Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorsiklet uzun süre kullanılmayacaksa?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    Arkadaşlar kardeşim askere gitti, motoru(seyhan 150) öksüz kaldı:( E bana da düşen bir abi olarak motorunu iyi bir şekilde muhafaza etmek. Motor kullanmayı biliyorum, fakat ehliyetim olmadığı için motoru kullanmak istemiyorum, ama henüz tam kararımıda vermiş değilim). Şimdi sorum şu, motor uzun süre çalıştırılımayacaksa ne yapılmalı(akü falan sökülmeli mi), ya da ayda bir falan mı çalıştırılmalı, akü sökülmeden? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    1) Güzelce yık ve iyice kurut.

    2) Zinciri temizle ve kaliteli bir yağ ile yağla.

    3) Motor yağını değiştir,yerine orta kalitede olsa farketmez yanlız normalden birazda fazla doldur.(DAHA SONRA BİNECEĞİN ZAMAN BU YAĞI TAHLİYE ETMEYİ UNUTMA)

    4) Bujiyi temizle.

    5) Buji deliğine bir tatlı kaşığı kadar motor yağından akıt (yemek tarifi gibi oldu )

    6) Kuru ve nemsiz bir ortamda,tekerlekleri yere değmiyecek bir şekilde ''tahta,sert pilastik,kağuçuk vs.vs.''

    7) Aküyü kesinlikle sök.kutup başlarına gelen kablo ağızlarını temiz bırak. ( ilk önce ( - EKSİ ) kutup başını söküceksin )

    8) En incesinden makina yağıyla metal aksamlarını hafifce yağla.

    9) Vitesi boşa almayı unutma.

    10) Söktüğün aküyü ayda bir şarz ettirmeyi unutma.

    11) Deponu yafulle yada tamboşalt.Boşalttığın takdirde depo içini ÖRNEK: WD-40 püskürt.

    12) Karbüratördeki benzini tahliye etmeyi unutma...

    Aklıma gelenler bunlar...Eksik birşey varsa diğer arkadaşlar tamamlar...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  3. #3
    HercuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    Suzuki GSXR100
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Güzelce yık ve iyice kurut.

    2) Zinciri temizle ve kaliteli bir yağ ile yağla.

    3) Motor yağını değiştir,yerine orta kalitede olsa farketmez yanlız normalden birazda fazla doldur.(DAHA SONRA BİNECEĞİN ZAMAN BU YAĞI TAHLİYE ETMEYİ UNUTMA)

    4) Bujiyi temizle.

    5) Buji deliğine bir tatlı kaşığı kadar motor yağından akıt (yemek tarifi gibi oldu )

    6) Kuru ve nemsiz bir ortamda,tekerlekleri yere değmiyecek bir şekilde ''tahta,sert pilastik,kağuçuk vs.vs.''

    7) Aküyü kesinlikle sök.kutup başlarına gelen kablo ağızlarını temiz bırak. ( ilk önce ( - EKSİ ) kutup başını söküceksin )

    8) En incesinden makina yağıyla metal aksamlarını hafifce yağla.

    9) Vitesi boşa almayı unutma.

    10) Söktüğün aküyü ayda bir şarz ettirmeyi unutma.

    11) Deponu yafulle yada tamboşalt.Boşalttığın takdirde depo içini ÖRNEK: WD-40 püskürt.

    12) Karbüratördeki benzini tahliye etmeyi unutma...

    Aklıma gelenler bunlar...Eksik birşey varsa diğer arkadaşlar tamamlar...
    eline sağlık güzel bilgi herkezinde işine yarayacak bir konu aklıma benimde başka bir şey gelmiyor

  4. #4
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Güzelce yık ve iyice kurut.

    2) Zinciri temizle ve kaliteli bir yağ ile yağla.

    3) Motor yağını değiştir,yerine orta kalitede olsa farketmez yanlız normalden birazda fazla doldur.(DAHA SONRA BİNECEĞİN ZAMAN BU YAĞI TAHLİYE ETMEYİ UNUTMA)

    4) Bujiyi temizle.

    5) Buji deliğine bir tatlı kaşığı kadar motor yağından akıt (yemek tarifi gibi oldu )

    6) Kuru ve nemsiz bir ortamda,tekerlekleri yere değmiyecek bir şekilde ''tahta,sert pilastik,kağuçuk vs.vs.''

    7) Aküyü kesinlikle sök.kutup başlarına gelen kablo ağızlarını temiz bırak. ( ilk önce ( - EKSİ ) kutup başını söküceksin )

    8) En incesinden makina yağıyla metal aksamlarını hafifce yağla.

    9) Vitesi boşa almayı unutma.

    10) Söktüğün aküyü ayda bir şarz ettirmeyi unutma.

    11) Deponu yafulle yada tamboşalt.Boşalttığın takdirde depo içini ÖRNEK: WD-40 püskürt.

    12) Karbüratördeki benzini tahliye etmeyi unutma...

    Aklıma gelenler bunlar...Eksik birşey varsa diğer arkadaşlar tamamlar...

    Arkadaş sağolsun bütün bilgileri vermiş, dahada üzerine pekbişey eklenmez sanirim.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Güzelce yık ve iyice kurut.

    2) Zinciri temizle ve kaliteli bir yağ ile yağla.

    3) Motor yağını değiştir,yerine orta kalitede olsa farketmez yanlız normalden birazda fazla doldur.(DAHA SONRA BİNECEĞİN ZAMAN BU YAĞI TAHLİYE ETMEYİ UNUTMA)

    4) Bujiyi temizle.

    5) Buji deliğine bir tatlı kaşığı kadar motor yağından akıt (yemek tarifi gibi oldu )

    6) Kuru ve nemsiz bir ortamda,tekerlekleri yere değmiyecek bir şekilde ''tahta,sert pilastik,kağuçuk vs.vs.''

    7) Aküyü kesinlikle sök.kutup başlarına gelen kablo ağızlarını temiz bırak. ( ilk önce ( - EKSİ ) kutup başını söküceksin )

    8) En incesinden makina yağıyla metal aksamlarını hafifce yağla.

    9) Vitesi boşa almayı unutma.

    10) Söktüğün aküyü ayda bir şarz ettirmeyi unutma.

    11) Deponu yafulle yada tamboşalt.Boşalttığın takdirde depo içini ÖRNEK: WD-40 püskürt.

    12) Karbüratördeki benzini tahliye etmeyi unutma...

    Aklıma gelenler bunlar...Eksik birşey varsa diğer arkadaşlar tamamlar...
    5 ve 6 ncı maddelerin biraz daha detaylandırılması lazım.
    Buji deliğinden silindire yağ dökmek,sanırım silindir üst boşluğunun yağlı kalması için.Bu nedenle yağı dökeceğimiz zaman piston nerede olmalı?Yağı koyduktan sonra bir şey yapılmalımı?Bu öneri uygun gelmedi bana.
    Tekerlek altına bir şey koymak niye?Orta sehpası olmıyan modellerde nasıl olacak?Asıl amaç lastiklerin hep aynı yerlerinin yere basmasını,iz yapmalarını önlemektir.Bunun için, orta sehpası olan motorlarda arka teker zaten havada kaldığından ön tarafada lastiğin değil çatalın altına uygun bir destek yapılarak ön lastiğinde yere basmaması sağlanmalıdır.Sadece yan ayağı olan modellerde tamircilerde gördüğnüz sehpalar kullanılmalı veya tam motorun altına kütük-takoz gibi bir şey koyarak yükseltmek ve yine ön arka desteklerle lastiklerin havada kalması sağlanmalıdır.

  6. #6
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    10 cm. genişliğinde bir tahta uzunlamasına her iki tekerinde denk geleceği bir şekilde uzatılır.Peki neiçin lastik beton zeminden ayrılır?

    Cevap: Beton lastiği uzun vadeli beklemede hem havasının inmesini ardındanda inen havanın motorun ağırlığıyla lastiğin deforme olmasına sebep olur.Ama _OLD_ abimin dediği gibi lastikleri bir kütük vb. bir nesneyle yerden kesmek daha itinalı olur.

    Buji deliğine yağ olayına gelince,silidir üst kapaklarının oksit olmaması.Kapakların konumu bence okadar önemli değil,zaten buji deliğinden 1Lt yağ dökmiyeceğiz sadece ( bir tatlı kaşığı ) kafi gelir...

    Umarım açıklayıcı olmuştur.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  7. #7

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 ve 6 ncı maddelerin biraz daha detaylandırılması lazım.
    Buji deliğinden silindire yağ dökmek,sanırım silindir üst boşluğunun yağlı kalması için.Bu nedenle yağı dökeceğimiz zaman piston nerede olmalı?Yağı koyduktan sonra bir şey yapılmalımı?Bu öneri uygun gelmedi bana.
    Tekerlek altına bir şey koymak niye?Orta sehpası olmıyan modellerde nasıl olacak?Asıl amaç lastiklerin hep aynı yerlerinin yere basmasını,iz yapmalarını önlemektir.Bunun için, orta sehpası olan motorlarda arka teker zaten havada kaldığından ön tarafada lastiğin değil çatalın altına uygun bir destek yapılarak ön lastiğinde yere basmaması sağlanmalıdır.Sadece yan ayağı olan modellerde tamircilerde gördüğnüz sehpalar kullanılmalı veya tam motorun altına kütük-takoz gibi bir şey koyarak yükseltmek ve yine ön arka desteklerle lastiklerin havada kalması sağlanmalıdır.
    Sayın OLD, yağ döküldükten sonra buji yerine takılmadan bir defa marşa basılmasının tavsiye edildiği gibi bir bilgi kalmış aklımda. Her taraf yağlansın diye herhalde. Fakat emin değilim.

    Yurt dışında Sta-Bil ve Seafoam adında ürünler satılıyor. Bunlar depoya konulduğu zaman benzinin bozulmasını önlüyormuş. Benzin miktarına ve depolama süresine göre değişen miktarlarda koymak gerekiyor. Ne bileyim, üç ay depolanacaksa 30 mililitre, altı ay depolanacaksa 50 mililitre falan.

    Sipariş etmeye de kalktım bir defasında fakat gönderemeyeceklerini söylediler. Parlayıcı maddeymiş, uçağa almıyorlarmış vesaire.

    Bunlar ya da muadili ürünler Türkiye'de satılıyor mu? Var mıdır bilen?
    [B]J şimdi asker[/B]

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bence bunların hiç birini yapma. 15 günde bir 20 dakika çalıştır, 50 metre git gel, yeterlidir.

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Dostum sen iyice kafan karışmadan git motoru sat. Al sana en güzel öneri..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Buji deliğinden yağ dökme işi yanlış kalmış aklınızda.Bu işlem yeniden çalıştırma esnasında yapılır,bırakılırken değil.Düşünelim,yağı koyduk yağ nerede durur, pistonun etrafında,piston nerede bu anda,aşağıda veya ortada.Diğer kardeşimizin dediği gibi bir marş tık yaptık,piston çıktı veya indi.Nereye kadar çıkar,üst ölü noktaya kadar.Sonuç olarak silindir kapağına değmez yağ.Ayrıca motorumuz iki silindir V motor ise veya yine iki silindirli,biri yere paralel duran tipse.
    Değerli kardeşlerim,önerilen bilgilerin uygulanabilir olmasını ve işe yarama durumunu araştırmadan yazmak her zaman doğru olmuyor.Etraftan duyduklarımızın hepsi doğru olmayabilir.

  11. #11
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji deliğinden yağ dökme işi yanlış kalmış aklınızda.Bu işlem yeniden çalıştırma esnasında yapılır,bırakılırken değil.Düşünelim,yağı koyduk yağ nerede durur, pistonun etrafında,piston nerede bu anda,aşağıda veya ortada.Diğer kardeşimizin dediği gibi bir marş tık yaptık,piston çıktı veya indi.Nereye kadar çıkar,üst ölü noktaya kadar.Sonuç olarak silindir kapağına değmez yağ.Ayrıca motorumuz iki silindir V motor ise veya yine iki silindirli,biri yere paralel duran tipse.
    Değerli kardeşlerim,önerilen bilgilerin uygulanabilir olmasını ve işe yarama durumunu araştırmadan yazmak her zaman doğru olmuyor.Etraftan duyduklarımızın hepsi doğru olmayabilir.

    Abicim bu doğrultuda bir parantez açmak istiyorum.

    Ben senenin 5 ayı motorunu yatıran birisi olarak,yukarıda yazdıklarımı buna istinaden sıraladım. Ayrıca kimse direk herşeyi öğrenmiş olmaz,illaki birilerinden duyar,bir yerlerden okur,tavsiye alır,deneme yanılma yöntemiyle doğruyu bulur.

    Bu güne kadar ruhsatı üstüme olan 3 tane motorum oldu,ve hep bu yöntemle muhafaza ettim.Yılların motorcuları yaşını başını almış olgun insanlar;gerci yaş ile olgunluğa ermek sadece (armuta mahsus bir durumdur ) tavsiyeleri bu doğrultuda oldu.

    Yapı olarak çok soru soran bir insanımdır,körü körüne hiç bir şeye inanmam sebebini sorarım.
    Buji yuvasına yağ damlatmayı ilk duyduğumda nasıl olur diye sordum ve dinledim,öğrendim.
    Hadi bunun biri yalan söyledi biri işkembeden salladı biri bilmişlik yaptı.hepsi ağız birliği yapmış olmaları lazım bence...

    Söyleyeceklerim bukadar.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  12. #12

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji deliğinden yağ dökme işi yanlış kalmış aklınızda.Bu işlem yeniden çalıştırma esnasında yapılır,bırakılırken değil.Düşünelim,yağı koyduk yağ nerede durur, pistonun etrafında,piston nerede bu anda,aşağıda veya ortada.Diğer kardeşimizin dediği gibi bir marş tık yaptık,piston çıktı veya indi.Nereye kadar çıkar,üst ölü noktaya kadar.Sonuç olarak silindir kapağına değmez yağ.Ayrıca motorumuz iki silindir V motor ise veya yine iki silindirli,biri yere paralel duran tipse.
    Değerli kardeşlerim,önerilen bilgilerin uygulanabilir olmasını ve işe yarama durumunu araştırmadan yazmak her zaman doğru olmuyor.Etraftan duyduklarımızın hepsi doğru olmayabilir.
    Sayın OLD içime kurt düşürünce araştırdım. ABD'li meşhur usta Eddie Sisneros'un hazırladığı motosiklet depolama tavsiyelerini buldum: http://www.thumpertalk.com/forum/sho...d.php?t=213519. Evet, buji yuvasından silindire yağ konulup motorun birkaç kez çevrilmesini tavsiye ediyor ama sözünü ettiği yağ "kışlama yağı". Amerikanyacası "fogging oil". Motor yağı değil yani. Ve anladığım kadarıyla silindir içlerini koruma amaçlı üretilen bir yağ. Baktım, daha ziyade tekne malzemeleri satan yerlerde satılıyor.

    Bir de, deniz kıyısı gibi rutubetli yerler için tavsiye ediyor bunu. İçinden deniz geçen şehir İstanbul o kategoriye girse gerektir. Fakat "fazla rutubetin olmadığı yerlerde depolanacak motosikletlerde uygulanmasa da olur" manası çıkardım ben.

    Sisneros'un bile her şeyi doğru bilmesi mümkün değil tabii ki, ama birçok şeyi benden çok daha iyi bildiği kesin. Ben gönül rahatlığıyla tavsiyelerini dinlerim yani.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:43 ----------

    Bir şey ekleyim: Bu kışlama yağlarının kullanım talimatlarında, yağın buji deliğinden sıkılması değil karbüratöre sıkılması söyleniyor. Yani hava filtresini çıkarıp karbüratörün hava aldığı yere sıkılacak galiba. "Sprey yüzünden motor stop edinceye kadar sıkın" gibi bir şey de gördüydüm galiba, "her karbüratöre üçer saniye sıkın" diye bir şey de. Şu sonuncusu, karbüratörü bol tekne motorları için geçerli herhalde.

    Enjeksiyonlu motorlar için üçüncü bir yöntem var mıdır bilmem.
    [B]J şimdi asker[/B]

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Motorum 4 ay yattı hiçbirini de uygulamadım . Tek marş . . . çalıştııııı
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  14. #14
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    Arkadaşlar tüm ayrıntılı yorum ve açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Ama burada oldukça spesifik bilgiler var...Anlamakta zorluk çekiyorum ki bunları tek başıma nasıl uygulayacağım? Söylediğiniz konuların bir çoğunu gerçekleştirmek azda olsa bilgi ve tecrübe ister. Bu durumda galiba benim için en makul olanı bir arkadaşın önerdiği gibi, ara sıra (20 günde bir falan) çalıştırıp,bir iki tur atmak gibi geliyor. Ne dersiniz?

  15. #15

    Üyelik
    20 Mart 2010
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Regal Raptor 150dd
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bunların hiç birini yapma. 15 günde bir 20 dakika çalıştır, 50 metre git gel, yeterlidir.
    Çok AKILLICA Bir Fikir..

  16. #16

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı turkmath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tüm ayrıntılı yorum ve açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Ama burada oldukça spesifik bilgiler var...Anlamakta zorluk çekiyorum ki bunları tek başıma nasıl uygulayacağım? Söylediğiniz konuların bir çoğunu gerçekleştirmek azda olsa bilgi ve tecrübe ister. Bu durumda galiba benim için en makul olanı bir arkadaşın önerdiği gibi, ara sıra (20 günde bir falan) çalıştırıp,bir iki tur atmak gibi geliyor. Ne dersiniz?
    Çok kısa turlar aküyü şarj etmeye yetmez. Akü için ek tedbir düşünmek kaydıyla olur gibi geliyor bana.
    [B]J şimdi asker[/B]

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    M.Şanveren kardeşim,amacım kırmak yada sinirlendirmek değildi,özür dilerim.Amacım doğru bilinen yanlışlar.Yıllarca yumurta yedirmediler,sonra,ünlü kalp profesörümüz denedi ve yumurtadan özür diledi.Bazı şeyleri kendi başımıza deneyemeyiz elbette,ama,şimdi önümüzde internet deryası var,kısacık bir çabayla neler öğrenebiliyoruz.
    Amacım genç kardeşlerimizin kolaya kaçmadan araştırıp öğrenmeleri.Noter masrafı kaç lira diye foruma soruyorlar,burada noter mi var?Yada daha önce defalarca tartışılmış bir konuyu aramadan yeniden soruyorlar.Neler yapabileceklerini belirtmeden teknik soru soruyorlar.
    Neyse,öğrenmenin yaşı yoktur ve elbette Akıl yaş da değil baştadır.

  18. #18
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    M.Şanveren kardeşim,amacım kırmak yada sinirlendirmek değildi,özür dilerim.Amacım doğru bilinen yanlışlar.Yıllarca yumurta yedirmediler,sonra,ünlü kalp profesörümüz denedi ve yumurtadan özür diledi.Bazı şeyleri kendi başımıza deneyemeyiz elbette,ama,şimdi önümüzde internet deryası var,kısacık bir çabayla neler öğrenebiliyoruz.
    Amacım genç kardeşlerimizin kolaya kaçmadan araştırıp öğrenmeleri.Noter masrafı kaç lira diye foruma soruyorlar,burada noter mi var?Yada daha önce defalarca tartışılmış bir konuyu aramadan yeniden soruyorlar.Neler yapabileceklerini belirtmeden teknik soru soruyorlar.
    Neyse,öğrenmenin yaşı yoktur ve elbette Akıl yaş da değil baştadır.


    Estağfirullah saygı değer abiciğim.Ortada kızıcak sinirlenicek birşey yok,sadece hararet bazen artıyor,onuda gençliğimize ver.

    Ben büyüklerine saygılı birisiyim.''Bu camiiada'' Allah şahidimdir büyüklerimi abim olarak görüyorum,küçüklerimide kardeşim.

    Bir büyüğüm olarak senin benden özür dilemen,benim zoruma gider açıkcası...

    saygılarımla...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler