Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorsiklet Çeşitleri

    REKLAM ALANI
  1. #1
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Enduro nedir? Chopper nedir? Naked nedir? Cruiser nedir?




    Enduro Motorsiklet



    Enduro motosiklet, (Motosikletler arasında en hafifi arazi motosikletleridir. Ayrıca sele de diğer motosikletlere göre oldukça yüksektir. Arazide rahat hareket sağlaması için yerden yüksekliği ve dolayısıyla sele yüksekliği diğer motosiklet türlerine göre fazladır. Aynı motoru paylaştıkları diğer motosiklet modellerinden, şanzımanları ve torklarıyla fark gösterirler. Arazide yüksek hız yerine güç gerektiği için torkları yüksek olur.)arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.

    Enduro motosikletler; doğa sporları konusunda uzmanlaşmış, yumuşak süspansiyonlu cross motorların, yasal olarak trafiğe çıkmak için gereken parçalarla donatılmış halidir. Motorları genellikle tek silindir 2 zamanlı 125 ile 300 cc arasında ya da 4 zamanlı 250 ile 650 cc arasındadır.

    Enduro ve diğer off-road motosikleri ayıran bir diğer özellik ise, enduroların sinyal, stop lambası, far ve birtakım koruyucularının (elcik koruması, motor koruması) ve ses konusunda düzenlenmiş egzoz sistemlerinin olması, geniş vites aralıkları, iki ağaç arasından kolaylıkla geçebilecek kısa gidonlarının olması, ön ve arka süspansiyonlarının yolculuk için yumuşatılıp sertleştirilebilir olması (Böylelikle sürücü kendi psikolojisine göre süspansiyon ayarını değiştirebilir).

    Endurolar, Motocross (MX) motosikletlere çok benzerler. Cross motosikletler çoğunlukla enduro yarışçıları tarafından tercih edilirler (önemli birtakım modifikasyonlar ile). Standart bir cadde motosikletiyle kıyaslanınca bir enduro motosikletten beklenenler ağırdır, bu yüzden enduro motosikletler en iyi kullanım şartları için bol miktarda bakıma gereksinim duyarlar. Bakımları motocross motorlarının bakımıyla benzer, ancak enduro motosikletler daha fazla çarpışma önleme/tamir etme bakımı çıkarmaya yatkındırlar ve son dönemlere kadar enduro motosikletler üreticileri tarafından MX motorlarından tamamen farklı motorlar olarak geliştirildiler (bu yüzden birçok kişi enduro etkinliklerinde MX motorlar kullanmaktadır), ve buna uygun olarak daha uzun servis ömürlü motorlar, daha sağlam parçalar, ağırlık konusunda daha az yoğunlaşma (MX motosikletlerden farklı olarak, bu sınıfta ağırlık alt limiti yoktur) ve diğer enduro özellikleriyle geliştirildiler.



    2000’lerin başından beri gelen akımla motocross’lar enduro motosiklet platformlarında kullanılıyorlar. Bu kısmen motocross’ların motor dizaynlarının 2 zamanlıdan 4 zamanlıya geçmelerinde etkili bir akım oldu. Enduro ya da trail ve dual sport olarak adlandırılan (dual, çünkü bunlar off-road ve cadde performansı için modifiye yapılabilirler, oysa ikisinde de tam verimli olamıyorlar) modeller genellikle çok yüksek güç-ağırlık oranlı dört zamanlı motorlara sahipler. Bu dört zamanlı trail motosikletlerin güç-ağırlık oranları bugünün standartlarına göre iyi değil, ve bunun nedeni daha düşük ağırlık limitlerinin karşılanması hususuna yeterince önem verilmemiş olmasıdır. Dört zamanlı motocross’lara doğru değişimin başlamasıyla, dört zamanlı off-road motosikletler için güç-ağırlık oranı birdenbire önem kazandı, çünkü 125 ve 250 cc motocrosslar çok düşük ağırlığa sahiptiler. Bu motosikletler üretime girer girmez üreticiler, tercihen yeni jenerasyon 4 zamanlı enduro motosikletlerin ortaya çıkarılmasına karar verdiler, var olan dört zamanlı motocrossları enduro için tekrar basitçe biçimlendirdiler. Bu yüzden daha önce sözü geçen değişiklikler yapıldı.




    Tüm bunların sonucu olarak bugünün ağırlıklı olarak 4 zamanlı, daha hafif ve tüm zamanların en kuvvetli modelleri olan enduro motosikletleri , MX kuzenleriyle hala birçok benzer karakteristik özellik taşımaktadır. Bu motorlar, sıklıkla ilk başta MX olarak tasarlanmışlardır, genellikle uzun süreli enduro kullanımının sertliklerine dayanamamaktadırlar. Daha düşük ağırlık ve daha yüksek güç elde etme sürecinde üreticiler bir çok ödün vermişleridir (daha ince silindir duvarları, hafif materyaller, daha gerilimli dizaynlar vb.), bu ödünler de zorlu kullanımlar sonucunda motorun sürekli bakım gerektirmesine yol açmıştır. Bu motorlar zorlu enduro kullanım durumunda ödünlerin sonuçlarını açıkça ortaya koymaktadır. Buna bir örnek olarak CRF250R üzerinden tasarlanmış 2004 Honda CRF250X Enduro motosikletini gösterebiliriz. Motor, subaplarının sürekli ayar gerektirmesi ve bazı durumlarda değiştirilmek zorunda olunması nedeniyle kötü bir şöhrete sahiptir. Bu iki prosedür de kolay değildir. Bu sorun 2006 modellerde subap yuvalarının yapıldığı materyalin değiştirilmesiyle çözülmüş görünmektedir. Buna karşılık, aynı sınıfta, ancak enduro kullanım için özel olarak üretilmiş Husqvarna modeli TE250'de enduro kullanımdan sonra gereken bakımlar (subap kontrolleri ve ayarları gibi) hem daha az sıklıktadır, hem de motorun tasarımı sayesinde daha kolay yapılabilmektedir.





    Chopper ve Cruiser Motorsiklet


    Cogu yazilarda chopper ve cruiser tabirleri karistiriliyor, ve cruiser lara yanlislikla chopper deniyor.

    Chopper, Amerikalilarin II dunya savasinda avrupada hafif kivrak hizli motorlari gormesinden sonra, savas sonrasi yurtlarina donuklerinde kendi agir-hantal motosikletlerini kesip kirpip (chop edip) hafifletmesi ile baslayan bir akimdir.
    Daha sonra bu is buyuk-kucuk atolyelerde gelismis ve artik tamamen "kisisellestrilimis" "özgun" hale getirlimis, yada bu sekilde sifirdan yapilmis motosikletlere chopper denilmeye baslanmistir.

    Chopper in esi benzeri ve herhangi bir markasi yoktur. Ozelligi her chopper in dunyada bir tane olmasidir. Cruiser motorlarla karistirmamak lazim.
    Turkiyede chopper yoktur ama gün gelecek olacaktır.

    Ornegin bu alttaki resimde gordugunuz butun modeller "cruiser" dir. Seri imalat, Victory marka.






    Oysa ki bu altta gordukleriniz "Chopper" dir. Tamamen sahsa mahsus, ozel imalatlardir. Aynisindan dunyada iki tane yoktur.








    Peki, "custom" nedir?

    Custom icin en uygun anlatim sekli konfeksiyon elbise ve terzinin islevidir.

    Pantalonu motosiklet kabul edelim...

    *Beymenden aldiginiz bir pantalon "stock" dur.
    *Beymenin kokorecciler yada polisler icin urettigi ozel pantalon "custom" dur.
    yada
    *Beymenden aldiginiz "stock" pantalonu terziye goturup kendinize uygun hale getirirseniz bu "Beymen custom" olur.

    *Terzide kendinize ozel bir pantalon diktirir, yada kumasi makineyi alip, kendi kendinize bir pantalon dikerseniz bu "chopper" olur.

    Bir motosiklet "customize" edilerek size, sizin ihtiyaclariniza cevap verilecek hale getirilebilir ve yine dunyada esi olmayan bir motosiklet ortaya cikar.
    Ancak bu mevcut bir motosiklet bir takim standart aksesuarla bu hale geldigi icin bir chopper degildir. "custom cruiser", "custom scooter" yada "custom enduro" vs. dir.

    Customize ile chopping in siniri birbirine cok yakin olabilir, asiri cutomize edilerek motor taninmaz hale de gelebilir. Artik bu noktada bakilacak sey markasinin olup olmamasidir.

    --------

    Chopper isminin helikopterden (chop chop chop chop diye ses cikartmasi) gelme ihtimali uzerinde durulmus... Oyle bir sehir efsanesi de vardir, ancak chopperciler bunu (ABD) kabul etmez, cunku olay "chopping" -kirpma-kesip bicme- filline dayaniyor. Ayrica motorun chop chop yerine patatopatato sesi cikarmasi makbuldur bunlar arasinad ;-) Ingilterede (Avrupa) bu tur bir inanc gelismis olabilir, onlar icin bu fiilin gercek anlami pek bir sey ifade etmez cunku motosikletlerini "chop" edenler onlar degildi.

    Bu arada ABD de helikoptere daha ziyade "copter" derler, cikardigi sesten ziyade ismin kisaltmasi dolayisiyla. "Heli - copter". Chopper in vatani ABD oldugu icin, bu bilgiye daha cok onem veriyorum.




    Naked / Street Motorsiklet


    Şehir içi kullanım, uzun yol kullanım için tasarlanan pist performansına yakın cadde motosikletleridir. Motoru örten grananajları olmadığından naked ismini almıştır. En çok tercih edilen stiller arasındadır. Caddelerde racıng motorları aratmıcak guçte naked modellere rastlıyoruz yanlızca görünüm acısından racıng kadar gösterişli olmayan naked ve street modelleri, racıng motorunun gösterişli grenajlarını aratmıcak kadar şık ve kaslı şasilere sahiptir. Bu türden motorların çıkmasının sebebi sürücünün racıng bı motor uzerınde rahatsız edıcı oturuş pozisyonudur.





    Naked şehir içinde kıvraklığı sayesinde rahat ettirir. Uzun yolda touring ekipmanın yoksa bolca rüzgar ve bilimum haşeratla discovery channel kıvamında tanışmana vesile olur.




    Supersport/Racing motorlar


    Motor güçleri çok fazla yüksek sürat için dizayn edilmiş, süspansiyonu zayıf motorlardır. Hız bakımından çok fazla tatminkar fakat konfor bakımından tatmin edici değildir.

    Yukarıdaki yazı için http://laztamer.blogcu.com/3323605 , http://www.motordelisi.com/ adreslerinden faydalanılmıştır.

    Ben de başka bir siteden faydalandım biz de faydalanalım diye güzel bilgiler.

    Resimler için link verebilirim ama reklam olur sanırım vermiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    güzel bir paylaşım. ilk kez motor seçecekler için açıklayıcı olmuş. kişi öncelikle ne istediğini bilmeli ve ona göre ilk ve sonraki seçimlerini yapmalı diye düşünüyorum.
    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  3. #3
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Birde resimle desteklesen on numara yazı olurmuş daha cekici daha bilgilendirici olurmuş.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Guzel bir yazi ama gozume carpan hatali bir yorum var .

    Supersport motorlarin suspansiyonlarin zayif oldugu yazilmis. Bu yanlis , super sportun arka suspansiyon fiyati 5000 eurolara varabilen ohlins olabilir ve mukemmeldir. Araziye gore zayif olabilir ama pistte kusursuzdur.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Guzel bir yazi ama gozume carpan hatali bir yorum var .

    Supersport motorlarin suspansiyonlarin zayif oldugu yazilmis. Bu yanlis , super sportun arka suspansiyon fiyati 5000 eurolara varabilen ohlins olabilir ve mukemmeldir. Araziye gore zayif olabilir ama pistte kusursuzdur.
    Orta halli,fevkaladenin fevkinde bir çukurdan veya bir kasistten geçince,yazının ne anlattığını tam anlamış olursun.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  6. #6
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Herkese yorumları için teşekkürler.

    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde resimle desteklesen on numara yazı olurmuş daha cekici daha bilgilendirici olurmuş.
    Haklısın diğer forumda boşluklar resimle dolu bizim forumda da olsun istedim..

    zeda bakk zayıfmış işte.

    Zeda açıklamış sanırım fiyat ve yol durumuna bağlı olarak Gerçi m.şanveren de aynı şeyi söylemiş ama ortak nokta sağlam olması için orta hallileri aşmanız lazım olduğu sanırım..

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Teşekkürler,bir touring'den bahsedilmemiş;
    Uzun yol için yapılmış ağır, oturma pozisyonu dik ve rahat siperliği ile rüzgarın rahatsız edici tarafını kesen yapısı vardır.
    Konforlu vites değişimi ve sürüşe imkan sağlayan motor ve şanzımana sahip, nispeten düşük güç ve yüksek silindir hacmi torka sahip uzun yol makinesidir.

  8. #8

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    şimdi bunlarla ilgili detaylı bilgi forumda yok derseniz şaşıracağım. ben belki üç dört yazı okudum.. yine de teşekkürler

  9. #9
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Guzel bir yazi ama gozume carpan hatali bir yorum var .

    Supersport motorlarin suspansiyonlarin zayif oldugu yazilmis. Bu yanlis , super sportun arka suspansiyon fiyati 5000 eurolara varabilen ohlins olabilir ve mukemmeldir. Araziye gore zayif olabilir ama pistte kusursuzdur.
    demissin iyide ya pistdeki kusurlari naapacaz
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  10. #10

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    sahilde bile sekerek gidiyoruz resmen yerim öyle süspansiyonu kaymak asfalt haricinde azer bülbül gibi titriyoruz

  11. #11

    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    honda-ınnova cbf 150
    cub yok.

  12. #12
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta halli,fevkaladenin fevkinde bir çukurdan veya bir kasistten geçince,yazının ne anlattığını tam anlamış olursun.
    Iyide bu motorlar yaris icin tasarlanmistir sehir icinde gezmek icin degil. Adi ustunde Supersport tum dunyada duzgun yollar var iken Turkiyede yollarin ve pistlerin sorunlu olusu bu yorumu hak etmiyor halen. Acikcasi izmit pistide oyle belediye cukuru gibi cukurlarin oldugu bir pist degil abartmamak lazim.

    Bu motorlrin tasarimi yuksek surat te gidis icin. Virajda dizleri yere degerken baska hic bir suspansiyon onlari yolda tutmaz. O suspansiyonlarin o sekilde olmasi sart. Yukardaki yorum yanlis, dogrusu sehir icinde sert fakat suratli performansta basarili olabilir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #13
    Lamborghini - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    yaw motosiklet olması gerekmiyormu bu bindiğimiz 2 tekerli araçların adı.
    moto(r)siklet r fazla değilmi

  14. #14
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı Lamborghini adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw motosiklet olması gerekmiyormu bu bindiğimiz 2 tekerli araçların adı.
    moto(r)siklet r fazla değilmi
    Orada ki mu? Ayrı olması gerek miyor mu?


    Lamborghini )))))))

  15. #15
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    mi de yarı olması gerekiyor

  16. #16

    Üyelik
    30 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cbr 125
    supersportlar hakkında az bilgi verilmiş ya

  17. #17

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    naked tek geçerim...
    her ne kadar sinekle böcekle uğraşsamda uzun yolda tadı başka oluyor....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler