telli jant mı iyidir çelik mi bilgi verebilirmisiniz
telli jant mı iyidir çelik mi bilgi verebilirmisiniz
celik heralde ama yinede emin degilim
RIDE or DIE
motorun üretim amacına göe değişir. her iki jantın da birbirlerine göre artı ve eksileri vardır. dolayısıyla üretilecek motorun kullanım amacına göre en uygun olan jant şekli hangisiyse o kullanılır. örneğin race bir motorda telli jant olmayacağı gibi cros bir motorda da çelik (aslında alüminyum gibi hafif alaşımlardan üretilmiş, yani ismi gibi ağır olan çelik değil) jant olmaz...
teller şamdiyeli deliyor diyorlar
Ne tarz motor için soruyorsun?
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Motor ne icin kullanilacak?
Cross a celik jant takilmaz mesela yada bi racing e telli jant?
Hangi motor icin bu soru?
We are many...
tubeless lastik kullanmak en iyisi buda alaşımlı jantla mümkün o zaman telsiz jant
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
Daha çok asfaltta ve düz yolda kullanılacak makinalarda çelik diye tabir edilen alaşımlı döküm jantlar kullanılır.
Fakat, bozuk yollar yada arazide de kullanılacak motorlar için telli jantlar daha fonksyoneldir.
Şöyleki; basit bir örnekle uzun yolda telli jantta sıkıntı yaşarsanız, elinizden geldiğince telleri düzeltir devam edersiniz. Ama döküm jant çatladığında bunu tamir etmek imkansızdır. Muhtemelen yolda kalırsınız.
Fakat tubeless lastik kullanımı döküm jantlarda daha rahattır. Çok nadirde olsa tubeless kullanan telli jantlar var, ancak çok maliyetliler.
Açıkçası ben asfalttan fazla uzaklaşmayan, nadiren stabilize yolda motor süren biri olarak döküm janttan yanayım.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Motosiklet hayatıma başladığımdan beri telli jantlı motor hiç kullanmadım.
Hep alaşımlı döküm jantlıları tercih ettim.
Bisiklet kullanırken akort tellerinin ikidebir yamulmasından-koptuğundan akort bozukluğundan bıktığım için telli jantta iyi gözle bakmıyorum.
Haa telli jantlı motorlarda akort telleri daha sağlam yapılıyor olabilir ona birşey diyemem.
Cup için telli jant kullanılabilir. C90 veya İnnova düşündüğünü bildiğim için Honda tel jantlarına güvenebilirsin.2 kişi en ağır arazi yollarında bizzat denedim,artçım 90 kg.Cgl125 için sorun olmadı Honda Cup için de bir problem teşkil etmez.Kesinlikle yamulmaz(70 km/h hızla şahinin sol ön çamurluğuna bindirdim lastikten) ,teller hasar görmez,iç lastiği patlatmaz.
Dikkat edilecek husus iç lastik üzerineTubeless lastik takmamaktır.(Balanssızlık-salgı yapabilir ve gidondan hissedersin sürüş keyfi ve güvenliği bozulur.)
2003 model,24,000km yeni resmi.
Bir yamaha virago gördüm, arka jant çelik ön jant tel buna ne diyorsunuz?
telli jantta tubeless lastık patenti bmw ye aittir .. dikkat edersenız teller yantın ıc kısmına değil de dıs kısmına tutturulmustur boylece tubeless kullanımına olanak vermıstır .... belli bir yıl sonra uretılen teknolojilerin diğer markaların kullanımına ızın verilir.. bu sene yenı 1200 tenere de oldugu gıbı ... yanı artık tenere nın tellı lastıklerı de tubeless dır ... onumuzdekı yıllarda dıger markalarda da sıkca gorebılecegız ve malıyetlerı oldukca dusecek ...
ben tel jant olmayan bır motosıklette arazı surusu dusunemıyorum . cunku esneme mukavemetı daha guzcludur .. alaşım jantın kırılabılecegı darbelerde tell jant darbeyı esneterek kırılma yapmaz ... ancak asfalt makınalarında hem guzel goruntusu hem de tubless olusu nedenıyle alaşım jantları kullanmakta bır sakınca yoktur ..
cup motosıklette ıstedıgın jantı kullanabılırsın tamamen senın zevkıne kalmıs bır durum gozune hangısı guzel gelıyorsa onu kullan hıcbır sıkıntı yasamassın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)