Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Şerit ihlali ve (2) araç arasındaki şeridin kullanılması sorunsalı!?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı enginalcar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafik mevzuatını bilmem, ama şerit aralarının motosikletliler tarafından
    kullanılabileceği kanaatindeyim. .
    Bende yıllardır motosiklet üzerinde .ıçının kılı ağarmaya bağlamış ve İstanbulda trafiğin bir kaos haline dönüşmesine şahit biri olarak (TEM otobanın ilk yıllarında boş yolda bisiklet süren ve bu yol neden yapıldı acaba diye kara kara düşünen bir dimağ olarak) gönlümden geçen bu...

    Ama pratik açıdan kullanılsa da açık ve net bir İHLAL oluşturuyor...hangi madde bunu SUÇ yapıyor derseniz hususi kuralları inceleyip önünüze sunamam çünkü ilgili maddeyi bulmak bir hayli güç...size bir kaynak vereyim...bu link üzerinden kendiniz buluverin...

    http://www.trafik.gov.tr/


    Ama bunun Kural İhlali olduğunu biliyorum...sonucta arac takip mesafesi diye bir kavram varsa ki var...

    bu bağlamda 2 arac arasında hiç bir nesnenin olmaması gerekir...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    MADDE 56- Sürücüler aşağıdaki kurallara ve yasaklara uymak zorundadırlar.
    a) Şerit izleme;
    1. Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,
    ...........
    Yasaktır.


    c) Araçlar arasındaki mesafe;
    Sürücüler önlerinde giden araçları yönetmelikte belirtilen güvenli ve yeterli bir mesafeden izlemek zorundadırlar.

  3. #23
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MADDE 56- Sürücüler aşağıdaki kurallara ve yasaklara uymak zorundadırlar.
    a) Şerit izleme;
    1. Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,
    ...........
    Yasaktır.


    c) Araçlar arasındaki mesafe;
    Sürücüler önlerinde giden araçları yönetmelikte belirtilen güvenli ve yeterli bir mesafeden izlemek zorundadırlar.
    aynen yazdığın gibi plakası olan tesciili her aracın trafikte yapabileceği ve yapamayacağı şeyler var...Kurallar bize sen motosikletsin hacmin ve ebadın küçük şeklinde farklı bir AYRICALIK tanımıyor...bizde diğer araclar gibi belli sınırlı şeyleri yapabiliyoruz...sadece hız limitlerinde belli tonajlara farklı uygulamalar yapıyor...

    ama aynı kurallar sadece köprü geçişlerinde bizi sınıflandırıyor ve farklı para alıyor...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  4. #24

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Wikipedia'da şerit arasından gitmenin serbest olduğu ülkeler arasında Türkiye'nin de adı geçmiş. Kim neye dayanarak öyle yazmış bilmiyorum ama yazmış: http://en.wikipedia.org/wiki/Lane-splitting
    Colorado and Nebraska are examples of jurisdictions where the law does explicitly prohibit lane splitting, while permitting motorcycles to ride two abreast, and making an exception for police officers.[59][60]

    Lane splitting is permitted in the following countries:
    * Austria
    * Belgium
    * Brazil
    * Croatia
    * Cyprus
    * Estonia
    * France
    * Greece
    * Italy
    * Japan
    * Netherlands (jurisprudence assigns responsibility in case of accidents to the car driver [61])
    * Norway
    * Oman
    * Poland [62]
    * Portugal
    * Qatar
    * Spain
    * South Africa
    * Sweden
    * Turkey
    * U.A.E.
    * United Kingdom[63]
    * United States

    *o California has no laws explicitly prohibiting lane splitting, and is the only U.S. state for which official statements state that lane splitting, when done safely, is legal.[64][65] California is not the only state for which there is no traffic law that explicitly prohibits lane splitting,[42][44][66][67] but officials rely on other laws to regularly interpret lane splitting as unlawful.[66] For example, New Mexico does not address lane splitting by name, but has language requiring turn signals be used continuously for at least 100 ft. before changing lanes,[68] as well as other codes which may be cited by an officer.[57][69] Many other states have identical codes, derived from the Uniform Vehicle Code.[70]

    Bana kalırsa, herhangi bir hakimin kanunlardaki mevcut hükümleri şerit arasından gitmenin yasak olduğu yönünde yorumlaması çok muhtemel, onu da belirtmeden geçmeyeyim.

    Gerçi bir daha düşündüm de, yasak olsa Yunuslarımız Şahinlerimiz vızır vızır şerit arasından gidip gelmezdi herhalde, öyle değil mi?

    Dışarıda epey tartışmalı bir konu bu. Amerika'da geri zekalı radyocunun biri "Şerit arasından giden motorcu görürseniz kapınızı açıverin. Yapışsın kapıya da aklı başına gelsin yavşağın." mealinde bir şeyler yumurtlayınca ülkenin gündemine oturmuştu. Sonra Amerikan kamuoyu tükürdüğünü yalatıp özür diletti tabii o zevzeğe.
    [B]J şimdi asker[/B]

  5. #25
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    Trafik durmuyorsa şerit arasını kullanmam kesinlikle çok sıkışırsam emniyet şeridini kullanırım ama şerit arası kullanmam, en tehlikeli gördüğüm kısım akan trafikde şerit arasını kullanmak ama duran da sonuna kadar kullanıyorum ben de
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  6. #26
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı Akileos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunu soruyorsan kullanmak serbestmi diye....

    kesinlikle yasak.......

    kullanıyormuyuz evet......

    ama her türlü kazada felan direk suçlu oluyoruz...
    kisa ve oz bende merak ediyordum aslinda.demek yasakmis.bundan sonra daha dikkatli olmaliyim o zaman.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:22 ----------

    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Wikipedia'da şerit arasından gitmenin serbest olduğu ülkeler arasında Türkiye'nin de adı geçmiş. Kim neye dayanarak öyle yazmış bilmiyorum ama yazmış: http://en.wikipedia.org/wiki/Lane-splitting
    Colorado and Nebraska are examples of jurisdictions where the law does explicitly prohibit lane splitting, while permitting motorcycles to ride two abreast, and making an exception for police officers.[59][60]

    Lane splitting is permitted in the following countries:
    * Austria
    * Belgium
    * Brazil
    * Croatia
    * Cyprus
    * Estonia
    * France
    * Greece
    * Italy
    * Japan
    * Netherlands (jurisprudence assigns responsibility in case of accidents to the car driver [61])
    * Norway
    * Oman
    * Poland [62]
    * Portugal
    * Qatar
    * Spain
    * South Africa
    * Sweden
    * Turkey
    * U.A.E.
    * United Kingdom[63]
    * United States

    *o California has no laws explicitly prohibiting lane splitting, and is the only U.S. state for which official statements state that lane splitting, when done safely, is legal.[64][65] California is not the only state for which there is no traffic law that explicitly prohibits lane splitting,[42][44][66][67] but officials rely on other laws to regularly interpret lane splitting as unlawful.[66] For example, New Mexico does not address lane splitting by name, but has language requiring turn signals be used continuously for at least 100 ft. before changing lanes,[68] as well as other codes which may be cited by an officer.[57][69] Many other states have identical codes, derived from the Uniform Vehicle Code.[70]

    Bana kalırsa, herhangi bir hakimin kanunlardaki mevcut hükümleri şerit arasından gitmenin yasak olduğu yönünde yorumlaması çok muhtemel, onu da belirtmeden geçmeyeyim.

    Gerçi bir daha düşündüm de, yasak olsa Yunuslarımız Şahinlerimiz vızır vızır şerit arasından gidip gelmezdi herhalde, öyle değil mi?

    Dışarıda epey tartışmalı bir konu bu. Amerika'da geri zekalı radyocunun biri "Şerit arasından giden motorcu görürseniz kapınızı açıverin. Yapışsın kapıya da aklı başına gelsin yavşağın." mealinde bir şeyler yumurtlayınca ülkenin gündemine oturmuştu. Sonra Amerikan kamuoyu tükürdüğünü yalatıp özür diletti tabii o zevzeğe.
    mm hocam bunu yeni gordum.demekki serbstmis.aslinda burda herkez kurallara uyar ve motorcularinda hic kuyrukta bekledigini gormedim burda.demekki haklarini biliyorlarmis
    RIDE or DIE

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    şerit arasından geçilmez.Mevzuatta buna cevaz yoktur.

  8. #28
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    mahkemelik olsam en iyisi sıfırlayıp hakime şeridin o çizgi olduğunu bildiğimi ve kuralları ihlal etmemek için üzeinden gittiğimi söylesem?!

  9. #29

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mahkemelik olsam en iyisi sıfırlayıp hakime şeridin o çizgi olduğunu bildiğimi ve kuralları ihlal etmemek için üzeinden gittiğimi söylesem?!
    Valla bizi güldürdüğün gibi hakimi de güldürdüğünle kalırsın, başka fayfası olmaz. Adam şakadan anlıyorsa tabii.

    Senin nasıl kullandığını bilemem ama benim kullanım tarzım, şerit arasında mahkemelik olacak boyutta bir kaza yaşamama sebep olmaz diye düşünüyorum. Çünkü trafik durmuşsa ya da çok yavaş akıyorsa giriyorum aralara ve makul süratlerde seyrediyorum. Köprü ve köprü yolu istisna: Oralarda nispeten yüksek süratlere çıkıyorum. Fakat emniyet şeridinde ya da köprüde sağ şeridin sağında kaza yaparsam suç bendedir zaten. Mahkemelik olursam zeytin yağı gibi üste çıkmaktan imtina ederim.

    Ayna tokuşturmaları kazadan saymazsak bugüne kadar şerit arasında başıma bir şey gelmedi. Fakat dur-kalk trafiğinde en az üç defa arkamdaki araba, tamponunu dokundurdu bana. İkisi KGS gişelerinde, biri Ali Sami Yen'in arkasındaki Mevlüt Pehlivan Caddesi'nde. İkisini hasarsız atlattım, birinde motosikletin kuyruk takımı kırıldı.

    Kurallar konusuna gelince, benim için vicdanım>aklım>kurallar. Aklım şerit arasından gitmenin benim için hem daha emniyetli hem daha kârlı, memleket için daha faydalı ve cezalandırılma riskinin de düşük olduğunu söylüyorsa; vicdanım "kimsenin hakkına tecavüz etmiş olmayacaksın" diyorsa mevzu atmış, eşekmiş beni çok ırgalamaz. Yıl oldu 2010, at eşşek mi kaldı yollarda? Mevzu motosiklet artık.
    [B]J şimdi asker[/B]

  10. #30
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    mrb,

    mahkemelik olma sebebini yapılandan dolayı yani "iki şerit arasında süreklilik arz edecek şekilde trafikte seyretmek" olarak almayalım. Benim kast etmek istediğim durum; bu durum neticesinde kaza olması halinde-göreceğimiz herhangi bir zarar halinde veya karşı tarafın göreceği zarar halinde tazmini talebinde bulunmamız veya karşı tarafın bu yöndeki talebi halinde kimin haklı-haksız olduğunun tespit edilmesi konusunda hüküm kılınması.

    Diğer taraftan benim sürüşüme gelince, ben normal şeridinden giden biri olmama rağmen, ilk mesajımda da bahsettiğim gibi bazen önümde seyrden aptal bir araba bulutu bulunması (risk algımda tehlike sinyallerine sebebiyet vermesi -neden dersen gereksiz bir bulut herkes dalgın-fren halinde zincirleme facia ihtimali, kurtarmak isteyen ibişlerin de ilk hedefi haline gelmem ihtimali), veya arkadan gelen arızalı tipleri-kitleyi tespit etmem halinde, veya da sağa geçmek için aptal kitleyi sollama güdüsü (yine risk algısı). Buna en kolay örnek mesela 2.köprü-tem ataşehire geldiğinizde kadıköy-gözrepe-bostancı-e5 girişleri için herkes her şeritte ya gittiği yeri şaşırıyor,ya vazgeçiyor ya da "alayına gider" yapıyorlar ki, eğer bende panik atak olsa yeminle motoru çeker geceyarısıyola devam etmeyi bile düşünürüğm. Benim diyen avrupalıyı o bölgede kedi yavrusu gibi ezerler.

    Dolayısıyla ben zaten bu "ihlal" meselesini hayat kurtaran olarak görüyorum. ama mevzu ben çizgi üzerinden devam ediyormuşum gibi algılanmasın, zaten 300 le de gitsen mümkün değil, çünki yoldaki çizgi yer belirleme ve pozisyon almada her türlü araç için referans amaçlı bir müessese.

    saygılar

  11. #31
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    konuyu hortlatıyorum.

    Kaliforniyada uzun süredir tartışma konusuydu bu konu. California Highway Patrol'un bir çok kurum ve kişiyle ortak yaptığı son araştırmada;

    Şerit aralarından gitmenin (Lane Split) en az motosiklet kullanmak kadar tehlikeli olduğu bildirilmiş. Yani belli kuralları olmakla birlikte kabataslak akmayan ya da yavaş akan bir trafikte en fazla 20km hız farkıyla şeritlerinde giden arabaların yanından geçmek, normal şeridinizde gitmek kadar güvenlidir.

    Türkiye'de lane splitting kesinlikle yasak, yasak olmasının sebebi de kaba genel bir kuralın var olması: aynı doğrultuda giderken bir aracı ancak sol şeritten geçebilirsin.

    Kaynak.

    yasalar bir sorun işin içinden çıkılamaz bir hal aldığında ortaya çıkarlar. türkiyede de motosikletlerin böyle bir ihtiyacı olduğunu gösterebilirsek ancak öyle yasal düzenleme gelir.

    Not: Ben güvenli yorumunu motosiklet takibini bilmeyen 30 milyon B sınıfı ehliyetlinin olduğu bir ülkede yapıyorum.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler