Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cbr 125 Şase-Teşekkürler Honda Tr

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar burada bugün hiç bir yerde bulamadığım bir bilgiyi paylaşmak ve Honda Türkiye'ye teşekkür etmek istiyorum.Arkadaşlar dün saat 16:00 civarında mail gönderdim.Cbr 125'in şasesinin alüminyum mu yoksa çelik mi olduğunu sordum.Ve alttaki yazı dikkatimi çekti.14:00 - 16:00 arasında size ulaşılacaktır diye.Ve saat 15:00 sıralarında bir bayan arayıp şase hakkında bilgi verdi.Arkadaşlar bu arada bilmek isteyenler olursa cbr 125 şasesi alüminyummuş.Bunun + ve - yönleri nelerdir? Sizlerde yorum yaparsanız sevinirim.
    TEŞEKKÜRLER HONDA TÜRKİYE. . .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yenisini mi sordunuz. Kaç kg bu Cbr125 110'dan fazla ise çeliktir.

  3. #3

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Evet yeni kasa sordum.Eski kasada aynı şaseye sahip değil mi?

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ben yalan mı söylüyorum kardeş yazdım ya dün çelik diye

    http://www.superbike.co.uk/tests/Hon...ws_198272.html

    mıknatısı tuttum şaseye çekti. benim motorun şasesi de çelik

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:19 ----------

    Displacement: 125.00 ccm (7.63 cubic inches)
    Engine type: Single cylinder
    Stroke: 4
    Power: 13.30 HP (9.7 kW)) @ 10000 RPM
    Torque: 10.10 Nm (1.0 kgf-m or 7.4 ft.lbs) @ 8000 RPM
    Max RPM: 10750
    Compression: 11.0:1
    Bore x stroke: 58.0 x 47.2 mm (2.3 x 1.9 inches)
    Fuel system: Carburettor. VK-Type
    Valves per cylinder: 2
    Fuel control: SOHC
    Ignition: Capacitor Discharge (CDI)
    Starter: Electric
    Cooling system: Liquid
    Gearbox: 6-speed
    Transmission type
    final drive: Chain
    Clutch: Wet, multiplate with coil springs
    More details Consult a Honda repair manual.
    Physical measures
    Dry weight: 115.0 kg (253.5 pounds)
    Seat height: 776 mm (30.6 inches) If adjustable, lowest setting.
    Overall height: 1,070 mm (42.1 inches)
    Overall length: 1,920 mm (75.6 inches)
    Overall width: 675 mm (26.6 inches)
    Ground clearance: 172 mm (6.8 inches)
    Wheelbase: 1,294 mm (50.9 inches)
    Chassis and dimensions
    Frame type: Diamond, steel twin-spar
    Rake (fork angle): 25.0°
    Trail: 88 mm (3.5 inches)
    Front suspension: 31mm telescopic fork
    Front suspension travel: 109 mm (4.3 inches)
    Rear suspension: Monoshock damper
    Rear suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
    Front tyre dimensions: 80/90-17
    Rear tyre dimensions: 110/80-17
    Front brakes: Single disc. 2-piston calipers
    Front brakes diameter: 276 mm (10.9 inches)
    Rear brakes: Single disc. 1-piston caliper
    Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)
    Speed and acceleration
    Top speed: 120.0 km/h (74.6 mph)
    Power/weight ratio: 0.1157 HP/kg
    Other specifications
    Fuel capacity: 10.00 litres (2.64 gallons)
    Fuel consumption pr. 10 km (6.2 miles): 2.94 litres (0.78 gallons)
    Color options: Red and Black, Repsol Replica, Black and Silver, Blue
    Modifications compared to previous model: n/a - completely new model
    Comments: Very nice learner bike - not sure about america, but available in UK only i think at the moment
    Further information
    Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda CBR 125 R accessories
    Ask questions Join the 05 Honda CBR 125 R discussion group,
    the new Honda forum at Bikez.name or
    the new Sport forum at Bikez.name.
    Insurance, loans, tests Search the web for dealers, loan and insurance costs, tests, customizing, etc.

  5. #5
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bir firmanın sadece işini yapması, yani bilgi edinmek amaçlı açılan telefona geri dönüp cevap vermesi bile firmaya teşekkür ettiriyor..
    İçler acısı halimiz resmen..

  6. #6

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir firmanın sadece işini yapması, yani bilgi edinmek amaçlı açılan telefona geri dönüp cevap vermesi bile firmaya teşekkür ettiriyor..
    İçler acısı halimiz resmen..
    En azından sözünü tutmuş
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yalan mı söylüyorum kardeş yazdım ya dün çelik diye

    http://www.superbike.co.uk/tests/Hon...ws_198272.html

    mıknatısı tuttum şaseye çekti. benim motorun şasesi de çelik

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:19 ----------

    Displacement: 125.00 ccm (7.63 cubic inches)
    Engine type: Single cylinder
    Stroke: 4
    Power: 13.30 HP (9.7 kW)) @ 10000 RPM
    Torque: 10.10 Nm (1.0 kgf-m or 7.4 ft.lbs) @ 8000 RPM
    Max RPM: 10750
    Compression: 11.0:1
    Bore x stroke: 58.0 x 47.2 mm (2.3 x 1.9 inches)
    Fuel system: Carburettor. VK-Type
    Valves per cylinder: 2
    Fuel control: SOHC
    Ignition: Capacitor Discharge (CDI)
    Starter: Electric
    Cooling system: Liquid
    Gearbox: 6-speed
    Transmission type
    final drive: Chain
    Clutch: Wet, multiplate with coil springs
    More details Consult a Honda repair manual.
    Physical measures
    Dry weight: 115.0 kg (253.5 pounds)
    Seat height: 776 mm (30.6 inches) If adjustable, lowest setting.
    Overall height: 1,070 mm (42.1 inches)
    Overall length: 1,920 mm (75.6 inches)
    Overall width: 675 mm (26.6 inches)
    Ground clearance: 172 mm (6.8 inches)
    Wheelbase: 1,294 mm (50.9 inches)
    Chassis and dimensions
    Frame type: Diamond, steel twin-spar
    Rake (fork angle): 25.0°
    Trail: 88 mm (3.5 inches)
    Front suspension: 31mm telescopic fork
    Front suspension travel: 109 mm (4.3 inches)
    Rear suspension: Monoshock damper
    Rear suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
    Front tyre dimensions: 80/90-17
    Rear tyre dimensions: 110/80-17
    Front brakes: Single disc. 2-piston calipers
    Front brakes diameter: 276 mm (10.9 inches)
    Rear brakes: Single disc. 1-piston caliper
    Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)
    Speed and acceleration
    Top speed: 120.0 km/h (74.6 mph)
    Power/weight ratio: 0.1157 HP/kg
    Other specifications
    Fuel capacity: 10.00 litres (2.64 gallons)
    Fuel consumption pr. 10 km (6.2 miles): 2.94 litres (0.78 gallons)
    Color options: Red and Black, Repsol Replica, Black and Silver, Blue
    Modifications compared to previous model: n/a - completely new model
    Comments: Very nice learner bike - not sure about america, but available in UK only i think at the moment
    Further information
    Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda CBR 125 R accessories
    Ask questions Join the 05 Honda CBR 125 R discussion group,
    the new Honda forum at Bikez.name or
    the new Sport forum at Bikez.name.
    Insurance, loans, tests Search the web for dealers, loan and insurance costs, tests, customizing, etc.
    Yok abi estağfirullah.Ama kadın mı yalan söyledi.Ya da yeni kasaların şasesi aliminyum olmuş olabilir mi?

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok abi estağfirullah.Ama kadın mı yalan söyledi.Ya da yeni kasaların şasesi aliminyum olmuş olabilir mi?


    yenisi bir ihtimal aluminyum olabilir. almadan önce honda bayinde mıknatısı şaseye tutarak kalite kontrol yap garanti olsun

  9. #9
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Arkadaşlar anladığım kadarıyla kimse yalan söylemiyor. Sadece yanlış anlaşılmalar var. Alüminyumu tek başına kullanarak şasi yapılmıyor zaten. Alüminyum alaşımlı çelik kullanılıyor. Bu hem korozyon direncini arttırıyor hemde ağırlığı azaltıyor. Alüminyum oldukça yumuşak bir metaldir. Ahşapla bile çizilebilir ve kolayca bükülür. Tutupta tamamen alüminyumdan şasi yapılırsa tümseklerde eğilir zaten. Yani evet malzeme çaliktir ama alüminyumun kullanım oranı önemli bi alaşımlı çelikte.

    Alt sınıftan bi eleman alüminyumla pirinci karıştırmıştı sonrada bana dönüp benim bilmediğimi iddaa etti. Ardından da şu örneği vermişti: "Sen hiç alüminyum araba da mı görmedin? Boyaları kazınınca renkleri sarımsı olur" demişti(pirinci alüminyum sanıyor andaval. Sarıyı da nerden uydurduysa). Neresinden tutacağımı şaşırdım tabi ama sen o malzemeleri tamamen alüminyum mu sanıyorsunla başlayıp fena halde yüklendim. Sonuç: elemana dönem boyunca alüminyum, uranyum, magnezyum, pirinç, bulgur diye çöktük. Daha önemli sonuç: Malzeme mühim değil, mühim olan sonuçtaki ürün. Ve cbr 125 te süper bir motosiklet

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    olay anlaşıldı o zaman ama ben de yalan dan yazmamıştım. özür olsun
    az önce dışarı çıktım aluminyum jantıma mıknatısı tuttum çekti hayret ettim. demekki alaşım oluyor çoğu. silisli aluminyum silindir gömleği üretimine başlamış bmw ve yamaha da. bir de sıkıştırılmış aluminyum kullanıyorlar bazı yerlerde preste iyice sertleşiyor.

  11. #11
    STeReO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Zeytinburnu/İstanbul
    Motosikleti
    -
    Mondial de bana geri dönmüştü, hatta ücretsiz check-up önerdiler
    İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.

  12. #12

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı STeReO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial de bana geri dönmüştü, hatta ücretsiz check-up önerdiler
    Haha.Yarın bende yapacağım check up Güzel bir yıkama yağlama sonrasında biraz tur atmak fena olmaz.Pasımız silinir.Cbr yok ama artık yapacağız birşeyler.Bu arada şasenin malzemesini de öğrenmiş olduk.

  13. #13
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Tıpkı "çelik jant" ların alaşım olması gibi motorların şasileri de genelde alaşımdır.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #14
    ercan77100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    kırmızı honda cbr 125
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir firmanın sadece işini yapması, yani bilgi edinmek amaçlı açılan telefona geri dönüp cevap vermesi bile firmaya teşekkür ettiriyor..
    İçler acısı halimiz resmen..
    gerçekten çok haklısın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler