Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Rüzgarda Köprüden Nasıl Geçilir

    REKLAM ALANI
  1. #41
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haaaaa cevaplara bakın daha neler çıkacak, işin tecrübesini topikin sonuna yazacağım haberiniz ola çeneniz bi yorulsun
    Yerim tecrübesini, direk yazıcaksın kurye cevabını;
    ' Basıyom gaza geçiyom'
    GKN MOTORS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olurmu len, scooter ın tek tehlikeli yanı trafikte aralara dalmaya başladığın zaman, onun dışında virajlarda marşpiyel karenajların ıyerlere bile sürtebilirsin yazzın sıcak asfaltta, he michelin pilot sporty lastik al, kışında sürtersinn
    3 tane scooter ım oldu, bilirim
    hatırlıyomusun maltepede sana scooterla kontra verebilirmiyiz diye sormuştum cevabın şuydu

    - Evet verirsin, ama verdiğin ilk ve son kontra olur asfaltı öpersin.
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  3. #43
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ee amcamda scooter var ondan soruyo nasıl geçilir diye ben scooterla kıçın geçerken bi arada durduğumu biliyorum.

    en güzeli 4 teker satın motorları araba alın bi tanede araba forumu açalım bakalım keyfimize
    sen araba ile şiddetli fırtınada 180 km hızla köprüye girdinmi hiç, ben girdim işte o gün sıyırdım

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı KyCd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hatırlıyomusun maltepede sana scooterla kontra verebilirmiyiz diye sormuştum cevabın şuydu

    - Evet verirsin, ama verdiğin ilk ve son kontra olur asfaltı öpersin.
    tecrübe ile sabittir ama düşmeden öncesi çok güzel

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:03 ----------

    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen araba ile şiddetli fırtınada 180 km hızla köprüye girdinmi hiç, ben girdim işte o gün sıyırdım
    180 değil ama 160 la makas atarak geçmişliğim var

  5. #45
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerim tecrübesini, direk yazıcaksın kurye cevabını;
    ' Basıyom gaza geçiyom'
    gökhanım, sen muallayı yakala ilk video çekimlerin benden

    günde 2 kere köprü geçersen yılın her günü taktikler geliştiriyorsun rüzgarla dans ediyorsun, araba içinde giden sana bakan tırsmış gözleri görünce ilham alıyorsun,
    seviyorum ulen istanbulu,
    52 metre boşuk 1,5 km uzunluğunda hava boşluğu, 7 metre esneme özelliği işte boğaz köprüsü

  6. #46
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı KyCd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hatırlıyomusun maltepede sana scooterla kontra verebilirmiyiz diye sormuştum cevabın şuydu

    - Evet verirsin, ama verdiğin ilk ve son kontra olur asfaltı öpersin.
    E kötümü demişim bak hayatını kurtarmışım, bu beni vermediğim anlamına mı gelir, ben veriyorum die sen demi vericen verme işte olm bak adın kötü kadına çıkar sonra
    Maltepe scooter diyince kontranın kralı gelir benim aklıma


    http://www.vtunnel.com/index.php/101...d86b6672b15410

    Hemde buzda kontra
    GKN MOTORS

  7. #47
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    erdem,
    sen fırtınaya denk gelmemişsin belli

  8. #48

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E kötümü demişim bak hayatını kurtarmışım, bu beni vermediğim anlamına mı gelir, ben veriyorum die sen demi vericen verme işte olm bak adın kötü kadına çıkar sonra
    Maltepe scooter diyince kontranın kralı gelir benim aklıma
    şimdi biri aradı scooter'ı satıyomusun diye.. dedim daha kontra vericem onla adam pardon anlamadım dedi dedim kontrollerini yapıcam şuan düşünmüyorum tşk edip kapattı..

    bu sezon lastik alıcam bide alt grenaj satarken çizik vermeyelim alt yanları..
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    erdem,
    sen fırtınaya denk gelmemişsin belli
    ben genelde o havalarda enden çıkmamayı seviyorum abi.

    geçiyorum bilgisayarın başına açıyorum oyunumu başlıyorum zombi parçalamaya

  10. #50
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Köprülerin ikisindende ağır motorlada hafif motorlada geçtim doğru rüzgarın oluşturduu dengesiz bir akım yüzünden sıkıntı yaşanıyor. Ama benim bu güne kadar bana boğaz köprülerini aratacak kadar zorlanarak geçtiğim tek yol varki bu gün hala nasıl düşmeden bitirdim o yolu diye düşünüyorum.
    Bursada ki karacabey-kemalpaşa arasındaki yol. Gidişte tek taraftan omzunuzdan ara ara itmeyi bırakan bir zürgarla gidip dönerkende ne zaman hangi taraftan vuracağı belli olmayan sağlı sollu bir rüzgarla yolculuk etmeye çalışıyorsunuz. Ömrümün en zorlu en zulüm dolu yollarından biriydi o yol
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  11. #51
    hombre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tiger 800
    Birçok arkadaş, büyük araçları siper alırım diyor ama bence doğru değil, bi kere birinci elden rüzgara önlem almak varken ne diye bi de aracın girdapları ile de uğraşayım 2.el tedbir alayım? Bir de diğer şöförün kaprislerine bağımlı olursun.

    Bir de fizik dersindeki vektörler konusunu hatırlarsanız , rüzgarın hızı vektörün bir kolu olsun motorun hızı da diğer kolu, vektör bileşkesinin daha kararlı ve kontrollü olabilmesi için motor hızının rüzgar hızından daha fazla olması lazım hatta rüzgarın 2 katı hızda gidilirse oldukça kararlı olur. Ben rüzgar sallarsa hızımı artırıyorum, özellikle köprü ayagında faydalı oluyor.

  12. #52

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    Alıntı hombre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birçok arkadaş, büyük araçları siper alırım diyor ama bence doğru değil, bi kere birinci elden rüzgara önlem almak varken ne diye bi de aracın girdapları ile de uğraşayım 2.el tedbir alayım? Bir de diğer şöförün kaprislerine bağımlı olursun.

    Bir de fizik dersindeki vektörler konusunu hatırlarsanız , rüzgarın hızı vektörün bir kolu olsun motorun hızı da diğer kolu, vektör bileşkesinin daha kararlı ve kontrollü olabilmesi için motor hızının rüzgar hızından daha fazla olması lazım hatta rüzgarın 2 katı hızda gidilirse oldukça kararlı olur. Ben rüzgar sallarsa hızımı artırıyorum, özellikle köprü ayagında faydalı oluyor.
    bir arkadaşımız 110 km/s ile aracın tekini siper alarak geçiyor daha sonra yanındaki araç hızlanınca bu açıkta kalarak rüzgardan tokat yiyip motorun dengesini kaybedip kaza yapmıştı.. dediğiniz olayı (rüzgardan hızlı olma olayı) dün test ettim köprüde değil ama en az onun kadar esen bi yerde.. motor GT250R dı yavaştım rüzgar dengeyi bozmaya başladı, bende kapanıp hızlandım ve gayet stabil devam edebildim sallıyordu ama yavaş giderkenki gibi değil kontrol daha kolaylaştı..
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  13. #53

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda XL 1000 V Varadero
    Ben enduro motosiklet kullanıcısıyım. Motosikletimin ağılığı 270 kg. Birincisi öncü motosiklete sahip olabilecek güçte olmalıdır. Rüzgar sürekli savururken PANİK yapmadan motosikletin gidonunu dengede tutmalıdır. Bilindiği gibi motosiklette dengeyi bozan tek unsur insandır. İkincisi eğer artçı taşıyosanız rüzgarın yanlardan kuvvetli geldiği anda öncüye biraz daha yaklaşarak aralarından geçen hava akımını kapamalı. Aşırı hızlarda motosiklet hafifleyeceğinden dolayı yandan gelebilecek rüzgar akımı insanlara panik yaptırabilir ve dengeyi bozarak istenmeyen kazalara sebebiyet verebilir. Motosikletimizin hızını uygun bir şekilde düşürerek geçmekte fayda var diye düşünüyorum. Hepinize Saygılar...

  14. #54
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı hombre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birçok arkadaş, büyük araçları siper alırım diyor ama bence doğru değil, bi kere birinci elden rüzgara önlem almak varken ne diye bi de aracın girdapları ile de uğraşayım 2.el tedbir alayım? Bir de diğer şöförün kaprislerine bağımlı olursun.

    Bir de fizik dersindeki vektörler konusunu hatırlarsanız , rüzgarın hızı vektörün bir kolu olsun motorun hızı da diğer kolu, vektör bileşkesinin daha kararlı ve kontrollü olabilmesi için motor hızının rüzgar hızından daha fazla olması lazım hatta rüzgarın 2 katı hızda gidilirse oldukça kararlı olur. Ben rüzgar sallarsa hızımı artırıyorum, özellikle köprü ayagında faydalı oluyor.
    +1 hocam sen olmasan bende 2 senedir hergün gidip geliyorum, demekki bi ben öğrenememişim bu işi diyordum.

    köprüde araç maraç siper alınmaz. hiçbi aracın hızı seni tutmaz her şeridin hızıda sürekli değişir. ayak uyduracam diye motoru kontrol edemezsin.

    hız konusunda motorun hızlıdan çok düşük hız yüksek devirde daha kolay geçtiğini düşünüyorum. bundan 1.5 -2 ay önce lodoslu bi gün vardı istanbulda. o gün gece 11 gibi yola çıktım. mzden krosa çapıra kadar hertürlü motorla geçtiğim için kendime çok güvenirim. geçtigim en zor gün o gündü. gv250 le 1.vitese kadar düştüm. o gün köprüde benden başka ne kurye nede yunus vardı. zaten akıllı olanda o lodosta köprüye girmez

    kısaca kendimi rüzgara uydurarak motoruna göre gerekirse hafif yatırarak gerekirse rüzgar tünelinin içinde rüzgarın ittiği yöne yaklaşıp mesafe bittiğinde motora iyi bi kuvvet uygulayarak tekrar şerit çizgisine gelerek kullanırım. daktilonun çalışması gibi. bunun dışında zamanla çok aşırı olmayan rüzgarları hissetmiyorum bile. benim gibi köprüden hergün geçiyorsanız çapır gibi yola oturan motorları tavsiye ederim.
    Now the world is gone. Im just one.

  15. #55
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    Alıntı hanedan12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    temelin arkasında yusuf .sağında gürkan solunda ben vardım ... köprüyü geçince kayboldu


    sen niye köprü geçiyorsun diye sormazlarmı adama
    cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:

  16. #56

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    Öncelikle kalite bi kask almalısın..
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  17. #57
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    evet köprüden geçme taktikleri,
    çok şiddetli fırtınalı havada köprü geçmek zorunda iseniz,
    bütün cesaretinizi toplamalısınız, 52 metre boşlukta havada asılı asfalt üzerinde olduğunuzu unutmayın, mümkünse mutlaka 2. köprü (fatih sultan mehmet) köprüsünü kullanın. 2. köprü 1. köprüye göre 2 şerit daha geniş olduğundan rüzgar kendini daha az hissettirir. hakimiyetin sizde olduğunu sakın aklınızdan çıkarmayın.

    1-düşük viteste yüksek devirde geçmeye dikkat edin (motorlar yüksek devirlerde gerçek bg. gücüne ulaşır) örnek 5 vitesli motorda 3. vites gibi
    2-rüzgar hangi yönden esiyorsa oyöndeki şeritten gitmeye dikkat edin, yan cepeden çarpan rüzgar sizi diğer şeritlere doğru savuracaktır (bariyere yakın giderseniz kaza yapma riskiniz çok yüksektir.)
    3-emniyet şeridi gibi gözüken kenardaki dar şeritleri yağışlı havalarda kullanmayın (çamur birikmesi sonucunda lastikleriniz kayar)
    4-rüzgar sağ'ınızdan esiyorsa, vicut ağırlığınızı sol ayağınıza ayak basamagına yüklenin
    5-mecbur değilseniz scooter ile köprü geçmeyin (mecbursanız 2. köprüyü tercih edin)
    6-besmelesiz motora binmeyin
    7-köprü ayaklarına ve ortadaki kulübeye yaklaştığınızda açıktan geçmeye dikkat edin (oradaki hava sürkülasyonu dengenizi bozabilir)
    8-gidonu her zaman sıkı tutun (kontrol sizde olsun)

    cümleten allaha emanet olun

  18. #58
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet köprüden geçme taktikleri,
    çok şiddetli fırtınalı havada köprü geçmek zorunda iseniz,
    bütün cesaretinizi toplamalısınız, 52 metre boşlukta havada asılı asfalt üzerinde olduğunuzu unutmayın, mümkünse mutlaka 2. köprü (fatih sultan mehmet) köprüsünü kullanın. 2. köprü 1. köprüye göre 2 şerit daha geniş olduğundan rüzgar kendini daha az hissettirir. hakimiyetin sizde olduğunu sakın aklınızdan çıkarmayın.

    1-düşük viteste yüksek devirde geçmeye dikkat edin (motorlar yüksek devirlerde gerçek bg. gücüne ulaşır) örnek 5 vitesli motorda 3. vites gibi
    2-rüzgar hangi yönden esiyorsa oyöndeki şeritten gitmeye dikkat edin, yan cepeden çarpan rüzgar sizi diğer şeritlere doğru savuracaktır (bariyere yakın giderseniz kaza yapma riskiniz çok yüksektir.)
    3-emniyet şeridi gibi gözüken kenardaki dar şeritleri yağışlı havalarda kullanmayın (çamur birikmesi sonucunda lastikleriniz kayar)
    4-rüzgar sağ'ınızdan esiyorsa, vicut ağırlığınızı sol ayağınıza ayak basamagına yüklenin
    5-mecbur değilseniz scooter ile köprü geçmeyin (mecbursanız 2. köprüyü tercih edin)
    6-besmelesiz motora binmeyin
    7-köprü ayaklarına ve ortadaki kulübeye yaklaştığınızda açıktan geçmeye dikkat edin (oradaki hava sürkülasyonu dengenizi bozabilir)
    8-gidonu her zaman sıkı tutun (kontrol sizde olsun)

    cümleten allaha emanet olun
    o 5 numara yokmu bana kaza yaptıran o işte

    saol canım benim teşekkürler
    cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:

  19. #59

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet köprüden geçme taktikleri,
    çok şiddetli fırtınalı havada köprü geçmek zorunda iseniz,
    bütün cesaretinizi toplamalısınız, 52 metre boşlukta havada asılı asfalt üzerinde olduğunuzu unutmayın, mümkünse mutlaka 2. köprü (fatih sultan mehmet) köprüsünü kullanın. 2. köprü 1. köprüye göre 2 şerit daha geniş olduğundan rüzgar kendini daha az hissettirir. hakimiyetin sizde olduğunu sakın aklınızdan çıkarmayın.

    1-düşük viteste yüksek devirde geçmeye dikkat edin (motorlar yüksek devirlerde gerçek bg. gücüne ulaşır) örnek 5 vitesli motorda 3. vites gibi
    2-rüzgar hangi yönden esiyorsa oyöndeki şeritten gitmeye dikkat edin, yan cepeden çarpan rüzgar sizi diğer şeritlere doğru savuracaktır (bariyere yakın giderseniz kaza yapma riskiniz çok yüksektir.)
    3-emniyet şeridi gibi gözüken kenardaki dar şeritleri yağışlı havalarda kullanmayın (çamur birikmesi sonucunda lastikleriniz kayar)
    4-rüzgar sağ'ınızdan esiyorsa, vicut ağırlığınızı sol ayağınıza ayak basamagına yüklenin
    5-mecbur değilseniz scooter ile köprü geçmeyin (mecbursanız 2. köprüyü tercih edin)
    6-besmelesiz motora binmeyin
    7-köprü ayaklarına ve ortadaki kulübeye yaklaştığınızda açıktan geçmeye dikkat edin (oradaki hava sürkülasyonu dengenizi bozabilir)
    8-gidonu her zaman sıkı tutun (kontrol sizde olsun)

    cümleten allaha emanet olun
    Değerli bilgilerin için topak sahibi olarak teşekkürü borç bilirim..

    Scooterlarda aya kısmındaki boş alandan kaynaklı olarak mı rüzgarda daha fazla denge kaybı yaşanıyor? yoksa diğer makinelere göre hafif oluşundan mı? eğer hafifliğindense normal tipte olup hemen hemen aynı ağırlıktaki motorlarda aynı risk grubuna girmez mi?

    Alıntı OGLUMVE BEN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o 5 numara yokmu bana kaza yaptıran o işte

    saol canım benim teşekkürler
    sen 3 ncü maddeden kaza yaptın canım benim. 5 nci maddeye uymazsan 3 ncü maddeden gidersin
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  20. #60
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    Alıntı KyCd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli bilgilerin için topak sahibi olarak teşekkürü borç bilirim..

    Scooterlarda aya kısmındaki boş alandan kaynaklı olarak mı rüzgarda daha fazla denge kaybı yaşanıyor? yoksa diğer makinelere göre hafif oluşundan mı? eğer hafifliğindense normal tipte olup hemen hemen aynı ağırlıktaki motorlarda aynı risk grubuna girmez mi?



    sen 3 ncü maddeden kaza yaptın canım benim. 5 nci maddeye uymazsan 3 ncü maddeden gidersin
    bu günlerde o kadar hızlı gidiyorum ki kaza yapmamak mümkün degil canım benim
    cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler