Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

telli mi çelik mi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Şubat 2010
    telli jant mı iyidir çelik mi bilgi verebilirmisiniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    celik heralde ama yinede emin degilim
    RIDE or DIE

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    motorun üretim amacına göe değişir. her iki jantın da birbirlerine göre artı ve eksileri vardır. dolayısıyla üretilecek motorun kullanım amacına göre en uygun olan jant şekli hangisiyse o kullanılır. örneğin race bir motorda telli jant olmayacağı gibi cros bir motorda da çelik (aslında alüminyum gibi hafif alaşımlardan üretilmiş, yani ismi gibi ağır olan çelik değil) jant olmaz...

  4. #4

    Üyelik
    28 Şubat 2010
    teller şamdiyeli deliyor diyorlar

  5. #5
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun üretim amacına göe değişir. her iki jantın da birbirlerine göre artı ve eksileri vardır. dolayısıyla üretilecek motorun kullanım amacına göre en uygun olan jant şekli hangisiyse o kullanılır. örneğin race bir motorda telli jant olmayacağı gibi cros bir motorda da çelik (aslında alüminyum gibi hafif alaşımlardan üretilmiş, yani ismi gibi ağır olan çelik değil) jant olmaz...
    tesekkurler hocam bilgi icin
    RIDE or DIE

  6. #6

    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun üretim amacına göe değişir. her iki jantın da birbirlerine göre artı ve eksileri vardır. dolayısıyla üretilecek motorun kullanım amacına göre en uygun olan jant şekli hangisiyse o kullanılır. örneğin race bir motorda telli jant olmayacağı gibi cros bir motorda da çelik (aslında alüminyum gibi hafif alaşımlardan üretilmiş, yani ismi gibi ağır olan çelik değil) jant olmaz...
    teşekkürler

  7. #7
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Ne tarz motor için soruyorsun?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #8
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Motor ne icin kullanilacak?

    Cross a celik jant takilmaz mesela yada bi racing e telli jant?

    Hangi motor icin bu soru?
    We are many...

  9. #9
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    tubeless lastik kullanmak en iyisi buda alaşımlı jantla mümkün o zaman telsiz jant
    2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250

  10. #10
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Alıntı aggressive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tubeless lastik kullanmak en iyisi buda alaşımlı jantla mümkün o zaman telsiz jant
    Tubeless lastik kullanan telli jantta var

  11. #11
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı aggressive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tubeless lastik kullanmak en iyisi buda alaşımlı jantla mümkün o zaman telsiz jant
    Cross makinaya koysana telsiz janti bakalim kacinci atlamanda acilcak kabak gibi jant.

    Makinaya gore degisir jant.

    Tubeless sadece alasimda degil telli jantlarda da mevcut bilgin olsun ayrica.
    We are many...

  12. #12

    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ne icin kullanilacak?

    Cross a celik jant takilmaz mesela yada bi racing e telli jant?

    Hangi motor icin bu soru?
    cup motor için

  13. #13
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Alıntı cupper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    telli jant mı iyidir çelik mi bilgi verebilirmisiniz
    Bu konuya cevap veremiyorum. Çünkü kafamda soru işareti olan konular var. Mademki çelik jant iyidir neden Harley,Honda, Suzuki, Kavasaki,BMW gibi modellerin üst versiyonlarının tamamında çelik jant yok. ???

  14. #14
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Daha çok asfaltta ve düz yolda kullanılacak makinalarda çelik diye tabir edilen alaşımlı döküm jantlar kullanılır.

    Fakat, bozuk yollar yada arazide de kullanılacak motorlar için telli jantlar daha fonksyoneldir.

    Şöyleki; basit bir örnekle uzun yolda telli jantta sıkıntı yaşarsanız, elinizden geldiğince telleri düzeltir devam edersiniz. Ama döküm jant çatladığında bunu tamir etmek imkansızdır. Muhtemelen yolda kalırsınız.

    Fakat tubeless lastik kullanımı döküm jantlarda daha rahattır. Çok nadirde olsa tubeless kullanan telli jantlar var, ancak çok maliyetliler.

    Açıkçası ben asfalttan fazla uzaklaşmayan, nadiren stabilize yolda motor süren biri olarak döküm janttan yanayım.
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  15. #15
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Motosiklet hayatıma başladığımdan beri telli jantlı motor hiç kullanmadım.

    Hep alaşımlı döküm jantlıları tercih ettim.

    Bisiklet kullanırken akort tellerinin ikidebir yamulmasından-koptuğundan akort bozukluğundan bıktığım için telli jantta iyi gözle bakmıyorum.

    Haa telli jantlı motorlarda akort telleri daha sağlam yapılıyor olabilir ona birşey diyemem.

  16. #16
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun üretim amacına göe değişir. her iki jantın da birbirlerine göre artı ve eksileri vardır. dolayısıyla üretilecek motorun kullanım amacına göre en uygun olan jant şekli hangisiyse o kullanılır. örneğin race bir motorda telli jant olmayacağı gibi cros bir motorda da çelik (aslında alüminyum gibi hafif alaşımlardan üretilmiş, yani ismi gibi ağır olan çelik değil) jant olmaz...
    Herseyi acıklamış..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı cupper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cup motor için
    Cup için telli jant kullanılabilir. C90 veya İnnova düşündüğünü bildiğim için Honda tel jantlarına güvenebilirsin.2 kişi en ağır arazi yollarında bizzat denedim,artçım 90 kg.Cgl125 için sorun olmadı Honda Cup için de bir problem teşkil etmez.Kesinlikle yamulmaz(70 km/h hızla şahinin sol ön çamurluğuna bindirdim lastikten) ,teller hasar görmez,iç lastiği patlatmaz.
    Dikkat edilecek husus iç lastik üzerineTubeless lastik takmamaktır.(Balanssızlık-salgı yapabilir ve gidondan hissedersin sürüş keyfi ve güvenliği bozulur.)
    2003 model,24,000km yeni resmi.

  18. #18

    Üyelik
    12 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gv250
    Bir yamaha virago gördüm, arka jant çelik ön jant tel buna ne diyorsunuz?

  19. #19

    Üyelik
    21 Şubat 2010
    telli jantta tubeless lastık patenti bmw ye aittir .. dikkat edersenız teller yantın ıc kısmına değil de dıs kısmına tutturulmustur boylece tubeless kullanımına olanak vermıstır .... belli bir yıl sonra uretılen teknolojilerin diğer markaların kullanımına ızın verilir.. bu sene yenı 1200 tenere de oldugu gıbı ... yanı artık tenere nın tellı lastıklerı de tubeless dır ... onumuzdekı yıllarda dıger markalarda da sıkca gorebılecegız ve malıyetlerı oldukca dusecek ...

    ben tel jant olmayan bır motosıklette arazı surusu dusunemıyorum . cunku esneme mukavemetı daha guzcludur .. alaşım jantın kırılabılecegı darbelerde tell jant darbeyı esneterek kırılma yapmaz ... ancak asfalt makınalarında hem guzel goruntusu hem de tubless olusu nedenıyle alaşım jantları kullanmakta bır sakınca yoktur ..

    cup motosıklette ıstedıgın jantı kullanabılırsın tamamen senın zevkıne kalmıs bır durum gozune hangısı guzel gelıyorsa onu kullan hıcbır sıkıntı yasamassın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler