Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Başlamak için yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    stepfunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSR600 K9
    Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım.
    Bende ezelden beri motosiklet delisiyim. Yaşım 36, evliyim ve 2,5 yaşında bir oğlum var. Çocukluğumdan beri hep bir motorum olsun istedim ama bu yaşıma gerçekleştiremedim. Sanırım artık zamanı geldi, zaman hızla geçiyor ve ben bu zevki yaşamadan ölmek istemiyorum
    Bu cümleyi aynen ailemede söylediğimde çok etkili oldu. Artık onlarda yavaş yavaş bu konuya ısınmaya başladılar. Forumlarda ve sitelerde çeşitli motor araştırmaları yaptım. Son kararımı vermemde sizlerinde fikirlerinize ihtiyacım var. Boyum 1,72, kilom 75. Şu anda seçim yapamadığım iki model var; Biri GSR600 diğeri MT-03.
    GSR çok kuvvetli bir makina, tasarımı da süper. MT-03 ise tek silindirli ama kıvrak. Bu iki motordan hangisini tercih etmeliyim? Aslında gönlüm GSR600'de ama boyum ve kiloma uyarmı, kullanımı benim için zor olurmu bilemiyorum. Ayda bir falan şehirdışına Düzce'ye gidip gelmek istiyorum.
    Yani daha çok İstanbul ve civar semtlerinde olacağım.
    Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı stepfunk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım artık zamanı geldi, zaman hızla geçiyor ve ben bu zevki yaşamadan ölmek istemiyorum
    Yaşadığınız son zevk olmasını istemiyorsanız:
    1. Ciddi bir kuruluştan mutlaka eğitim alın.
    2. Dediğiniz motorlar için evli olduğunuzu ve cocuğunuz olduğunu düşünürsek, ilk motorunuzu aldığınızdan itibaren 3-4 yıl sonrası için plan yapın.
    3. mt03 naked ve gsr600 race dediğimiz türdendir. Öncelikle tür konusunda karar verin. Ona göre 125-150 cc arasında bu türlere başlangıç olacak bir motor ile başlayın. (ybr-125,cbr-125,cbf-150 vb.)
    4. Bütçenizi yaparken korumalar için 1000tl cıvarında bir para ayırmayı unutmayın.
    5. Forumda "Arama" diye bir komut var. Nasıl kullanıldığını öğrenin, çok faydasını görürsünüz.
    6. Ciddi bir kuruluştan mutlaka eğitim alın.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  3. #3
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3. mt03 naked ve gsr600 race dediğimiz türdendir. Öncelikle tür konusunda karar
    gsr600 naked. race değil. gsx-r 600 le karıştırdın heralde

  4. #4

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    hosgeldiniz
    birazdan herkesinde diyeceği gibi 250 ccden yüksek motorlarla başlamanız büyük bir riski beraberinde getirir(miş)

  5. #5
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    bence başlangıç için büyük bir makine tercih etmissin...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #6
    stepfunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSR600 K9
    Fikirleriniz için teşekkür ederim. Sanırım şimdilik CBR 125 R ile başlasam iyi olacak sanki.
    Yeni kasası çok hoşuma gitti.

  7. #7

    Üyelik
    11 Şubat 2010
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HYO GT250R SATILDI---UFALTACAZ GİBİ GÖRÜNÜYOR..
    yeni kasa türkiyede yok kardeş,125 sana ufak gelecektir şehır dışına çıktığında seni yorabilir. 250 lik öneririm..

  8. #8

    Üyelik
    20 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf 150 siyah inci
    hocam sen konuyu açmışsın, sanki kendimi okuyorum zannettim, değerli arkadaşlar iyi bir kurumdan eğitim alın demişsiniz önerebileceğiniz bir yerler var mı?
    özellikle bakırköy bahçelievler etrafında ? hondanınki gebzeye yakın, maslak falan ters kalıyor biraz. düşük cc eyvallahta oy 1.81 kilo 92 , ben enduro ya da cruiser/chopper tarzı (yani belimi bükmeden şöyle rahat rahat) kullanabileceğim bir motor arıyorum. önerilerinize ihtiyacım var.
    akıl verebilecek arkadaşlar var mı?

  9. #9

    Üyelik
    28 Ocak 2010
    Şehir
    Osmaniye
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Abi Motor tutkuna diyeceğim yok bendede var doğuştan. Ama 2.5 yaşındaki yavruyu ve seni seven eşini düşünerek hiç riske bile girme derim.
    Ama seçim yine sana kalmış büyük motorlar büyük tehlike getirir.
    Bir söz vardır " NE KADAR YÜKSELİRSEN O KADAR SERT DÜŞERSİN "

    al bi tane YBR 125 dadlı dadlı ufaktan sür.
    >>> Gençliğine Güvenip erken Derken ; Belki Elveda Bile diyemezsin GİDERKEN...!!!

  10. #10
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Yaşıtız, ve ecelimizden ölmemize daha çok var, moral bozma lütfen. Mt-03 kullanıyorum ve diyebilirim ki yeni başlayan için fazla seri , fazla ağır dır tavsiye etmem. Cbr 125 çok küçüktür. Hem sen daha tarzını seçmemişsin. Belki chopper sana daha yakın gelecek neden race ile başlıyorsun ? O sebepten alacağın motor kullanılmış bir cbf 150 veya ybr 125 olmalı. 10000 km ve 2 yıl kullandıktan sonra istediğin moturu alabilirsin. Büyük motorun kazasıda büyük olur şakaya gelmez ölürsün olan geride kalanlara olur.

  11. #11
    stepfunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSR600 K9
    Yahu ne yaptınız arkadaşlar, ölüm hepimizden uzak dursun. Zamanı geldiğinde elbet hepimiz öleceğiz. Ecelin bizi nerede yakalayacağı belli değil, belki motor üstünde belki uyurken. Halamın oğlunu bu sevda yüzünden kaybettik yıllar önce. Ailemiz bu acıyı çok yakından bilir. Bende öyle.. Lakin bu zevki yaşamalıyım Aslında büyük motorlar beni de korkutuyor. O kadar hız merakımda yoktur. Maksat motorun zevkini alıp, gezip tozmak. Naked bana daha yakın bir tarz. O sebepten MT-03 ve CSR600'ü beğenmiştim. Ama ağırsa bu motorlar bana uymaz o zaman. Geriye dediğiniz gibi CBF 150, YBR 125 ve YBR 250 kalıyor. Honda'nın eğitim programlarına baktım. İlk etap o kursları tamamlayayım diyorum. Kurs bitiminde net kararımı vereceğim.

  12. #12
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    gt 250 comet, vtr 250 daha ilginizi çekecek motorlardır, naked seviyorsanız.. Ülkemizde 250 cc de gerçekten bir marka kıtlığı var ya da hyo tamamen bu pazarı kapmış durumda...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  13. #13

    Üyelik
    13 Mart 2009
    Sizin için en hayırlısı CBF 150 ile en az bir yıl staj yapmak.

  14. #14
    Alper41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    Motoru Karamürselde Kendisi İstanbulda
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Alıntı anesmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin için en hayırlısı CBF 150 ile en az bir yıl staj yapmak.
    ve CBF 150 ANES MOTORDA 250 TL TAKSİTLE
    Fikirlere Kurşun İşlemez .

  15. #15
    stepfunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSR600 K9
    Sigarayı bırakırsak bu iş tamam olur

  16. #16
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı stepfunk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sigarayı bırakırsak bu iş tamam olur
    Bunu ciddi olarak düşün. Oğlun 7-8 yaşına gelince kötü kötü bakacak sana haberin olsun şimdiden
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  17. #17
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Sinan derki ;

    İlk önce otobüs kullanılmaz. Ya da ehliyeti alıp ralliye katılmadan önce adama sorarlar "Kaç spin attın şimdiye kadar" diye. Malumunuz, her 747 pilotu zırt diye o devasa şeyle uçamıyor.

    Motosiklet netice itibariyle otomobilden çok farklı, bisikletten de öyle. Bence, "Abi otomobil kullanıyor musun... Hah iyi... Peki bisiklet... Tamaaaam. Sorun yok o zaman. Al bu 1100 cc. canavarı hayırlı olsun abicim" şeklindeki cümleler dost kazığıdır ve yenmemelidir. Muhtemelen siz o adamın ailesinden birine bi fenalık yapmışsınızdır, dağa kaldırmışsınızdır, ormana götürmüşsünüzdür, oda sizden bu yöntemle intikam almak istiyor demektir.

    Motosiklete binmek;
    Bir denge becerisidir,
    Tüm el ve ayakların kullanıldığı komplike bir araçtır,
    Trafiği okuyabilme sanatıdır,
    Eğitim ister,
    Tehlikelidir ve kesinlikle acemilikle tecrübe arasında ciddi bir kaza-oran ilişkisi vardır.
    Haa bir de olmazsa olmaz sorumluluk ister. Emek ister, özveri ister, heyecanını kontrol edebilmeyi gerektirir. Soğukkanlılık ister.

    Bu saydıklarımın alayı "Ben istiyorum. Bak istedim oldu" tarzından şeyler değildir. Dolayısıyla tüm bunların becerilebilirlik oranını yarı yarıya kolaylaştıran en önemli şart da ilk başlangıç motorunun daha hafif, küçük ve nispeten yavaş olmasıdır.

    Ayrıca;
    "Abi ben 90 kilo adamım. Napcam hafif motoru. Sorun değil" demek de doğru bir yaklaşım değildir. Motorun hafif olmasının amacı onu kontrol eden kişinin gücüyle değil, sürüş esnasında daha kıvrak ve kontrol edilemeyecek boyutta atak olmamasıyla ilgilidir.

    Kısaca, başlangıç için sevdiğiniz tarz, tip, model ve ağırlık yerine tecrübe kazanabileceğiniz birşeyler seçin. Rahat edersiniz.

    Tecrübe, limitlerini bilmektir.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  18. #18
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    1 yıl ve yaklaşık 10.000 km dir Suzuki GSR-600 kullanıcısıyım. hala daha bindiğimde altımdaki güç beni ürkütmekte. motoruma uzaktan baktığımda bu canavarı nasıl ehileştiririm diye düşünmekteyim. çoğu arkadaşımızın da bildiği gibi 600 cc 98 beygir ve 4 silindire sahip olan motorum 0-100 km/sa 'ti 3,7-4,00 sn arasında daha birinci viteste katediyor (sürücü ağırlığı, motor boş-dolu ağırlığı, sürücü refleksleri, artçı olup olmaması, artçı ağırlıklarına bağlı olarak). eğer düşüncende uzun yıllar motora binmek bu işi zevk alarak yapmak varsa aşşağı yukarı hepimizin yaptığı gibi (oransal kıyaslama yapmak istemiyorum o nun için yuvarlak kelime kullandım) öncelikle düşük silindir hacmine sahip düşük beygirli motorlardan başlamanda fayda var. sonuçta arzuladığın motorları neden ilk motor olarak tavsiye etmediğimizi anlayacaksındır. umarım ailenizle birlikte nice uzun seneler sizlerin olur.
    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  19. #19
    stepfunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSR600 K9
    Önerileriniz için teşekkür ederim. Bu bilgiler doğrultusunda şöyle bir sıralama yaptım kafamda.
    1. Önce eğitim (Honda'da)
    2. Ehliyet
    3. Kıyafet ve Korumalar
    4. CBR 125 R yada CBF150
    5. Bir yıl sonra da GSR600 yada Yamaha FZ6

  20. #20
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı stepfunk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önerileriniz için teşekkür ederim. Bu bilgiler doğrultusunda şöyle bir sıralama yaptım kafamda.
    1. Önce eğitim (Honda'da)
    2. Ehliyet
    3. Kıyafet ve Korumalar
    4. CBR 125 R yada CBF150
    5. Bir yıl sonra da GSR600 yada Yamaha FZ6
    Evet güzel bi sıralama.. Fakat honda eğitimlerine katılabilmeniz için yaklaşık 7-8 ay sıra bekleyebilirsiniz. Çevrenizde pratik eğitim alabileceğiniz biryer, bir kurum, veya bir şahıs varsa kendisiyle irtibata geçin derim
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler