bu çoban virajı alamayacagını anlayınca hesapta soguk kanlı yapıp yavaşlayarak kenarda durmaya çalışmış ama ön tekeri frenle toprağa soktuğu anda kilitlediği için düşüyor gibi geldi bana
bu çoban virajı alamayacagını anlayınca hesapta soguk kanlı yapıp yavaşlayarak kenarda durmaya çalışmış ama ön tekeri frenle toprağa soktuğu anda kilitlediği için düşüyor gibi geldi bana
Now the world is gone. Im just one.
Oraya gidenlerin hepsi gazlamak icin gidiyor.
Buyuk ihtimalle bu da acemi bi arkadas hizli girmis fren yapcam diye okuz gibi bariyerlere kitlenmis toprakta da bi guzel kaymis dusmus.
Buranin en guzel yani pazar gunlerinden sonra craiglist ve ebay e bi dunya hasarli motor eklenmesi.Grenaj parcalninca salvage oluyor motorun durumu o yuzden hemen satiyorlar, alip grenaji degistirip clean title aliyosun DMV den fistik gibi motorun oluyor.
We are many...
salvage : hurda
clean : temiz
title : belge
türkçeyle daha güzel oldu
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Arkadaşlar ben Donald amcayı yanlış okumuşum. Kusura bakmayın. Kendisi aynen şu şekilde yazmış.
Baska aracin etken olmadigi, viraj alma hatasi sonucu meydana gelen motosiklet kazalarinin buyuk cogunlugu sola donerken oluyor. Cunku "Sola donmek, saga donmekten daha zordur!"..
Aslinda konuya biraz geriden baslayalim ve kontra teknigini hatirlayalim.Nasildi? Solu it sola don, sagi it saga don.kisaca tabii.
Simdi hemen bir deneyle yukarda yazdigim tezi curuteyim; oturdugunuz yerden sol elinizin iciyle onunuzdeki masayi itin.Ayni motordaki gibi on-kolunuz yere parallel, relaks bir tarzda. Kolayca gittigini goreceksiniz. Simdi, sag elinizi yumruk yapip, sanki gaz verir gibi bukerek, yumrugunuzla itin. Evet eliniz biraz aciyabilir ama hemen anlayacaksiniz ki sol kolun verdigi gucu veremiyorsunuz. Solu itmek daha kolay yani. Genis duz bir alana cikalim ve kontra teknigini hem saga hem sola deneyelim.saga donerken ayni zamanda gaz da verdigimiz icin bunun sola donusten biraz daha zor oldugunu gorursunuz.iste yukardaki tez ikinci kez curutulmus oldu...
Bir baska konu da viraj yaricapi ile ilgili. Bir virajin yaricapi ne kadar buyukse o viraji almak o kadar kolaydir degilmi? Yani aslinda dumduz bir yol yaricapi sonsuz bir daire parcasidir.Neyse lise ogretmenligi bir yana, diyecegim su ki sola donuslerde virajin yaricapi her zaman saga donusten daha buyuktur.Hoppalaa..mi.unutmayin saga donerken saginizda kaldirim, sola donerken solunuzda karsi / gelis seridi vardir.iste bu seridin eni kadar daha buyuktur yaricap. Ve iste ucuncu kez yukardaki iddia curutuldu.(Tabii pistlerden, tek seritli-yonlu yollar gibi ozel durumlardan bahsetmiyorum.) Yani sola donusun aslinda daha kolay olmasi icin butun sartlar hazirdir. Tabii bunlar hep laboratuar sartlari altinda, ve ucaktan bakinca...
Gecenlerde "kamber" yada Turkce "Kambur" diyebilcegimiz bir acidan bahsettiydim, biliyorsunuz yollarin ustu su tutmasin diye ortalari yuksek, kenarlari dusuk yapilir ki yagmur suyu yolda gollenmesin. Iste bu kamber acisi sag virajda motoru daha kolay ve guvenli yatirmanizi (motorun yatmasini) sagladigi gibi sol virajda ise tam aksi, viraj almayi dengesiz, ve guvensiz hale getiriverir. Ayni yaricaptaki sag ve sol viraji ayni maksimum hizda almaniz mumkun degildir. Sol virajda motor yere yapisiverir (lowsiding), dolayisi ile daha yavas girmeniz gerekir. Ama az once bahsettigim gibi sol virajlar her zaman sag virajlardan daha uzun yaricapli oldugu icin bu dezavantaj ortadan kalkar. Ama kamber acisi dezavantaji (buna "ters egim" de diyebilirsiniz) herzaman orada sizi beklemektedir.
Bir diger dezavantaj ise kamber acisinin minimum odugu yer olan iki seridin birlestigi yer, yani yolun (seridin degil) tam ortasindaki cizgiden kullanmak icgudusudur. Bu durum hem orta cizginin (plastik yada boya) kaygan olmasi (ozellikle yagista) ve hem de tekerlek sizin seritte olmasina ragmen yatis sebebi ile vucudunuzun karsi seride gecmis olmasi dolayisi ile gayet tehlikelidir. Bu yuzden once yolu ortalarsiniz, sonra bakarsiniz karsidan biri geliyor, hop biraz saga kayarsiniz, bu sefer kamber acisi yuzunden motor yatis acisi/gaz/denge dagilmaya baslar, yine ortaya gecer, yada gaz kesmek gibi yanlis birsey yapabilirsiniz, arkadaki araba sikistirir.cok rahatsiz edicidir yani. En tehlikesiz durumda bile virajda beceriksizce zig-zag lar cizer kendi kendinize soylenirsiniz.
Sola donusun bir dezavantaji daha vardir.o da viraj cikisini gorememektir. Nasil olur? Sag viraj daha kotu, agaclar, duvarlar vs. virajin cikisini kapatiyor diyebilirsiniz, dogrudur, ama sol virajda isin icine karsi serit girdigi icin virajin uzunlugunu kestirmek, ve daha da onemlisi gittikce daraliyormu-genisliyormu sorularina cevap bulmak yanibasinizda kaldirim veya yol dis cizgisi gibi saglam bir arkadas olmadigindan cok zordur.
Gordugunuz gibi sola donmek biraz daha zor.ne kadar mi? Batili okullarda ogrettiklerine gore %20 daha zor.bu figur bana birsey ifade etmiyor ama bilgi bilgidir, belki isinize yarardiye ekleyeyim dedim. Saga donmenin de kendine ozgu numaralari var, bir sonraki yazida ona deginecegim .
bana iki videoda insanlara durumu göstermek adına yapılmış kompozisyonlar gibi geldi
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
O zaman altına bunu eklerim
http://www.youtube.com/watch?v=wIpSRf-2Voo
Baktığı yere gitmiş, tutulmuş içinden dönemicem demiş.. Dönemiyeceğini hissedersen en basit virajı bile alamassın..
GKN MOTORS
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
bence yol kenarında durmak istemiş ama ön freni sıkınca ön tekerlek kilitlenmiş (ağır çekimde daha da belli oluyor) ve benimde bir seferinde düştüğüm gibi yere inivermiş. toprakta fren yaparken iki kere düşünmek gerek
Tam micirda ani fren yapiyor on tekerden altindan belli oluyor zaten, sonra teker bariyere carpiyor oda dengeyi kaybediyor, vites hatasi yok fren hatasi var,
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Birazdaha hızlı girse tepe takla aşağı :S
Bence burda uçurumun ve yükseklik korkusunun etkisi var. Yolda gelirken etrafı hep ormanlık alandan çıkıp direk uçurumun kenarına geliyor, yükseklik korkusuyla paniğe kapılıp bariyere kilitleniyor gözleri ve virajı alamıyor. Manzara seyretmek istediğinden olduğunu sanmıyorum
...eX...
viraj çizgisini kaybeden . ve nereye çarpıcam diye baktıgı yöne giden bir sürücü.. kesinlikle konsantrasyon hatası ..
ayrıca.. viraj başlangıcında vites düşürüp .. bide aragazı veriim demiş .. ama ara gazı verdigi anda debriyajı bıraktıgı için sendeliyor.. bu dostumuz tuh lan viraja giremicem diye düşünüp nereye çarpıcam acaba diye baktıgı yöne gider ..
aksini idda eden varsa tartışırım :D
ayrıca vites düşürdükten sonra debriyajı bırakmayıda unutan bu arkadaş hatanın en kötüsünü yaparak debriyaj sıkılı viraja girmiş .. :d
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
Kazanın nedeni açıkça bı yazıda belirtilmiş bence.
Sağa-sola dönme meselesine gelince, sola dönmenin zorluğu üstde geçen DD yazısında belirtilmiş. Fakat bizler fani motosikletliler olarak trafiğe açık yollardaki virajlarda motosiklet kullandığımız için ve memlekette trafik sağdan aktığı için, sağa dönerken yolun bize ayrılan kısmı daha dar oluyor ve virajı almak için alanımız ve açımız dolayısıyla daha dar oluyor. Bu da bizleri sağa dönerken zorluyor. Karşıdan gelen araçlarla kafa kafaya girme riski ve bazı rallici kuş sürücülerinin şeridimizi ihlal etme olasılığı da var tabi. Kırk yıllık bilgileri tartışmamızın bir anlamı yok sanırım
Baskasinin hatalarini bulmak cok kolay dimi?
Iyide arkadaş 4 satır yazı yazmış arada bunlar mı ingilizce kaçmış?
Hadi ben ABD klavye kullaniyorum Amerika da yasiyorum boyle yaziyorum bide Turkiye de yasayip Turkce klavye ile boyle yazmak var hangisi daha kotu?
Bu arada title belge degil plaka kullandigim yerde
We are many...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)