Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

temel ve ileri sürüş tekniklerinden sonra 600cc lik bir alet ile başlamak?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    naturalhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Motosikleti
    kawasaki er6n
    motosiklet aşığı acemi usta herkese selam... forumu uzun zamandır takip ediyorum ama daha yeni üye oldum ve sizlere danışmak istediğim şeyler var..
    öncelikle supersportlara çok meraklıyım.. A2 ehliyet cepte sayılır.. temel sürüş teknikleri almaya başladım ve 2 aya kadar bir supersport alıcam ancak 1.92 boyundayım ve 125 yada 250 cc lik bir aletin altımda pekte iyi durmayacağını düşünüyorum.. bunun yanında 600 cc lik le başlamayla ilgili düşüncelerinizi de okudum... sadede gelirsek sorum şu: temel sürüş tekniklerinden sonra ileri sürüş teknikleride alırsam 600cc lik bir aletle başlamanın avantaj ve dezavantajları ne olur?
    SAYGILAR...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Temel sürüş teknikleri. Adı üzerinde ''Temel eğitim'' alıyorsun sadece. 600 cc'lik canavarı kontrol edebilecek kadar profesyonelleşmiyorsun. Ayrıca ileri sürüş tekniklerini nasıl alıcaksın? yarışçımısın sen? güvenli sürüş eğitimi dersen anlarım.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  3. #3

    Üyelik
    11 Aralık 2009
    Şehir
    Ümraniye / Çarşı
    Motosikleti
    GT250R gitti/2011 600RR
    gt250r la biraz tecrübe edin bence, kasa olarak 600 lüklerden eksiği yok.
    ...eX...

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Teorik bilgi birşey ifade etmez,önce trafik tecrübesini almalısınız.

  5. #5
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    125 ve 250 cc yi kendine yakıştıramıyorsun peki cevizden yapılmışbir tabut nasıl durur? Eğitimler sana tecrübe kazandırmaz . Ninja 250 veya gt 250r ile 10000 km yap sonra ne istersen al.

  6. #6
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 ve 250 cc yi kendine yakıştıramıyorsun peki cevizden yapılmışbir tabut nasıl durur? Eğitimler sana tecrübe kazandırmaz . Ninja 250 veya gt 250r ile 10000 km yap sonra ne istersen al.
    Hocam alıştıra alıştıra söyleseydin, kaçırıcaksın adamı
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam alıştıra alıştıra söyleseydin, kaçırıcaksın adamı
    Kimseye motor kullanmayı önermem ama madem virüsü kapmış ve kafaya koymuş ; bu işi kuralına göre başlatmak bizim görev ve sorumluluğumuzdur. Uzun uzun yazmaktansa kestirmeden gittim. Deneyim yoksa büyük cc race motor öldürür. Bu kadar basit

  8. #8
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...datmacasi.html

    bu konuyu bir oku..

    ilk mesajdada dikkatini çekecektir SS ları hep konu dışı tuttuk ...neden diye soracak olursan ...daha 2. vitesinde otoban hız limitini aşabilecek güçte bir aletten konuşuyoruz .. tekniği çok farklı bir aletten konuşuyoruz ..bu güne kadar üstüne bindiğin hiç birşeyle kıyaslayamayacağın güçteki bir aletten konuşuyoruz.. beygir gücü ağırlığından fazla olan bir aletten konuşuyoruz ..

    kullanamazsın anlamına gelmez bu dediklerim ama ilk motorun SS olmasın .yine 600 le başla ama enduro tercih et veya ne bilim choper tercih et
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  9. #9

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    Dostum 185 cm boyunda 90 kiloyum. İş gereği çanakkale seyehatimin birinde lapseki'de kumluk alanda az fazla gaz açtım. Arka teker dalgalanmaya girdi. Toplayıncaya kadar ecel terleri akıttım. Fiili tecrubem olmasaydı ne durumda olurdum bilemiyorum. Hem kendime hem motoruma yazık ederdim. Gömlek giyilmeden kravat takılmaz. Yok kefen bezi yerine kefen torbası olsun. Paramparça olunca kefenden paso kan sızar. Allah kimseye göstermesin. 125lik le başla. Bilgi ve deneyim konuşuyor dostum. Aman lütfen.
    ::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:

  10. #10
    CBR700F - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Şehir
    Italia
    Motosikleti
    Suzuki Marauder
    peki 150 lik scooterdan sonra tek silindir bir 600 lüğe geçsek nasıl olur ? kendi adıma soruyorum ve yapacağımda bu fakat sizinde fikirleri alayım
    Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
    "htmetin"

  11. #11
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı CBR700F adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki 150 lik scooterdan sonra tek silindir bir 600 lüğe geçsek nasıl olur ? kendi adıma soruyorum ve yapacağımda bu fakat sizinde fikirleri alayım
    Olabilir tabiki.
    Mesela ben tek silindirli 600 cc makinadan sonra 4 silindirli scooter'e geçmiştim.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  12. #12
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    formu uzun zamandır takip ediyorum demişsin ozaman bu konu hakkında nekadar topic ler açıldı nekadar yazılar yazıldı...tahmin ediyorum sende bunları görmüş ve okumuşsundur....

    yinede böyle bi konu açmışsın ...insanların nedemesini bekliyosunuz anlamadımki......

    buradakiler sana evet sürersin diyince gidip birtane alacakmısın hemen....

    yada tam tersi almayacakmısın......ama koşmadan yürümek lazım.......yinede sen bilirsin...
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  13. #13
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    eğitim başka birşey tecrübe başka .

    Tecrübe ile harmanlanmamış eğitim hiçbir işe yaramaz.

    Önemli olan bilginin beyinden omurilik reflekslerine geçmesi ve eğitimle aldığın bilgileri hiç düşünmeden yapabilecek seviyeye gelmek . O seviyeye de ancak zaman ve kat edilen kilometreler getirir insanı . bu süreç te de daha düşük cc ile güvenli tecrübe etmek en doğrusudur bazı ülkelerde kanundur .

    Boyum 192 kilom şöyle 250 li küçük kalabilir demişsin .
    Aşağıdaki bilgilere bir göz atıp tekrar düşünmeni tavsiye ederim. ( 2010 modeller)

    GT250 R
    Ağırlık : 171 kg
    Boyut : 2060x655x1125 mm

    CBR 600 RR
    Ağırlık : 184 kg
    Boyut : 2010x685x1105 mm

    Bu arada dip not .
    Neden Süpersport ? Lütfen aşağıdaki soruları kendince cevapla .

    Motoru ne amaçla kullanacaksın ?
    a) şehir içi dışı dağ taş farketmez gezmek ve ulaşım için
    b) Şehiriçi ve dışı ulaşım ve hobby .
    c) sürati seviyorum. sürat ve ivme manyağıyım.

    Nerelerde gezmeyi planlıyorsun ?
    a) Dağ taş toprak farketmez
    b) Genelda sağa sola heryere giderim şehirde
    c) Asfalt

    Motoru kullanma süren tahmini ne olur ?
    a) Valla çok uzun gezilere gitmeyi bile planlıyorum. Doğayı çok seviyorum Memlekete Köye bile gitmeyi düşünüyorum .
    b) şehir içinde bazen işe bazen arkadaşlara veya şehird dışı da olur arada
    c) Akşamları çıkarım bir iki gazlarım inletirim. haftasonları da coşarım.

    Motorda görüntüye çok önem verir misin ?
    a) benim için kullanışlılık verim-konfor ön planda
    b) e biraz bişeye benzesin
    c) Bakan birdaha baksın WOWWW desin isterim.

    Sürati sever misin ?
    a) dengeli sürati severim
    b) e arada biraz da makina gitmesini bilecek
    c) Hız manyağıyım. gazı açtım mı makina uçuşa geçmeli .

    Hava atmayı sever misin ?
    a) hayır
    b) bilmiyorum
    c) Bayılırım

    Yakıt Tasarrufunu kaale alır mısın ?
    a) evet
    b) evet
    c) Bayılırım benzin istasyonlarına. benzin kokusu bağımlısıyım . cebimdeki son kuruşa kadar feda olsun benzin istasyonlarına .

    Sonuçlardan en çok hangisini seçiyorsan tercihin aşağıdaki gibi olmalıdır.
    a - enduro
    b - touring veya naked
    c - Racing

    - Cruiserları kategoriye almıyorum, darılmaca gücenmece yok oldum olası sevemedim o makinaları - ne işe yararlar da anlamak mümkün değil "

  14. #14
    CBR700F - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Şehir
    Italia
    Motosikleti
    Suzuki Marauder
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olabilir tabiki.
    Mesela ben tek silindirli 600 cc makinadan sonra 4 silindirli scooter'e geçmiştim.
    4 silindir scooter ok.
    Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
    "htmetin"

  15. #15

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    artık yok...
    Alıntı emocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğitim başka birşey tecrübe başka .

    Tecrübe ile harmanlanmamış eğitim hiçbir işe yaramaz.

    Önemli olan bilginin beyinden omurilik reflekslerine geçmesi ve eğitimle aldığın bilgileri hiç düşünmeden yapabilecek seviyeye gelmek . O seviyeye de ancak zaman ve kat edilen kilometreler getirir insanı . bu süreç te de daha düşük cc ile güvenli tecrübe etmek en doğrusudur bazı ülkelerde kanundur .

    Boyum 192 kilom şöyle 250 li küçük kalabilir demişsin .
    Aşağıdaki bilgilere bir göz atıp tekrar düşünmeni tavsiye ederim. ( 2010 modeller)

    GT250 R
    Ağırlık : 171 kg
    Boyut : 2060x655x1125 mm

    CBR 600 RR
    Ağırlık : 184 kg
    Boyut : 2010x685x1105 mm

    Bu arada dip not .
    Neden Süpersport ? Lütfen aşağıdaki soruları kendince cevapla .

    Motoru ne amaçla kullanacaksın ?
    a) şehir içi dışı dağ taş farketmez gezmek ve ulaşım için
    b) Şehiriçi ve dışı ulaşım ve hobby .
    c) sürati seviyorum. sürat ve ivme manyağıyım.

    Nerelerde gezmeyi planlıyorsun ?
    a) Dağ taş toprak farketmez
    b) Genelda sağa sola heryere giderim şehirde
    c) Asfalt

    Motoru kullanma süren tahmini ne olur ?
    a) Valla çok uzun gezilere gitmeyi bile planlıyorum. Doğayı çok seviyorum Memlekete Köye bile gitmeyi düşünüyorum .
    b) şehir içinde bazen işe bazen arkadaşlara veya şehird dışı da olur arada
    c) Akşamları çıkarım bir iki gazlarım inletirim. haftasonları da coşarım.

    Motorda görüntüye çok önem verir misin ?
    a) benim için kullanışlılık verim-konfor ön planda
    b) e biraz bişeye benzesin
    c) Bakan birdaha baksın WOWWW desin isterim.

    Sürati sever misin ?
    a) dengeli sürati severim
    b) e arada biraz da makina gitmesini bilecek
    c) Hız manyağıyım. gazı açtım mı makina uçuşa geçmeli .

    Hava atmayı sever misin ?
    a) hayır
    b) bilmiyorum
    c) Bayılırım

    Yakıt Tasarrufunu kaale alır mısın ?
    a) evet
    b) evet
    c) Bayılırım benzin istasyonlarına. benzin kokusu bağımlısıyım . cebimdeki son kuruşa kadar feda olsun benzin istasyonlarına .

    Sonuçlardan en çok hangisini seçiyorsan tercihin aşağıdaki gibi olmalıdır.
    a - enduro
    b - touring veya naked
    c - Racing

    - Cruiserları kategoriye almıyorum, darılmaca gücenmece yok oldum olası sevemedim o makinaları - ne işe yararlar da anlamak mümkün değil "
    son noktayı koymuş arkadaş

  16. #16
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    geçen iş yerinden birisi almış Honda VFR800 muhabbet açılınca daha evel kullandın mı dedim vitesli kullanmamıştım dedi , eğitim aldım baya ama bu kadar agresif olacağını düşünmemiştim dedi galiba yada güçlü mü öyle bişey dedi ama biniyor 3. vitesde 180 gördümde dedim
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  17. #17
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Tecrübe ile harmanlanmamış eğitim hiçbir işe yaramaz.
    Yanlış bilgi.. dersenki tecrübe ile harmanlanmış bilgi gibisi yoktur .. eyvallah ...

    tecrübe ..eğitim alma olanağı olmayan insanların yaşadıkları süre içinde iyi-kötü edindikleri deneyimler sonucu ortaya çıkan bir bilgidir..

    eğitim ise yaşanmadan konsantre halde verilmiş deneyim ve tecrübe sonucu edinilmiş bilgidir.

    Motor eğitimcilerinin ortak görüş noktası şu ..daha önceden tecrübesi lan sürücülerde yanlış oturmuş bilgi ve hareketleri değiştirmek , yeni bir sürücüye her şeyi sıfırdan öğretmekten çok daha zor .. Bu yüzden motorlu polis ve jandarmalar seçilirken daha önceden deneyimi olmayanlar tercih ediliyor.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)