bu ikisi arasında takılıp kaldım.bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
bu ikisi arasında takılıp kaldım.bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
ben servis için borusan'ı tercih etme diyerek bir tavsiyede bulunayım.
bunun dışında her iki motosiklet de güzel motosikletler. bmw'nin orjinal elcik ısıtması var üstünde eger soguk havalarda da motora binerim dersen. çok detaylı bilgim yok enduro'lar hakkında ama bana sorarsan her iki motoru da kullanma imkanı bul bir şekilde ve içine hangisi siniyorsa onu al.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 ----------
bu arada mardinde ikamet ediyorsunuz galiba. servis için sadece istinye borusan'ı tavsiye etmem. adana ve ankara borusan hakkında bir şey söyleyemem (bilgi ve deneyimim yok adana ve ankara borusan için).
Sanırım eski f650'den bahsediyorsunuz yani tek silindir olandan.
F650GS
Tek silindir
50 hp, 185km son sürat
Enjeksiyonlu
düşük yakıt tüketimi 3.5-4 lt /100km
zincirli
telli jant
ABS (devre dışı bırakılabiliyor)
652cc (üst vergi dilimi)
Borusan (Eğer borusan servisini kullınırsan işçilik için yüksek saat ücreti, sanılanın aksine parça fiyatları yüksek değildir diğer eş modellere göre)
Uzun bakım aralığı
175kg
F650CS
Kayış tahriki (min 50000 km)
195km/s son sürat
ABS devre dışı bırakılamıyor
Düşük ağırlık merkezi
Sele altı benzin deposu
Aluminyum jant ve Tubeless lastik
Transalp 2007 için.
Çift silindir, 647cc
52 Hp
min 6.5lt /100 km
Karburatörlü
Zincirli
Telli, iç lastikli
191kg
f650'ye göre daha yüksek
Daha az titreşim.
Takılıp kaldığın noktayı yazarsan bilgisi olanlar daha net açıklama yazabilir.
Nemrutun yazdığı elcik ısıtma özellikle soğuk havalarda çok işe yarıyor. Kesinlikle önemli bri avantaj.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
bu bölgede yetkili servis bulmakm zor o yüzden sanayi de halledebiliyoruz tamir işlerini.parçası sanırım honda nın mı daha kolay temin edilir?
honda'da biraz parça stogu vardır diger markalara gore. bmw nasıldır bilmiyorum.
lazım olan parçayı yetkili servisten veya internet üzerinden kendin sipariş edebilirsin.
Ben olsam F650 derim..
BMW'nin parçası yoktur..Transalp'de fazla yakar..İyi ve kötü yanlarını toplasan ikiside eşdeğere düşer..
[B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:
BMW tek silindirli ve belli bir hızın üzerine çıktığında titreşim yapar.Galiba 130'dan sonra yapıyomuş.Ancak transalpin neredeyse yarısı kadar benzin tüketimi var.Herkes transalpin çok yaktığından şikayetçi.Ayrıca transalp çok ağır bir motor.Motoru yan yatırırsan tek başına kaldırmak baya zor.BMW daha hafif bir motor.İkisi de sağlamlık ve dayanıklılık açısından kolay arıza çıkarmama konusunda kendini ispatlamış motorlar.BMW'nin abs ve elcik ısıtma gibi özellikleri artıları.Ancak ben olsam tek silindirliden kaçardım.Karar vermek zor.BMW'nin ikinci el piyasası baya yüksek gibi.Tek silindirli motora o kadar paralar verilir mi bilmem.
BMW kullanmadım ama Transalp kullanıcısı olarak fikilerimi söyleyeyim:
- Yakıt tüketimi kullanıma göre çok değişiyor. Genelde 5 lt ile 6,5 lt arasında oynuyor.
- Parça ve usta konusunda sıkıntı yok. İnternetten muadil parçalar oldukça ucuza temin ediliyor.
- Fazla elektronik parça olmadığından abuk sabuk arızalar çıkarma ihtimali az.
- Ağırlık konusu doğru. Depo doluysa, çanta ve koruma demirleri de varsa ağırlığı 250 kg'ye yaklaşıyor. Devirdin mi tek kişi kaldırmak zor gerçekten. Alışana kadar bayağı tedirgin oluyorsun.
- Boyun 1,75'in altındaysa çok tavsiye edemeyeceğim. Düşük süratlerde zorlayabilir.
- Uzun yol için çok rahat. Givi ön cam varsa çok az rüzgar alıyorsun.
- Bu hacimdeki diğer motorlarla kıyaslama fırsatım olmadı ama Transalp de çok titreşimsiz bir motor değil. 100'den sonra biraz titreşim bunda da var. Bundan daha fazlası da varsa, hoş bir şey olmaz emin olabilirsin. Özellikle uzun yol düşünüyorsan.
Başka merak ettiklerin varsa buradan cevaplamaya çalışırım.
Ağır metal insanı...
İki marka arasında karar kılmaya çalışıyosun kullanıcısı olarak suzuki v-strom u da düşünmeni öneririm.Hatta transalpla,v-strom arası düşün bence
ben 2 yıla yakındır 2006 f650 kullanıyorum. yol arkadaşım da 2008 ts kullanır.
bmw 120den sonra titreşim yapar, doğrudur. ön rüzgarı da ta'ya göre fazla alıyor, hatta uzun cam kullanmama rağmen. (bu arada boyum 168)
ta'yı da kullandım bir kere otoyolda. rüzgar almama ve titreşim azlığı avantajı var. sarfiyat içinse şunu söyleyebilirim, ta benden her zaman %30-40 fazla benzin alır. ben çantayla da olsa f650nin 4,5 lt.den fazla yaktığını görmedim bu motorla şu ana kadar yaptığım 22000 km süresince.
parça servis için de çok fazla endişelenme. bakım aralığı 10000 km.dir. ta 6000km.de bakıma girer.
ben 2 dişli ve zincir için işçilik dahil borusana 500 civarı vermiştim. ta'ya da 550 verdi arkadaş.
fiziksel yapını bilmiyorum ama benim gibi kısa sayılırsan kesinlikle f650 derim. ta gerçekten zapt etmesi zor bir motor. dur kalkta, trafikte veya stablize yolda ayağını koyarken dikkat etmezsen de ayağın alçakta kalırsa kesin tutamazsın motoru, yatar.
benimde ilerisi için zamanında düştüğüm ikilemdi, yakıt ve arazi kullanım kolaylığı bakımından f650 transalp'e göre çok avantajlı. TA nın yakıt tüketimi çok eksi sağlıyor.
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
Bu iki motor kadar da karşılaştırılan yoktur herhalde.
İkisi de güzel motor, birisi biraz daha araziye yatkın, öbürü daha bir uzun yol motoru. Fiziksel yapını da hesaba katıp öyle yap seçimini.
Ağır metal insanı...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)