1-bınmeyecegın motora para baglamak niye paranız coksa o ayrı
2-bence yol topraksa yani asfalt degılse ozellık hyoyu asla alma derim kendımde hyo kullanıcısıyım.
3-otostop sorun dıyorsanız bence 4.500-5000 bır fıat uno alın binin tayın cıkınca satın zarar etmeden hyo alırsın asfalt yollu bir yere tayniniz cıkarsa
4-otostop sorun olmuyorsa sizin için daha iyi yola verecegınız parayı biriktirir güzel bir race motor alırsınız hemde bedavaya gelmiş olur
tamam race istiyosun ama o yollarda emin ol enduro veya cross bin kat daha zevk vercektir sana.ancak toprak yolda işkence çekersin motoruda kendinide üzersin
gördün mü bak, o usta "vana göre motor önermiş" biz ise sınır köyünün topraklı denilerek tarif edilen yola göre fikrimizi beyan ediyoruz.
demek ki neymiş?
her yerde motora binilebilirmiş. Ama; yerine göre motosiklet "seçilerek"...
mayınların ve buzların üzerinde ss gitmez be kardeşim
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Hocam öncelikli olarak ilk motorun. Cross düşünme nihayetinde 250cc bile sana fazla gelecektir. YBR 125 tavsiyem. sebepleri ise
1- 125cc hatalarını gizleyecektir. Bariz hata yapsan bile cezası hafif olacaktır.
2- YBR parçaları yüksek cc li makinelerden çok daha ucuz. Benim kızımın parçaları 150 milyondan başlıyor Allah muhafaza bir yatırırsan bir maaş gider.
3- YBR dehşet dayanıklı makinedir. Dağ tepe düz git gıkı çıkmaz. Sadece rodajına dikkat et.
4- Yakıt sarfiyatı hat safhadadır. Minibüs fiyatına seni o mesafeye getirir götürür.
5- Çok iyi bir başlangıç motorudur herşeyi çok iyi öğretir sana.
6- İkinci el piyasası çok iyidir. memleketine gittiğinde hemen satabileceğin motosiklettir.
7- Hangi sınıf motorsiklet kullanacağına karar vermeni sağlar. Mesela YBR üzerinde yahu şöyle rahat makina olsa da seyyah olsam diyorsan touring. Ya dere tepe sıkıntısız çıkıp insem diyorsan crosscu. Off asılsamda tozu dumana katsam diyorsan Racing. Ha bir makina var ki Hem racing hem touring. Yamaha Fazer 699 namı değer FZ6 bir incele. Ama çok deneyim kazan. Fazer hata kabul etmez ama keyfi cenetten bir parçadır(Abartmıyorum). Ben hala YBR ile turluyorum ve hala bişeylr öğreniyorum. Çünkü 600 cc üzerinde hata hakkım %0 olmalı.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
Hocam SS e yazık o yollarda zaten keyfini de alamazsınız, madem motosiklet tutkunu bi insansınız bulunduğunuz yere müsait bi enduro alabilirsiniz ilk etapta hem doğanın ve engebelerin tadını çıkarın hem motosiklet tutkunuz bir süreliğine dinsin tabi akılda yine hep "ss" olacak neden çünkü tarz oılarak onu benimsemişsiniz tayinden sonra da enduronuzu satıp güzel bir ss alarak bu geçici sıkıntılı süreci atlatabilirsiniz, olmadı enduro yerine cross da olur
Comfirmation Bias
Ya da her ay 300-400 kenara atıp tayine kadar, gidince de alabilirim... Motoru alıp memlekeette yatırmaktan iyi sanırım
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
Bence de en mantıklısı para biriktirip, binebileceğin zaman almak motoru. Hem model eskime, değer kaybetme durumu ortadan kalkmış olur, hem de boşu boşuna yatmaz motor.
Çok heves ettiysen de ucuz yollu bir cross-enduro makina alıp binebilirsin 1 sene boyunca, gideceğin zaman da satıp parasını alacağın makinanın üzerine koyarsın. Hem ayağın yerden kesilmiş olur, hem de inan bozuk yolda cross makina kullanmanın keyfi bambaşkadır.
Ben de 2003 senesinde askerliğimi Van'da yapmıştım bu arada, merkezdeydim ama Özalp'e ve diğer ilçelere de gitmişliğim vardır.
Kolay gelsin.
Ben anlayamadım..
Hem bulunduğun yerin şartlarını yazıp ulaşım sorunum var demişsin.. hem de bu ilk yazdığın yazıyı unutup bir SS alıp onu yatırayım sonra binerim demişsin..
Bence önce ne yapmak istediğine karar vermelisin..
Niyetin ilk yazındaki gibi ulaşım sorununu çözmek mi ! yoksa sonraki yazındaki gibi bir SS'e binmek mi?
Eğer ulaşım sorununu çözmekse bana da sorarsan bir kros al .. o yollarda giderken rahat et..
Ben stablize yolda bir SS'in bir kros motora yetişebileceğini sanmıyorum..
Üstelik krosun değil stablizeye, pek yola da ihtiyacı yok..
SS aşkına yanıp tutuşuyorsan onu da buradaki arkadaşlara sorman gereksiz..
Git SS al..
Cevap basit. Al bir enduro yardır istediğin yere. Hatta madem mazotçularla aran iyi yakıt da dert olmaz Hem ilk olacak demişsin. HEr ne olursa olsun Sport makina ile başlangıç olmayacağı görüşündeyim. Bunu yarım saat önce tekrar anladım. Uzun süreler chooper kullanmış bir arkadaşım yeni aldığı GT650siyle refüje sürtmekten son anda kurtuldu gözümün önünde. santimlerle kurtardı. Sport makinalar şakaya gelmez hele o yollara hiç gelmez küfür ederler adamın arkasından. ( Şahsen ben ederim )
Bence al bir enduro 200-300-500 ne boyutta istersen (500 ü geçme tabi ) istediğin gibi düş kalk kavra hem motorunu da yorma. ( Hyoyla bir kere düşsen sağlam bir enduroyla 50 kere düşeceğinden fazlası olur) Sonra tayinin çıkıp da asfalt görünce gt250 de değil bence git gt650 falan al. NAsıl olsa 2 seneye yakın deneyimli premium üyeliğin olacak. Üstelik bozuk yol dahil plus paket ;)
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
hyosung gt250r racing mi yada her grenajlı motor racing mi ?
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
BMW-KLR-Transalp, bunlardan birini al değil toprak yol dağ taş gezersin rahat edersin.
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
benzer bi başlığı anımsıyorum sanki. daha önce de bişiler yazmış olabilir misin aynı konuda?
gerçi arkadaşlar gereken cevapları vermişler ama ben kısaca yineleyeyim..
yola uygun motosiklet seçmen daha doğru olur..
ekipmanı unutma..
xlr125, xl200 serisi aklında olsun..
kardeş insanların tavsiyelerini iplemiyorsan
niye tavsiye istiyorsun...
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
Merhaba arkadasım benım fıkrımı sorarsan sımdılık once parana gore araba al derım hatta yaz ıcınde cok ucuz fıatlara mondıal tıpı scooter motorsıkletler var kafanda rahat eder bozuk havalarda rahat rahat araban ıle ısıne gıdersın saglıklı gunler
Arkadaşım biz İstanbul gibi yerde race motorla tarlada gibi geziyoruz sen vanda race motor istiyorsun tamam gönül bu ama zaten tecrübende yok ve orada 1-1.5 sene kalıcağım demişsin bu süre zarfında diğer arkadaşlarla hemfikir olarak ancak kendini biraz geliştirirsin daha sonra o motoru satıp race tarzı bişey alman çok daha mantıklı olur bence.. Hayırlısı olsun diyelim yine de.
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
deathan ın dediğine katılıyorum ybr sizin için iyi olur ama bi seçenek daha var
o yollar için 200gy tarzı ucuz bi endro motosiklet alıp race tutkun ıçın race lastiği takarsın ve seni idare edecek bir süpermoto motosikletine sahip olmuş olursun
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)