Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Şerit ihlali ve (2) araç arasındaki şeridin kullanılması sorunsalı!?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb,

    Bu başlık konusunda forumda kararlı fikirleri olanlar var. "Kullanılabilir", "kullanılamaz" diye ayrılıyor maalesef. Bunda da haklılar çünki ben beceriksiz miyim yoksa hakikaten mi T.C. trafik mevzuatında bir düzenleme yok anlayabilmiş değilim, eğer öyleyse herkesin bir yol tutturması normal.

    ben 2 şerit arasını sonuna kadar kullanıyorum. Kullanmam gerektiğini de düşünüyorum. Keza çoğu zaman arkamdan gelen arabanın sürüş karakterine göre bile buna karar vermem gerekiyor. Diğer taraftan sıkışan trafik de ayrı bir konu.


    Hatta geçmiş gün aracın teki şeritin üstünü kapatıp "sen de beklemelisin kurallar hepimiz için" dediğinde ben ancak kendisine düşeni yapmasını asayiş sorumluluğu için üniforma gerektiğini söylemek zorunda kaldım. (Şeridi de açtırdım! tabii ki )

    Önemli olduğunu düşündüğüm bir konu, başka bir tartışma konusunda dikkatimi çekti ve farklı olduğu için çözülmesi gereken bir "sorun" olduğunu düşünüyorum.(misal başıma gelen)

    saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb,

    Bu başlık konusunda forumda kararlı fikirleri olanlar var. "Kullanılabilir", "kullanılamaz" diye ayrılıyor maalesef. Bunda da haklılar çünki ben beceriksiz miyim yoksa hakikaten mi T.C. trafik mevzuatında bir düzenleme yok anlayabilmiş değilim, eğer öyleyse herkesin bir yol tutturması normal.
    Madem bir düzenleme yok neden başlığı "Şerit ihlali ve (2) araç arasındaki şeridin kullanılması sorunsalı" şeklinde koydunuz. İhlal kelime olarak yasaya veya düzene uymamak demektir zaten.

    (Ben kullanıyor muyum? Sıkışık trafikte tabiki kullanıyorum.)
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  3. #3
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem bir düzenleme yok neden başlığı "Şerit ihlali ve (2) araç arasındaki şeridin kullanılması sorunsalı" şeklinde koydunuz. İhlal kelime olarak yasaya veya düzene uymamak demektir zaten.

    (Ben kullanıyor muyum? Sıkışık trafikte tabiki kullanıyorum.)
    mrb,

    Dikkatli okumakta fayda var, ben zaten "yasaya veya düzene uymamak" konusunu soruyorum!!! Bakın ne diyorum; "ben beceriksiz miyim yoksa hakikaten mi T.C. trafik mevzuatında bir düzenleme yok anlayabilmiş değilim" yani araştırdım bulamadım diyorum...

    . bilen var mı diye soruyorum.!

    ben "şerit ihlali" demedim ben; "Şerit ihlali ve (2) araç arasındaki şeridin kullanılması sorunsalı" dedim.

    yani

    ""Şerit ihlali sorunsalı"

    ve

    "(2) araç arasındaki şeridin kullanılması sorunsalı"

    anlamında kullanılan bir cümle. üstelik Türk dili ve edebiyatına uygun. örneğin "a ve b sorunsalı" demek aslında "a sorunsalı ve b sorunsalı" cümlesinin kısaltılmışı olup, cümle akıcılığı için kullanılır.

    bundan daha önemli olan ve sormanız gereken ise

    "Şerit ihlali"

    "(2) araç arasındaki şeridin kullanılması"

    kavramları arasındaki farktır.

    Ki bana göre iki kavram arasında fark yoktur.

    Ama fark olduğunu iddia edenler veya ben de zaten sorduğum için benim gibi bilmeyenler olması ihtimalini kanaat edindim.

    İyiniyetli bir soru için birbirimizi yoruyoruz gibi görünse de otodenetim açısından faydalı olduğunu düşündüğüm sorunuz için teşekkür ederim. Kaldı ki hatalı bir başlık olup, düzeltme de gerekebilirdi

    "İhlal kelime olarak yasaya veya düzene uymamak demektir zaten" açıklamanız ise faydalı olduğu kanaatindeyim.

    Diğer taraftan ben sizler şerit ihlal ediyor musunuz, 2 şerit arasında gidiyor musunuz diye sormuyorum. Ama illaki cevap vermek isteniyorsa (-ki bunu tahmin ettiğimden ben 2 şerit arasını kullanıyorum dedim ve sebeplerini yazdım-) sebeplerini yazmakta fayda var.

    saygılar

  4. #4
    lacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R6 - fortyeight
    WOLKANWOLKAN, ekşisözlük yazar mısın?

  5. #5
    enginalcar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Transalp xl700
    Trafik mevzuatını bilmem, ama şerit aralarının motosikletliler tarafından
    kullanılabileceği kanaatindeyim. Tabi yine de abartmamak lazım. Geçilecek yer var, geçilmeyecek yer var. Az çok akan bir trafikte, sırf 2 metre gidecem diye de atraksiyonun alemi yok. Bir de görüldüğünden emin olmak lazım tabi...

    Hem motosikletin avantajlarından biri de bu zaten. Sıkışık trafikte şeritte beklemenin bir mantığı yok motosikletle.

    Yani duruma göre davranmak lazım diye düşünüyorum.

    Zira birçok otomobil sürücüsü bile önünde seyreden motosikletlerden rahatsız.

  6. #6
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    madem kavramlardan gidiyoruz, iki araç arasında şerit yanlış bi kavram. her ikisinde şeridinde giden iki otomobil arasında ancak bir hat olur bir boşluk olur ama şerit olmaz. elbette 3 ya da 4 şeritli bir yoldan bahsediyorsak ve sadece en sağ ve en sol şerit doluysa orta şerit boş olabilir o ayrı konu

    bu arada şerit arasındaki hattan geçiş yapmamak gibi bir durum motosiklet kullanıcısı için bence imkansız. Ama sorun bunu güvenli şekilde yapmak. Durmuş ya da durma noktasındaki trafikte, 80 km/h hızla araçlar arasından geçmek her ne kadar sürüş yeteneğinin ve gözü karalığın yüksek olduğunu göstersede çok riskli. böyle durumlarda ben yürüyüş hızında geçiyorum bugüne kadar olumsuzluk yaşamadım.
    Akan trafikte ise asla iki araç arasından geçmem, evet makasa girerim ama mutlaka iki araç arasında en az yarım araba boyu mesafe vardır, eğer yanyana iseler aralarına girmem başka bir kaçış alanı ararım.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  7. #7
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı lacivert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    WOLKANWOLKAN, ekşisözlük yazar mısın?
    eşkisözlük!

  8. #8

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Zamanında benzeri bir konuda şunları yazmışım:

    Şerit arasından gitmek Avrupa'da çok yaygındır, Amerika'da da eyaletten eyalete değişir. Bazılarında yasaktır, bazılarında kanunen serbesttir. Trafiği tehlikeye düşürmemek şartıyla.

    Ben istediğim kadar araba taklidi yapabilirim ama 150 kiloluk motorum 1500 kiloluk iki heyula arasında sandviç olurken bu taklit beni ezilmekten kurtarmaz. Nitekim meşhur David Hough şöyle der: "Şerit arasından gitmek tehlikeli görünebilir. Ama bu tehlike adım adım yürüyen trafikte arabalarla birlikte ilerlerken, birinin arkadan bindirmesi tehlikesinden daha büyük değildir."


    Onun dışında:

    1-Asfaltın atıl durumda kalan bir kısmını işe yarar hale getiriyoruz, yani asfalt israfını önlüyoruz. Memleketteki benzin, vakit vs israfını önlememiz de cabası.

    2-Otomobil sahiplerinin buna gıcık olması değil bilakis destek olması lazım. Gıcık olanlar hasetlerinden "arkamda bekleyip benimle birlikte çile çekmesi gereken motorcu, basıp gidiyor" şeklinde algılıyor olayı.

    Halbuki o motor arkasında değil önünde olsa ve dur-kalk trafiğinde araba taklidi yapsa, otomobil sürücüsünün trafikte bekleme süresi de ona göre artacak. Motor şerit arasından akıp giderse, otomobil sürücüsünün önündeki trafik de rahatlayacak.

    Katetmesi gereken güzergâhta ne kadar çok motosiklet şerit aralarını kullanırsa trafik o kadar rahatlayacak. Bunlar kilometrelerce önünde, onun görmesinin mümkün olmadığı motosikletler olsa bile.

    3-Bunun kanunen yasak olduğunu sanmıyorum çünkü Nuh Nebi'den kalma trafik kanunu nasıl öngörsün kilometrelerce trafik sıkışıklığını ve şerit arasından gitmeye çalışan motorcuyu? Varlığından haberdar olmadığı bir şeyi nasıl yasaklasın?

    İstanbul trafiğinde araç kullanmayanlar, yorum yaparken bekara karı boşamanın kolay olduğunu unutmasınlar lütfen
    [B]J şimdi asker[/B]

  9. #9
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta geçmiş gün aracın teki şeritin üstünü kapatıp "sen de beklemelisin kurallar hepimiz için" dediğinde ben ancak kendisine düşeni yapmasını asayiş sorumluluğu için üniforma gerektiğini söylemek
    Bu model yazlık sitelerinde çocuklara top oynatmayan insan modelidir.Apartman yöneticisi olur devamlı.Dünyanın en gereksiz insanıdır,dibine kadar girip selektör yapıp kıllandıracaksın.
    Kolpa Adamları

  10. #10
    lacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R6 - fortyeight
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eşkisözlük!
    hayıır. Yine olmadı bak yine yanlış yazdın

    yazarı mısın? olacaktı o.

  11. #11
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madem kavramlardan gidiyoruz, iki araç arasında şerit yanlış bi kavram. her ikisinde şeridinde giden iki otomobil arasında ancak bir hat olur bir boşluk olur ama şerit olmaz. elbette 3 ya da 4 şeritli bir yoldan bahsediyorsak ve sadece en sağ ve en sol şerit doluysa orta şerit boş olabilir o ayrı konu

    bu arada şerit arasındaki hattan geçiş yapmamak gibi bir durum motosiklet kullanıcısı için bence imkansız. Ama sorun bunu güvenli şekilde yapmak. Durmuş ya da durma noktasındaki trafikte, 80 km/h hızla araçlar arasından geçmek her ne kadar sürüş yeteneğinin ve gözü karalığın yüksek olduğunu göstersede çok riskli. böyle durumlarda ben yürüyüş hızında geçiyorum bugüne kadar olumsuzluk yaşamadım.
    Akan trafikte ise asla iki araç arasından geçmem, evet makasa girerim ama mutlaka iki araç arasında en az yarım araba boyu mesafe vardır, eğer yanyana iseler aralarına girmem başka bir kaçış alanı ararım.
    mrb gayet faydalı cevaplar teşekkür ederim. şerit kavramı konusunda faydalı oldu. diğer tarafta her şeritte araç var örneğin istanbul tem yolu, 70km/h hızla akan trafikte ben yan yana giden arçların arasındaki çizgi üstü veya bitişiğini kullanarak 100 km/h gidebilir miyim. veya sıkışan trafikte herkes lkendi şeridinde dururken arabasıyla ben 20-30 km/h hız ile aynı şekilde seyir edebilir miyim. Trafik mevzuatı açısından durum ne olabilir, ki bu araç sigortası, sağlık ve hayat sigortası açısından da çok çok öenmli. neticede hasar yaralanma ölüm tazmini söz konusu olamıyacaktır.(yasa ihlali halinde)

    saygılarımla

  12. #12
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    şunu soruyorsan kullanmak serbestmi diye....

    kesinlikle yasak.......

    kullanıyormuyuz evet......

    ama her türlü kazada felan direk suçlu oluyoruz...
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  13. #13
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu
    GEÇME KURAL VE YASAKLARI:

    Madde 54 - Sürücülerin geçme sırasında uymak zorunda oldukları kural ve yasaklar şunlardır:


    Araçların sağından veya banketlerden yararlanmak suretiyle geçmek yasaktır.
    Ancak, herhangi bir araç, başka bir yola, karayoluna bitişik bir mülke girmek veya sola yanaşıp durmak için bu niyetini sola dönüş işareti ile belirtmiş ise bunların sağındaki şeritten geçilebilir.

    Gidişe ayrılmış yol bölümlerinde, şerit değiştirmemek şartı ile bir şeritteki taşıtların diğer şeritteki taşıtlardan hızlı gitmesi geçme sayılmaz.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  14. #14
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mrb,

    Dikkatli okumakta fayda var, ben zaten "yasaya veya düzene uymamak" konusunu soruyorum!!! Bakın ne diyorum; "ben beceriksiz miyim yoksa hakikaten mi T.C. trafik mevzuatında bir düzenleme yok anlayabilmiş değilim" yani araştırdım bulamadım diyorum...

    . bilen var mı diye soruyorum.!
    Trafik kanunu:
    Şerit: Taşıtların bir dizi halinde güvenli seyredebilmeleri için taşıt yolunun çizgilerle ayrılmış bölümüdür.

    Madde 46 - Karayollarında trafik sağdan akar.
    Aksine bir işaret bulunmadıkça sürücüler:
    a) Araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmek,
    b) Şerit değiştirmeden önce gireceği şeritte sürülen araçların emniyetle geçişini beklemek,
    c) Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirmemek,
    d) Gidişe ayrılan en soldaki şeridi sürekli olarak işgal etmemek,
    e) İki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet, otomobil, kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananlar, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek, Zorundadırlar.

    Bu da cezaları:

    46/2-a Aksine bir işaret bulunmadıkça, araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmemek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-b Aksine bir işaret bulunmadıkça, şerit değiştirmeden önce gireceği şeritte, sürülen araçların emniyetle geçişini beklememek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-c Aksine bir işaret bulunmadıkça, trafiği aksatacak veya tehlikeye düşürecek şekilde şerit değiştirmek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-d Aksine bir işaret bulunmadıkça, gidişe ayrılan en soldaki şeridi sürekli olarak işgal etmek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-e İki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet, otomobil, kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananların, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlememeleri Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  15. #15
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı Akileos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunu soruyorsan kullanmak serbestmi diye....

    kesinlikle yasak.......

    kullanıyormuyuz evet......

    ama her türlü kazada felan direk suçlu oluyoruz...
    abicim mrb yasak da neye göre hakikaten mevzuatta bulamadım, her gün araç arasına dalıyorum, dalanlar da var, tarfik sigortası, sağlık sigortası, hayat sigortası denen işlerin her biri mevzauata muhalefet varsa ya düşüyor ya da tazmin oran/tutarı azalıyor. Bir de trafikte "herkes gibi sen de kurallara uymalısın" bireysel değil hepsi böyle biliyor-söylüyor araba canavarlarının.

    bu doğruysa başımız önümüze düşecek yeni gelin gibi sıraya giricez, araya girene de apaçi, kıro, illegal mi diyeceğiz. eğer ki yasal boşluksa yani düzenleme yoksa harekete geçmek gerek.(ör: fsm mazgal man)

    saygılar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:14 ----------

    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafik kanunu:
    Şerit: Taşıtların bir dizi halinde güvenli seyredebilmeleri için taşıt yolunun çizgilerle ayrılmış bölümüdür.

    Madde 46 - Karayollarında trafik sağdan akar.
    Aksine bir işaret bulunmadıkça sürücüler:
    a) Araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmek,
    b) Şerit değiştirmeden önce gireceği şeritte sürülen araçların emniyetle geçişini beklemek,
    c) Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirmemek,
    d) Gidişe ayrılan en soldaki şeridi sürekli olarak işgal etmemek,
    e) İki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet, otomobil, kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananlar, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek, Zorundadırlar.

    Bu da cezaları:

    46/2-a Aksine bir işaret bulunmadıkça, araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmemek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-b Aksine bir işaret bulunmadıkça, şerit değiştirmeden önce gireceği şeritte, sürülen araçların emniyetle geçişini beklememek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-c Aksine bir işaret bulunmadıkça, trafiği aksatacak veya tehlikeye düşürecek şekilde şerit değiştirmek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-d Aksine bir işaret bulunmadıkça, gidişe ayrılan en soldaki şeridi sürekli olarak işgal etmek Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20
    46/2-e İki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet, otomobil, kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananların, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlememeleri Sürücülere 130,00 TL. Peşin 97,50 TL . 20


    Ante teşekkür ederim ama ya günümdeyim ya da kafada "sorunsal" var. (kask gürültü alıyor da sulanma başladı herhalde soğancıkda ) Ama tüm samimiyetimle söylüyorum bu mevzuattaki hızlanma-geçme-şerit-banket kavramlarının tam örtüşmediği kanaatindeyim. Diğer tarafgtan emek verdin teşekkürler, bunun ötesinde de mevzuat olmadığı kanaatine vardım. eline sağlık.

  16. #16
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Wolkan;
    eğer yukarıda ilgili kısımlarını alıntıladığım 2918 s.k. 54. maddeyi baştan sona okursan araç geçme manevrasının mutlaka şerit değiştirmek suretiyle yapılmasının öngörüldüğünü göreceksin.
    dolayısıyla iki şerit arasından geçiş yapmak şerit değiştirmeden geçiş yapmak sonucuna vardığı için bu maddenin ihlalini oluşturur.
    Ancak bu ihlal nedeniyle ceza uygulanması teknik olarak pek mümkün değil önemli olan bu hareketi yaptığımız zamanlarda güvenlikten ödün vermemek bence.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  17. #17
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Geçme kural ve yasakları
    MADDE 54- Sürücülerin geçme sırasında uymak zorunda oldukları kural ve yasaklar şunlardır.
    a) Geçme kuralları:
    Sürücülerin önlerinde giden bir aracı geçmeleri için;
    1. Kendisini takip eden sürücülerin kendisini geçmeye başlamamış olması,
    2. Önündeki sürücünün başka bir taşıt veya aracı geçme niyetini belirten uyarma işaretini vermemiş olması,
    3. Geçeceği aracın hızı ile geçme esnasındaki kendi hızını da göz önüne alarak iki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşıdan gelen trafik dahil karayolunu kullananların tümü için tehlike veya engel olmadan geçme için kullanacağı şeridin yeteri kadar ilerisinin boş olması,(ilerisi yeteri kadar boş olmuyor, hep dolu hep dolu! )
    Zorunludur.
    Geçme, geçilecek aracın solundaki şeritten yapılır. Geçilecek aracın sürücüsü ses ve ışık cihazları ile uyarılarak, geçerken kullanılan şeritte güvenli mesafe gidildikten sonra işaret verilip izlenecek şeride girmekle tamamlanır.(devamlı korna-selektör yapmak gerekiyor)
    Araçların sağından veya banketlerden yararlanmak suretiyle geçmek yasaktır.
    Ancak herhangi bir araç, başka bir yola, karayoluna bitişik bir mülke girmek veya sola yanaşıp durmak için bu niyetini sola dönüş işareti ile belirtmiş ise bunların sağındaki şeritten geçilebilir.
    Gidişe ayrılmış yol bölümlerinde, şerit değiştirmemek şartı ile bir şeritteki taşıtların diğer şeritteki taşıtlardan hızlı gitmesi geçme sayılmaz.
    b) Geçmenin yasak olduğu yerler;
    1. Geçmenin herhangi bir trafik işareti ile yasaklandığı yerlerde,
    2. Görüş yetersizliği olan tepelerde ve dönemeçlerde,
    3. Yaya ve okul geçitleri yaklaşımında,
    4. Kavşaklarda, demiryolu geçitlerinde ve bunların yaklaşımında,
    5. Gidiş ve geliş için birer şeridi bulunan iki yönlü trafiğin kullanıldığı köprü ve tünellerde,
    Sürücülerin önlerindeki bir aracı geçmeleri yasaktır.
    (Değişik: 25.05.1997-4262/4 md.) Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 17.100.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.

    Geçilen araçlara ait kurallar
    MADDE 55- Geçilmek istenen araçların sürücüleri:
    a) Duyulur veya görülür bir geçiş işareti alınca trafiğin iki yönlü kullanıldığı karayollarında taşıt yolunun sağ kenarından girmek, dörtten fazla şeritli veya bölünmüş karayollarında bulunduğu şeridi izlemek ve hızını arttırmamak,
    b) Dar taşıt yolları ile trafiğin yoğun olduğu karayollarında yavaş gitme nedeni ile kendilerini geçmek için izleyen araçların kolayca ve güvenli geçmelerini sağlamak için; araçlarını elverdiği oranda sağ kenara almak, yavaşlamak, gerekiyorsa durmak,
    c) Geçiş üstünlüğü bulunan bir aracın duyulur veya görülür işaretini alınca, bu araçların kolayca ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak, gerekiyorsa durmak,
    Zorundadırlar.
    54 üncü maddede yazılı durumlar dışında, geçiş yapmak isteyenlere yol vermemek, geçilmekte iken bir başka aracı geçmeye veya sola dönmeye kalkışmak yasaktır.
    (Değişik: 25.05.1997-4262/4 md.) Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 8.500.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.

    Şerit izleme, gelen trafikle karşılaşma, araçlar arasındaki mesafe, yavaş sürme ve geçiş kolaylığı sağlama
    MADDE 56- Sürücüler aşağıdaki kurallara ve yasaklara uymak zorundadırlar.
    a) Şerit izleme;
    1. Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,
    2. Kavşaklara yaklaşırken, yerleşim yerleri dışında yüzelli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde ve kavşaklarda şerit değiştirmeleri,
    3. Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gitmeleri,
    4. İşaret vermeden şerit değiştirmeleri,
    Yasaktır.
    b) Gelen trafikle karşılaşma;
    Sürücüler; iki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşı yönden gelen araçların geçişini zorlaştıran bir durum varsa geçişi kolaylaştırmak için aracını sağ kenara yanaştırmaya, gerektiğinde sağa yanaşıp durmaya,
    Dağlık ve dik yokuşlu karayollarında karşılaşma halinde, çıkan araç için geçiş güç veya mümkün değilse, güvenli geçişi sağlamak üzere, inen araçlar, varsa önceden sığınma cebine girmeye, sığınma cebi yoksa sağ kenara yanaşıp durmaya, gerektiği hallerde geri gitmeye,
    Zorunludurlar.
    c) Araçlar arasındaki mesafe;
    Sürücüler önlerinde giden araçları yönetmelikte belirtilen güvenli ve yeterli bir mesafeden izlemek zorundadırlar.
    d) Yavaş sürme ve yasaklama;
    Sürücülerin; araçlarını zorunlu bir neden olmadıkça, diğer araçların ilerleyişine engel olacak şekilde veya işaretle belirtilen hız sınırının çok altında sürmeleri, güvenlik nedeni veya verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak şekilde gereksiz ani yavaşlamaları yasaktır.
    e) Geçiş kolaylığı sağlamak;
    Taşıt yolunun dar olduğu yerlerde aksini gösteren bir trafik işareti yoksa, motorsuz araçları kullananlar motorlu araçlara, otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon, arazi taşıtı, lastik tekerlekli traktör, iş makineleri, yazılış sırasına göre kendisinden öncekilere geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.
    (Değişik: 25.05.1997-4262/4 md.) Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 8.500.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.

    ----------------------------

    sanırım yasak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:04 ----------

    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Wolkan;
    eğer yukarıda ilgili kısımlarını alıntıladığım 2918 s.k. 54. maddeyi baştan sona okursan araç geçme manevrasının mutlaka şerit değiştirmek suretiyle yapılmasının öngörüldüğünü göreceksin.
    dolayısıyla iki şerit arasından geçiş yapmak şerit değiştirmeden geçiş yapmak sonucuna vardığı için bu maddenin ihlalini oluşturur.
    Ancak bu ihlal nedeniyle ceza uygulanması teknik olarak pek mümkün değil önemli olan bu hareketi yaptığımız zamanlarda güvenlikten ödün vermemek bence.
    ve devamı md.56 tamamlıyor.

    teşekkürler

  18. #18

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    İşin aslı bizim gibi bir memlekette oldukça belirgin kurallar bile yoruma açıktır(ya eksik yazılmıştır, ya da kişi kuralı anla(ya)madığından uygula(ya)maz.).

    Bu sebeple motosikletlerin daha düne kadar- gayriresmi olarak- araçtan sayılmadığı memleketimizde; bu tip bir kuralın olması(araçların arasından gitme) birçok sorun açacağından yasaktır diye düşünüyorum.

    Avrupada olduğunu idda eden kimi arkadaşlar, trafik sıkışınca motosikletlere özel bir şeridin hemencecik diğer araçlar tarafından açıldığını(oluşturulduğunu) yazmışlar. Bizde ise maalesef tam tersi olur. Adam size gıcık kapar; vay ... biz beklerken aralardan sıvışıp gidiyor, diyebilir hatta yolunuzu(aranızı) keser.

    Bu durumda ne diyelim, inş. bir kaza başınıza gelmez. Gelirse kurallar durumunuza göre(teknik olarak, ensenizin durumuna göre ) esnetilebilir ya da tam aksine katılaştırılabilir.

    Biliyorum, oldukça açıklayıcı bir yazı olmadı ama durum bu maalesef.

    Allah korusun deyip dalacaksın aralara.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  19. #19
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin aslı bizim gibi bir memlekette oldukça belirgin kurallar bile yoruma açıktır(ya eksik yazılmıştır, ya da kişi kuralı anla(ya)madığından uygula(ya)maz.).

    Bu sebeple motosikletlerin daha düne kadar- gayriresmi olarak- araçtan sayılmadığı memleketimizde; bu tip bir kuralın olması(araçların arasından gitme) birçok sorun açacağından yasaktır diye düşünüyorum.

    Avrupada olduğunu idda eden kimi arkadaşlar, trafik sıkışınca motosikletlere özel bir şeridin hemencecik diğer araçlar tarafından açıldığını(oluşturulduğunu) yazmışlar. Bizde ise maalesef tam tersi olur. Adam size gıcık kapar; vay ... biz beklerken aralardan sıvışıp gidiyor, diyebilir hatta yolunuzu(aranızı) keser.

    Bu durumda ne diyelim, inş. bir kaza başınıza gelmez. Gelirse kurallar durumunuza göre(teknik olarak, ensenizin durumuna göre ) esnetilebilir ya da tam aksine katılaştırılabilir.

    Biliyorum, oldukça açıklayıcı bir yazı olmadı ama durum bu maalesef.

    Allah korusun deyip dalacaksın aralara.
    eyvallah düzeni tam anlattın

    keşke motor için ayrı mevzuat olsa, keşke ötv-mtv olmasa, keşke hep bahar olsa


  20. #20
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    sıkışık-duran trafikte 2 araba arasından geçmeyeceksen niye motosiklet kullanıp işkence ediyorsunki kendine. al bir araba (beyaz fırın smartlardan veya 1.2 dizel ne varsa) aç klimanı kaloriferini, al eline simidini.... oh miss.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler