Teşekkürler
Teşekkürler
Arka tekerlek kaymaya başladığı anda gazı kademeli olarak kesmeli ve dikleştirmelidir. Arka tekerlek kaymalarının büyük çoğunluğu virajda en yatıkken aşırı gaz verme sonucu oluşur. Virajın ortasında yavaş yavaş gaz verilir. Bu arada motorda yavaş yavaş doğrulur çünkü virajdan çıkıyoruzdur. Çıkışında ise normal gazımıza çıkılır. Tabi yolun durumuna göre. Islak ve elverişsiz yüzey varsa mümkün olduğunca yavaş ve yatırmadan dönülmeye çalışılır.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
gülüyorsun birdeya,geçmiş olsun ..
Diğer arkadaşların söylediği gibi, debriyaj veya vites nedeniyle ön teker kitlenmez. Teker kitlenmeden de 8 çizmesi tekerin aksamında hata yoksa mümkün değil. Anlattıklarınızdan anlaşılan şu ki, debriyaj manetini çektiğinizde gazı tam kesememişsiniz (kestim zannetmeniz çok doğal, acemiyken kestim sanıp kesmeme durumu çok olur) bu da motoru bağırtıp sizin paniklemenize muhtemelen ön freni farkında olmadan tekeri kitleyecek kadar yüksek kuvvetle sıkmanıza sebep olmuş olabilir. Hele bir de yolda kaygan bir durum da varsa durum açıklığa kavuşur.
Yanlız aklıma şu da geldi, 8 çizenin arka teker olmadığına emin misiniz? Panik halde yanlış yorumlamış da olabilirsiniz. Eğer vites düşürürken yani kompresyon yaparken yüksek devirde birden düşük vitese geçerseniz arka teker sağa sola kayar. Nedeni teker dönme devirinin düşük vites sebebiyle motosikletin süratinden daha yavaş kalmasıdır. Bu da sıkça başa gelen durumdur fakat kontolü nispeten kolaydır. Hatta bazen ışıklarda kimi maceraperest motorcuların kasıtlı yaptığını görüyorum.
Şunu da kabul etmek lazım, kaza olduğu zaman kazanın nedenini en yanlış yorumlayan genelde kazayı yapan kişi olur. Bunun nedeni o anda panik içerisinde olmasıdır. Buna bir de 25 km'lik bir acemi deneyimi eklerseniz sanırım sizin farketmediğiniz başka şeyler olmuş o anda.
Son olarak, mutlaka eğitim alın. Eğitimin değerine paha biçilemez. Zira bu gibi ani fren, panik fren çalışmalarını ve daha çok fazla şeyi eğitimde çok sefer pratik etme imkanınız var. Daha önce eğitim almış olsaydınız bu kaza çok yüksek ihtimal gerçekleşmeyecekti.
Eğer burada anlatılanlardan tatmin olmadıysanız ve ön tekerin nedensiz 8 çizdiğine inanıyorsanız o motoru adamakkıllı bir ustaya götürüp göstermeden bir daha binmeyin.
Eldivensiz de motor kullanmayın lütfen. Eldiven bence monttan bile daha önemli bir ekipman. Kazada yara alan yerler istatistiğinde en çok ayak bileği ve eller gelir. Kazanın boyutu ne olursa olsun ellerin asfaltla tanışmama ihtimali yok gibi birşey.
geçmiş olsun daha bana ölüm vuruşunu öğreteceksin , dikkat et kendinee .
geçmiş olsun daha önce motor kullanmadığını çıkarıyorum bu yazından zamanla alışırsın motorda arabadaki sistemdir fakat debriyajı sıkmassan kompresör etkisiyle daha rahat bir duruş yaparsın vites küçülterek , bunları zamanla çözersin en kötü kazan bu olsun. .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın
Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Burada ki çoğu arkadaş anlamadı galiba ya da ben anlatamadım. Ön teker 8 çizdi racing kazalarında ki gibi sağ sol yapmaya başladı gidon. Ben de gayet soğukkanlı bir şekilde 70'le motoru yatırdım olay bundan ibaret. Heyecanım olsa zaten 15 derece yamulmuş gidonla 1 km mesafede ki evime geri gidemezdim. Mobesede ki arkadaşlara söyleyip benim görüntüleri bulacam tabi bizim orda mobese varsa... Öyle daha rahat anlayacaksınız...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:18 ----------
Bu arada teşekkürler arkadaşlar... Motora üzüldüm. Ufak tefek çizikler oluştu. Depoda küçücük bir çökük. 5 kuruş kadar. Km sayacı kırıldı...
bende gecen 2 den 3 .vites yerine gaza gelip 1 e atmışım neys kitlemedi motor kendini
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
Geçmiş olsun.
ilk motora bindiğimde bunun vitesler amma kolay geçiyor diye milisaniyelerde vites değiştirmiştim 5'den 1'e attığımı farkettiğimde 70 le arka tekerler kilitlenmişti ucuz atlattım durdu kendi kendine.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
Tabi üstadlar daha iyi bilir ama Sanırım senin motorda bir sorun var arkadaşım normal frende olsa motor freni de olsa yanlışlıkla,, ön tekerin 8 çizmesi ???????? ustalar birde buna cvp verse.?
Ön teker yanlışlıkla sekiz çizmez. Aslırısın gaza ön tekerin üzerine binen kuvvet aşırı azalır, sende gidonun hafiflemesiyle az da olsa sağa sola oynatman neticesinde tekerleğin simetrisi bozulur. Dalgalanma şeklinde kuvveti artar ve bu artış arka tekerleği de etkiler. Sonuç olarak tank tokatlaması oluşur. Bozuk zemine denk gelmiş olasılığın fazla. Hız ve heyecanla zemini kavrayamadın ve gidon kontrolsüz hareket etti. Tank tokatlaması olsa seni fırlatıp atardı.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
demek bacağın motor ile asfalt arasında kalarak motorunu korudun öylemi?helal ya..canın önemli deil yani,motoru düşünüyosun..bişiy demiyorum
Hmmmm ? Üstad benim motorda vites ayakları arası çok az yani ayak da büyük olunca bot giydiğim anda vites değiştirmek baya sıkıntı olabiliyo bunun için bazen hazır oraya girmişken tekrar çıkarmıyorum ayağımı yani biraz öne itip serbest kalınca bacak kırık bi şekilde gidiyorum
FBI a Döndük ama olay ilginç Meraktan Bugun trafik de yine ayağım aradayken farketmeden rahatlamakla alakalı benim bot yukarı doğru itti sanırım ve birden o 4000 5000 deviri bende gördüm sanki boş vites de motora gaz vermiş gibi yavaştım ama birinci vites de olma olasılığım yok (yani boşa almak için )
!!!!!!!!hem elim debriyaj da değildi.?!!!!!!!!!!!
İhtimal birinci vites de olmam ve ben yukarı zorlarken çarkların boş gelmesi halinde boşa geçmesi??????????
Sorum: Cahilliğimi bağışlayın ama sanırım deneyimle sabittir bu konular '' zararı ziyanı bi yana debriyaja basmadan vitesi yukarı iterek yanlışlıkla da olsa vites değişebilir mi???? yada motosikletlerin bu durumda kendini boşa alma olasılığı,özelliği var mı?
Yanlış mı düşünüyorum zaten, denemedim ; debriyaja basmadan böyle bişey yapılırsa sağlam sesler (kavrama) duymamamız gerekmez mi?
Yani aynı durum arkadaşımda da olabilir
Ayağı üstündeyse, ve böyle bir durum varsa??? zaten yüksek devirde kullanıyorsa ,, alt vitese geçtiğinde birden yüksek çark yüksek devir ön teker ve Tank tokatlaması :(
Teorim nasıl !!!!! ???
Benim tahminim arkadaşın motorunun şanzımanı turlu şanzımanlardan galiba,
102345012345 şeklinde oda debriyajı sıktı 4 e verecem derken 1 verip arka tekerin kitlenmesi sonucu kendini yerde bulmuş olabilir.En tehlikeli şanzıman tipi bunlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:24 ----------
Uygun deviri yakalarsan debriyaj kullanmadan vites hiç sarsıntısız geçer ama zorlayarak geçirmeye çalışırsan arızaya sebep olabilir.Mesela 2. viteste gidersin yavaşlarsın motorun devri düşer hafif bi dokunursun boşa geçer hiç zorlanmadan diğer viteslerdede olur.
Debriyajsız da vites değiştirebilirsin. Çok hızlı bir şekilde ve devrinde yaparsan dişlilerden ses duyulmaz.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)