Ciddi ciddi devamlı kullanan FZ6 sürücüsü olarak tek tek cevaplayayım.
1. yüksek oturuş pozisyonuna sahip deniliyor ama FZ6 da isterseniz racin pozisyonunda da sürebilirsiniz. Sadece totnuzu 10 Cm geriy atmak yeterli. Hem depoya yapışık sürmek de tehlikelidir. Mazallah bi tümsekte tüm geleceğinizi tehlikeye atabilirsiniz (Erkekler için
) Viraj almada hiç bir sorun yok. Yani Vstorm'un kıvılcım çıkarttığı açıda hiçbir deymeniz ya da salınmanız olmaz(Bizzat kaz dağlarında gördüm). SAdece biraz daha fazla adreanalin salgılamasına yol açar ki bence güzel bişeydir
2. Off on düymesi gibi çalışan gaz kolu diye bişey görmedim. Motor soğukken 11.000 devire çıkarılıp aniden gaz kesildiğinde motorda kendini susturur. Sıcakken bu sorun asla olmaz.
3. Birçok yamaha modelinde ki R6 da dahil olmaz üzere !!! boş vitesden 1. vitese, Boş vitesden 2. vitese geçirirken o ses çıkar. Aslında hoşuma da gidiyor. Işıklarda kendini kolla sinyali gibi. 3 saniyede 100'e çıkıcam beni sıkıştırma diyor kısa yoldan.
4. Entergre R6 motoru vardır. Yüksek mühendisler bu motoru naked tabir edilen bir makineye adapte etmişler. Yüksek makine mühendisi değilim ama ciddi kuvvetli makinedir. Kuzu postlu kurttur.
5. Düşük devirde tork yok denilmiş. Şimdi deneyimli arkadaşlar zaten yavaş kalkış keyif kalkışıdır. Tıkır mıkır gidilir. Az gaz verilip yavaş debriyaj salınır. Tork da buna göre değer alır. Haaaaa asılınacaksa o başka. İki gaz verir devrimi 4.000 e çıkarırım. Yüklelirim depomun üstüne. Bırakırım debriyajımı. Lastiğim sıçak yolum temizdir. Ok gibi çıkarım. Demiştim ya çift karakterli makinedir. :Ne istersen onu verir diye.
6. Zaten işin uzmanlığı yavaşlamaktadır. Kompresörünün frenlediği ve frene zorluk çıkardığı zamanlamaları bilip. Önce kompresörlü fren yapılır. Kompresörünün freni zorladığı anda debriyaja basılır. Ama emin olun o kompresöre dua ettiğim çok zamanım oldu. 3. frenimdir. Demiştim ya işi bilmeyen cavuşları direk terhis eder.
7. Şimdi ABS konusunda biraz radikalimdir. Arka frenle motoru yatırmamız gerektiğinde ABS den dolayı yatıramayız. Direk çatlarız. Hava yağmurlu mu? kaygan ve kumlu zemin mi? Yavaş gitmeli hayata garezimiz nedendir ki? 150 Km hızı olan 300 Kilo (Benzin ve sürücü dahil) luk çelik yığını kaç metrede durmalı sizce? 5 metrede değil tabiki
. Gördüğün kadar gidicen. Panik frenden kaçınıp, akıllıca davranmak essasss değil midir ki?
Birşey daha benim arka lastiğim bir kere kitlendi oda 100Km de birinci vitese atma gafletinde bulundum. Uykusuzluk ve dalgınlıktan. Düştüm mü? yooo yarım saniyede asıldım debriyaja FZ6 kulağıma fısıldadı "Azına ederim, dikkatli kullan beni akıllı ol!!!!!!" Sonuç hız 50 ye düşer ve yusufçuk hatırlanır.
Bu makine melez makinedir %80 racing %20 touring. İşini bilene her keyfi sorunsuzca verir. Fz6 korkutuyor mu? Sonuna kadar korkmakta haklılar. Tüm arkadaşlarım binmeden önce "aman Ali yavaş" derler. Aslında ardçım varken asla agresif kullanmam ama sesi öyle bir ses ki
(Performans egsoz yok, gerek te yok).
Cümleten Saygılar sevgiler