Dragstar için custom egzoz
Reklamlar
-
Arkadaşlar zeytinburnu demirciler sitesinden paslanmaz çelik boru alıp topkapı tim de büktürsem sonra da bunu gidip galvanoteknikte ikitellide krom kaplatsam şahane olur mu?
Almam gereken borunun et kalınlığı ne olmalı bir de egzozun flanşla birleştiği yerde çapını tam olarak nasıl ölçücem mm lik bi ölçüm yapmalı zira...motor performansına (+/ -)leri neler olur?Tavsiyelerinizi fikirlerinizi bekliyorum...
Reklamlar
-
Bence hiç egzozla oynama. Benim bi arkadaşımda da dragstar var egzozu bozdurdu şimdi sağ kulağı rahatsız doktora gitmeye başladı Bende de dragstar var ben de çok düşündüm egzozu değiştirmeyi ama sonra vazgeçtim. Eğer üzerindeki egzoz orjinalse hiç oynamamalısın herşeyin orjinali güzel benim düşüncem tabi bu..
Turgut Çarıkcı / A rh (+) / 05399887738
-
orjinal egzozu bozmak istemediğim için zaten böyle bi yola gidiyorum...orjinali duracak yine bi kenarda...uzun yolda filan takarım...ama performans egzozlarada çok para dökmek istemiyorum açıkçası...
-
Benim mantığımda bu hocam , ben sanayinin göbeğindeyim vakitsizlikten yapacak zaman bile bulamıyorum, egsozlar bence düz olmak zorunda değil, geçen sana gönderdiğim egsozun şekli harika idi, bende yapmak istiyorum ayrıca ses için buffle eklenebilir -ki bir çok marka egsozda bunlar ayrıca satılır ve ses istenmiyorsa çok kolay takılır. Ayrıca marka diye egsozlara o kadar para bayılmak gereksiz...
Hatta bir bobberımız olsa idi, kromla bile uğraşmazdık, çıplak hali veya bez sarılı halide çok hoş dururdu.
Chopper tarzı motorlarda ise aslında elimizden geliyorsa veya yaptırabilme beceri ve yeteneği varsa aksesuarların çoğunu kendimiz üretebilir veya ürettebiliriz. O zaman tam bir custom olur
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
draggy adlı üyeden alıntı
Benim mantığımda bu hocam
, ben sanayinin göbeğindeyim vakitsizlikten yapacak zaman bile bulamıyorum, egsozlar bence düz olmak zorunda değil, geçen sana gönderdiğim egsozun şekli harika idi, bende yapmak istiyorum ayrıca ses için buffle eklenebilir -ki bir çok marka egsozda bunlar ayrıca satılır ve ses istenmiyorsa çok kolay takılır. Ayrıca marka diye egsozlara o kadar para bayılmak gereksiz...
Hatta bir bobberımız olsa idi, kromla bile uğraşmazdık, çıplak hali veya bez sarılı halide çok hoş dururdu.
Chopper tarzı motorlarda ise aslında elimizden geliyorsa veya yaptırabilme beceri ve yeteneği varsa aksesuarların çoğunu kendimiz üretebilir veya ürettebiliriz. O zaman tam bir custom olur
evt daha dün aynı şeyi arkadaşla konuştum hiç krom olayına girmeden direk bez sarılı veya mat siyah...ama cillop motorda olmaz tabi...sanırım ben bu işin peşine düşecem...bi kaç tel açıp neye malolurmuş bi hesaplıyım...peki bu buffle haricen alınca çat diye birebir oturacak mı?bi de acaba kaç mm et kalınlığı olmalı...mutlaka sesi etkiler...bilinen markalardan ölçü aradım bulamadım..nihayetinde bunlar hep sesi etkileyecek ayrıntılar...
-
Paslanmaz çeliğe , krom kaplanması yapılmaz. diğer metallere krom kaplama diye yapılan işlem zaten üzerini paslanmaz çelik türevi kaplamaktır. paslanmaz çeliğe sadece polisaj yapılır. zaten manifolt çıkışından egzost tüpüne kadar olan büküm , ve manifolt kelepçeleri eğer işi yapan kişi usta değilse garip görünür. dolasıyla bu işi yapacak usta işini garantiye almak için şekil alması kolay daha yumuşak bir metal kullanır. bu parça krom kaplanırsa , belli bir kullanım sonucu bu bölge bariz bir şekilde kararacaktır.
Ayrıca tamamen paslanmaz çelikten egzost yapıyorsanız astarı yüzünden pahalıya çıkar.illaki yaptırmak istiyorsanız , ben sizin yerinizide olsam. çıkma bir egzost bulup , egzost tüplerini kestirip buraya paslanmaz çelikten tüp yaptırıdım.yani size manifolt çıkışından ezost tüpüne kadar olan egost parçası lazım.
ayrıca bariz bir duyma kaybı yaşacaksınız.enjeksiyonlu makina gaz açtığında , karbüratörlü makinada gazı bıraktığınızda , egzosta yakılmayan fazla çiğ gaz attığı için patlama yapar. 250 CC lik makina beni yarı sağır yaptıysa , 650 lik makina 1 yıllık kullanımda sizi benimle aynı seviyeye getirir. sağda solda hava atacağım , kendimi 1000 CC ve üzeri makina kullanıyor gibi hisseceğim diye çekilecek çile değil. sağdan soldan yiyeceğiniz küfür ve hakarette yanına cabası.
Yolunuz topkapı oto sanayii ye düşerse ( E-5 den topkapı yeşil kundura binasının sağından giriliyor ) Ferik egzost , savaş ustayı bulun. size gerekli açıklamayı yapacaktır.
-
Birde söylemeyi unuttum, egsozları bağlarken, egsoz contası takmayı unutma, yoksa hava kaçırır...
Kendi egsozunun bağlantı yerini gösterirsen, zorlanmadan yapabileceklerini tahmin ediyorum...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
Deli Çerkes adlı üyeden alıntı
Paslanmaz çeliğe , krom kaplanması yapılmaz. diğer metallere krom kaplama diye yapılan işlem zaten üzerini paslanmaz çelik türevi kaplamaktır. paslanmaz çeliğe sadece polisaj yapılır. zaten manifolt çıkışından egzost tüpüne kadar olan büküm , ve manifolt kelepçeleri eğer işi yapan kişi usta değilse garip görünür. dolasıyla bu işi yapacak usta işini garantiye almak için şekil alması kolay daha yumuşak bir metal kullanır. bu parça krom kaplanırsa , belli bir kullanım sonucu bu bölge bariz bir şekilde kararacaktır.
Ayrıca tamamen paslanmaz çelikten egzost yapıyorsanız astarı yüzünden pahalıya çıkar.illaki yaptırmak istiyorsanız , ben sizin yerinizide olsam. çıkma bir egzost bulup , egzost tüplerini kestirip buraya paslanmaz çelikten tüp yaptırıdım.yani size manifolt çıkışından ezost tüpüne kadar olan egost parçası lazım.
ayrıca bariz bir duyma kaybı yaşacaksınız.enjeksiyonlu makina gaz açtığında , karbüratörlü makinada gazı bıraktığınızda , egzosta yakılmayan fazla çiğ gaz attığı için patlama yapar. 250 CC lik makina beni yarı sağır yaptıysa , 650 lik makina 1 yıllık kullanımda sizi benimle aynı seviyeye getirir. sağda solda hava atacağım , kendimi 1000 CC ve üzeri makina kullanıyor gibi hisseceğim diye çekilecek çile değil. sağdan soldan yiyeceğiniz küfür ve hakarette yanına cabası.
Yolunuz topkapı oto sanayii ye düşerse ( E-5 den topkapı yeşil kundura binasının sağından giriliyor ) Ferik egzost , savaş ustayı bulun. size gerekli açıklamayı yapacaktır.
sayın abim orjinal seside aletin hoşuma gidiyor...ama bazen insanın sesi gürül gürül duyası geliyor...zaten ben şehir dışında yaşıyor sayılırım...sağım solum tarlalar filan o yüzden küfür konusunda sıkıntı olmaz...hava atmaktan ziyade ben ahenkli gürültüyü seviyorum zaten öyle bi amacım olsa orjinal egzozun susturucuları iptal ederim...ama şimdi dediklerini anladımda diyelim çıkma egzozda değil sıfırdan boru kestireceğim kullanmam gereken metal ne olacak bu durumda...benim şu an istediğim görüntü motor temiz olduğu için polisaj/kromaj neyse ondan...haa motor biraz daha cacık olduğunda ilk işim bobber olayına yelken açmak
-
Deli Çerkes adlı üyeden alıntı
Paslanmaz çeliğe , krom kaplanması yapılmaz. diğer metallere krom kaplama diye yapılan işlem zaten üzerini paslanmaz çelik türevi kaplamaktır. paslanmaz çeliğe sadece polisaj yapılır. zaten manifolt çıkışından egzost tüpüne kadar olan büküm , ve manifolt kelepçeleri eğer işi yapan kişi usta değilse garip görünür. dolasıyla bu işi yapacak usta işini garantiye almak için şekil alması kolay daha yumuşak bir metal kullanır. bu parça krom kaplanırsa , belli bir kullanım sonucu bu bölge bariz bir şekilde kararacaktır.
Ayrıca tamamen paslanmaz çelikten egzost yapıyorsanız astarı yüzünden pahalıya çıkar.illaki yaptırmak istiyorsanız , ben sizin yerinizide olsam. çıkma bir egzost bulup , egzost tüplerini kestirip buraya paslanmaz çelikten tüp yaptırıdım.yani size manifolt çıkışından ezost tüpüne kadar olan egost parçası lazım.
ayrıca bariz bir duyma kaybı yaşacaksınız.enjeksiyonlu makina gaz açtığında , karbüratörlü makinada gazı bıraktığınızda , egzosta yakılmayan fazla çiğ gaz attığı için patlama yapar. 250 CC lik makina beni yarı sağır yaptıysa , 650 lik makina 1 yıllık kullanımda sizi benimle aynı seviyeye getirir. sağda solda hava atacağım , kendimi 1000 CC ve üzeri makina kullanıyor gibi hisseceğim diye çekilecek çile değil. sağdan soldan yiyeceğiniz küfür ve hakarette yanına cabası.
Yolunuz topkapı oto sanayii ye düşerse ( E-5 den topkapı yeşil kundura binasının sağından giriliyor ) Ferik egzost , savaş ustayı bulun. size gerekli açıklamayı yapacaktır.
Sayın @Deli Çerkes, paslanmaz çeliğede hatta kaplama olmaz denilen aleminyumada krom kaplama yapılabiliyorlar. Debriyaj, fren manetlerimi ve arka fren kampana kapağımıda krom kaplatacağım yakında
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
Alüminyuma diğer metallerden farklı bir banyo sonrası krom atılabilinir. ( daha pahalıya gelir ama olur ) , paslanmaz çeliğe krom atılmazdan kastım şu :polisaj işleminden sonra paslanmaz çelik, zaten krom kaplanmış bir metal ile aynı parlaklığa ulaşıyor.hem işlem daha kısa sürüyor , hemde daha ucuz.ayrıca sıcaklıktan dökülme gibi bir olayda yaşanmıyor.ama zamanla özellikle egzost tüplerinde hafifi bir sararma olabilir.
Bu arada madem bu iş için dolaşacaksınız , benim içinde paslanmaz çelik plaka sorun. 1 metrekare kadar lazım. 1mm veya 2 mm kalınlığında bulabiliyorsanız sizden adresi isterim..
-
Qweasdnon adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar zeytinburnu demirciler sitesinden paslanmaz çelik boru alıp topkapı tim de büktürsem sonra da bunu gidip galvanoteknikte ikitellide krom kaplatsam şahane olur mu?
Almam gereken borunun et kalınlığı ne olmalı bir de egzozun flanşla birleştiği yerde çapını tam olarak nasıl ölçücem mm lik bi ölçüm yapmalı zira...motor performansına (+/ -)leri neler olur?Tavsiyelerinizi fikirlerinizi bekliyorum...
susturucu takmassan eksoz ç.ok ses yapar
-
Bildiğim kadarıyla paslamaz üzerine önce bakır kaplama daha sonra onun üstüne crom kaplama yapılır.
-
Deli Çerkes adlı üyeden alıntı
Alüminyuma diğer metallerden farklı bir banyo sonrası krom atılabilinir. ( daha pahalıya gelir ama olur ) , paslanmaz çeliğe krom atılmazdan kastım şu :polisaj işleminden sonra paslanmaz çelik, zaten krom kaplanmış bir metal ile aynı parlaklığa ulaşıyor.hem işlem daha kısa sürüyor , hemde daha ucuz.ayrıca sıcaklıktan dökülme gibi bir olayda yaşanmıyor.ama zamanla özellikle egzost tüplerinde hafifi bir sararma olabilir.
Bu arada madem bu iş için dolaşacaksınız , benim içinde paslanmaz çelik plaka sorun. 1 metrekare kadar lazım. 1mm veya 2 mm kalınlığında bulabiliyorsanız sizden adresi isterim..
Şimdi anladım, bulursam haber ederim
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
dün gittim bi egzozcuya sordum şöyle olur mu böyle olur mu diye...bakalım bi boş zamanda gidip motorla baksın da öyle konuşucaz ne yapılabilir nasıl yapılabilir...burdan yazarım yine...zaten imalat olayına girersem burdan foto olarakta paylaşırım...
-
motorumun eski halinden kalma bir resimle örnek vereyim
resimdeki ayna aliminyum üzeri krom kaplama , gidon demir üstü krom kaplama , elciklerde polisaj yapılmış paslanmaz çeliktir.
bu resimdekide paslanmaz çelikten polisaj yapılmış egzost tüpü , bu yüzden krom kaplatmaya gerek yok diye yazdım.
-
sayın deli çerkes abim sen imzayıda atmışsın olayı bitirmişsin...peki abi bu senin kendi imalatın mı benim yapmak istediğim gibi?susturucu yok mu bunda şimdi, varsa nasıl hallettin?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:17 ----------
tamamdır deli abi senin açtığın yarı custom regal raptor başlığından aldım cevapları
-
Bugün çelik boru bükme işleri yapan bi firmayı aradım....performans egzozlarıda yapıyorlarmış...Dragstar için önceden üretim yapmışlar...Adamda çeliğe kromaj olmaz polisaj dedi...sararmaya karşıda içine bi kat kılıf gibi yüzey giydiriyolarmış...Normalde sararma yapar ama bu sayede biz daha karşılaşmadık dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum....Sesin çok iyi olduğunu söyledi...çıkartılıp takılabilen susturucuda koyuyolarmış...Hammaddeyeyide onlardan sağlarsam totalde aşağı yukarı 500 TL ye filan olur dedi...500 aslında çok değil gibi ama az da değil...üstüne bi miktar koyup iyi bi marka almak mantıklı gözükse de custom yapmanın dayanılmaz çekiciliğide ayrı bi konu...
-
Qweasdnon adlı üyeden alıntı
Bugün çelik boru bükme işleri yapan bi firmayı aradım....performans egzozlarıda yapıyorlarmış...Dragstar için önceden üretim yapmışlar...Adamda çeliğe kromaj olmaz polisaj dedi...sararmaya karşıda içine bi kat kılıf gibi yüzey giydiriyolarmış...Normalde sararma yapar ama bu sayede biz daha karşılaşmadık dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum....Sesin çok iyi olduğunu söyledi...çıkartılıp takılabilen susturucuda koyuyolarmış...Hammaddeyeyide onlardan sağlarsam totalde aşağı yukarı 500 TL ye filan olur dedi...500 aslında çok değil gibi ama az da değil...üstüne bi miktar koyup iyi bi marka almak mantıklı gözükse de custom yapmanın dayanılmaz çekiciliğide ayrı bi konu...
Bu yerin adını adresini yada telini verir misin şimdi olmasada ileride bi gün lazım olacak mutlaka
[COLOR="Blue"]Varmak Değil Yolda Olmak[/COLOR]:cat:
-
-
Qweasdnon adlı üyeden alıntı
Teşekkürler
[COLOR="Blue"]Varmak Değil Yolda Olmak[/COLOR]:cat:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler