yamaha ybr 125
honda cbf 150
tvs apache rtr
4.cü şık. Honda titan. Diğerlerine para vermem. Param olsa cbr 250r
her halükarda yamaha ybr 125
ybr gösteriyor ama elletmiyor :D ARKADAŞIM 4 SENE BİNDİM BEN BU ALETE TAMAM SAĞLAM AMA APACHE'DE DANDİK DEĞİL YANİ. YAKIT KONUSUNDA İSE APACHE DEKİ KARBÜRATÖR HİÇBİRİNDE YOK. CBF, APACHE VE YBR ALMIŞ VE KULLANMIŞ BİRİ OLARAK SÖYLÜYORUMKİ APACHENİN ELİNE SU DÖKEMEZLER. ANCA ARKASINDAN BAKMAYA MAHKUMLAR. ÇÜNKÜ 13,5 HP ÇOKTAN YARDIRMIŞ GİDİYOR OLACAK ;)
Hortlamış bir konu daha ama işime yarayacak gibi...
100 km de ne yakıyor. ikisine de binen birinden yorum almak isterim.
Honda CBF 150 :
YBR 125 :
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
en kral motor YBR apache titreşim makinası cbf çok tipsiz mobilet biyonige benziyor tipi ve yağ yakıyor
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
honda cbf 150..hem performans/fiyat aralığına göre gayet iyi.. satarken de fazla zarar etmezsin
HAYABUSA AL diyorum. Bi arkadsımda var çok memnun
www.erkakurye.com
Para sorunu olmayacak... APAÇİ İLE YBR yi alıcaksın.... ybr nin motorunu apaçiye takıcaksın... geziceksin.
Ne Adamlar gördüm Altında Motor Yok. Ne Motorlar Gördüm Üzerinde Adam Yok.....
paran varsa ybr al yakıtı soran arkadaşa 2.5 litre 2.8 litre çok zorlarsan 3 oluyo
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Hayabusa. En iyisi.
www.erkakurye.com
Yakıt konusunu anlamıs değilim , alt tarafı 150cc makınelerden konusuluyor. 1,5lt yaksa ne 2 lt yaksa ne (gunde 200km yapılmıyorsa)
Dur bakim benim eski bir yazım vardı buralarda biryerde olacaktı. Heh burada. Üstüne yazı yazanı öperim. Buyrun:
Türkiye şartlarına göre en ekonomik seçenekler olan bu 3 motorda en büyük sorun, hangisini seçeceğimizdir. Bugün size eğrisiyle doğrusuyla bu 3 motoru açıklayacağım. Böylece boşuna ybr mi, cbf mi? başlıkları görmek zorunda kalmayacağız.
HONDA CBF 150
Motor Hava soğutmalı 4 Zamanlı OHC tek silindirli
Motor hacmi (cc) 149cm3
Silindir çapı x strok (mm) 57.3 X 57.8mm
Sıkıştırma oranı 9.1:1
Yakıt sistemi Karbüratör
Maks. Güç (kW@dev/dak) 8.5/7,500(11.6 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 12.5/5.250
Ateşleme CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 5 vites
Güç aktarımı Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2075 x 750 x 1135mm
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,335mm
Sele yüksekliği (mm) 780mm
Yerden açıklık (mm) 140mm
Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (2.6 lt. yedek dahil)
Tekerlekler
Ön U profilli 6 kollu alüminyum döküm
Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm
Avantajlar :
- 3 motor içerisinde en cüsseli,en kalıplı gözüken motor. Sabit kafa grenajının da buna katkısı olduğunu belirtelim.
- Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti diğerlerine kıyasla oldukça iyi.
- Diğer rakiplerinden daha rahat ve uzun yolda daha konforlu. Özellikle selesine oturup uzun yol yaptığınızda farkedeceksiniz.
- Performans olarak 2. sırayı alıyor. Ybr'den üstün, Apache'den geri. 10.5 beygir gazı her çevirişinizde hızla cevap veriyor.
- Servis ağı ve yedek parça diğerlerine oranla çok yaygın. Honda'nın bu konuda diğer rakiplerini ezerek geçtiğini belirtelim.
- Lastikler tubeless, iç lastikle uğraşmıyorsunuz.
Dezavantajlar:
- Motor devirli kullanıldığında yağ yakıyor ve bunu servis inkar etmiyor. 150cc bir motorun 2000kmde 1000ml yağın 250ml'ini yakması hiçte normal değil.
- Üzerinde gelen lastikleri (duro) buz pateni yapma hobiniz varsa çıkartmayın. Yağmurlu havalarda drift yapmak ta uygun bir seçenek.
- Yedek parçaları en pahalı motor. Yalnız geniş servis ağı ve yedek parça stoğu ile bu açığı bir nebze kapatıyor.
- En çok yakan motor. Ortalama 3lt/100km olarak düşünebilirsiniz.
- Kick start yok. Akü bittiği zaman ayağınızda spor ayakkabı olmasını dileyin.
Özet: Motosikleti zevk için alıyorsanız; konforu performanstan üstün tutup, birde heryerde servisi olsun, sorun çıkarmasın, biraz da cüsseli görünsün,yakıtı önemli değil diyorsanız size göre.
YAMAHA YBR 125
YBR125
Motor
Motor tipi Tek silindir, hava soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC
Motor hacmi 124cc
Çap x Strok 54,0 mm x 54,0 mm
Sıkıştırma oranı 10,0 : 1
Maksimum güç 7,3 kW 7.800 dev/dk.
Maksimum tork 9,5 Nm @ 6.000 dev/dk.
Yağlama Islak karter
Yakıt sistemi Mikuni BS25 Karbüratör
Debriyaj tipi Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi CDI
Çalıştırma Elektrik ve Ayak marşlı
Şanzıman Sıralı, 5-vitesli
Son aktarım Zincirli
Şasi
Şasi Diamond Tipi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön teker hareketi 120 mm
Kaster Açısı 26º
Kaster mesafesi 92 mm
Arka süspansiyon Salınım kolu
Arka teker hareketi 105 mm
Ön fren Hidrolik tek disk, Ø 220 mm
Arka fren Kampana , Ø 130 mm
Ön lastik 2.75 18M/C (42P)
Arka lastik 90/90 18M/C (57P)
Boyutlar
Toplam uzunluk 1.985 mm
Toplam genişlik 745 mm
Toplam yükseklik 1.100 mm
Sele yüksekliği 780 mm
Tekerleklerarası mesafe 1.290 mm
Minimum yerden yükseklik 160 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 126 kg
Yakıt tankı kapasitesi 13,0 litre
Yağ tankı kapasitesi 1,2 litre
Avantajlar:
- Yakıt cimriliği ödülünü tvs ile paylaşssa da ufak bir farkla en az yakıt yakan motordur.
- Motor ömrü daha uzundur. Mekanik anlamda diğerlerine kıyasla çok daha kalitelidir.
- Motor tamirinden hemen hemen her köşebaşı usta anlayabilir. Bakımları daha ucuzdur.
- Bisiklet tamircilerinde bile yedek parçası bulunur. Yedek parça sorunu yaşamazsınız.
Dezavantajlar:
- Cüssesi en ufak motosiklet. Eğer boyunuz 1.70 in üstünde ise altınızda bisikletten farkı olmayacaktır. Ciddi bir eksiklik.
- Performansı rakiplerine kıyasla en düşük motosiklet. 9.5 hp ile hızlanma ve son hızda en geride kalıyor.
Özet: Açıkçası bu motorun cüssesinden başka herhangi bir eksiği yok, lastikler tubetype belki bunu sayabiliriz. Performans isteyen zaten almaz. Mekanik anlamda çok daha iyi. Yalnız dediğim gibi o kadar cılız ki altınızda bisiklet gibi kalıyor. Diğer motorlara oranla pek tercih edilmemesinin tek sebebi düşük performansı ve ufak cüssesi. Eğer ben ekonomi istiyorum, benim hızla,torkla,gösterişle alakam yok, ayağımı yerden kessin yeter, motor nereye ben oraya, fizana kadar gitsin en ufak sorun çıkartmasın diyorsanız YBR 125 sizin için iyi bir seçim.
TVS APACHE RTR 150
oyutlar ve ağırlık
Toplam yükseklik 1100 mm
Genel uzunluk 2020mm
Toplam Genişlik 730 mm
Dingil mesafesi 1300 mm
Yerden Yükseklik 180 mm
Boş ağırlığı 136 kg.
Yakıt Tankı Kapasitesi 16 Lt
Motor
Tip EFI
Stroke (2 / 4) 4 Zamanlı
Silindir sayısı -
Çap x strok 62 x 52.6 mm
Hacmi 147,5 cc
Elektrik 12 V - 10W
Transmisyon
5 Vites - Debriyaj Çok plakalı Islak, Tür
Performans
Maksimum Güç 9.95kw / (13.5 bhp) @ 8500 rpm
Max. Tork 123 Nm 6000 rpm @
Dijital Ateşleme
Frenler
Ön 270 mm Disk Petal Tipi
Arka 130 mm Kampana
Lastikler
Ön 90 x 90 - 17 "Çelik
Arka 110x80 - 18 "Çelik
Avantajlar:
- Bu konuda 1 numaraya kesinlikle performans geliyor. 13.5 hp'lik motoru ne YBR'yi nede CBF'yi tınlamıyor. Düzde, yokuşta kesinlikle lider Apache.
- Devir saati 2011 modellerde dijital ve çok güzel olmuş.
- Yakıtı 2.5lt/100km civarlarında. YBR ile hemen hemen aynı, eh hadi bir nebze daha fazla yakıyor diyebiliriz.
- Yeni kasanın görünüşü oldukça güzel, grenajlar yerli yerinde, arka süspansiyonlar başarılı.
Dezavantajlar:
- Motorda kıpraşım titreşim ne ararsanız var. Öyle çinli motorlardaki gibi elinize darbeli matkapla vurmuyorlar tabiki. Ancak ybr,cbf kadar rahat olmadığı da apaçık.
- Fabrika çıkışı lastikler aslında hepsinde kötü, birtek bu motorun eksisi sayılmaz ancak lastikler gene tırt.
- Parça kalitesi biraz zayıf gibi. Dikkat biraz diyorum gene çinli motorlar ile kıyaslamayın diğerlerine oranla. Yoksa oldukça yeterli ve güzel kalitesi.
Özet: Ben bastımmı giderim, ybr-cbf aynada kalır diyorsanız; içinizde doğuştan gelen bir kıpraşım-titreşim arzusu varsa(öyle zangır zangır değil, gücün verdiği tatlı-sert bir titreşim), buda az yaksın, gösterişide biraz güzel olsun diyorsanız alın. Ancak bir cbf rahatlığı beklemeyin. Tir tir titretsiniz söyleyim.
Fiyatlarını belirtmeme gerek yok. Resmi sitelerinde zaten ayrıca belirtilmiş. Bu kadar bilgiden sonra hala bu sitede YBRmi CBFmi diye topic açarsanız Allah sizi kahretmesin emi! Seçiminizi iyi yapın, haydi kalın sağlıcakla.
Bencede ybr az masraf az yakıt
Rebornx4,
deneme firsatiniz olursa birde cb125e'nin titreşimi ve diger avantaj ve dezavantaj konusunda yorumlarınızı bekliyoruz.. Aslında bu mailiniz, bir yerlerde sabitlenmeli..
YBR artçılı kullanılmıyor. Rüzgara gelemiyor. Ekonomik.
CFB artçılı iyi. Kullanımı rahat. Sürat 100.
RTR artçısı rahatsız... Titreşimli (çokta sorun değil). Ekonomik. Seri.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Merhaba;
Apache 150'nin 2012 modeli gözalıcı ve de şuan cbf 150'den daha ucuz.
Apache 150 - 4,200
CBF 150 - 4,800
apache henüz tanınmadığı için tutulmuyor.
Tvs başka almak mantık dışı olur zaten tıpsız cın de yapılan yağ yakan honda cakmasına. 4'800 asla vermem koruma demiri bile takmamıs daha neresinden ne çalmış kim bilir
www.erkakurye.com
Henüz cb125e yi şu ana kadar deneme fırsatım hiç olmadı. Bir abimizin bu konuda oldukça detaylı bir inceleme yazısını aşağıda veriyorum :
http://www.motosiklet.net/forum/test...st-yazisi.html
cb125 i cbf150nin biraz daha ufak, az benzin yakan, az performanslı, az masraflı, az fiyatlı hali olaran düşünebilirsin. CBF150 de ne varsa "birazcık" aşağı çek hepsi bu
honda al hocam elinden cıkarmasıda kolay olur sağlam motordur..
uzaklar yolcusu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)