[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
gökhanım, sen muallayı yakala ilk video çekimlerin benden
günde 2 kere köprü geçersen yılın her günü taktikler geliştiriyorsun rüzgarla dans ediyorsun, araba içinde giden sana bakan tırsmış gözleri görünce ilham alıyorsun,
seviyorum ulen istanbulu,
52 metre boşuk 1,5 km uzunluğunda hava boşluğu, 7 metre esneme özelliği işte boğaz köprüsü
E kötümü demişim bak hayatını kurtarmışım, bu beni vermediğim anlamına mı gelir, ben veriyorum die sen demi vericen verme işte olm bak adın kötü kadına çıkar sonra
Maltepe scooter diyince kontranın kralı gelir benim aklıma
http://www.vtunnel.com/index.php/101...d86b6672b15410
Hemde buzda kontra
GKN MOTORS
erdem,
sen fırtınaya denk gelmemişsin belli
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
Köprülerin ikisindende ağır motorlada hafif motorlada geçtim doğru rüzgarın oluşturduu dengesiz bir akım yüzünden sıkıntı yaşanıyor. Ama benim bu güne kadar bana boğaz köprülerini aratacak kadar zorlanarak geçtiğim tek yol varki bu gün hala nasıl düşmeden bitirdim o yolu diye düşünüyorum.
Bursada ki karacabey-kemalpaşa arasındaki yol. Gidişte tek taraftan omzunuzdan ara ara itmeyi bırakan bir zürgarla gidip dönerkende ne zaman hangi taraftan vuracağı belli olmayan sağlı sollu bir rüzgarla yolculuk etmeye çalışıyorsunuz. Ömrümün en zorlu en zulüm dolu yollarından biriydi o yol
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Birçok arkadaş, büyük araçları siper alırım diyor ama bence doğru değil, bi kere birinci elden rüzgara önlem almak varken ne diye bi de aracın girdapları ile de uğraşayım 2.el tedbir alayım? Bir de diğer şöförün kaprislerine bağımlı olursun.
Bir de fizik dersindeki vektörler konusunu hatırlarsanız , rüzgarın hızı vektörün bir kolu olsun motorun hızı da diğer kolu, vektör bileşkesinin daha kararlı ve kontrollü olabilmesi için motor hızının rüzgar hızından daha fazla olması lazım hatta rüzgarın 2 katı hızda gidilirse oldukça kararlı olur. Ben rüzgar sallarsa hızımı artırıyorum, özellikle köprü ayagında faydalı oluyor.
bir arkadaşımız 110 km/s ile aracın tekini siper alarak geçiyor daha sonra yanındaki araç hızlanınca bu açıkta kalarak rüzgardan tokat yiyip motorun dengesini kaybedip kaza yapmıştı.. dediğiniz olayı (rüzgardan hızlı olma olayı) dün test ettim köprüde değil ama en az onun kadar esen bi yerde.. motor GT250R dı yavaştım rüzgar dengeyi bozmaya başladı, bende kapanıp hızlandım ve gayet stabil devam edebildim sallıyordu ama yavaş giderkenki gibi değil kontrol daha kolaylaştı..
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
Ben enduro motosiklet kullanıcısıyım. Motosikletimin ağılığı 270 kg. Birincisi öncü motosiklete sahip olabilecek güçte olmalıdır. Rüzgar sürekli savururken PANİK yapmadan motosikletin gidonunu dengede tutmalıdır. Bilindiği gibi motosiklette dengeyi bozan tek unsur insandır. İkincisi eğer artçı taşıyosanız rüzgarın yanlardan kuvvetli geldiği anda öncüye biraz daha yaklaşarak aralarından geçen hava akımını kapamalı. Aşırı hızlarda motosiklet hafifleyeceğinden dolayı yandan gelebilecek rüzgar akımı insanlara panik yaptırabilir ve dengeyi bozarak istenmeyen kazalara sebebiyet verebilir. Motosikletimizin hızını uygun bir şekilde düşürerek geçmekte fayda var diye düşünüyorum. Hepinize Saygılar...
