150 zat motoruma uzun uğraşlar sonucu hararet göstergesi taktım ama şimdi birşeyi merak ediyorum. Bu tarz 150 cc motorların ideal çalışma sıcaklığı kaç derecedir? Kaç dereceden üstü tehlikelidir?
150 zat motoruma uzun uğraşlar sonucu hararet göstergesi taktım ama şimdi birşeyi merak ediyorum. Bu tarz 150 cc motorların ideal çalışma sıcaklığı kaç derecedir? Kaç dereceden üstü tehlikelidir?
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Yağ hararet göstergesi aldığından emin misin hocam, o kadar aradım taradım net de yoktu öyle bişey.
Su hararet olmasın o.
hararet düzeyi her motorda değişir kimi motor 90 derecede fan açarken dimisi 100 küsürlerde açar mesela
göreceli bir kavramdır
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
civa ısı farkından çabuk etkilenir ve diğer sıvılara göre daha çok genleşir, haliyle göstergeyede çabuk iletir ortamdaki sıcaklığı. başka bir farkının olucağını sanmıyorum. hem ilk aldığımda mutfakta su kaynatıp ölçmüştüm doğru ölçüyomu diye, suyuda ölçtü yağıda ölçüyo
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:30 ----------
bende onu soruyorum işte benim motorun tarzındaki yani 150cc çin işi motorlarınki kaç derecedir.
su soğutmalı motorlarda 100derece oldumu su kaynatmaya başlar, 100 ve üstü tehlikelidir onu biliyorum
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Vosvoslar üzerine yağ harareti göstergesi takmak yaygındır.
Yağ çubuğu şeklinde hararet gösterge mürşiri
http://www.vosvosturk.com/forum/ya-c...ri-vt7335.html
Yağ harareti ile ilgili birçok konu açılmış.
http://www.vosvosturk.com/forum/gostergeler-vf53.html
Yağ hararet göstergesi bu.
civalı da vardır doğrudur ama ikiside sıcaklığı ölçüyo sorun yok
ama birde şöyle birşey var, benim gösterge civalı olabilir başka bir başlıkta şöyle bir mesaj buldum
benimkisi civalı olarak tarif ettiği tip, sadece aydınlatma için elektrik çektim, elektriksizde çalışıyor yani.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
evet soruya şöyle cevap vereyim.6-7 aydır kullanıyorum yeni motorumda,daha önceki motorumda'da vardı.şöyleki normal seyirde motoru fazla zorlamadan sürüşlerde hararet 70-90 derece arasında seyrediyor.motoru fazla agresif yani sıkıştırınca bir bakıyorsun hararet saati 100-110 arası,tabi O esnada sibop sesleri kulağına gelmeye başlıyor,zaten doğal olan şey.haliyle hava sogutmalı motor fazla ısındımmı ilk etki siboplar sonra vites geçişleri degişmeye başlıyor.normalde iyi bir motor kullanıcısına hararet saati olmasada olur sonuçta hava sogutmalı fazla ısındımı şişiyor zaten motor fazla yürümüyor mecbur dinlendir beni diyor.ama uyarı amaçlı güzel bir işlevi var.ben biraz sıkıştırıyorum motoru anında yükseliyor ibre sonra akışına bırakıyorum motoru normal değerlerde seyrediyor sıcaklık.şu da var geçenlerde arkadaşlarla çanakkaleye gitmiştik,bir ara baya bir uzun yol yaptık benim yüklü ağırlıgım 170 kg idi (2 kişi +bagaj) haliyle hararet saati son derecesi 120 idi ibre oraya dayandı kaldı ama biz biraz yavaşlayarak devam ettik yola,sonra rampa aşağı inerken 90 dereceye kadar düştü sıcaklık.yani benim motorda 110 derecede hayla bir problem çıkartmadı,ama devamlı O derecede kaldıgı olmadı hiç.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:14 ----------
benim kullandıgım gösterge civalı olandan buda resmi
[IMG][/IMG]
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Hava soğutmalı motorda hararet ölçmek pek anlamlı değildir arkadaşlar. Ölçülen değerden birşeylerin iyi veya kötü gittiği sonucunu çıkaramazsınız. Ayrıca harareti motorun neresinden ölçüyorsunuz ? Bu göstergeler suyun hararetini ölçmek için tasarlanmıştır ve o yüzden de 120'ye kadar gösterirler. Oysa ki siz motorun üzerindeki metal kısımları ölçüyorsanız oraların sıcaklığı çok daha yüksek olabilir.
