Arkadaşlar birinci elden Transalp XL650V kullanıcısı olarak şu tüketim konusuna bir açıklık getireyim:
Motoru alalı yaklaşık 1500 km oldu. Hemen hemen tüm benzin alımlarımda 100 km'deki tüketime göre hesap yaptım.
Benzin tüketimi sürücüye ve yol koşullarına göre çok değişen bir konu. Ben vitesli motor konusunda kendimi acemi sayıyorum, bu yüzden özellikle ilk başlarda motoru yeterince verimli kullanamamış olabilirim. Yani belki gereğinden fazla yaktırmışımdır. Bilemiyorum...
Benim tespit ettiğim değerler şunlar:
* %60 otoban/şehirlerarası + %30 köy yolları + %10 şehir içi diyebileceğim bir güzergahta 4,9 yaktı.
* %40 şehirlerarası + %20 köy yolu + %20 offroad + %10 şehir içi diyebileceğim bir güzergahta 5,5 yaktı.
* %70 otoban + %30 eğitim pisti (bol miktarda frenaj, rölantide bekleme, ani hızlanma) şeklinde bir ortamda 7,1 yaktı.
* Şehir içinde genelde kısa mesafelerde kullandığımda 6 - 6,2 civarında yakıyor. 6,5'u geçtiğine hiç rastlamadım.
* Bugün Osbourne ile ufak çaplı bir gezi yaptık. Yol ıslak olduğundan ve bazı bilmediğimiz yollara girdiğimizden normal tempodan ağır gittik. Tahminime göre bu tempoda 4,5 ile 4,8 civarı yakmıştır. Çünkü normal seyir hızından daha yavaş bir tempoydu.
Ben kendimi hala acemi bir sürücü olarak görüyorum. Tutup 10 bin devirlere falan vurdurmuyorum. Genelde 4500 devirde vites atarım. Yol yokuş aşağı ise 4000'de de attığım olur. Sabit süratte seyir devrim 3000-4000 arasıdır. Bu devir aralığı TA için sanırım en ekonomik aralık.
TA 100 km/s süratte düz yolda yaklaşık 4500 devir çevirir. Bundan sonra da gayet rahat hızlanıyor. Ama sürat yükseldikçe hem devir yükseliyor, hem de rüzgar direnci artıyor. 130 km/s sabit süratte bir otoban yolculuğu büyük ihtimalle 6 lt civarında yaktıracaktır. Bunu daha yukarılara tırmandırırsanız yakıt da katlanarak artabilir (ben denemedim, bilmiyorum).
Köy yolları, stabilize yollar gibi ortamlarda zaten 50-60 km/s normal hızlardır. Bu ortamlarda da 5,5 lt'nin üzerine uğraşsanız da çıkaramazsınız gibime geliyor.
TA'nın en büyük eksikliği ne diye soracak olursanız, bence 6. vitesin olmayışıdır. 6. vites olsaydı yüksek süratlerde ciddi bir yakıt ekonomisi sağlayabilirdi. Ek olarak: 130'un üzerinde uzun süreli sürüşler planlıyorsanız, zaten almayın enduro falan. Sport touring falan var o işler için.
Son sözün ne derseniz,
"yesin içsin helal olsun aslanıma" derim.
TA aldım diye bir gün bile pişman olmadım.