bende 650 dragstar var ama hiç denemedim otobanda falan.. bizim bi abi'de var aynısından 180 i geçtiğini söyledi .. doğrumu?? sizce kaç yapar?? bi de bu kadar hız motora zarar verirmi?
bende 650 dragstar var ama hiç denemedim otobanda falan.. bizim bi abi'de var aynısından 180 i geçtiğini söyledi .. doğrumu?? sizce kaç yapar?? bi de bu kadar hız motora zarar verirmi?
YAMAHA DRAGSTAR 650
Merhaba
Aşağıdaki linklerde motorunuzun testi var. 85mil lafı geçiyor ama oldukça titreşim olduğunu belirtmiş. Buda sanırım 141km civarı bir hız yapıyor. Gerçek sonuç için dişli oranı ve devir sayısına göre hesaplamak gerek.
http://www.motorcyclecruiser.com/roa...tar650Classic/
http://www.motorcyclecruiser.com/roa.../Vstar650Cust/
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
boraciner, benim dragstar 650de performans egzosu vardı. sonuna kadar denediğimde 170 yapmıştı. Daha fazla yapabileceğine inanmam şahsen.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
ben bilmiyorum. konuylada alakası yok ama performans ekzozunun özelliği nedir forumlarda da rastlamadım hiç bunu bilen biri bi açıklarsa çok sevinirim
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
150 cc bi scooter 120 yapabiliyor 650 cc'lik bi makina için 150-160 çok az degilmi
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
xxxxx, Performans egsozu düşük devirlerde motoru kasan ama devir yükseldikçe motora 3-4 hp lik ek güç sağlayan egsozlardır.
kahraman34, Cruiser tarzı motorlar ağırlıkları nedeniyle çok hız yapamazlar. Ayrıca güçleride 40 - 50 hp civarında oluyor. Herşey cc demek değil. 650cc dragstar 42 hp iken 600cc fazer 100hp.Bir de havanın sürtünme olayı var . hızın karesiyle orantılı olarak değişir. yani hız 2 katına çıktığında rüzgarın geri itiş gücü 4 katına çıkar.
motoru 0 -120 hızına çıkarmakla 120-180 hızına çıkarmak aynı şey değildir.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
danger0 ben lafın gelişini olarak söyledim zaten motor konusunda fazla bilgi sahibi degilim ben uyduruk bi as150t ile motor keyfini sürmeye çalışıyorum,sitedeki samimi ortam hoşuma gittigi için motosiklet.net bagımlısı oldum günde ortalama 1-2 saat ugrarım.
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
tamam kahraman34 , problem yok aydınlatmak üzere yazdım bende zaten.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
danger0, ben şu rüzgarın itişini anlamadım biraz daha açık anlatırmısın. niye hızın karesiyle orantılı olarak değişiyo, yani niye hız 2 katına çıkıtğında rüzgarın itişi 4 katına çıkıyo?
selam arkadaşım sanırım senin motor en az 160 170 yapar ama nasıl acıldıgına baglı sağır sa 160 ı zor görürsün benim bir ara vardı cok iyi acmıştım ama enson 175 gördüm tabiki duzlukte aynı motordan arkadaşımdada vardı onun ki ise 160 ı zor görüyordu yani motorun iyi acılmış ise 170 rahat yaparsın yolun yapısı ve rüzgar arkadan eserse 180 185 yaparsın ama bir çapır motorda 160 mışın üstü kullanım acısından konfor kaybına ugrarsın ruzgar cok zorlar
ilnapoli, derste görmüştük, hızın karesine bağlayan bi formülü vardı şu an hatırlamıyorum ama, hoca özellikle söylemişti, hız 50 iken havanın baskısı A ise hız 100 olunca baskı 4A , hız 200 olunca baskı 16 A oluyodu.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
Bunun formülü şöyle yanılmıyorsam sürtünme kaybı K gibi bir şekil karakteristiği ile K*V^2/2g formülü ile hesaplanıyor. K sabiti sizin motosikletin geometrik şekliyle alakalı bir sabit. Bu durumda sabitleri S=K/2g olarak alırsak sürtünme kaybı S*V^2 olarak hesaplanabilir. Burada g yerçekimi ivmesi olup 10 alınabilir. Arkadaşın dediği gibi hız arttıkça karesel oranda sürtünme kayıplarınız artar. Üniversitedeki akışkanlar mekaniği dersinden aklımda kalanları aktarmaya çalıştım umarım hata yapmamışımdır.
[COLOR="Red"][B]41 NF 749[/B][/COLOR]
[B]Emre ADAKLI
KOCAELİ[/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)