aydınlatıcı bilgi için teşekkürler.ama mesaj yazarken birde üsteki yazılan mesajları okuma alışkanlıgımız olsa direk bildiğimizi yazmasak,yazılanlarda eksik bir yer varsa onları yazsak daha iyi olur bence hem mesaj kirliliğinide önlemiş oluruz.zaten modlar ıvır zıvır laf olsun diye yazılan yazılardan açılan topiclerden şikayetçi......biz zaten belirtmişiz olsa'da olur olmasada iyibir motorcu anlar diye.ama yeni motorcuysan sana biraz bilgi verir demişiz.sibop sesinden anlarsın zaten olayı.ama belki vatandaşın kulakları az duyuyor ve ya duymuyorsa O zaman faydalı bir alet.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
faydalı, şöyle ki sibop sesini bilmem ama en azından motor yığılmaya başlamadan önce durumu anlayıp durucak biyer aramam iyi olur. diğer türlü motor şiştikten sonra durucak yer aramak bulmak işkence olabiliyor (gidiş gelişli yolda durucak yer olmadığından 25 km gitmek zorunda kalmıştım bu yüzden)
en azından yararı olmasada zararı olmayan bişey dursun orda kendi kendine
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
aynen öyle zararı olmayan ama faydası olan bir cihaz.nelere para harcamıyoruz bir hararet saati takmışız çokmu
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Her zaman yağ sıcaklığını ölçmek istemişimdir.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Motorda fabrikasyon yağ ısısını ölçen bir prob yok ise,yağ dolum tapası yerine son derece hassa olan aşağıda link'ini verdiğim ürün ve türevleri takılır hatta orijinal ısı göstergesine rağmen bir çok profesyonel bu tip hararet göstergesini ilaveten kullanır.
http://picture.yatego.com/images/46d...aturestick.jpg
hava soğutmalı bir motorun 150-170 santi gred derecenin üzerine çıkmaz sanırım ama bir dizel motorun çok daha sıcak olduğunu biliyorum.
Isının ölçüldüğü yer de çok önemli...egzoz manifoldu 800 derece kadar oluyor egzoz sonuna doğru düşerek.., silindir - manifold arası 250 -260 derece derece gibi, silindirin arka kısmı daha düşük, öenm verdiğimiz su ve yağ ısı değerleri olduğuna göre..yağ ısısı 120-130 derece arası değişir ve normaldir. ...kabaca genellersek motor ısısı 250 dereceyi geçmez her halde...
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
90 idealdir
MOTOR bence bır hastalıktır.
hocam otomobil tamircisiyim müşirler su ve yağ diye ikiye ayrılır senin almış olduğun müşir su hararet müşiri belli dereceden sonra sapma yapar içinde çok küçük diyot vardır belli sıcaklığa gelince açar fanı belli sıcaklığa düşünce fanı kapatır devreyi bu şekilde tamamlar fazla sıcaklık ısısında ise sapma yapar göstergede farklılık abartı dereceler gösterir.almış olduğun müşir kaç derecelik olduğu önemli bi konu ,öyle tahmin ediyorumki almış olduğun müşir su hararet müşiri(fan) çok yüksek sicaklıklara maruz kalınca içindeki diyotları yakma ve eritme sözkonusudur bilgilerinize .
hoca 150 zat zaten hava soğutmalı.uğraşıpta yaptıysan helal olsun diyorum.zannedersem yağ tıpasına taktın müşürü buda yağ sıcaklığını gösterdiğine göre göstergede 120lıkse 75 le 90 derece ıdealdir.90 dan sonra kırmızı bölgede gezdirmemeye çalış.bu kadar yuksek sıcaklıklarada cıkacagını zannetmem.ayrıca cok saglıklı bı ölçum yapacagınıda düşünmüyorum,olsa idi fabrikası öyle çıkartırdı
benim derecede bu aralıkta gösteriyor, normal yani
100 dereceye kadar doğru gösterdiğine eminim çünkü test ettim.
benimkinin derecesi 120ye kadar, motordayken 120yi biraz geçip duruyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:35 ----------
yazdığım gibi, 120ye kadar geliyor
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
ozaman yapmanız gereken hararet saatının bır buyugunu kullanmak alt sevıyesı 80 olsun o onemlı degıl ust sevıyesı dogru gostersın sızın ısınızı gorucektır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)