1) Güzelce yık ve iyice kurut.
2) Zinciri temizle ve kaliteli bir yağ ile yağla.
3) Motor yağını değiştir,yerine orta kalitede olsa farketmez yanlız normalden birazda fazla doldur.(DAHA SONRA BİNECEĞİN ZAMAN BU YAĞI TAHLİYE ETMEYİ UNUTMA)
4) Bujiyi temizle.
5) Buji deliğine bir tatlı kaşığı kadar motor yağından akıt (yemek tarifi gibi oldu
)
6) Kuru ve nemsiz bir ortamda,tekerlekleri yere değmiyecek bir şekilde ''tahta,sert pilastik,kağuçuk vs.vs.''
7) Aküyü kesinlikle sök.kutup başlarına gelen kablo ağızlarını temiz bırak. ( ilk önce ( - EKSİ ) kutup başını söküceksin )
8) En incesinden makina yağıyla metal aksamlarını hafifce yağla.
9) Vitesi boşa almayı unutma.
10) Söktüğün aküyü ayda bir şarz ettirmeyi unutma.
11) Deponu yafulle yada tamboşalt.Boşalttığın takdirde depo içini ÖRNEK: WD-40 püskürt.
12) Karbüratördeki benzini tahliye etmeyi unutma...
Aklıma gelenler bunlar...Eksik birşey varsa diğer arkadaşlar tamamlar...