Merhaba !!! 2005 model Suzuki GS500 aldım ve üzerinde soft modifikasyon yapmaya başladım. Bu konu altında yapmaya çalıştıklarımı fotoğraflarla birlikte sizlerle paylaşmak istedim. Yapım hakkında fikir ve önerilerinizi bekliyorum...
şimdi aldığım motor bu : orjinal durumda. zaten orjinalliğini bozacak bir değişiklik yapmayı düşünmüyorum. bu segment ve fiyat aralığındaki motosiklet için gereksiz bi işlem olur sanki
şimdi motorun sağında solunda stickerlar var, ilk iş onlar sökülecek :
motorun arkasına geçersek, orjinal plakalık kıslatılmış ve arka sinyaller iptal edilerek plakalığa yapıştırma sinyaller uygulanmış, ayrıca stop camı sadece ortasında iki küçük daire kalacak şekilde siyah filmle kaplanmıştı onu hemen söktüm çünkü görünürlüğü zayıflatıyordu. keza ufak sinyaller hem estetik değil hem de trafikte neredeyse hiç görülmüyor. Biraz birlikte yol yaptığım arkadaşlarımızdan Savaş asla nereye döneceğimi göremediğini söyleyip durdu:
şimdi arka plakalığı iptal edip yerine bu katlanır plakalıktan takıcam. böylece kawasaki nakedlarında olan eğimli ve de geriye doğru çıkıntı yapıp yandan bakıldığında motoru olduğundan daha uzun gösteren etkiyi yakalamak istiyorum:
sonrasında plakalığa bu sinyaller monte edilecek, bunlar orjinal sinyallere göre daha zarif ve de beyaz camlı olduğu için daha şık.
aslında kırmızı camlı bi stop lambası hele de içinde led yoksa asla bi cadde makinesinde kullanılamaz bence ama şu an için uydurabileceğim uygun fiyatlı bi stop bulamadım, bi ihtimal gsxr stobu yapıcam ama vakitsizlik yeterince araştırma yapmamı engelliyor :(
aslında aklımdaki planlardan biri kuyruk grenajını ve koltuğu değiştirip çok daha agresif bi tasarıma ulaşmak ama bu planı faz 2 olarak bekletiyorum. şimdilik arka kısımda başka bi değişiklik yok.
neyse motorun arkasından öne doğru gelirsek :
bu sakal grenajını motoruma adapte edeceğim ve de sanırım gerçekten güzel olacak, aslında hyo naketları için üretilmiş fiber malzeme ama sağolsun hyosung tasarımlarında suzuki şasesini çok iyi kopyaladığı için uydurmak sorunu olmadı:
şimdi gelelim gidona ve üzerindeki kalabalığa. orjinal hali bu şekilde, kromaj yuvarlak aynalar, leylek bacağı gibi yüksek bi gidon... :
şimdi orjinalinde rahat ama yüksek olan bu gidonu tamamen düz özel imalat gidonumuzla değiştiriceğiz. böylece daha rahatsız, omuriliğe yük bindiren ama çok daha sportif sürüş tadı veren sürüş pozisyonu yakalıyacağız :
sonra bu gidonun üzerine aşağıda gördüğünüz mavi camlı aynaları takacağım.
motorun standart elcikleri harris marka silikon elcikle değiştirilmiş, rengi çok hoşuma gitmese de aklımdakini bulana kadar bunlarla yola devam ancak nikelajlı gidon topuzlarından kurtulup şu carbon görünümlü topuzları takıyorum:
Aslında sıkıcı gösterge panelinden de kurtulup dijital bi hız saati uygulamak isterdim ama şimdilik çok maliyetli olacağı için o da projenin 2. fazına ertelendi.
gelelim motorun ön kısmına. orjinal hali bu. tabi ön sinyaller şeffaf görünüm elde etmek için kaplanmış, gerçi sinyaller değişeceği için onları sökmekle uğraşmıyorum:
ön sinyaller bu carbon görünümlü led sinyallerle değiştirilecek :
ve sonra eğer naked modifiyesi yapıyorsanız muhakkak yapmanız gereken değişiklik : yuvarlak klasik fardan kurtulmak. aslında gsr600 ya da mt-3 farı adapte edip daha benzersiz bi şey yapmak isterdim ama maddiyat ve de zamansızlık acerbis farda karar kılmama yol açtı. gerçi bu ailen farlar da fena durmuyor:
motoru soyduk ve hazır açılmışken bakımını da ihmal etmeyelim dedim. sibop ayarı yapıldı, bunun için üst kapak açılmışken motorun içi komple temizlendi,zincir bakımı yapıldı, hava filtresi yağ bujiler değiştirildi.
ben de boş durmadım şasede ve grenajlardaki stickerları çıkardım, kuyruk grenajını ve stobu söküp üzerindeki filmi soydum stobu güzelce temizledim. led stop bulup uydurana kadar bunu kullanıcaz neticede :
bu arada en önemli modifiye elemanım olan sakalın uyarlanmasına geçiyoruz:
eski gidonu söküyoruz :
yeni özel imal ettirdiğim düz gidon geliyor. bu da mat siyaha boyanmış halde...
yeni aynalarımız gidon üzerindeki yerini aldı :
bu aşamada mevcut elciklerle yola devam edemeyeceğime karar verdim ve yarın hemen elcik arayışına gireceğim. fotodakiler eski elcikler ve renk olarak çok sırıttı :((
ve aynalarla aynı kama formundaki ön sinyellerimiz de yerini aldı ve tarih öncesinden kalma yuvarlar far da depodaki yerini sonraki aşamada yeni alien far, carbon kaplı siperliğiyle birlikte içine xenon nakledilmiş vaziyette ön görünümü tamamlayacak :
motorun orjinal plakalığı böyleydi.
arka çamurluğu ve xenon beynini söküyorum ve Cengiz usta spirali eline alıp çamurluğun fazlalığını ve plakalığı kesiyoruz :
bu arada arka çamurluğun yanındaki iki demir parçası( kuyurğa file vb. bağlamak için) grenajın altından gözüküp görüntü kirliliği yaptığı için onları da iptal ettim:
Barış arkadaşımın hediyesi olan katlanır plakalığı takıyoruz :
ve bu güzel plakalığa Aksaray'dan arkadaşım Uzay'ın hediyesi olan sinyalleri takıyoruz :
sonuç bence çok güzel oldu, plakalığın katlanır olması sayesinde eğimli bi açı verip arka tarafın yandan bakınca daha uzun arkadan bakınca da beyaz camlı üçgen sinyaller sayesinde motorun önüyle uyumlu bi tasarımda olması sağlandı.
ve sonunda carbon kaplanmış parçalarımı teslim aldım :
depo :
ön çamurluk ve far grenajı :
kuyruk grenajı :
sakal:
bugün fotoğraf makinesini yanıma almayı unuttuğum için fotoları cep telefonuyla çektim idare ediverin
artık son montaj aşamasına yaklaştık... bu arada motorumun adını da koydum. madem yılan derisi bi görünümü oldu adı da Yılan olsun dedim...