Arkadaş
Bu yorumun doğru değildir. valf sayısını, özellikle emme valfi sayısını arttırmak mühendisliğin günümüzdeki önemli tercihlerindendir. Tek amacı motor verimini arttırmaktır (daha az yakıt ile daha çok iş yapmak). Konvansiyonel 4 zamanlı motorlarda 2 valf vardır ki, silindirin daire şeklindeki kapağına birbirlerine mümkün oldukça yakın yapılırlar (çapları mümkün olabilen en fazla valfler yani). Fakat, valfsayısını arttırdığınızda silindir kapağında yarattığınız deliklerin kapladığı yüzey alanı artar. Yani çok daha hızlı ve kolay hava doluşunu ve egzost çıkışını sağlarlar. Bu doğrudan verimin artırılması anlamına gelir. Elbette senin de dediğin gibi yüksek devirlerde bunun önemi çok daha fazlalaşır Özellikle günümüzde değişken valf zamanlamasına (timing...) olanak tanıyan sistemler, devir arttığında ya da azaldığında en verimli dolguyu ve egzost çıkışını sağlayacak şekilde çalıştığından verim maksimum olmaktadır. Dikkatinizi çekmek istediğim nokta Verim dir, Güç değil. Verim ihmal edilebildiğinde çok daha küçük hacimlerde inanılmaz güçler elde edilebilir.
Tüm bunlar benim sadece kendi düşüncem falan değildir, günümüz motor üreticilerinin en önemli gördükleri uygulamalardır. Motosiklet motorlarında, özellikle verimin biraz arka planda kaldığı ama, basit ve küçük makinelerden yüksek güç istendiği durumlarda bu dediklerim değişebilir örneğin iki zamanlı, yüksek devirli motosiklet motorları standart bir otodan daha fazla yakıt harcarlar (Özgül yakıt sarfiyatı SFC den bahsediyorum). Ama bunun yanı sıra, çok hafif, küçük, basit vs özellikleriçok daha ön plana çıkarılmış ve bu sebeplerel tercih edilir olmuşlardır
Konu, içerdiği teorik zemin ve motor-malzeme-yakıt-kullanımamacı ve tipi vs..ile o kadar çok dolu ki, basitçe ancak bu kadar
Herkese kazasız belasız sürüşler