arkadaş yağ sızıntısı varsa su tesisatçısından teflon bant alın dişlinin üzerine sararak fazla zorlamadan sıkın birdaha yağ kaçırmaz fazla sıkıcam diye yalamada yapmazsınız.........
arkadaş yağ sızıntısı varsa su tesisatçısından teflon bant alın dişlinin üzerine sararak fazla zorlamadan sıkın birdaha yağ kaçırmaz fazla sıkıcam diye yalamada yapmazsınız.........
Adı üstünde tıpa
evet sorun biziz anlaşılan.
Öncelikle pulu elimizde hazır etmeliyiz ama nirde. Pulu ters çevir, tak. Sonra iyicene sık. Ohhh.
Sonra nitcem, nitcem.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
alüminyum ybr tapası işine mi girsem?
4 dakkada bi tane çıkar, sök tak 5 dakka, saatte 12 tane, 10 de sen ona, günde eder 100 tane, 4 liradan versek......
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
evet gunumuzde cogu servıs daha cok para kazanmak ıcın motorla oynuyor ve 1 ay ıcınde bıyerınden patlak verıyor bunu yasadım
tecrubeden yazıyorum
boyle yapan ustalar genellıkle ılk once motorun basında bekletmezler senı sıra olmadıgı halde 2 saat sonra fılan al dıyolar gıdıyosun geldıgın de tamm orayı halletmıs 2 gun sora hıc sorn vermeyecek bıyerden sorun cıkıyor kendın cıkarttın sanıyosun tekrar gıdıyosun onuda tamır edıyor yıne gıdıyosun 2 hafta sonra yıne baska bı yerden arıza supelendım baska bı ustaya goturdum
ustanın bana dedıgı şu kardesım bu motordakı sorun bıreysel cıkmaz goturdugun usta yapmıs ve ıyı bır ustaymıs kı arıza ertesı gun cıkmamıs 2 3 hafta gectıkten sonra cıkarmıs...
o anda anladım kı bu ısler bole olmyor
konuyla pek alakası yok ama buna dıkkat etmekte fayda var her zaman motorun sahıbını basında durdurmayan(eger tanıdık degılse)ustadan korkacaksın ve yaptırmayacaksın
bundan sonra yaptırmam...
Heli-coil denilen bu nalet yay sadece yolda kalmış bir araç için belki uygulanabilir.
Şöyle ki uygulandığı yerden çıkartmak neredeyse imkansız.
Taktığınız vidayı sökmek istediğinizde sıkma yönünün tersine uyguladığınız kuvvet,bu yay tarafından vidayı boğmakta çoğu zaman vida diş sıyırmaktadır.
Deliğe yeniden kılavuz çekmeye kalktığınızda yayın sert olması sebebiyle kılavuz kırılıp deliği tümden kaybedebilirsiniz.
Ya da matkapla delmeye kalktığınızda matkap ucunuz bu sertmalzemeyi kesememekte deliği kaydırmakta bazende uç kırmaktadır.
Bu tür sorunların yegane çözümü ya vida yerine aynı malzemeden burç,gömlek yapmak veya iyi bir kaynak operasyonu ile onarmaktır.
Başta da belirttiğim üzere bu tamir seti seyahate çıkıpta yolda kalan ve eli takım tutan ve teknik imkanlardan uzak olanlar için yanınızda taşımak üzere geliştirilmiştir.eve döndüğünüzde o parçayı atıp yenisini almanız en hayırlısı olacaktır.
Karşı fikre sahip olan arkadaşlarımdan örnek ve gerekçeler ile açıklama beklerim.
babamın 27(o kadar senede bu işi yapıyor) yıllık oto tamircisi lise arkadaşı 3 silindir deawoo tico aracımızın bujisini değiştirirken yuvasını yalama yaptı üst kapak söküldü tornaya girdi heli coil çekildi bir dahaki buji yağ değişimine girdiğinde yine aynı olay oldu o gün bugündür ne arabayı götürür ne de helicoil muhabbetini açarız. dediğiniz gibi geçici bir çözüm olan bizim kapağa oldu sonradan kapak yandı da yenisi ile değişti de sorun kalmadı
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
Helicoil bende kullanıyorum ama genellikle bir daha sökmeyeceğim yada kaynak uygulayamayacağım yerlerde. Yağ tapası için en güzeli kaynak doldurup tesfiye edip yeniden diş açmaktır.
Daha iyi bi tavsiye, el ayarınız iyi değilse her yağ tapasını söktüğünüzde pul unu değiştirirseniz sıkarken oturduğunu daha rahat hissedip çok sıkmadan yağ kaçırmasını engelleyip rahatlıkla oturtabilirsiniz.
GKN MOTORS
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
benim bugun son yağını değiştiren güç denemesi meraklısı usta sayesinde yalama oldu.
çekiç ve keski sen nelere kadirsin.
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
eski kafalı...nerden bulursun böyle şeyleri...taş devri motorcusu...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:42 ----------
Benim ustamında eli biraz sert...sadece kendi açsın diye veya diğer elemanlar zorlansın diye (kendi imzası olduğunu anlasınlar şekli kedi işer ya iz bırakır burası benim hesabı) o kadar abanıyor ki...benim üst silindir kapağının bir tanesi yalama oldu...Bu helikoil ile diş açmak zorunda kaldı...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
honda serviste usta özenerek ve tork anahtarıyla sıktı, gözünü seveyim
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Böle şeyden korkmicaksın korkarsan başına geliyor abi yaa.. Geçen sene egzos saplamaları kırıldı sıkarken, üstüne bide yalama oldu başına bela.. :(
patır patır ses geliyordu çıldırma seviyesine gelmiştim..
Neyseki tornacı bi diş açtı şimdi mis gibi Allaha şükür..
10 TL ye patladı bana ama olsun, şimdi olduya..
Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..
Yani helicoil de çok sağlıklı bişey değil mi arkadaşlar...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
sağlıklı ama bi kere yaptırcan sonra sıktığın civatayı hiç açmıyacaksın sürekli sök tak yapılan yerlere uygun değil geçici çözüm
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)