+1 hocam sen olmasan bende 2 senedir hergün gidip geliyorum, demekki bi ben öğrenememişim bu işi diyordum.
köprüde araç maraç siper alınmaz. hiçbi aracın hızı seni tutmaz her şeridin hızıda sürekli değişir. ayak uyduracam diye motoru kontrol edemezsin.
hız konusunda motorun hızlıdan çok düşük hız yüksek devirde daha kolay geçtiğini düşünüyorum. bundan 1.5 -2 ay önce lodoslu bi gün vardı istanbulda. o gün gece 11 gibi yola çıktım. mzden krosa çapıra kadar hertürlü motorla geçtiğim için kendime çok güvenirim. geçtigim en zor gün o gündü. gv250 le 1.vitese kadar düştüm. o gün köprüde benden başka ne kurye nede yunus vardı. zaten akıllı olanda o lodosta köprüye girmez
kısaca kendimi rüzgara uydurarak motoruna göre gerekirse hafif yatırarak gerekirse rüzgar tünelinin içinde rüzgarın ittiği yöne yaklaşıp mesafe bittiğinde motora iyi bi kuvvet uygulayarak tekrar şerit çizgisine gelerek kullanırım. daktilonun çalışması gibi. bunun dışında zamanla çok aşırı olmayan rüzgarları hissetmiyorum bile. benim gibi köprüden hergün geçiyorsanız çapır gibi yola oturan motorları tavsiye ederim.
Now the world is gone. Im just one.
Öncelikle kalite bi kask almalısın..
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
evet köprüden geçme taktikleri,
çok şiddetli fırtınalı havada köprü geçmek zorunda iseniz,
bütün cesaretinizi toplamalısınız, 52 metre boşlukta havada asılı asfalt üzerinde olduğunuzu unutmayın, mümkünse mutlaka 2. köprü (fatih sultan mehmet) köprüsünü kullanın. 2. köprü 1. köprüye göre 2 şerit daha geniş olduğundan rüzgar kendini daha az hissettirir. hakimiyetin sizde olduğunu sakın aklınızdan çıkarmayın.
1-düşük viteste yüksek devirde geçmeye dikkat edin (motorlar yüksek devirlerde gerçek bg. gücüne ulaşır) örnek 5 vitesli motorda 3. vites gibi
2-rüzgar hangi yönden esiyorsa oyöndeki şeritten gitmeye dikkat edin, yan cepeden çarpan rüzgar sizi diğer şeritlere doğru savuracaktır (bariyere yakın giderseniz kaza yapma riskiniz çok yüksektir.)
3-emniyet şeridi gibi gözüken kenardaki dar şeritleri yağışlı havalarda kullanmayın (çamur birikmesi sonucunda lastikleriniz kayar)
4-rüzgar sağ'ınızdan esiyorsa, vicut ağırlığınızı sol ayağınıza ayak basamagına yüklenin
5-mecbur değilseniz scooter ile köprü geçmeyin (mecbursanız 2. köprüyü tercih edin)
6-besmelesiz motora binmeyin
7-köprü ayaklarına ve ortadaki kulübeye yaklaştığınızda açıktan geçmeye dikkat edin (oradaki hava sürkülasyonu dengenizi bozabilir)
8-gidonu her zaman sıkı tutun (kontrol sizde olsun)
cümleten allaha emanet olun
Değerli bilgilerin için topak sahibi olarak teşekkürü borç bilirim..
Scooterlarda aya kısmındaki boş alandan kaynaklı olarak mı rüzgarda daha fazla denge kaybı yaşanıyor? yoksa diğer makinelere göre hafif oluşundan mı? eğer hafifliğindense normal tipte olup hemen hemen aynı ağırlıktaki motorlarda aynı risk grubuna girmez mi?
sen 3 ncü maddeden kaza yaptın canım benim. 5 nci maddeye uymazsan 3 ncü maddeden gidersin
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)