geçmiş olsun
sistem arabadan farksız, acemilikten olmasın..
önfrene biraz fazla dokunmuş ön tekeri kaydırmış olabilirsin
ayrıca debraja bastığında elini gazdan çekmeyi unutmuş olabilir misin?
geçmiş olsun
sistem arabadan farksız, acemilikten olmasın..
önfrene biraz fazla dokunmuş ön tekeri kaydırmış olabilirsin
ayrıca debraja bastığında elini gazdan çekmeyi unutmuş olabilir misin?
gaz kolu motorda hassastır zaten, az biraz açılsa bile motor 4-5 bin deviri görebilir. benim de tahminim, debriyajı sıkarken, aynı zamanda elin hareketiyle gidonu da refleksle hafif sola yatırmış olabilirsiniz. bunu hisseden vücut refleks olarak sola devriliyoruz ikazı algılayıp size bir de sağ yaptırmıştır. tabii bunlar çok yfak hareket olarak başlar ama kartopunun çığa dönüşmesi gibi dozu artarak devam eder. bu minik salınım da tecrübesizseniz eğer yalpalamaya kadar büyür. ondan sonrası zaten anlattığınız gibi vuku bulur. motorla alakalı bir sıkıntı yoktur bence sorun tamamen tecrübesizliğiniz...
boş bir alanda yere aralıklı olarak taşlar koyarsın, aralarından zigzag yaparak geçersin, sonra tersden denersin, her zaman kafa gözler ileride olacak, nereye bakarsan motorda oraya gider unutma düşüncelere dalmak, uyumak yok ada gibi bir yerin etrafından hem trafik yönünde hemde ters yönde dönüş çalışabilirsin, yokuş bulursan yokuşta kalkış, iniş, yokuşta dönüş çalışabilirsin, yokuş yukarı kalkarken sol ayak yerde sağ ayak frende olacak, elle sıkmana orada gerek yok, kuka olsaydı hem yokuşta hem düzde değişik dizilişlerle aralarından geçerek pekçok fantazi mümkündü
Öncelikle sana geçmiş olsun ,allah ikinci bi kaza vermesin derim.Kesinlikle polo 34 ,necati 35 rumuzlu abilerinin tavsiyelerine sonuna kadar katılıyorum ...
Teşekkürler düşe kalka öğrenmek güzel birşey hayatım da hiç nakavt olmadım yada grogi olmadım ama az kalsın nakavt oluyordum yol zaten bomboştu. Kalktım kimse yardımda etmiyor ellerimde eldiven olmadığı için ellerim aşırı derecede yanıyordu. 130 kiloluk motoru zorla kaldırdım. Allah'tan ellerim soyulmadı onlarla para kazanıyorum çünkü.
130 kg motor için oldukça hafif bir ağırlık bunu önce belirteyim
bende zamanında body-kick boks vs yaptım, yıllardır evde bir odaya ağırlık sehpa vs doldurdum, onlarla takılıyorum kas gücü epey etkili ama korumasız yola çıkarsan sen kaybedersin, bir sürü ağır kaza yapan arkadaşın yazılarını yıllardır okuyoruz, sende belirtmişsin eldiven olsaydı diye herkes kaza sonrası şu olsaydı bu olsaydı diyor ama kaza sonrası iş işten geçmiş oluyor, yol kenarlarındaki gergi halatlarının da sürüklenen motorcuları giyontin gibi biçme özelliği varmış haberin olsun...
Yok asfaltta sekmek ve kaymak hiçbirşey olmadan çok eğlenceli bir duygu. Kaskım montum vardı bir tek eldivenim yoktu. İlk işim eldiven almak olacak.
geçmiş olsun herkes kaza yapar acemisi ustası ders almışsın hemde ucuz bir ders pahalı ders almaman dileğiyle geçmiş olsun
Allah korusun çoluğum çocuğum var. Kendim için değil sırf ailem için üzüldüm açıkçası. Bundan sonra daha otokontrol sahibi olmaya çalışacam. İlk önce motoru tamir ettirmem gerekiyor.
Çok geçmiş olsun arkadaşım Allah beterinden korusun, iyi olman sevindirici.
Bende benzer durumlar yaşamıştım genelde ne kadar doğru yaparım bilmem ama ilk frene basarken asla debriyaja basmam ve ilk olarak herzaman hafif hafif çek bırak yaparak ön freni sıkarım ve yavaş ca debriyaj la birlikte arka frene basıp vites düşürerek her iki freni kombine yaparak oldukça kısa mesafelerde durabiliyorum. Bunuda genelde boş yerlerde deneyerek yaptım ne olur ne olmas diye. Genelde hep böyledir başımıza gelene kadar sanki bizim başımıza gelmiyecekmiş gibi yaklaşırız olaylara ve hazırlıksız yakalanırız. Kal sağlıcakla çok geçmiş olsun...
[B]Uzunlarım Yanmıyor, Yol ver Geçeyim...:P:P[/B]
çok geçmiş olsun birader...20. kmde kaza bişey değil...geçenlerde servisten sıfır cbf 150 aldık ilk düzlükte yere yatttı makina sert frenajdan...1.km bile dolmamıştı yani...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
geçmiş olsun fakat on tekerle giderken nasıl 8 çizmeyi başardın merak ediyorum ??
Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
"htmetin"
Ön teker kayabilir, ön tekerin kayması illaki kayıp düşeceksin kaza olacak demek değildir
50 km altı hızlarda motorda çok ağır değilse -130kg normal- , asfaltı tekmeleyerek motoru dik tutabilirsin,
bi sağ ayak bi sol ayak .. duruma göre. ben scooterla bi viraja hızlı girmiştim hızım 40 falandı ama mahalle içinde çok keskin bi dönüşte motor önden kaymaya başladı,
asfaltı tekmeleye tekmeleye motoru dik tuttum ve az az frenle durabildim. a2 ehliyetim de var o zamanda vardı. önden kayıyorsanız engel yoksa freni bırakın öncelikle, teker dönmedikçe kontrolü sağlayamazsınız.
ha bide motosikletler arkadan itişli olduğu için motor'un ne yaptığı sadece arka tekeri etkiler, virajlarda vites değiştirmemek, gazı mümkün olduğunca sabit tutmak gerek.
yoksa arkadan kayabilirsiniz motor yatık olduğundan arkadan kayma kolay kolay kurtarılamaz, önden kaymadaki yöntemin pek işe yarayacağını sanmıyorum.
ön tekeri fren yaparak kilitlemişsinizdir.
Ramazanoğlu kardeşim;
Öncelikle büyük geçmiş olsun.
ikinci aşamada korumasız veya eksik koruma ile motor kullanmakta direkt sağlımıza etki ediyor. Benim de bir arkadaşım kaza yapmıştı. Onunda tek dizliği eksikti ve dizi soyuldu...
Bu arada kazanın oluş biçimi ile ilgili anlattığın ve bazı arkadaşların olasılıklar üzerine yorumları güzel, hoşuma gitti. Bu sitenin güzel yanı da bu zaten. Akıl akıldan üstündür.
Öncelikle, tecrübeli arkadaşların bilgileri için ben de kendilerine bu arada teşekkür ediyorum.
İNSANOĞLUNUN İCAT ETTİĞİ EN GÜZEL ŞEY MOTORSİKLETTİR...........
Teşekkürler arkadaşlar.
Abi kazayı 70-80 km hızda yaptım motorun kmsi daha 20 yeni aldım motoru.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:07 ----------
Bende merak ediyorum o yüzden soruyorum aşırı süratten olabilir mi?
Teşekkürler
Çok geçmiş olsun arkadaşım ..
Allah beterinden korusun...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)