arkadaşlar rektefe nedir?
rektefe olan motora ne yapılır?
arkadaşlar rektefe nedir?
rektefe olan motora ne yapılır?
kardeş rektefe demek ölü motoru diriltmek demek. detaylıca tecrübeli abilerim anlatır ne tür işlemlerin yapıldığını. (motor iç aksamının komple değişmesi)
rektefiye 0 motor yapılması piston krank kol gibi parcaların degişmesi
Googledan aratsan bulurdun...
Motorun ust ve alt olmak uzere 2 kapagi vardir.ust kapak acildiginda mevcut subaplar ve yaylar gorunur.alt kapak acildiginda ise piston yatagi ve biyel kollari gorunur...Bahsettigim 2 kapak acilir ve ne var ne yok sokulur (Biyel kollari,pistonlar)...Gomlege honlama yapilir ve piston segmanlari degistirilir eger motor blogu cok asinmis ise biraz daha buyuk olan pistonlar takilarak ve gomlekde buna uygun honlama dedigimiz teknikle piston yatagi genisligi artirilarak rektefiye yapilir.subaplarin yataklarida kontrol edilir ve oralarda ayni isleme gerekiyorsa tabi tutulurlar.yenileri ile degisilirler.yaylar degisir vs...Yani motorun yenilenmesi demekdir kisaca rektefiye...
Soyle de diyebilirsin kisaca...
Organ nakli ile hayat kurtarma...
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
peki rektefiye yaptırmanın faydası olurmu bende 125lik var regal cekişinden pek memnun değilim motor modifiye amaçlı yaptırsam tavsiye edilirmi?
rektefiye çook uzun km ler yapmış motorlarda (örn:200.000 km de bir araba) aşınmış,ömrü bitmiş, bitmeye yakın, sorun çıkarmaya müsait ne kadar aksam parça varsa değiştirilip yada tamir edilip motorun cillop gibi sorunsuz hale getirilmesidir. orjinal çekişinden memnun olmadıgın motora modifiye yapmak ise tamamen farklı bişey ama bende bir çinli kullanıcısı olarak motorla oynamanı tavsiye etmiyorum şahsen, kaldırmaz...
rektefede ıyı usta olmassa randıman alamazsın o yuzden pek tavsıye etmıyorumpeki rektefiye yaptırmanın faydası olurmu bende 125lik var regal cekişinden pek memnun değilim motor modifiye amaçlı yaptırsam tavsiye edilirmi?
cekısının sorunu farklı olabılır o yuzden bılen bırıne baktırıp sonra rektefe yaptır derım.
pff herkez bişi anlatmaıs ama hepsindede eksiklikler var dostum hepsini birşeltirip dogru bilgiye ulaşabilirsin
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Aslında olay budur.Yani arkadaşlar motor yapmakla karıştırmışlar.Eğer motorla uzun km'ler yapılmışsa, motor yağ eksiltiyorsa, piston sekman değişme zamanı geldiğinde piston ve sekman bir büyüğüyle değiştirilir ve gömlek taşlanılarak biraz büyütülür.Bu sayede silindir sızdırmaz hale gelmiş olur...Arkadaşım Merhaba,arkadaşlarım da anlatmaya çalışmışlar,sağolsunlar,birde ben paylaşayım.Motorsiklet veya araba motorlarındaki tamir mevzularında genelde 2 terim kullanılır.1)Motor yapmak.2)Rektefiye yapmak.
Motor yapmak deyince motorun çalışan parçalarından(motor kısmının)
Otomobiller için Krank Mil ve Yatakları,Biyel kolları,Pistonlar ve sekmanları, siboplar yenilenir,sadece motor bloğundaki silindirlerin iç çapı yeni piston çaplarına yükseltmek için iç cidarından hassas bir şekilde alınır.(honlama)Bu işlemin tamamına motor yapmak denir.Ayni otomobil motoruna rektefiye yaptık deseydik,yaptığımız işlem sadece şu olacaktı.
Aşınmış olan sekmanlar ve silindiri sızdırmaz hale getirmek için sadece mevcut aşınık piston ve sekmanları bir büyük çapta seçerek, bloktaki silindirlerin iç çapını yeni piston çapına büyütme işlemi(honlama) adına kısaca rektefiye diyoruz.Motorsiklet rektefiye yapılacaksa,sadece üstündeki piston bir üst piston gurubuna geçerek silindirin içi bu yeni piston çapına göre honlanacak.Büyütülecek.Motosiklet rektefiyesi için iki işlem yapılır,piston değişir(sekmanlarıyla) silindir taşlanır.Honlanır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)