Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

bmw f 650 mi honda transalp mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    mardin
    Motosikleti
    yamaha virago
    bu ikisi arasında takılıp kaldım.bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    ben servis için borusan'ı tercih etme diyerek bir tavsiyede bulunayım.

    bunun dışında her iki motosiklet de güzel motosikletler. bmw'nin orjinal elcik ısıtması var üstünde eger soguk havalarda da motora binerim dersen. çok detaylı bilgim yok enduro'lar hakkında ama bana sorarsan her iki motoru da kullanma imkanı bul bir şekilde ve içine hangisi siniyorsa onu al.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 ----------

    bu arada mardinde ikamet ediyorsunuz galiba. servis için sadece istinye borusan'ı tavsiye etmem. adana ve ankara borusan hakkında bir şey söyleyemem (bilgi ve deneyimim yok adana ve ankara borusan için).

  3. #3
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Sanırım eski f650'den bahsediyorsunuz yani tek silindir olandan.

    F650GS
    Tek silindir
    50 hp, 185km son sürat
    Enjeksiyonlu
    düşük yakıt tüketimi 3.5-4 lt /100km
    zincirli
    telli jant
    ABS (devre dışı bırakılabiliyor)
    652cc (üst vergi dilimi)
    Borusan (Eğer borusan servisini kullınırsan işçilik için yüksek saat ücreti, sanılanın aksine parça fiyatları yüksek değildir diğer eş modellere göre)
    Uzun bakım aralığı
    175kg


    F650CS
    Kayış tahriki (min 50000 km)
    195km/s son sürat
    ABS devre dışı bırakılamıyor
    Düşük ağırlık merkezi
    Sele altı benzin deposu
    Aluminyum jant ve Tubeless lastik

    Transalp 2007 için.
    Çift silindir, 647cc
    52 Hp
    min 6.5lt /100 km
    Karburatörlü
    Zincirli
    Telli, iç lastikli
    191kg
    f650'ye göre daha yüksek
    Daha az titreşim.
    Takılıp kaldığın noktayı yazarsan bilgisi olanlar daha net açıklama yazabilir.

    Nemrutun yazdığı elcik ısıtma özellikle soğuk havalarda çok işe yarıyor. Kesinlikle önemli bri avantaj.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  4. #4

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    mardin
    Motosikleti
    yamaha virago
    bu bölgede yetkili servis bulmakm zor o yüzden sanayi de halledebiliyoruz tamir işlerini.parçası sanırım honda nın mı daha kolay temin edilir?

  5. #5
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    honda'da biraz parça stogu vardır diger markalara gore. bmw nasıldır bilmiyorum.
    lazım olan parçayı yetkili servisten veya internet üzerinden kendin sipariş edebilirsin.

  6. #6

    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150/ Honda Titan 125
    Ben olsam F650 derim..
    BMW'nin parçası yoktur..Transalp'de fazla yakar..İyi ve kötü yanlarını toplasan ikiside eşdeğere düşer..
    [B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    BMW tek silindirli ve belli bir hızın üzerine çıktığında titreşim yapar.Galiba 130'dan sonra yapıyomuş.Ancak transalpin neredeyse yarısı kadar benzin tüketimi var.Herkes transalpin çok yaktığından şikayetçi.Ayrıca transalp çok ağır bir motor.Motoru yan yatırırsan tek başına kaldırmak baya zor.BMW daha hafif bir motor.İkisi de sağlamlık ve dayanıklılık açısından kolay arıza çıkarmama konusunda kendini ispatlamış motorlar.BMW'nin abs ve elcik ısıtma gibi özellikleri artıları.Ancak ben olsam tek silindirliden kaçardım.Karar vermek zor.BMW'nin ikinci el piyasası baya yüksek gibi.Tek silindirli motora o kadar paralar verilir mi bilmem.

  8. #8
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    BMW kullanmadım ama Transalp kullanıcısı olarak fikilerimi söyleyeyim:

    - Yakıt tüketimi kullanıma göre çok değişiyor. Genelde 5 lt ile 6,5 lt arasında oynuyor.
    - Parça ve usta konusunda sıkıntı yok. İnternetten muadil parçalar oldukça ucuza temin ediliyor.
    - Fazla elektronik parça olmadığından abuk sabuk arızalar çıkarma ihtimali az.
    - Ağırlık konusu doğru. Depo doluysa, çanta ve koruma demirleri de varsa ağırlığı 250 kg'ye yaklaşıyor. Devirdin mi tek kişi kaldırmak zor gerçekten. Alışana kadar bayağı tedirgin oluyorsun.
    - Boyun 1,75'in altındaysa çok tavsiye edemeyeceğim. Düşük süratlerde zorlayabilir.
    - Uzun yol için çok rahat. Givi ön cam varsa çok az rüzgar alıyorsun.
    - Bu hacimdeki diğer motorlarla kıyaslama fırsatım olmadı ama Transalp de çok titreşimsiz bir motor değil. 100'den sonra biraz titreşim bunda da var. Bundan daha fazlası da varsa, hoş bir şey olmaz emin olabilirsin. Özellikle uzun yol düşünüyorsan.

    Başka merak ettiklerin varsa buradan cevaplamaya çalışırım.
    Ağır metal insanı...

  9. #9

    Üyelik
    26 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda shadow
    İki marka arasında karar kılmaya çalışıyosun kullanıcısı olarak suzuki v-strom u da düşünmeni öneririm.Hatta transalpla,v-strom arası düşün bence

  10. #10

    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul - ankara
    Motosikleti
    f650 gs
    ben 2 yıla yakındır 2006 f650 kullanıyorum. yol arkadaşım da 2008 ts kullanır.
    bmw 120den sonra titreşim yapar, doğrudur. ön rüzgarı da ta'ya göre fazla alıyor, hatta uzun cam kullanmama rağmen. (bu arada boyum 168)
    ta'yı da kullandım bir kere otoyolda. rüzgar almama ve titreşim azlığı avantajı var. sarfiyat içinse şunu söyleyebilirim, ta benden her zaman %30-40 fazla benzin alır. ben çantayla da olsa f650nin 4,5 lt.den fazla yaktığını görmedim bu motorla şu ana kadar yaptığım 22000 km süresince.
    parça servis için de çok fazla endişelenme. bakım aralığı 10000 km.dir. ta 6000km.de bakıma girer.
    ben 2 dişli ve zincir için işçilik dahil borusana 500 civarı vermiştim. ta'ya da 550 verdi arkadaş.
    fiziksel yapını bilmiyorum ama benim gibi kısa sayılırsan kesinlikle f650 derim. ta gerçekten zapt etmesi zor bir motor. dur kalkta, trafikte veya stablize yolda ayağını koyarken dikkat etmezsen de ayağın alçakta kalırsa kesin tutamazsın motoru, yatar.

  11. #11
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    benimde ilerisi için zamanında düştüğüm ikilemdi, yakıt ve arazi kullanım kolaylığı bakımından f650 transalp'e göre çok avantajlı. TA nın yakıt tüketimi çok eksi sağlıyor.
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  12. #12
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Bu iki motor kadar da karşılaştırılan yoktur herhalde.

    İkisi de güzel motor, birisi biraz daha araziye yatkın, öbürü daha bir uzun yol motoru. Fiziksel yapını da hesaba katıp öyle yap seçimini.
    Ağır metal insanı...

  13. #13
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    ben iyisimi KTM alayım...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler