Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor Modifiye Yapılırken En Saçma hareket nedir ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Mayıs 2010
    Şehir
    BUCA
    Evet arkadaşlar.Modifiye yapmak isterken motoru daha da kötü yapan modifiye yanlışları nelerdir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Modifiye derken komançi modifiyecileri mi yoksa ciddi modifikasyon yapanları mı dikkate alacağız?

  3. #3
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Aynaları sökmek.

  4. #4
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı kanucan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynaları sökmek.

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Orjinal hali bozmak başlıbaşına yanlış, tek performans egsoz veya hava filtresi veya karbüratör değişimi hepsi yanlış,
    En kötüsü komple silindir bloğunu değiştirip silindir kapağı ve krankı öylece bırakmak gibi birşey olur.

  6. #6
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    haydaaa bu konu uzarda uzar modifiye delisiyiz obelli bişi aynaları sökmek apaçilere yakışıyo desenişzde aynanın bende önemini bilsemde sag aynamı biraz mecburiyetten (motoru koydugum yerde çizildi) birazda keyiften söktüm sinek gb duruyor modifiye suana motor aksamına yapanı pek görmedim cunku cogu dört zamanlı (büyük cc ler hariç) ve parası olan o motorları alabildiğine göre modifiye ve benzininede aprası var demektir..

    dış modifikasyonda göze açrpıcı cok güzel modifiyeler var ama hepsinde ayna yok yok yalnız en gıcık kaptıgım ve sevmediğim şey mtoorum üzerine yapıstırılan yazılar etiket çıakrtma gb şeyler..
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Mayıs 2010
    Şehir
    BUCA
    modifiye yapılan yanlış hem dış modifikasyon hemde motor aksamı ile ilgili olabilir.

  8. #8
    MrSharp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    Mugla/Marmaris
    Motosikleti
    TVS Apache 150 RTR / BMW e30 3.20i #35 S0430
    Ben Modifikasyon düşünüyorum motoruma. Dış olarak Ama Ayna Sökmeyi düşünmüyorum,tam aksine Aynalara Sinyal Ya Da Işık takıp Dahada Güzel hale getirmeyi planlıyorum. ;) Tavsiye
    Sarp Ögütlü Ab_Rh(+) TVS Apache 150 RTR '2010' / Your selection of Ride Or Die ? Feel Me ! #35 S 0430 BMW e30 3.20i This is Life,Life is Bmw e30

  9. #9
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı MrSharp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Modifikasyon düşünüyorum motoruma. Dış olarak Ama Ayna Sökmeyi düşünmüyorum,tam aksine Aynalara Sinyal Ya Da Işık takıp Dahada Güzel hale getirmeyi planlıyorum. ;) Tavsiye
    bu güzel olabilir işte ama onun yerine üzerinde ısıklı olan aynalarvar sinyal çaktıgında yananlar onlardan bi bak begenirsen takarsın
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  10. #10
    MrSharp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    Mugla/Marmaris
    Motosikleti
    TVS Apache 150 RTR / BMW e30 3.20i #35 S0430
    işte Onu diyorum. Aynamızıda güzel hale getirirsek Oda Modifiye'ye yakışır.
    Sarp Ögütlü Ab_Rh(+) TVS Apache 150 RTR '2010' / Your selection of Ride Or Die ? Feel Me ! #35 S 0430 BMW e30 3.20i This is Life,Life is Bmw e30

  11. #11
    Kill_zone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2010
    en çirkin olanı yapıştırılan saçma sapan stickerlar,japonca harfler ve bence plaka çamurluğunun iptali olsa gerek!! arkadan hiç güzel bi görüntü vermiyo çünkü
    Tekerimiz iki ama gözümüzü dört açalım

  12. #12
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Scooter tarzı motosikletlere yapılan müzik sistemleri.. Amaç nedir çok merak ediyorum..
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  13. #13
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Bence modifiye motosikleti güzelleştirmek ve geliştirmek amacıyla yapılan işlemlerdir.Fakat orjinalinde var olan aynayı,sinyali,çamurluğu,artçı koltuğunu,sisybarı, daha güzelini takmak yada geliştirmek yerine söküp iptal etmek modifiye etmekmidir acaba burayı açıklığa kavuşturalım
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sadece görsel modifiyenin adı makyajdır. Boya,sticker,sis lambası,sakal,...

    Esas modifiye motoru ve o güce dayanabilecek diğer yardımcı sürüş ekipmanını(debriyaj-kadro-amortisör-fren-lastik-jant-spoiler takviyesi...) güçlendirmektir. Gerçek modifiye pahalıdır.

  15. #15

    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Borelli Ledow CXM250
    Aynaları modifiye olsun diye mi söküyorlar!!! puhahah
    E peki arkalarını nası görüyorlar diye saçma bi soru sormayacağım da, apaçiliği en güzel anlatan bi hareket diyebiliriz..
    Bence her tarafına özellikle mavi ışık fln taktırmak çok kötü oluyor..

  16. #16
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    Alıntı kanucan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynaları sökmek.
    aynen başlığı görünce bunu yazmayı düşündüm ama

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Bence tüm motorlar standart haliyle çok çikrin birde herkesin ayni motor olmasi beni deli eder , benim bindigim illa seninki ile ayni olmamasi icab eder nedenide herkesin zevki rengi ayridir kardesim sen ben olamasin bende sen olamam bu yüzden herkes kendi karakterini motoruna yansitir böylelikle yollarda monotom bir görüntü degilde civil civil degisik bir sürü karakterde göze senlik ortam yaratmis oluruz..

    Yanlis anlasilmasin modifye derken görüntü degisikliginden bahsediyorum motorun performansini bozacak teknik parçalarindan degil.

    Bu arada motoru çirkin yapan noktalarida ekleyeyim : Renk çok önemli motora uyacak bir renk seçmek . / Aynalar kibar olur kocaman araba aynasina benzemesin. / koltuk deri olur baska birsey kulanmayin / önde yüzgar tutan cam küçük model olsun ne kadar büyük olursa o kadar demode ve çirkin durur.

  18. #18
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Alıntı Kill_zone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en çirkin olanı yapıştırılan saçma sapan stickerlar,japonca harfler ve bence plaka çamurluğunun iptali olsa gerek!! arkadan hiç güzel bi görüntü vermiyo çünkü
    Ben saçma sapan stickerları seviyorum -- çiziklerimi kapatıyorlar

    En "korkunç" modifiye bence ışıklar koymak motorun içine

    İkinci: Gürültülü egsoz: Hem "kutu" (oto) şöförlerini kızdırabiliyor, hem grup sürüşlerinde arkanızdakini deli ediyor yol boyu.

    Üç: Luzumsuz geniş arka lastik. Fazladan ağırlık.

    -turgut

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda
    İlk akla gelen daha iyi yol tutsun diye elbette amortisörleri sertleştirmektir.

    Bunu çoğunluk bilmeden yaptığı için tüm ayarları (yay ön yüklemesi, sıkışma ve geri sekme) sonuna kadar sıkarlar. Alet kütük gibi olur.

    Büyük hatadır. Aynı otomobil mantığıyla yapılan bu değişiklik özellikle eski nesil SS makineleri ölüm tuzağına çevirirdi (ben de aynı kekoluğu 90'larda yaptım oradan biliyorum).

    Örnek viraja girmeden önce ülkemizde sık olan asfaltın kumaş gibi katlanması durumuyla karşılaşırız.

    Özellikle geri sekme o kadar sıkılınca arka lastik o ondülasyonalrın üzerinde zıplayıp yerden teması habire kesilirdi. Zaten zor yolda dururken hepten yol tutmaz olurdu motor.

    Sonradan öğrendik ki ilk nesil R1 gibi makinelere (98-99) ülkemizin berbat yollarında yol tutturmak için 70-75 kg sürücüye göre ön yüklemeye ve sıkışmaya dokunmadan, geri sekmeyi 1-2 klik YUMUŞATMAK lazımmış. Böylece arka lastiğin daha fazla yerle teması sağlanabilirmiş. Ahh keşke R1'le patlayan kankalarımız da bunu bileydi.

    Bir başka güzellik elbette daha kalın lastiktir. Bu haltı da yedim.

    Teorik olarak yere temas eden lastik alanınını arttırıp daha iyi yol tutuş yakalayacak ve en önemlisi ahaliye şekil yapabilecektim.

    Lastikleri kalınlaştırdıktan sonra gaza gelmiş bir şekilde daha iyi yol tutuyot falan diyordum kendi kendime ama aslında daha kötü olmuştu!!

    Nedeni şöyleymiş: Jant dudakları ince lastik için yapıldığından geniş lastiği sıkıyordu. Böylece, radyal lastik alması gereken geniş formu değil, yumurtanın sivri köşesi gibi duruyordu. Yol tutuş berbat hale gelmişti.

    Hah bir de berbat jant stikırları var ki benim zevkime nedense bir türlü hitap etmedi. Fakat bu tamamen zevk meselesi. Kimisi beğenir kimisi beğenmez.

    Slmlr
    Brkn
    krd bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu örneklerden de görüldüğü gibi, her işin bir inceliği, bir püf noktası, tekniği var. Öyle kafadan sallama modifikasyonlarla hayal edilen sonuçlara varmak biraz şans işi. Hele ki bu modifikasyonlar silindir hacmi büyütme gibi alanlara kaymışsa düzgün netice almak imkansız oluyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)