Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosiklete kemer geliyor...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Cevaplar icin tesekkürler...
    Sizlerde buradakiler gibi sacma diyorsunuz..
    Burada verilen cevaplarda hemen hemen ayni..

    Ante nin dedigi gibi
    Burada bir arkadas bu 1 Nisan sakasi gibi ama 1 Nisan gecmis demis...

    Yada eftelyanin firlatma koltugunuda yazan olmus..
    Fena fikir degil aslinda

    Burada yazilanlarin cogu
    Bu sistem cok az zamanlarda bize faydali olur ama genelde bizlere zarar verir..

    Yada en güzel ini bu arkadas yazmis..
    200 kilo bir makinanin beni yolda sürüklemesini istemem deyip bu vidoyu eklemis..

    http://www.youtube.com/watch?v=v7Wtt...eature=related

    Tartisilan topic bu

    http://www.motorradonline24.de/mo24f...ür-s-motorrad/
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçmalığın daniskası..
    motosikletle kazaların ezici bir çoğunluğu motorun sağa ya da sola yatmasından kaynaklanıyor..(viraj alamama vs.)
    Bu gibi durumda emniyet kemeri ancak bizi öldürmeye yarar..

    Ama haberin hala asparagas olduğunu düşünüyorum
    Almanlar iş insan ve sağlık ise ASLA asparagas haber yapmaz....
    kaldı ki hiç bir otomobil ve motosiklet dünya devi ürünlerini / isimlerini internet ortamında sağlıkla-ölümcül kazalar ile ilgili konularda öyle ya da böyle anılmasına müsaade etmez.
    Testler gerçek ve sonuç itibarı ile 100km ve üstü süratlerden söz edilmiyor!! bu ütopi olurdu...20 ila 60km arası testlerdir bunlar,netice itibarı ile önden çarpmalar dikkate alınmış!! örneğin çarpma esnasında serbest uçuşun (savrulmanın) önlenmesi hedeflenmiş...bir Ford Transit'e çarptığında çok düşük hızlarda bile ölümcül yaralanmalar olabiliyor...amaç ve ulaşılan netice: çarpma anında ilk 100ms (milisaniye) sürücünün motosiklet üstünde kalmasını sağlamak.
    Fotoğrafa bakasan,maketin kafası araca temas etmiyor...bu da ilk çarpmada kafa travmalarının önlendiğini gösteriyor...

    Daha çoooook.. çalışıp geliştirecekler bu sistemi.Bence güzel bir gelişme...düşmelerde sürücüyü beraberinde sürüklememesini sağlayan bir güvenlik donanımı geliştirilirse faydalı olur bence.
    Unutmadan..motosiklette Airbag'a da olmaz molmaz denmişti ama çok faydalı olduğu ispatlandı ve Goldwing kullanıyor..
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  3. #23

    Üyelik
    15 Nisan 2010
    kemer bir motorsiklette olmaması gereken tek parçadır kesinlikle. Ölmeyecek adamı öldürür. Bunu akıl eden arkadaş sanırım hayatında hiç motor sürmemiş

  4. #24

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    Yana Yatmalarda Nolcak Racer için nolur bilmem de chopper için koruma demiri takılıp ayakları motora yakın tutcaz o olcak.

  5. #25
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Bence kemer olayı gayet mantıklı gözüküyor.Almanlar işini bilir demekki bir bildikleri var.

  6. #26

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Motosikleti
    Var
    eski köye yeni adet...

  7. #27
    bassy_bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    bolu
    moto gp yarışlarında izlediğim kadarıyla motorcular kaza anında ayaklarıyla kendilerini yukarı fırlatıyorlar..bu şekilde korunuyorlar..o kemer olsa olsa emniyet kemeri değil ölüm kemeri olur.
    Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...

  8. #28

    Üyelik
    06 Temmuz 2009
    Şehir
    *AdAnA*
    kemer olması pek iyi bir fikir gibi gelmedi bana,paramparça olmuş bir motorun üzerinde olmak istemem,sanırım fırlamak daha mantıklı

  9. #29

    Üyelik
    31 Mart 2010
    Şehir
    Reims, FRANCE [en kısa sürede tekrar İZMİR]
    Motosikleti
    henüz değil ;)
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dosyayı ve testleri inceledim, valla kafadan çarpmalarda yararı var gözüküyor.

    Fakat düşmelerde sürüklenmelerde nasıl olacak bilemem.

    Belki elektronik bir sistem ile desteklenebilir, işte kafadan çarptıktan sonra kemer tokasını sistem boşa çıkartabilir.

    Yada sistem motorun dengesini algılayıp çarpma olmadan düştüğü zaman tokayı serbest bırakabilir.

    İmkansız değil yani
    evet bende katılıyorum, çeşitli mekanik ve/veya elektronik sensörlerle kaza nın şekli algılanıp ona göre kemerin kendisini boşa çıkarıp çıkarmaması gerektiğine karar veren kontrol sistemleri geliştirmek çok zor olmayacaktır,

    ayrıca tecrübeyle söyleyebilirim ki: almanlar eğer bi işe başladıysa o işi sonuçlandırmadan uyumazlar

  10. #30

    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    SAKARYA/Sapanca
    Motosikleti
    HONDA BEAT
    motra bnerken korumalı montun, kaskın,eldıvenin ,dizliğin oldumu , buna birazda tecrube katınca sanırsam bu kemere grek kalmaz (gerisi allah'a emanet)

  11. #31
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    o değilde böyle saçma bişe için güzelim cihazı haşat etmişler test için

  12. #32
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Kaportanın siz olduğu bir araçda kemer ne alaka?
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Kemerimiz var zaten..Ben kemersiz pantlon giymem..şortlada motora binmem..sorun yok.

  14. #34
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    abicim ilk önce motora sağlam bi şasi yapmak lazım. eski amerikan arabaları gibi.
    şimdiki motorlar bi yere çarpınca tost gibi oluyo.

  15. #35

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bir kemer eksikti, bu Almanların kendi arasında yaptığı geyik bana göre, güvenliği sadece arabaya bodoslama girmek olarak düşünmüşler.

  16. #36
    BerKToprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Burası İstanbul Hacı!
    Motosikleti
    HİLTİ
    kemer değilde fırlatmalı koltuk veya paraşüt iyi olurdu
    Yolver gitsin .

  17. #37
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Fırlatmalı koltuk çok iyi bi fikir olur.
    Ama köprü altı veya tünel gibi biyerde kullanıldığında sonucu düşünemiyorum.

  18. #38
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    hadi hayırlsı bir bu eksikti zaten

  19. #39
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    "beş kardeş geliyo" gibi korkutucu olmuş başlık.
    alman hökümeti istifa!
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  20. #40
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Almanlar iş insan ve sağlık ise ASLA asparagas haber yapmaz....
    kaldı ki hiç bir otomobil ve motosiklet dünya devi ürünlerini / isimlerini internet ortamında sağlıkla-ölümcül kazalar ile ilgili konularda öyle ya da böyle anılmasına müsaade etmez.
    Testler gerçek ve sonuç itibarı ile 100km ve üstü süratlerden söz edilmiyor!! bu ütopi olurdu...20 ila 60km arası testlerdir bunlar,netice itibarı ile önden çarpmalar dikkate alınmış!! örneğin çarpma esnasında serbest uçuşun (savrulmanın) önlenmesi hedeflenmiş...bir Ford Transit'e çarptığında çok düşük hızlarda bile ölümcül yaralanmalar olabiliyor...amaç ve ulaşılan netice: çarpma anında ilk 100ms (milisaniye) sürücünün motosiklet üstünde kalmasını sağlamak.
    Fotoğrafa bakasan,maketin kafası araca temas etmiyor...bu da ilk çarpmada kafa travmalarının önlendiğini gösteriyor...

    Daha çoooook.. çalışıp geliştirecekler bu sistemi.Bence güzel bir gelişme...düşmelerde sürücüyü beraberinde sürüklememesini sağlayan bir güvenlik donanımı geliştirilirse faydalı olur bence.
    Unutmadan..motosiklette Airbag'a da olmaz molmaz denmişti ama çok faydalı olduğu ispatlandı ve Goldwing kullanıyor..
    Böyle bir önyargı varsa zaten tartışmanın gereği yok ama http://motoransiklopedisi.blogspot.c...rt-raporu.html vb.
    sitelerden edindiğim bilgiler ışığında motosikletle yapılan kazalarda kafa kafaya çarpışma düşük bir risk..
    Esas önemli faktör motorun yana yatması..
    Onun için de geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması gereken teknoloji bence bu: http://www.youtube.com/watch?v=Lc1Tx...feature=fvste3

    Ve şiddetle savunuyorum ki, eğer emniyet kemeri hayat kurtaran bir gereç olsaydı 69.100 TL lik Honda Goldwing ABS + airbag üstüne emniyet kemeri koyardı..
    Üstü kapalı peugeot modellerinde emniyet kemeri var doğal oalrak çünkü o motorların tasarımı sürücüyü korumak için içeride tutmaya yönelik geliştirilmiş..

    Konu üzerinde araştırma yapmamış saftirik bir kullanıcı olarak kendime baz aldığım kriterler bunlar..


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler