Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

ABS, Zemin Ve Tekerin Kilitlenmesi Meselesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb,

    Yardımızı istiyorum.

    Eski lastik üzerinde olduğu halde, sahil yolunda önce bir araç meydana daldı (meydan=göbek dönüşü)kaçabileceğim yer de olduğu için arka freni kullanarak yavaşladım ve pozisyon aldım ancak bu sırada bir aptal daha ortalığa dalınca arkaya asıldım, özellikle ve bariz biçimde arka lastik yerden kesildi ve hafif yana-sağ tarafa attı.

    Danıştıklarımız ise;

    1--- "abs kilitlemez, sorun var bence"
    2---"hafif pozisyon yapma dolaysıyla düz çizgide olmadığından atmış olabilir"
    3---"abs kilitlemez diye bir şey yok, ancak abs siz moto gibi kilitlemez"

    diyenler dolayısıyla ortalık karıştı.

    şunu da söylemekte fayda var;

    ben anadoluhisarı'ndan vaniköy tarafına giderken yani deniz sağ tarafımda kaldığı halde yolun ortasından hafif sağ yaptım yapmadım 2 tekmil fren ve havalandı motorun arkası-hepsi 1 sn'de oldu-hız 90-100 km arası


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Doğrusu 3. seçenek. Yani ABS kiltlenmez diye bişey yok. Ama eğer lastikler eski yada kalitesizse, zemin ıslak yada AVM otoparklarındaki gibi pürüzsüzse kilitlenmemeye karşı direnci daha düşük oluyor. Yine de lastikler iyi, zemin normal olsa bile kilitlenebilir. Ama kolay kolay kilitlenmez. Mesela bir kaç günlüğüne kiralık bir Hyundai kullanmıştım. Üzerindeki orjinal lastiklerin kalitesizliği nedeniyle her sert frende, önce 1-2 saniyeliğine ABS devreye girip sonra tekerlekler kilitleniyordu.

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Frene asılınca lastik kayma yapmadıysa Abs dereye girmez.

  4. #4
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    hiç abs li motor kullanmadım artı olarak abs nin otomobildeki tepkileriyle motordaki tepkisinin farklı olacağını düşünüyorum çünkü motorda arabadan farklı olarak her zaman lastiğin tüm tabanı yere temas etmez, hafif de olsa yatık halde frenlemede abs olsun olmasın motosiklet dengesiz tepki gösterebilir.
    Ancak olayın anlatılışından benim vardığım sonuç arka lastiğin kitlendiği ve absnin devreye girmediği sorunu değil. çünkü arka lastiğin yerden havalandığı ve sağa doğru kendisini attığını yazmışsınız.
    bu durum sert arka frenin aniden bırakılması sonucu oluşan high side sürecinin başı gibi geldi bana. her ne kadar abs devreye bile verse kanımca arka frenin ani bırakılmasında yola tutunmaya çalışan lastik bu etkiyi yaratabilir ancak.
    ama dediğim gibi bu bi varsayımdır.
    bir de şunu sorayım. bu frenaj esnasında fren pedalından geri besleme geldi mi absnin çalıştığına dair
    ikinci bi soru neden arka freni kullanarak yavaşlamak ???? 90-100 km/h süratte doğru olan ön freni kullanarak yavaşlamak ve durmak optimum ise kombine frenleme yapabilmektir. integral abs olduğunu sanmam hornette o yüzden asıl sorun burda salt arka freni kullanmak da olabilir.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  5. #5
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    abs li motor kullandım abs kitlemez çünki lastiği kitlememesi için olan bir sistem bu.lastik bloke olduğunda sensörler bunu algılar ve lastiğin firenajını aralıklı yapar lastik kabaksada bu değişmez ama kayma yani zemine tutunmama olayı olabilir abs sistemi çok hızlı çalışır siz bunu anlamayıp lastiğim düz kaydı zannedebilirsiniz tabiki abs sisteminde ağırzada olabilir bence trafiye kapalı alanda bunu test ederek çok rahat anlayabilirsin ben kendimden biliyorum içimde şüphe olduğunda asılırdım frene ve bakardım abs devreye giriyormu diye...
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    1- arka lastik yavaşlamak, ön lastik durmak içindir.
    2- kabak lastik + frenaj + panik etkisi vardır
    3- abs kilitlemez diye bir şey yok, ancak kitlendikten sonra abs devreye girmek üzere iken olan olmuştur.
    4- frenaj çalışması yapmak zorundasın
    5- tüm etkenler bir yana, tecrübesizliğin en büyük hata diye düşünüyorum. frenaj çalış...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  7. #7
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Kendi motosikletim için konuşacak olursam,Parlak pürüzsüz zeminlerde ve yağ,toz toprak kaplı kaymak asfaltlarda ilk anda fren kilitliyor.Ahada şimdi düşeceğimderken ABS devreye giriyor ve durumu kurtarıyor.
    Muhtemelen senin şu girdiğin döner kavşakta yukarıda anlattığım gibi bir asfalt yapısına sahipti.Zaten tüm döner kavşaklar aynı durumdadır.
    Sonuç olarak motosikletinin gösterdiği tepkiler normal.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  8. #8
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç abs li motor kullanmadım artı olarak abs nin otomobildeki tepkileriyle motordaki tepkisinin farklı olacağını düşünüyorum çünkü motorda arabadan farklı olarak her zaman lastiğin tüm tabanı yere temas etmez, hafif de olsa yatık halde frenlemede abs olsun olmasın motosiklet dengesiz tepki gösterebilir.
    Ancak olayın anlatılışından benim vardığım sonuç arka lastiğin kitlendiği ve absnin devreye girmediği sorunu değil. çünkü arka lastiğin yerden havalandığı ve sağa doğru kendisini attığını yazmışsınız.
    bu durum sert arka frenin aniden bırakılması sonucu oluşan high side sürecinin başı gibi geldi bana. her ne kadar abs devreye bile verse kanımca arka frenin ani bırakılmasında yola tutunmaya çalışan lastik bu etkiyi yaratabilir ancak.
    ama dediğim gibi bu bi varsayımdır.
    bir de şunu sorayım. bu frenaj esnasında fren pedalından geri besleme geldi mi absnin çalıştığına dair
    ikinci bi soru neden arka freni kullanarak yavaşlamak ???? 90-100 km/h süratte doğru olan ön freni kullanarak yavaşlamak ve durmak optimum ise kombine frenleme yapabilmektir. integral abs olduğunu sanmam hornette o yüzden asıl sorun burda salt arka freni kullanmak da olabilir.
    mrb, ilk frenimde pozisyon almak ve temkinli olmak için arkayı kullandım, pozisyon derken aracın arkasına odaklandım o yüzden, ancak araç kapalı kasa kamyonetti arkası görünmüyordu ancak doğru karara karşın ters yönden bir minibüs kafasını benim kaçacağım yere daldırdı- ve ben frene % 95 asıldım, yine onun da boşluğunu buldum -hız malum 15-20 km

    abs entegre yani arka basınca orantılı manada ön de basıyor, bunlarda söylendiği kadarıyla abs yi köklesen de hissiyat daha az imiş diğer yandan

    tşkrlr

  9. #9
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Ben Bu Olaya Çok Kafa Yordum,Çok Oynadım Ve Şöyle Çözdüm ;
    Frene Aniden Asılınca Lastiği Kitliyor Ama Yavaş Yavaş Basarsan Dibine Kadar Bas Kitlemiyor.. (:
    Yağmurlu Veya Islak Zeminde Dokunduğun Anda Kitliyor (Çin Lastikleri İle (: )
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  10. #10
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- arka lastik yavaşlamak, ön lastik durmak içindir.
    2- kabak lastik + frenaj + panik etkisi vardır
    3- abs kilitlemez diye bir şey yok, ancak kitlendikten sonra abs devreye girmek üzere iken olan olmuştur.
    4- frenaj çalışması yapmak zorundasın
    5- tüm etkenler bir yana, tecrübesizliğin en büyük hata diye düşünüyorum. frenaj çalış...
    mrb açıklamalar için teşekkürler

    alınganlık gösterdiğimi düşünmeyin tecrübesizim-ancak ben durmak için kullanmadım ilk araça göre pozisyon almak için ve temkin için arkayı kullandım(hafif de dönemeç zaten), ancak aynı saniyenin diğer yarısında bu arçtan kurtulduğumda arkasınadaki ters tarafa yani benim kaçış bölgeme benle beraber 2. araç hareket etti, bu halde de asılmak zorunda kaldım ve haklısınız kıçı havalanınca freni bıraktım, havalanma kaldırımdan bariz şekilde görüldü, hatta minibüsteki motor üstü yalaması zaferi için sırıttı

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:41 ----------

    Alıntı GuNMember adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Bu Olaya Çok Kafa Yordum,Çok Oynadım Ve Şöyle Çözdüm ;
    Frene Aniden Asılınca Lastiği Kitliyor Ama Yavaş Yavaş Basarsan Dibine Kadar Bas Kitlemiyor.. (:
    Yağmurlu Veya Islak Zeminde Dokunduğun Anda Kitliyor (Çin Lastikleri İle (: )
    mrb, yorum açıklama istiyor;

    ben freni köklemedim ama hızı min. a indirdim (90 dan 15 e), ön freni de kullanmadım ama entegre-zemindeki kaymak yama-lastiğin kabağına denk gelmiş olabilşr, lastikleri değiştirdim, işin dibini bulup, neticeyi buraya yazacağım

    tskrlr

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frene asılınca lastik kayma yapmadıysa Abs dereye girmez.
    yani abs de sorun mu

  11. #11
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    mrb, yorum açıklama istiyor;

    ben freni köklemedim ama hızı min. a indirdim (90 dan 15 e), ön freni de kullanmadım ama entegre-zemindeki kaymak yama-lastiğin kabağına denk gelmiş olabilşr, lastikleri değiştirdim, işin dibini bulup, neticeyi buraya yazacağım

    tskrlr
    Freni Köklemek Değil Aniden Basarsanız Kayıyor Bilemiyorum Anlatması Çok Zor (:
    Hani Anlatılmaz Yaşanır Derler Ya (:
    Düz Yolda Veya Yokuş Aşşağı Frenlerle Oynarken Çözersin (:
    Ben Şimdi Virajda Yanlayıp Düz Yolda Kıç Attırıyorum Çünki Motorun Ne Zaman Ne Yapabileceğini Biliyorum (:
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  12. #12
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi motosikletim için konuşacak olursam,Parlak pürüzsüz zeminlerde ve yağ,toz toprak kaplı kaymak asfaltlarda ilk anda fren kilitliyor.Ahada şimdi düşeceğimderken ABS devreye giriyor ve durumu kurtarıyor.
    Muhtemelen senin şu girdiğin döner kavşakta yukarıda anlattığım gibi bir asfalt yapısına sahipti.Zaten tüm döner kavşaklar aynı durumdadır.
    Sonuç olarak motosikletinin gösterdiği tepkiler normal.
    daha önce de sadece arka lastiğe kökledim ve hafif abs vuruntu veriyor ama çok derin, ama asıl önemli olan kilitlemediği halde hani su kayağı yapanlar ipi bırakınca yavaşlayıp suya çökerler ya o hissi veriyor, ki bunu d durmak için değil aşırı yavaşlamayı arkada test etmek için kullandım yine hızım max 140 dan indi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler