yabancı sitelerde okuduğum kadarı ile cbf in 2007 nin oratalarına kadar üretilen serisinde yağ yakma sorunu varmış ama ama ciddi bir sorun yaratmıyormuş 60 70 bin km nin üzerine çıkabiliyorlarmış yinede
Şu kısır döngü konulara yazmayım diyorum ama yinede yazıyorum hayırlısı bakalım
1- Basit bir devre ile farlar direk aküden alınabiliyor. Her oto elektrikçisi 5-10 liraya yapar.
2- Grenajım kırılacak korkusu ile motor kullanacaksan mopedden başkası yalan, 2010 ybrlerde de deponun yanlarında grenaj var. O yüzden onuda kullanmamak lazım (!) yoksa düşünce grenaj kırılır.
3- CBF150'nin yakıtta dezavantajı yoktur. YBR ile CBF aynı yakıtı yakar. Tamamen kullanıcıya bağlı hatta YBR'yi acemi birisi kullanır CBF'yi usta bir kullanıcı kullanırsa. ybr 3.5 litreye çıkar cbf 2,5 ta kalır.
Yakıt konusu tamamen kullanım stiliyle alakalı.
Aynı yol, aynı kullanıcı, aynı ayarlarla (nasıl olacaksa) iki motor yola çıksa ikiside 2,5 ile 3,0litre / 100 km. arası değerler elde edilir.
4- Boyun posun yerindeyse zaten YBR altında bmx bisiklet gibi kalır. (Ben 1,83üm ybr denediğimde çok küçük kalmıştı) CBF kalıbıyla kurtarıyor.
Kim ne derse desin iki motorda sağlamdır. Kullanıcının ne istediğine bağlı seçeneklerde değişir. CBF herhalükarda daha rahat ve uzun yola (YBR'ye nazaran) daha yatkındır.
vs...
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Grenaj koruma demiri taktırabilirsin. Böyle bir imkanın var. Ayrıca grenajları da yüksek cc motorlarla ermsal tutulabilecek gibi pahalı değil. Zaten şu da var, hababam motor devirecek, yan yatıracak vs bi deneyim problemi varsa çin malı ile başlayınız derim. İki motorlarda sağlamlığını kanıtlamış motorlardır. İstediklerinizi ybr karşılıyorsa elbette alınabilir. Ama ne istediğinizi iyi araştırıp doğru karar vermelisiniz.
zamanla aşınan motorda yanan 100 gram yağ 200 gram 200 gram yağda 300 gram olacaktır....
üstelik grubunuzdaki ybr li arkadaş çınarcık gezisindeki arkadassa o arkadaşımız motorun benzini çok az yakması için gaza basmayan adamdır..üstelik tek kişi uzun yolda performans yakalamak için ön dişliyi büyütmüştür..... yani burdan isim vermek istemiyorum ama dayının kabahati yok... şuç kullanıcıda...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
ortak ybr için konuşmak çok yanlış aslında.... seri üretimi süren kendini dünyaya kanıtlamış ve standart bakımlarıo yapıldığı taktirde 100000 km ye kadar anahtar vurulmayan bir motor hakkında konuşmak çok yanlış... yüklü motorla ortalama 100 km süraT İLE 570 km yol yapan cbf varmı piyasada..... sedat ve nurhan şahittir depomun ne kadar yol yaptığına.....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
bu tps nasıl bir sistemmişki 1,9 lt yakıyor.o zaman enjeksiyonla aynı yakmış oluyor.nasıl olur böyle bir şey.
inşallah ehliyetini alırsın kazasız belasızda motorunu alırsın ben 12 yaşındayım bende cross var kardeşleriniz falan varsa alabilirsiniz fiyatıda uygun 850 lira 50 cc ibre 80 kendisi 45 basıyor çok güzel bi motor senin dediğin ybr125 babamda var çok memnun hiç bi sıkıntısı yok özellikleri ile ilgili bişey diyemicem ama ybr125 güzel bir motor sorunsuz bakımlarını ihmal etmessen seni üzmez bende cross var dediğim gibi kardeşlerinize falan alabilirsiniz yeni bir motorcu yetişiyor ben para biriktiriyom 17 yaşına gelene kadar daha ne canavarlar çıkar ehliyetimi alıp yeni çıkan bir alet alcam 2046 lira param var 5 seneye 10000 yaparım canavar gibi bi motor alcam o zamana kadar 5 senelik tecrübem olur zaten 8den beri kullanıyorum 9 sene oluyo tecrübem 17 olunca ama ybr125 babamda var mükkemmel diğerini bilmiyorum ama ben olsam bu motoru alırım
YBR 125'i hiç sürmedim fakat bayide hem yeni hem de eski modelin üzerine oturmuşluğum var. Şunu diyeceğim ki yeni modele oturduğumda koltuk bana rahatsız geldi. Satıcı aynı olduğunu söylemesine rağmen internetten yeni modelde koltuğun değiştirildiğini öğrendim. Bu açıdan da bir incele derim. Ama Allah için güzel motor.
CBF'in yağ yakma meselesine gelince, ateş olmayan yerden duman çıkmaz. Bu sorun mutlaka vardır (veya vardı) fakat Honda'nın da eli armut toplamıyordur ve eminim belli bir modelden sonra sorunu çözmüştür. Bir de, "yağ yakıyor üzerine ekliyorum" diyen arkadaşların kullandıkları yağların tavsiye edilen ve motosiklet için üretilmiş yağ olup olmadığına da bakmak lazım, bir de tabi rodajı nasıl yaptıklarına... Ben sıfır motorlarda sorun olmayacağına inanıyorum.
İkisinin arasında karar veremiyorsan ikisini de kullanıp dene bence. Yakıt tüketimi efsanelerine de inanma, öyle bir karbüratör değişikliği ile mucizeler olmaz. Her ikisinin de tüketimini aynı kabul edebilirsin. Bu cc'de düşüneceğin en son şey olmalı.
Bunların hiç biri, bence ybr ye binmek için haklı bi sebep olamaz. Kişisel tercih, şimdi bende ybr ile ilgili o ne olacak bu ne olacak şu ne olacak diye ybr nin cbf göre - yönlerini yazarsam karşı karşıya gelmiş oluruz. İki motorunda birbirine göre + ve - yönleri var. Kullanmak istediğiniz motorun bahsedilen hangi yönlerinin + olmasını istiyorsanız o motoru tercih edebilirsiniz. İki motorunda kaliteli olduğu kesin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:53 ----------
Yok Hacı, ben Sedat ı kast etmedim. O gezide de şahit oldum ybr performansına ama, bizim burada da forum morum pek işi olmayan bi kaç ybr kullanıcısı arkadaşımız var, onlarla yaptığımız ufak çaplı gezilerde de gördüğün performans karşılaştırması bu şekilde idi.
Yağ yakma olayı ise de diyelim 50 binden sonra yağ yakmaya başlasın ne olur ki. Öylede 10-15 bin km gitsin diyelim. 500 tl ye komple krankına kadar orjinal parçalarla yetkili serviste motor sıfırlıyorlar. Ybr nin komple krank dahil motor sıfırlama işlemi ne kadar mal oluyor ? Ben biraz daha maliyetli olduğunu duymuştum. Paşa paşa kullanana en az 60-70 bin belkide daha bile fazla kesin gider. Sıfır aldıysan ve adam gibi kullandıysan zaten 5-6 sene hayrını görürsün.
Yukarıda da bahsettiğim gibi elimizdeki 2009 model, biri 13 bin de ve diğeri 25 binde olan 2 motorda, er yer uzun yolda sıkıştırılmalarına rağmen, yağ eksiltmiyor. bu problem 2009 model yılından sonra giderilmiş olabilir.
Dostum bak bende motor alma arayısı ıcındeyım hiçbir marka ve ya motoru kotulemek ıstemıyorum Sadece tecrübelerim dogrultusunda 1-2 şey söylemek istiyorum sana. YBR 125 i uzunca bir süre kullandım başına gelmeyen kalmadı kurye motoruydu ama hala canavar gıbı ınatla calısıyordur CBF 150 ise adı ustunde honda. Uzun yollara gideceksen CBF 150 al derim. Lakın yag yakması ve farların dınamoya baglı olması benım ıcın CBF 150 yi gözden dusuruyor. Tabi herkesın motordan ne bekledıgı farklıdır.birde CBR 125 modeline bak derim. sıfırı pahalı gelırse 2.el temız motorlar var goz at
bende önümüzdeki hafta sonu 2010 model ybr sahip olacağım inş. işe gidip gelmek için alıyorum motoru önüne birde yuvarlak far bulup takabilirsem daha yakışıklısı yok!
arkadaşım içine sinen hangisiyse onu al motordur sonuçda ikiside arıza çıkartabilir bozulabilir düşersen çizilir kırılır yağ yakmışta farı sönmüşte çekiş yokmuşta bu tür yazılanlara kanma sonuçda taş taşımıyacaksın bununla ikiside aynı bu motorların sen motorunu seversen hiçbişey gözüne görünmez halledilemiyecek şeyler değil.
ybr 125 derim. Sesi yeter.
kardeşim iyi diyorsun güzel diyorsunda, farlar gaz kesince sönüyor diyorum xenon taktır diyorlar. Düşse grenaj pahalı diyorum, koruma demiri taktır diyorlar, devir saati bile yok diyorum çok istiyorsan onuda taktır diyorlar. Onu taktır bunu taktır toplama motor mu alıyoruz yav. ne anlamı kaldı ki benim 4.500 TL verip sıfır motor almamın ?
Ayrıca kim düşmek için motor alır ki ? Ben sağlam olsun, dayanıklı olsun, az yaksın, yedek parçası bol olsun diye motor alıyorum ve uzun süre değiştirmeyeceğim için sıfır arıyorum sen Çin malı diyorsun. Olacak iş mi şimdi bu ?
bütün bu sorunlardan uzak tvs apeche derimm..
140.000 km ybr kullandım...İlk ve ikinci yag degişimi.110 binde debriyaj balatası,130 binlerde ateşleme bobini arada birkerede vites müşürü için servise gittim.Akümü devamlı kontrol ettigimden üç sene sonunda akümde sağlamdı taki şirket motoruna geçip de satış için üç ay kadar motor yatınca yalnızca marşa basar hale düştü.Zincir dişli fren balatası degişimimi kendim yaptım.Sattıgımkm de yag degişim aralıgı olan üçbin km de anca 150 gram yağ istiyordu.Şimdi cbf leyim 50.000 km yaptım.Ondanda memnunum.Ben aldıgımda garantiden motor degişmişti ve şu an 200 grama yakın yag yakıyor fakat parça fiyatları ucuz oldugundan bu pek önemsenecek bişey degil.Toplamda 10 km daha hızlı.Selesi geniş.Başkada fark yok.Sonuçta 150cc ,daha da iyi olabilirdi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)