Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

vitesi boşa atmak

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Asıl sorulması gereken soru atlanmış bence.

    Trafikte boşa aldığınız zaman aracın hareket kabiliyetini de yerçekimine emanet etmiş oluyorsunuz. Tasarruf ettiğiniz yakıt için bu riske atılmaya değer mi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:23 ----------

    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş aşağı iniyosun benzin bitti.Motor çalışıyo.Araç viteste takılı.Debr,yajı sıkmadığın sürece motor çalışmaya devam eder.Çünkü yokuştan dolayı hareket enerjisini kullanır.Denemek bedava.Ayrıca yol bilgisayarlı olan araçlarda da 0.0 gösterir.Bu kanıtlanmış bi olay.Tabi teknik bilgisi zayıf olana bişey diyemezsn işte
    Benim anlatmak isteiğimi mogli arkadaş daha iyi açıklamış
    Motor çalışıyor ise benzini bitmemiştir. Benzini biten bir araç ne ile patlama yapacak? Havayı mı, buji ile patlatacak??? Viteste yokuş aşağı inerseniz ve debiyajı sıkmazsanız tekerlekler elbetteki motor içindeki pistonları hareket ettirecektir. Ama motorun çalışması demek pistonların hareket etmesi midir?
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ankara
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl sorulması gereken soru atlanmış bence.

    Trafikte boşa aldığınız zaman aracın hareket kabiliyetini de yerçekimine emanet etmiş oluyorsunuz. Tasarruf ettiğiniz yakıt için bu riske atılmaya değer mi?


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:23 ----------



    Motor çalışıyor ise benzini bitmemiştir. Benzini biten bir araç ne ile patlama yapacak? Havayı mı, buji ile patlatacak??? Viteste yokuş aşağı inerseniz ve debiyajı sıkmazsanız tekerlekler elbetteki motor içindeki pistonları hareket ettirecektir. Ama motorun çalışması demek pistonların hareket etmesi midir?
    Ben bunu her mesajımda üstüne bas basa yazıyorum.
    Boş viteste ineceğim 2 kuruş tasarruf yapacağım diye o tehlikeye girmek yanlış.
    Ve ayrıca motor konusundaki yorumunada katılıyorum.Ve daha önceki mesajlarda bende arkadaşa bunu anlatmaya çalıştım fakat bu seferde arkadaş beni bilgisiz olarak nitelendirdi.
    Hadi hayırlısı

  3. #23
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    hiç bir zaman vıtesi boşa atmayı tercıh etmeyin.aracı yokus assaga da mutlaka gerektiği vıteste ındırmek en mantıklısıdır hem hayatınız hemde aracınızı düşünüyorsanız aracınızı boşa bırakmayın

  4. #24
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    gaz vermedıgınde motor boşta ne yakıyorsa onu yakar daha fazlasını yakmaz yakamaz aksini iddaa eden arkadaşlarım biraz daha teknik bilgi edinsinler
    2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250

  5. #25

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Vites boşta gaz vermeden gidilirse karbüratörün relanti devresi çalışacaktır.Relantide yakıt/hava oranı 8-9/1 civarında zengin karışım olur. Tam tersine son viteste gaz kolu çevrilmezse fakir karışım 20-25/1 gidilir hem de kompresyon ile yavaşlama imkanı olur.

    Ekonomi için sabit hız - yüksek vites, çeyrek-yarım gaz arası idealidir.Boşa almaktan çok daha ekonomiktir.

  6. #26
    zamisli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer - HD Sportster 883 C
    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araç vitesteyken gazı çevirmediğin sürece asla yakmaz.Boştayken az bişey yakar
    senin dedigin karbüratörlü makinalarda işe yaramaz , enjeksiyonlu makinalarda işe yarar diye biliyorum
    http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx

  7. #27
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    yorum
    lar bayabi artmışş paylaşım için tşk
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  8. #28
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı speirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araç viteste iken yüksek devirle inersen yakıtı fazla yakar fakat ortalama devirlerde inersen çok fazla yakıt farkı olmaz. Emniyetiniz için viteste inin yoksa birdaha bursa ya gidip-gelme gibi bir şansınız olmayabilir.
    RIDE or DIE

  9. #29
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Alıntı anilxx92 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek istediğini anlıyorum arkadaşım.Ve emin ol teknik bilgim en az senin kadar vardır.
    Sana anlatmak istediğimde o aslında benim otomobillerde özellikle opel serilerinde boşta veya ayağını gazdan çekince çok aşırı bir motor hacmi olmadığı sürece tüketimi 0 gösterir.Fakat yinede çok çok ufak bir miktarda tüketim yine vardır ama kullanıcının takip ettiği ekranda bu değer 0 olarak görünür.

    Senin anlatmak istediğin bir nevi rüzgar güllünden elektirik üretmek.Tekerin enerjisi ile yani bir nevi kinetik enerji ile motorun çalışmasına devam etmesi.
    Fakat yine onun içinde belli miktar tüketim olur.
    Elektronik püskürtme sistemli ve bazı karbüratörlü ve elektronik ateşleme sistemli araçlarda Cut-Off olarak adlandırılan , dekompresyonda motora sevk edilen benzini elektronik olarak durduran bir sistem mevcuTur.
    Bu,her ayağınızı gazdan çektiğinizde veya yokuş aşağı dekompresyonda yol aldığınızda motorun belli bir devrine kadar (1500-1800d/d) yakıt sevkini durdurarak tüketim ekonomisi sağlar.
    Ama dediğim gibi bu yeni nesil otomobiller için geçerlidir.
    Yukarıdada belirttiğim gibi motosikletler için son durum nedir bilmiyorum
    Fakat her ne olursa olsun motosikletlerdede otomobillerdede araç boş vitesde iken kontrol minimum'a iner.3-5 kuruş içinde böyle tehlike unsurları taşıyan bir hareketi yapmak bence yanlış.
    Bende aynı fikirdeyim ama anlaşamdık bi türlü nedense

  10. #30
    sezginkalkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Bmw R1200GS Adv - 2015
    peki hiç boşa atmaya zahmet etmeden sadece debriyaja basılı tutulsa bir zararı olurmu

  11. #31
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    bosa almana gerek yok debriyaja bas...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  12. #32
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    arkadasşlar bir tv programında KATAR adlı ülke tanıtılıyordu ve benzinin litresinin 270 kuruş yanlış duymadınız sadece 270 kurus olduğunu duyunca kafayı yiyecektyim adamlarda biz gibi.1.3-1.4-1.6 gibi arçlar yaok 2000 2500 motor 6 pistonlu v 6 araçlar kullanıyorlar.demekki bnm motorumnun deposu prada 2.3 tl ye fullenecek varmı böyle bişey
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  13. #33
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı ferhat uçank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 model palio larda km başına yakıt sarfiyatını gösteren bi sistem var yokuş dik olduğunda vitesle inerken sarfiyat boşla indiğine çok yakın nerdeyse farketmiyor...

    ama benim bunun dışında başka bi sorum var böyle durumlarda boşa attığımızda vitesi tekrar yükseltmemiz gerekebilir ama boştan ikiye çekerken hızlıysanız sorun olabiliyor bunun bi çözümü varmı siz neler yapıyorsunuz...
    zaten olması gereken de o siz gazı açmadığınız sürece karburator sistemi rolanti kadar yakıt gönderecektir
    yani vitesle inmek de rolanti (boş) kadardır benim fikrimce

  14. #34

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ceyhun__22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten olması gereken de o siz gazı açmadığınız sürece karburator sistemi rolanti kadar yakıt gönderecektir
    yani vitesle inmek de rolanti (boş) kadardır benim fikrimce
    Gazı ayarında tutup sabit hız yokuş aşağı iniş, boşa almaktan daha az yakıt tüketir. (94 şahin'le Uludağ Ü. Otomotiv Bölümü'nce denendi)

    Motorun soğuması kötüleştiği için ve boşuna fren balatası aşındırdığı için de ileriye dönük faydadan çok zarar getirir.

  15. #35

    Üyelik
    21 Şubat 2010
    bostayken kompresyonu kullanamadığınız ıcın fren kullanıyorsunuz ve fren balatalarınızı harcıyorsunuz yanı benzın tasarrufu yapalım derken bu sefer balatadan harcıyorsunuz ... cok yuksek tasarruf sağlayacağını dusunmuyorum .. gelın sız uygun vıteste kullanmaya devam edın ... boylesı daha guvenli

  16. #36

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    +1 Debriyaj da boşuna çalışır.

  17. #37
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    yüksek süratte üst viteslerde bu riski neden alasın ki...ola ki boşa geçtiğini sandığın anda debriyajdan elini çektin meğer 1 veya 2 dyemiş...tüm dişlileri eline alırsın ve muhtemelen hakimiyeti kaybedip asfalta yapışırsın...neden...5 kuruşluk benzin tasarrufu için...değer mi değmez...nerelisin sen yavrum... motoru olmayanlar böyle şeylerle çok uğraşıyor abicim...önce bir makinanı görelim çapsız mezit...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  18. #38

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Yokuş aşağı boşta inilmemeli, ışıkları görünce debriyajı çekip bırakmadan art arta vites küçültülmez, ani hızlanma ve yavaşlama yapılmaz,... efendi efendi yoluna gidilir (Ama burası tr, yok öyle.)
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  19. #39

    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    slm arkadaşlar motoru yavaşlatmak için iki yöntem kulanılır biri normal frenleme 2 motor üzerinden frenleme motor üzerinde frenleme motor için zarardır motorun sesinden anlıyorsanız vitesle indiğinizde egzozda açayip sesler geliyor. motor dişli sesi artıyor öotorun ömrünü dahada kısaltıyor yakıt fazla yakıyor motoru zatmedeçek kadar frenlerin tutuyorsa frenle in yok tutmuyorsa ftes ama fren takviyeli in motorun sesi düzgün çıkaçak şekilde in ama boşa girdi motor hızlandı hıza göre vites seçmesen sana çok maliyetli olur motorlar max 8000d/d yapıyorlar daha fazla olunça motorun supap keser piston silindir v.b arzalar olur yol boyunça iteklemek zorunda kalırsın inişe göre motoru vites ve fren takviyesinde indir şanzıman sesinin artmasına müsade verme vitesi size anlatayım motorun beli bir devri var motordan gelen aktarma dişlisi önce debriyaj balatasına bağlı debriyaj balatasını sıkmasına göre motorun hızını o seviyede aktarır şanzıman ilk önce kalkış vitesi 1 atığınızda tekele giden dişli büyük secilir motordan gelen küçük olur küçüğü 10 tur atar yeni tekel bir tur atar saate 10 yaptığını düşünelim sen bunu saate 30 yaparken motora yüklesen motor hadinden fazla hızlı çalışır motor arzalanır biraz anlatması uzun en iyisi vites ve fren takviyeli motoru indir ama motorun sesini dinle anlarsın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:25 ----------

    sezgin kalkan abemiz diyor (peki hiç boşa atmaya zahmet etmeden sadece debriyaja basılı tutulsa bir zararı olurmu ) abe debriyajla inersen debriyaj balataların 1 kaça ay içinde değiştirisin motorda oluşaçak şeyler fazla yakıt ,yağ kirlenmesi,motor sesinin artışı hızdan düşüş baskı yerlerinin aşınmadan yıpranması onun için uzun süre debriyajı tutmayın
    gidin diyenler servis hustaları olur o da öyle demese ne yiyeçek

  20. #40
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek süratte üst viteslerde bu riski neden alasın ki...ola ki boşa geçtiğini sandığın anda debriyajdan elini çektin meğer 1 veya 2 dyemiş...tüm dişlileri eline alırsın ve muhtemelen hakimiyeti kaybedip asfalta yapışırsın...neden...5 kuruşluk benzin tasarrufu için...değer mi değmez...nerelisin sen yavrum... motoru olmayanlar böyle şeylerle çok uğraşıyor abicim...önce bir makinanı görelim çapsız mezit...
    sen başlığı okumadan yorum yaapınn tembel herif araçla diyorum motoyla deelll kapişşş anladın dimii torpağım
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler