Biber acıdır, hayatta acıdır. Ozaman hayat biberdir gibi önermelerden uzaklaşalı çok uzun zaman oldu. Nedense hala egzoz konusunda kararsız ve neyapacağımı bilmez durumdaydım. Egzozsuz motor balkonsuz eve benzerdi nede olsa. 1100 cc lik shadowun 600 cclik shadowdan az ses çıkardığını görünce ve arkadaşım Muratın sinsi sırıtmalarına daha fazla dayanamadım, nede olsa O nun motorunun tamamı neredeyse benimkinin tek silindiri kadardı. Almak yada yaptırmak arasında ki gidiş gelişlerin bana çok hayra alamamet olmadığı kesindi ya neyse sonunu beraberce göreceğiz bakalım.
. Para çok huzur yok derlerdi ya; neyseki bende ikiside yerli yerinde idi. Bununla beraber kararsızlık hat safhada idi. Ne yapacağıma karar veremiyordum. Sonunda alıp verip, ekonomiye can vermeye karar verdim. İlk iş olarak Taim abiyi kandırmak gerekiyordu. Bende Sumo yu alıp yanına gittim. ( çok eski dost ve arkadaştırlar.)
Kromdan, boğazdan itibaren tek parça boru açık egzoz istediğimi söyledim. Taim usta hiç istifini bozmadı zaten bana cevap vermedi de Sumo ya hallederiz dedi, hepsi o kadar. Valla ne yalan söyliyeyim çok korktum. çünkü bu konuşma bir Cuma akşamı çilingir sofrası başında olmuştu.
Konuşmadan üç gün sonra motorun muayenesini yaptırdım. Ve motoru Taim abiye ulaştırması için Sumo ya bıraktım. Günlerden çarşambaydı. Motoru 15 günde alırsam kendimi şanslı sayacaktım. Neyse işim 6 günde bitti hemde mükemmel bir şekilde. Seside fevkaladenin fevkinde olmuştu. Sesinden bir bukle eklemek isterdim lakin telefon ile çektiğim sesi buraya ekleyemedim
Egzozu yaptırdık ta bir eksik varmış gibi geliyordu bana; yada biraz fazla ses varmış gibi
Oturup hemen bir durum analizi yaptık. Ve gördük ki.
1 egzoz güzel oldu, seside güzeldi. Ama motoru kapalı garaja koyarken komşulardan ses gelmemesini nasıl sağlayacaktık. Onlara alın kulak tıkacı motoru çıkartırken yada içeri sokarken takın diyemezdik.
2 egzoz okadar ısınıyordu ki, ışıklarda durunca yağını peglerin üzerinden indiremiyordun. Benzin alırken pompacı egzoza ayağını değdirince kızlca kıyamet kopmuştu. Ayağını yakmamak için çok çaba sarfetmek gerekiyordu.
Bir an için keşke gidip bir egzoz alıp getirtseydin be oğlum dedim kendi kendime ama hala içimden bir ses durmak yok CHOP etmeye devam diyordu. Chop etmenin çağrısına kulak vedik mecburen.
Egzozun sesini kesmek için çözüm ürettik işte bitince böyle olacaktı.
Egzozun 38 mm gelen ağız çapını 15 mm indirirsek sesi kesecebileceğimize hatta vizeden bile geçebileceğine karar verdik, çalışmaya başladık. İlk iş olarak susturucuların deliğine uygun bir somun bulmaktı ne aradığımız göstereyim.
tabiki bu büyüklükte bir somun bulamayınca istediğimiz ölçüde bir krom borunun içine diş açarak somun sorununu çözdük.
susuturucunun ortasına girecek ve somun bulamayınca civatayıda bulmak sorun olmaya başladı bu sorunuda başka bir yöntemle çözmeye
karar verdik.
civata arayışları baya bir endişelendirdi beni ya elde yapacaktık ki oldukça gerecekti yada başka bir alternatifi olacaktı. derken aranan
çözümü bulduk yatlarda kullanılan bir krom kör tıpa işimizi görecek gibi idi. Tabiki biraz revizyondan geçmesi ve bize uygun hale gelmesi gerekmekteydi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:45 ----------
son kaynak ta bitince yapılacak tek bir şey kalmıştı; polisaj polisaj öncesi parçaya kaynak kalıntılarını almak için jel sürüldü.
5 dakika kadar bekleyen jel suda yıkanınca tertemiz oldu ve artık polisaja başlanacak hale geldi.
ve polisaj başladı.
egzozoun susuturucusu artık tamam. şimdi sıra egzozun sıcaklık korumasına onuda yarın eklemeye devam.