruz. Durum böyleyken hata yapmama ya da bir sorunla karşılaştığımızda bunun üstesinden mutlaka gelme gibi bir garantimiz yok. Durum böyleyken, kullandığımız motosikletin ne kadar hata kaldırabilir olduğu önem kazanıyor diye düşünüyorum.

    Bir de sizin gibi tecrübeli bir sürücüyü bulmuşken sormak istediğim birşey daha var. Genelde motosikletlerin eğlencelilikleri ile kararlılıkları(oynak motosiklet denir ya) arasında ters orantı varmış gibi geldi bana. Siz de böyle mi düşünüyorsunuz acaba?

  9. #49
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı aguila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye böyle bir pisliği temizleme uğraşı verelimki anlayamadım...amaç ney burada ..olumlu yazanlar korumasımı olucak ..veya kötü yazanlar rakip firmanın adamlarımı olacak...aslında çok basit beğenmeyen binmesin...daha üstüne oturmayan lar atıp tutmuş bilen var bilmeyen var..hangisine inanacak bu insanlar.....yaaa şaka gibi olmuş topik....

    Burda senin amacın ne dostum onu anlayamadım ? Bu topiğe çamur atmak mı ?
    O kadar çok gereksiz topikler açılırken onları görmüyorsun da burda acılan fazer hakkında topiğe mi göz dikiyorsun ?
    Fazer'ın kendi topiği var aradığım konuyu orda bulamadım ve burda açmaya karar verdim . Sağolsunlar fazer kullanıcılarıda değerli bilgilerini ve tecrübelerini aktardılar.Kafamdaki soru işaretlerini giderdim.Fazer hakkında yeni bilgiler edindim. Senin şaka gibi olmuş dediğin topic neler kazandırdı bak.
    Sen yorum yazma amacını belirtte bilelim .

    BİRAZ SAYGI !!!
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  10. #50
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Fazerin herşeyini seviyorum dönüşü olsun tipi olsun gücü bakımından görünüşü olsun fakat 4 silindirli yha bmw 1200 gs bile çift silindirli 105 bygr olduğu halde..
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  11. #51
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Alıntı maviyosunum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşabilir" cümlesi çok hoşuma gitti,
    Bu demekki Fazer kullananlar (kullanmayı bilenler) anlaşacaklar.

    Motor kullanmak için eğitim almak şart. Kulaktan dolma bilgilerle öğrenenler kendi doğrularına göre yazıyor çiziyor.

    ondan sonra da birbirlerini anlayamıyorlar.
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  12. #52

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eger senin 250 cc hyo kafa sallıyorsa senin motorun şase ile gidon bağlantısı noktasında sorun vardır veya kazalıdır. tank slapping güçlü motorlarda viraj çıkışında gazı sert açtığında, tek tekerden inerken gibi durumlarda olur veya tecrübesizsen. fazer bile okadar güçlü bir motor değilki. fazera gidon amortisörü takmak inanılmaz gereksiz. acemilkle alakalı eğer sen motor kullanamyı bilmiyorsan motorun her yeri sallanır. motor kadar dengeli bişey yok onun dengesi sürücüsü bozar. ben okadar bindim fazera hiç oyle bir ihtiyaç ollmadı. ayrıca tank slapping sadece naked motor için tehlikeli değildir supersport motorda da tehlikelidir.

    rear açısı ne demek ? senin behsettiğin rake açısı (kastor açısı \ steering axis angle veya caster angle) olabilirmi?

    tam olarak onunlada alakalı değil zaten. 70 le viraj dönerken açısı dar olan motor kafamı sallar ? hayır sallamaz. açısı dar olan motorlar daha iyi viraj alır. racing motorların açısı dar olduğundan daha kolay döner ama daha az stabildir. motorları kuvetli olduğundan sert gaz açmalarda kafa sallama yapar. ama bu gerçekten kuvvetli motorlarda olur 250 cc motorun sonuna kadar açsanda pek bısey olmaz tabiki bahsettiğimiz motor 2 zamanlı RS 250 gibi bişey değilse.

    bir çok insan eğer yurt dışından gidon amortisöru getiriyorsa bu onların tecrübesizliği. bizim insanımız kendi başarısızlıklarını motora yüklemekte hiç üstüne yok . bence fazera hiç gerek yok. sadece supersport motorlarda olmalı. supersportlarda bile bir çok insan alıp takıyor ama hiç kullanamıyor çünkü okadar sert gaz açamıyor virajda. genelde tecrübesiz sürücüler yatık durumda gaz açmaz, motor düzelir ondan sonra açar, bu durumda da zaten gerek yok.

    frenleri durmuyor demişsin neyle kıyasladın çok merak ediyorum. R1 ile kıyaslarsan daha uzun mesafede durur. 250 hyo ile kıyaslarda daha kısa mesafede durur. kaç metrede durdugunu biliyormusun. fren yapmakta ayrı bir yetenek. sen duramamışsındır. ben fazeryı gayet iyi durduruyorum. tabıkı daha guclu motorlardan daha uzun surede duracak. fren dıslerının boyu motor kuvvetlendıkce değişiyor.

    viraj konusuna gelelım lasitiği değiştirince daha iyi viraj yapılacağını dusunuyorsan yanılıyorsun. standart lastiklerle bile sonuna kadar yatarsın ama hamuru sertse virajda gazı geç açarsın.

    bende ilk başlarda sorunu motorda, yolda veya hava şartlarında aradım ama fazla geçmeden sorunun bende oldugunu keşfettim. sorun %100 sürücüdedir. dünyanın en iyi yarış eğitmenleriyle tanıştım ve eğitim aldım. pistte beraber kullandık. 400cc motorlarda gidon amortisöru olmadan nasıl gidon amortisörlü 1000cc motorları geride bıraktıkları gordum.





    Devamlı okuyorum ama pek yazmıyorum. bir gun buluşalım goruselım. şu anda motorum yok ama babamın DL 1000 ile idare ediyorum. temmuzda alıyorum motor.
    evet demek istediğim rake açısı.... bir yanlışım olmuş o şekilde yazmışım düzelttiğiniz için teşekkür ederim ...

    burada amacım sizinle sizin konuştuğunuz gibi sert ve aşağlayıcı şekilde konuşmak değil..! burada amacım bu olayı savunmak ve kişiye faydalı olabilmek..sizde tecrübelerinize dayanarak konuşuyorsunuz.. saygı duyarım sizlerden birşey öğrenebilmek beni mutlu eder fakat bu sürekli çürütmeye çalışma tavrınız beni hiç hoşnut etmedi... neyse konuya dönelim..

    kafa salınımından kast ettiğim olay tank slapping... yani bu videonun başında yaşanan olay...

    http://www.youtube.com/watch?v=5Z12a6tfKco
    http://www.youtube.com/watch?v=RmtoO...eature=related
    bu olay hyoda yaşanmaz diyor iseniz... size bir çok yaşayan kişi gösterebilirim buna bende dahil olmak üzere... malumunuz günümüz yollarında..bu olayı racing tipte bir motosiklet ile yaşamamak pek mümkün olmuyor..

    ben motosikletimle bu olayı hadımköy mevkiğinde 160 km/h ile giderken yolun engebeli oluşu sebebiyle yaşadım dizlerimin grenaja sert şekilde çarptığını ve gidonun elinden çıktığını biliyorum...

    şöyleki hyoda bu olayı yaşamazsınız demişsiniz fakat hyo bile bu oalya musait bir makina.. daha bugün 2 . vitese gazla brlikte aldığımdan motosikletim tekere geldi zemin sokak arası taş zemindi fakat gidon bu kafa salınımını yerdeki bozukluktanmı yoksa tekerin yerden kesilip ters basmasındanmı yaşadı bilemiyceğim. fakat anlatmak istediğim olayı ben bir çok kez yaşadığımdan dolayı ben kafa salınımının tüm racing motosiklet ve fazer ın yaşayabiliceği kanaatimdeyim...

    Motosikletimi sıfır km de aldığım için kazası olmadığını gönül rahatlıkla söyleyebilirim... 55 kiloyum motosiklet üzerinde hafif kalıyorum bu yüzden motosiklet e-5 teki yada otobandaki tümpelerden zıpladığında kafa salınımı hareketini yapabiliyor... bilginize....

    güç ilede orantılı olabilir fakat bu olayı yaşamak için 100 km hıza yakın yada o civarda olmanız yeterlidir ...yolun yapısıda buna en önemli faktör olabilir...
    http://www.youtube.com/watch?v=Mbi4Q4wKNVI
    fren konusundada 600F ve evet 250R ile karşılaştırdım bana göre çok fazla geç duruyor üstelik yeni atılmış yani taze asvalt üzerinde denedim

    ilginiz için teşekkürler..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  13. #53
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet demek istediğim rake açısı.... bir yanlışım olmuş o şekilde yazmışım düzelttiğiniz için teşekkür ederim ...

    burada amacım sizinle sizin konuştuğunuz gibi sert ve aşağlayıcı şekilde konuşmak değil..! burada amacım bu olayı savunmak ve kişiye faydalı olabilmek..sizde tecrübelerinize dayanarak konuşuyorsunuz.. saygı duyarım sizlerden birşey öğrenebilmek beni mutlu eder fakat bu sürekli çürütmeye çalışma tavrınız beni hiç hoşnut etmedi... neyse konuya dönelim..

    kafa salınımından kast ettiğim olay tank slapping... yani bu videonun başında yaşanan olay...

    http://www.youtube.com/watch?v=5Z12a6tfKco
    http://www.youtube.com/watch?v=RmtoO...eature=related
    bu olay hyoda yaşanmaz diyor iseniz... size bir çok yaşayan kişi gösterebilirim buna bende dahil olmak üzere... malumunuz günümüz yollarında..bu olayı racing tipte bir motosiklet ile yaşamamak pek mümkün olmuyor..

    ben motosikletimle bu olayı hadımköy mevkiğinde 160 km/h ile giderken yolun engebeli oluşu sebebiyle yaşadım dizlerimin grenaja sert şekilde çarptığını ve gidonun elinden çıktığını biliyorum...

    şöyleki hyoda bu olayı yaşamazsınız demişsiniz fakat hyo bile bu oalya musait bir makina.. daha bugün 2 . vitese gazla brlikte aldığımdan motosikletim tekere geldi zemin sokak arası taş zemindi fakat gidon bu kafa salınımını yerdeki bozukluktanmı yoksa tekerin yerden kesilip ters basmasındanmı yaşadı bilemiyceğim. fakat anlatmak istediğim olayı ben bir çok kez yaşadığımdan dolayı ben kafa salınımının tüm racing motosiklet ve fazer ın yaşayabiliceği kanaatimdeyim...

    Motosikletimi sıfır km de aldığım için kazası olmadığını gönül rahatlıkla söyleyebilirim... 55 kiloyum motosiklet üzerinde hafif kalıyorum bu yüzden motosiklet e-5 teki yada otobandaki tümpelerden zıpladığında kafa salınımı hareketini yapabiliyor... bilginize....

    güç ilede orantılı olabilir fakat bu olayı yaşamak için 100 km hıza yakın yada o civarda olmanız yeterlidir ...yolun yapısıda buna en önemli faktör olabilir...
    http://www.youtube.com/watch?v=Mbi4Q4wKNVI
    fren konusundada 600F ve evet 250R ile karşılaştırdım bana göre çok fazla geç duruyor üstelik yeni atılmış yani taze asvalt üzerinde denedim

    ilginiz için teşekkürler..
    sana biraz sert bir üsluple cevap verdiysem kusura bakma kötü niyetimden değil.

    bizim tartıştığımız konu senın yazdıgından farklı. çukura girmek tank slapping olmasına sebep olur ama çukura giren her nesnenin dengesi bozulur. bizim asıl tartıştıgımız konu temiz yolda tank slapping olması gaz kontrolu ile alakalı. benım anlatmak istediğim hyo nun bir özelliğinden dolayı boyle birşey yaşanmıyor yolun bozuk olmasından dolayı yaşanıyor. bizim tartıştığımız motor yüzünden boyle bir sey yaşanıp yaşanmadıgı.

    çukurdan dolayı kafa sallanıyorsa bunun en ıyı çözümü gidon amortisörü değil. en iyi çözum çukura girmemek yada en azından yavas girmek. sağlam bir çukura girersen jantlar bile yamulur.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  14. #54
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ben bişey sormak istiyorum. ön tekerlek sallanmaya başladığı zaman arka tekerleğın tepkisi ne olur?
    alıntı yapmayı pek beceremedim ama sorunun muhatabı bi önceki mesajım nedeniyle benim.

    tank-slapping etkisine 600f kullanırken 2 kez düştüm. ikisi de çok kötü tecrübeydi ve benim uygunsuz zeminde kontrolsüz gaz açmamdan ve bir kez de yüksek hızda yol kusurundan dolayı ön lastiğimin yerle temasının kesilmesinden kaynaklanmıştı. verilmiş sadakam varmış ikisinde de düşmeyip kontrolü sağladım ama şöyle yaptım da sağladım böyle yaptım da düşmedim demeyeceğim dediğim gibi verilmiş sadakam varmış derim sadece. çünkü bilinçli olarak o durumdan kurtulacak tecrübeye sahip değilim.

    ancak yaşadığım ilk seferde zaten arka lastiğin kontrolünü kaybettikten ve balina kuyruğu moduna girdikten sonra arkayı topladım ve ön kafa sallamaya başladı, diğerinde ise önce kafa salladı tüm şaseyle birlikte rezonans etkisi gibi arkaya kadar etki ulaştı ama asla high side bi etki yaratmadı. Bu güne kadar çok şükür high side yaşamadım o yüzden ancak eğitim ve yarış videolarında gördüğüm bi etkidir ama başıma gelen olaylarda motorun kontrolsüz salınımı, arka lastiğin aniden çekiş kazanıp beni üzerinden tepetaklak atması gibi bi durum yaşatmadığı gibi o noktaya da getirmedi. çünkü arka lastiğim çekişi zaten kaybetmemişti.
    ama bilemiyorum belki ben hafif atlattığım için böyle oldu belki daha ciddi bi durumda farklı tepki verebilir bilmiyorum deneyerek de öğrenmemek için sürüşümde tank-slappinge düşmemek için gayret gösteriyorum.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  15. #55

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Arkadaşlar hepimizin fikirleri değerli ve inanın hepimizn deneyimleri de farklı farklı. Güne, zamana, hava şartlarına ve hatta yoldaki araç sürücülerinin psikolojilerindeki değişimler hepimizin çok farklı deneyimler kazanmamızı sağlıyor. Geçenlerde bir piaggo süren bir abimizle yolda bir iki cümle etmiştim. Yanlış hatırlamıyorsam alanya dan çanakkaleye gidiyordu. Ciddi olarak keyif aldığı ve hiç de yavaş gitmediğini kendi gözümle gördüm. Tam kendine göre motoru vardı. Bunun sonucunda keyif aldığı da belliydi. Hiçbir klavuzda yer alamayan ve birçok sürcünün ortak görüşü olan deneyimleri ortaya koyabildiğimizde hem bizlere hemde yeni başlayanlara çok faydalı bilgiler sağlanacağına inanıyorum. En azından bu tip keyifleri garanti altına almış oluruz.
    FZ6 froumuna değinirsek de tek bir başlık bence yetmiyor. Bunun neticesinde moto sohbet bölümünde ekstra başlıklar açılıyor.

    Maksat ortam yumuşasın muhabbet özüne dönsün. Sadece 4 kişi mi kullanmış başka kullanıcı görüşleri yok mu?
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)