scooter lar (hava soğutmalı, fanla soğuyan motosikletler) normal motosikletlere göre daha yüksek ısılarda çalışmak zorunda kalırlar hatta bu yüzden yağları bile farklıdır, scooterlarda scooter yağı kullanmak gerekir, bunuda hatırlatmak istedim.
neden daha fazla ısı? çünkü; fanla soğuma ile hava akımının direk slindir peteklerine hatta karter e çarpması aynı değildir havanın direk motor üzerine çarpması en etkili hava soğutmadır!
dün bir kurye gördüm, bu havada cg125 (titan mitan değil orjinal CG) in ön koruma demirini komple izole etmiş motora hiç hava vurmuyordu. hangi akla hizmet anlamadım (büyüksün honda)
bu arada zat ın inanılmaz ısındığına şahit olmuşluğum vardır , kaç derece göstereceğini merak ediyorum
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
dostum benzer bir sistem BMW de uygulanıyor
işte F650Gs için önerilen yağ hararet göstergesi
http://www.wunderlich.de/frame.php?M...prodid=8154003
Birincisi mesajları gayet iyi okuyarak mesaj yazıyorum, ikincisi de ben laf olsun diye mesaj yazmam. Forumda neyin ne olduğunu hiç bilmeyen bir sürü arkadaş var ve malesef çoğu kişi kafasında kurduğu senaryolara göre yorum yapıyor. Şimdi sen motoruna gösterge taktığını söylemişsin, öncelikle hangi motora gösterge taktın ? Gösterge su soğutmalı motorun su sıcaklığını mı ölçüyor yoksa hava soğutmalı motorun herhangi bir yerinden mi ölçüm yapıyor ? Eğer suyu ölçüyorsan ses değişimi ile su sıcaklığı arasında bağlantı kurmak mantıklı. Yok eğer hava soğutmalı motorda rastgele bir noktadan ölçüyorsan 120'ye dayanması hiçbir şey ifade etmiyor malesef. 120 göstegenin son noktası ise, o sırada sıcaklı 150 de olabilir 180 de. Çoğunluğun sandığı gibi o da soğutma bu da soğutma değil malesef. İşin tekniğini bilmeyince elmalarla armutlar aynı kefeye konuluyor.
iki mesajında çok agresif, bu kadar panik yapmaya gerek yok. motorun sıcaklığını isteyen motor bloğundan ölçer, isteyende en alakasız yerden amortisörden ölçer. okuyunca ya güler geçersin yada bildiğini düzgünce söylersin olay bu.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
SEKO dostum sen neyi anlatmaya çalısıyosun anlayan varmı arkadaşlar,sahsıma yazıdığım mesajları okursan bıraz anlıcaksındır umarım. Biz burda hava sogutmalı bır motordan yağ sıcaklık değerini ölçebilirmiyiz demiyoruz yada radyatör bağlayıptamı ölçsek acaba!Bi abimiz yapmış değerlendirmesini sunmuş bize destek yada daha mantıklı bişiler arıyor.Olan olmuş sen sar baştan bişiler anlatıyosun aklınca ne yazdığını ne anlam ifade ettiğini kendinde bilmiyosun.İşin mantığını çalışma prensibini öğren önce ondan sonra konuşalım seninlen anladın mı?Senaryoyu kendin yazıp kendın oynuyosun!
Nerden ölçücez bizede sölede işin tekniğini öğrenelim?Sayende elmayı armutu ayırt ederiz belki!
Ben de zaten bildiğimi söyledim. Amacım eğer faydasını göremeyecekleri bir durum varsa insanları boşuna uğraşmaması için uyarmak. Yazdığım mesaja yukarıdaki arkadaşın yaptığı gibi ıvır zıvır mesaj muamelesi yapılırsa insanın agresif olmaması mümkün olmuyor bazen.
Bu forumlar bilgi paylaşımı içindir. O yüzden birisi çıkıp da ben amortisörden ölçerim derse ona ölçemezsin dememek pek doğru bir davranış olmasa gerek.
Yakamoz arkadaşım,
Hava soğutmalıda sağlıklı bir sıcaklık ölçme noktası yoktur. Arkadaşımız ölçüm cihazını takmak için ne kadar uğraştığını en başta yazmış. Ben de ancak belki deneme yanılma ile sağlıklı bir sonuç verebilecek olan bu ölçüm yöntemi için başkalarının da aynı zahmete girmesini istemediğim için böyle yazdım. Siz istiyorsanız yine takın.
İşin çalışma prensibi ile ilgili konuşmayı da istersen özelden yaparız burayı meşgul etmeyelim.
arkadaşım ciddi derecede bilgi eksiğin var. eğer hararet göstergesinin müşürünü kartere sokarsan gayette güzel fikir verir ama bunu tahmin etmek aklına bile gelmemiş
ayrıca söylediğin gibi motorun bloğu, içerisinden daha sıcak olmaz. çünkü dış tarafa rüzgar vurur ve iç tarafta ise sürtünme ve patlama gerçekleşir. o yüzden dış taraf soğuk olur
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Ben kartere bağladığını anlamamışım kusura bakma, oradan ölçersin tabi. Ben farklı bir noktadan ölçmeye çalıştığını sanıyordum, bütün söylediklerimi geri alıyorum kusura bakmayın.
Bu şekilde ölçüm yapıldığında da ölçüm sonuçları motordan motora değişir. Her motorun yağ miktarı ve iç yapısı farklı sonuçta. Ayrıca sıcaklıklar da 100 derecenin hayli üstünde olacaktır. Bu yüzden belki 200 dereceye kadar bir gösterge takmak lazım. Ondan sonra da standart bir kullanımda en azından sorun çıkarmaya sıcaklığın ne olduğunu zamanla öğrenirsin. Sorun nerede çıkar o bilinmez.
hocam 160 yada 180 derece gibi bir saat bulamıcak olursanız şayet araştırınca emınımkı bulursunuz büyük iş makınalarında vardır bazı makınaların yuksek derecelı saatler.Bu şekılde değiştirirsenız saatınızı sıstem faal olarak calısıcaktır hıc bır sorun olmaz,sadece dusuk yag sıcaklıgı yanı motorun ılk calısma anından yukselme derecesıne kadar bıraz beklıcektır,en dusuk ıbre sayısını bulunca otomatıkman normla degerını okuyacaktır.
seko arkadaş.olay motor sıcaklıgını bir şekilde ölçmekse eğer ölçmeside gayet kolay,bunu zaten beliyor insanlar.burda olay uygulanmış halini arkadaşlarla paylaşmak fikir vermek.kim ne biliyorsa burada birbiri ile paylaşıyor.benim söylemek istediğim insanların yapılan işin üzerine katkı sağlaması.ama genelde ne oluyor burda biliyormusun;birinin anlattığı bir konuyu çevirip aynısını anlatmak hiç hoş olmuyor.boşuna sayfa kirliliği oluyor onu izah ediyoruz.yoksa biz zaten cihazı takmışız 2 senedir gayet güzel bir şekilde kullanıyoruz.ve arkadaşlara'da burdan anlatıyoruz şöyle yaptık isteyen yapar kullanır,isteyen kullanmaz.yok fabrika gerek duysa takardı olayı tamamen boş bir kelime...şöyle bir örnek vereyin zenon farlar orjinalde çogu araç üzerinde yoktur.ama biz ne yapıyoruz güzel aydınlatma yapıyor diye araçlarımıza takıyoruz.senin demene göre fabrika takmamış zenon o zaman bizde kullanmayalım olucak galiba.teknolajiyi insanlar üretir yine insanlara faydalı olsun diye..
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Ben fabrika gerek duysa takardı demedim ki, başkası olmasın o ? Zaten yanlış anlamışım konuyu.
zaten suyun sicakligi hemen hemen yagin sicakligina esittir diye biliyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:26 ----------
dostum bunun yag basincini olcen modeli varmi.ben motoruma yag basincini olcmek icin bisey takmak istiyorum,bu cok kolay ve kullanisli.tuttum bunu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:28 ----------
galiba yok
RIDE or DIE
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)