Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

İdeal Motor Sıcaklığı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı yakamoz043 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ozaman yapmanız gereken hararet saatının bır buyugunu kullanmak alt sevıyesı 80 olsun o onemlı degıl ust sevıyesı dogru gostersın sızın ısınızı gorucektır
    100ü geçmez diye düşünüp 120 almıştım bide bakalım daha yükseğine
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100ü geçmez diye düşünüp 120 almıştım bide bakalım daha yükseğine
    scooter lar (hava soğutmalı, fanla soğuyan motosikletler) normal motosikletlere göre daha yüksek ısılarda çalışmak zorunda kalırlar hatta bu yüzden yağları bile farklıdır, scooterlarda scooter yağı kullanmak gerekir, bunuda hatırlatmak istedim.

    neden daha fazla ısı? çünkü; fanla soğuma ile hava akımının direk slindir peteklerine hatta karter e çarpması aynı değildir havanın direk motor üzerine çarpması en etkili hava soğutmadır!

    dün bir kurye gördüm, bu havada cg125 (titan mitan değil orjinal CG) in ön koruma demirini komple izole etmiş motora hiç hava vurmuyordu. hangi akla hizmet anlamadım (büyüksün honda)

    bu arada zat ın inanılmaz ısındığına şahit olmuşluğum vardır , kaç derece göstereceğini merak ediyorum
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  3. #23
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooter lar (hava soğutmalı, fanla soğuyan motosikletler) normal motosikletlere göre daha yüksek ısılarda çalışmak zorunda kalırlar hatta bu yüzden yağları bile farklıdır, scooterlarda scooter yağı kullanmak gerekir, bunuda hatırlatmak istedim.

    neden daha fazla ısı? çünkü; fanla soğuma ile hava akımının direk slindir peteklerine hatta karter e çarpması aynı değildir havanın direk motor üzerine çarpması en etkili hava soğutmadır!

    dün bir kurye gördüm, bu havada cg125 (titan mitan değil orjinal CG) in ön koruma demirini komple izole etmiş motora hiç hava vurmuyordu. hangi akla hizmet anlamadım (büyüksün honda)

    bu arada zat ın inanılmaz ısındığına şahit olmuşluğum vardır , kaç derece göstereceğini merak ediyorum
    diğer motosikletlerde motor yine açık, bizimkinde anca alttan hava girerse
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 zat motoruma uzun uğraşlar sonucu hararet göstergesi taktım ama şimdi birşeyi merak ediyorum. Bu tarz 150 cc motorların ideal çalışma sıcaklığı kaç derecedir? Kaç dereceden üstü tehlikelidir?
    dostum benzer bir sistem BMW de uygulanıyor
    işte F650Gs için önerilen yağ hararet göstergesi
    http://www.wunderlich.de/frame.php?M...prodid=8154003

  5. #25

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aydınlatıcı bilgi için teşekkürler.ama mesaj yazarken birde üsteki yazılan mesajları okuma alışkanlıgımız olsa direk bildiğimizi yazmasak,yazılanlarda eksik bir yer varsa onları yazsak daha iyi olur bence hem mesaj kirliliğinide önlemiş oluruz.zaten modlar ıvır zıvır laf olsun diye yazılan yazılardan açılan topiclerden şikayetçi......biz zaten belirtmişiz olsa'da olur olmasada iyibir motorcu anlar diye.ama yeni motorcuysan sana biraz bilgi verir demişiz.sibop sesinden anlarsın zaten olayı.ama belki vatandaşın kulakları az duyuyor ve ya duymuyorsa O zaman faydalı bir alet.
    Birincisi mesajları gayet iyi okuyarak mesaj yazıyorum, ikincisi de ben laf olsun diye mesaj yazmam. Forumda neyin ne olduğunu hiç bilmeyen bir sürü arkadaş var ve malesef çoğu kişi kafasında kurduğu senaryolara göre yorum yapıyor. Şimdi sen motoruna gösterge taktığını söylemişsin, öncelikle hangi motora gösterge taktın ? Gösterge su soğutmalı motorun su sıcaklığını mı ölçüyor yoksa hava soğutmalı motorun herhangi bir yerinden mi ölçüm yapıyor ? Eğer suyu ölçüyorsan ses değişimi ile su sıcaklığı arasında bağlantı kurmak mantıklı. Yok eğer hava soğutmalı motorda rastgele bir noktadan ölçüyorsan 120'ye dayanması hiçbir şey ifade etmiyor malesef. 120 göstegenin son noktası ise, o sırada sıcaklı 150 de olabilir 180 de. Çoğunluğun sandığı gibi o da soğutma bu da soğutma değil malesef. İşin tekniğini bilmeyince elmalarla armutlar aynı kefeye konuluyor.

  6. #26
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    iki mesajında çok agresif, bu kadar panik yapmaya gerek yok. motorun sıcaklığını isteyen motor bloğundan ölçer, isteyende en alakasız yerden amortisörden ölçer. okuyunca ya güler geçersin yada bildiğini düzgünce söylersin olay bu.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #27

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birincisi mesajları gayet iyi okuyarak mesaj yazıyorum, ikincisi de ben laf olsun diye mesaj yazmam. Forumda neyin ne olduğunu hiç bilmeyen bir sürü arkadaş var ve malesef çoğu kişi kafasında kurduğu senaryolara göre yorum yapıyor. Şimdi sen motoruna gösterge taktığını söylemişsin, öncelikle hangi motora gösterge taktın ? Gösterge su soğutmalı motorun su sıcaklığını mı ölçüyor yoksa hava soğutmalı motorun herhangi bir yerinden mi ölçüm yapıyor ? Eğer suyu ölçüyorsan ses değişimi ile su sıcaklığı arasında bağlantı kurmak mantıklı. Yok eğer hava soğutmalı motorda rastgele bir noktadan ölçüyorsan 120'ye dayanması hiçbir şey ifade etmiyor malesef. 120 göstegenin son noktası ise, o sırada sıcaklı 150 de olabilir 180 de. Çoğunluğun sandığı gibi o da soğutma bu da soğutma değil malesef. İşin tekniğini bilmeyince elmalarla armutlar aynı kefeye konuluyor.
    SEKO dostum sen neyi anlatmaya çalısıyosun anlayan varmı arkadaşlar,sahsıma yazıdığım mesajları okursan bıraz anlıcaksındır umarım. Biz burda hava sogutmalı bır motordan yağ sıcaklık değerini ölçebilirmiyiz demiyoruz yada radyatör bağlayıptamı ölçsek acaba!Bi abimiz yapmış değerlendirmesini sunmuş bize destek yada daha mantıklı bişiler arıyor.Olan olmuş sen sar baştan bişiler anlatıyosun aklınca ne yazdığını ne anlam ifade ettiğini kendinde bilmiyosun.İşin mantığını çalışma prensibini öğren önce ondan sonra konuşalım seninlen anladın mı?Senaryoyu kendin yazıp kendın oynuyosun!
    Nerden ölçücez bizede sölede işin tekniğini öğrenelim?Sayende elmayı armutu ayırt ederiz belki!

  8. #28

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben de zaten bildiğimi söyledim. Amacım eğer faydasını göremeyecekleri bir durum varsa insanları boşuna uğraşmaması için uyarmak. Yazdığım mesaja yukarıdaki arkadaşın yaptığı gibi ıvır zıvır mesaj muamelesi yapılırsa insanın agresif olmaması mümkün olmuyor bazen.

    Bu forumlar bilgi paylaşımı içindir. O yüzden birisi çıkıp da ben amortisörden ölçerim derse ona ölçemezsin dememek pek doğru bir davranış olmasa gerek.

    Yakamoz arkadaşım,

    Hava soğutmalıda sağlıklı bir sıcaklık ölçme noktası yoktur. Arkadaşımız ölçüm cihazını takmak için ne kadar uğraştığını en başta yazmış. Ben de ancak belki deneme yanılma ile sağlıklı bir sonuç verebilecek olan bu ölçüm yöntemi için başkalarının da aynı zahmete girmesini istemediğim için böyle yazdım. Siz istiyorsanız yine takın.

    İşin çalışma prensibi ile ilgili konuşmayı da istersen özelden yaparız burayı meşgul etmeyelim.

  9. #29
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de zaten bildiğimi söyledim. Amacım eğer faydasını göremeyecekleri bir durum varsa insanları boşuna uğraşmaması için uyarmak. Yazdığım mesaja yukarıdaki arkadaşın yaptığı gibi ıvır zıvır mesaj muamelesi yapılırsa insanın agresif olmaması mümkün olmuyor bazen.

    Bu forumlar bilgi paylaşımı içindir. O yüzden birisi çıkıp da ben amortisörden ölçerim derse ona ölçemezsin dememek pek doğru bir davranış olmasa gerek.
    arkadaşım ciddi derecede bilgi eksiğin var. eğer hararet göstergesinin müşürünü kartere sokarsan gayette güzel fikir verir ama bunu tahmin etmek aklına bile gelmemiş
    ayrıca söylediğin gibi motorun bloğu, içerisinden daha sıcak olmaz. çünkü dış tarafa rüzgar vurur ve iç tarafta ise sürtünme ve patlama gerçekleşir. o yüzden dış taraf soğuk olur
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  10. #30

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de zaten bildiğimi söyledim. Amacım eğer faydasını göremeyecekleri bir durum varsa insanları boşuna uğraşmaması için uyarmak. Yazdığım mesaja yukarıdaki arkadaşın yaptığı gibi ıvır zıvır mesaj muamelesi yapılırsa insanın agresif olmaması mümkün olmuyor bazen.

    Bu forumlar bilgi paylaşımı içindir. O yüzden birisi çıkıp da ben amortisörden ölçerim derse ona ölçemezsin dememek pek doğru bir davranış olmasa gerek.

    Yakamoz arkadaşım,

    Hava soğutmalıda sağlıklı bir sıcaklık ölçme noktası yoktur. Arkadaşımız ölçüm cihazını takmak için ne kadar uğraştığını en başta yazmış. Ben de ancak belki deneme yanılma ile sağlıklı bir sonuç verebilecek olan bu ölçüm yöntemi için başkalarının da aynı zahmete girmesini istemediğim için böyle yazdım. Siz istiyorsanız yine takın.

    İşin çalışma prensibi ile ilgili konuşmayı da istersen özelden yaparız burayı meşgul etmeyelim.
    KÜTAHYA sanayisine gel ben sana çalışan sistemin aynısı uygulamalı olarak motoruna takıcam kardes çalıştırıcam beraber de test edicez,ben 8 yaşından beri öğrendim öğrendiğimi mesleğe saygı!

  11. #31

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben kartere bağladığını anlamamışım kusura bakma, oradan ölçersin tabi. Ben farklı bir noktadan ölçmeye çalıştığını sanıyordum, bütün söylediklerimi geri alıyorum kusura bakmayın.

    Bu şekilde ölçüm yapıldığında da ölçüm sonuçları motordan motora değişir. Her motorun yağ miktarı ve iç yapısı farklı sonuçta. Ayrıca sıcaklıklar da 100 derecenin hayli üstünde olacaktır. Bu yüzden belki 200 dereceye kadar bir gösterge takmak lazım. Ondan sonra da standart bir kullanımda en azından sorun çıkarmaya sıcaklığın ne olduğunu zamanla öğrenirsin. Sorun nerede çıkar o bilinmez.

  12. #32

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100ü geçmez diye düşünüp 120 almıştım bide bakalım daha yükseğine
    hocam 160 yada 180 derece gibi bir saat bulamıcak olursanız şayet araştırınca emınımkı bulursunuz büyük iş makınalarında vardır bazı makınaların yuksek derecelı saatler.Bu şekılde değiştirirsenız saatınızı sıstem faal olarak calısıcaktır hıc bır sorun olmaz,sadece dusuk yag sıcaklıgı yanı motorun ılk calısma anından yukselme derecesıne kadar bıraz beklıcektır,en dusuk ıbre sayısını bulunca otomatıkman normla degerını okuyacaktır.

  13. #33
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı yakamoz043 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam 160 yada 180 derece gibi bir saat bulamıcak olursanız şayet araştırınca emınımkı bulursunuz büyük iş makınalarında vardır bazı makınaların yuksek derecelı saatler.Bu şekılde değiştirirsenız saatınızı sıstem faal olarak calısıcaktır hıc bır sorun olmaz,sadece dusuk yag sıcaklıgı yanı motorun ılk calısma anından yukselme derecesıne kadar bıraz beklıcektır,en dusuk ıbre sayısını bulunca otomatıkman normla degerını okuyacaktır.
    dediğim gibi 100ü geçmiyiceğini düşünüp 120lik almıştım, 300e kadar var, onlardan alıcaz artık
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  14. #34
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    seko arkadaş.olay motor sıcaklıgını bir şekilde ölçmekse eğer ölçmeside gayet kolay,bunu zaten beliyor insanlar.burda olay uygulanmış halini arkadaşlarla paylaşmak fikir vermek.kim ne biliyorsa burada birbiri ile paylaşıyor.benim söylemek istediğim insanların yapılan işin üzerine katkı sağlaması.ama genelde ne oluyor burda biliyormusun;birinin anlattığı bir konuyu çevirip aynısını anlatmak hiç hoş olmuyor.boşuna sayfa kirliliği oluyor onu izah ediyoruz.yoksa biz zaten cihazı takmışız 2 senedir gayet güzel bir şekilde kullanıyoruz.ve arkadaşlara'da burdan anlatıyoruz şöyle yaptık isteyen yapar kullanır,isteyen kullanmaz.yok fabrika gerek duysa takardı olayı tamamen boş bir kelime...şöyle bir örnek vereyin zenon farlar orjinalde çogu araç üzerinde yoktur.ama biz ne yapıyoruz güzel aydınlatma yapıyor diye araçlarımıza takıyoruz.senin demene göre fabrika takmamış zenon o zaman bizde kullanmayalım olucak galiba.teknolajiyi insanlar üretir yine insanlara faydalı olsun diye..
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  15. #35

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben fabrika gerek duysa takardı demedim ki, başkası olmasın o ? Zaten yanlış anlamışım konuyu.

  16. #36
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben fabrika gerek duysa takardı demedim ki, başkası olmasın o ? Zaten yanlış anlamışım konuyu.
    tamam arkadaş konu zaten rayına oturdu.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  17. #37

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda fabrikasyon yağ ısısını ölçen bir prob yok ise,yağ dolum tapası yerine son derece hassa olan aşağıda link'ini verdiğim ürün ve türevleri takılır hatta orijinal ısı göstergesine rağmen bir çok profesyonel bu tip hararet göstergesini ilaveten kullanır.

    http://picture.yatego.com/images/46d...aturestick.jpg
    hava soğutmalı bir motorun 150-170 santi gred derecenin üzerine çıkmaz sanırım ama bir dizel motorun çok daha sıcak olduğunu biliyorum.

    Isının ölçüldüğü yer de çok önemli...egzoz manifoldu 800 derece kadar oluyor egzoz sonuna doğru düşerek.., silindir - manifold arası 250 -260 derece derece gibi, silindirin arka kısmı daha düşük, öenm verdiğimiz su ve yağ ısı değerleri olduğuna göre..yağ ısısı 120-130 derece arası değişir ve normaldir. ...kabaca genellersek motor ısısı 250 dereceyi geçmez her halde...



    motorun hıcbıryerını delmeden bunlardan kullanabılırsınız tapanın yerıne takılıyor
    fıyatıda 40-50tl arası

  18. #38
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her zaman yağ sıcaklığını ölçmek istemişimdir.
    zaten suyun sicakligi hemen hemen yagin sicakligina esittir diye biliyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:26 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun hıcbıryerını delmeden bunlardan kullanabılırsınız tapanın yerıne takılıyor
    fıyatıda 40-50tl arası
    dostum bunun yag basincini olcen modeli varmi.ben motoruma yag basincini olcmek icin bisey takmak istiyorum,bu cok kolay ve kullanisli.tuttum bunu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:28 ----------

    galiba yok
    RIDE or DIE


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler