İki motorun da artıları ve eksileri var. Bence 0 alacaksan iki motorun'da üstüne otur, gör, yakından bir incele, seni heyecanlandıran modeli al. Zaten işte bu dersin...
İkinci el alacaksan hangisinden temiz düşürürsen onu al.
Ama ne alırsan al yanına bir de eğitim al derim. ilk motorun sanırım. ikiside güçlü ve ağır motor.
Ya da sen gel cbr125 al taş gibi motor valla
evet ilk motorum bu ama kesinlikle 0 alıcam... eğitim olayına gelince muhakkak bir eğitim şart zaten bununla ilgili şuanda araştırmalarım var bir kurs yada sürüş eğitimi veren yer var burda onlara danışıcam...
birde ben şu konuyuda sordum yani daha düşük bir motorla başlamalımıyım yada farketmezmi dedim motor kullanan bir arkadaşıma o da bana 250 lik bir motor bence iyi daha küçük bir motor alırsan soğursun iştahın kapanır sen 250 likle başla pek fark yok dedi cbr125 e de baktım ama cılız geldi bana biraz gerçeği söylemek gerekirse tabi ben bu 250 motorla çok fazla sürat yapmıcam en azından iyice öğrenene kadar ki bu bir kaç yıl alır motor ciddi ve hata affetmeyen bişey bence...
işte buna katılıyorum. hyosung ile kawasaki soduğun için ben ikisi açısından yaklaştım olaya ama ilk motor olacaksa, her ikisi de büyük ve ağır motorlar. 250 klasmanı genelde başlangıç klasmanı ve bu motorlar da başlangıç motoru gibi görünüyor ülkemizde ama kalıplı, büyük ve ağır (gerçek anlamda kilo olarak ağır) oldukları için tam acemiler açısından sıkıntılı motorlar bence. ben de almadan önce "ne var bunda, kullanan nasıl kullanıyor, ben de kullanırım" diyordum ama emin ol sahip olduktan sonra ne denmek istendiğini daha iyi anladım. çok şükür ben alışma sürecini ciddi problem çıkmadan atlattım gibi ama öyle olacağını bilsem sanırım cesaret edemezdim. biraz cahil cesareti oluyor başlarken. bu nedenle ben de ilk motor olarak ve alışma süreci için ybr125 ya da cbr125 gibi daha hafif, kontrolü daha kolay bir motoru tavsiye ederim.
en basitinden devrildikten sonra 150-160 kiloluk bir motoru yerden kaldırmak bile daha sıkıntılı. istediğin kadar tekniğini bilerek kaldırsan da durum öyle. (zaten tekniğini bilmeden tek başına kaldırmak ise imkansız)...
dostum güzel söylemişsin ama benim cüsse biraz fazla benim boyum 1.93 kilom 91 söylediğinde haklısın daha düşük bir makinayla başlamak daha mantıklı ama sanırım o motorların üstünde ben biraz farklı görünürüm motormu bana binmiş benmi motora ilginç olur gibi ama dediğim gibi alışana kadar kendimi aşacak hareketlerden kaçınırım kesinlikle dönüşü olmayan hatalar olmaması açısından
vala ne yalan söyleyim banada cılız geliyor. ama hatayı çok çabuk telafi eden bir motor o yüzden çabuk ısındım. kendine güveniyorsan, eğitimde almaya niyetlisin 250cc daha uzun bir süre tatminkarlık sağlıyor imiş.
tank tokatlama olayı, sert süspansiyonların da etkisiyle bozuk asfalt zeminden ya da çok az da olsa yükseklik farkı olan bir yerden geçerken(viyadük girişi gibi) ön lastiğin sekmesi sonucu gidon hakimiyetini kaybedip gidonun bir sağa bir sola hareketi suretiyle dizlerinin sırayla tanka çarpması durumudur. valla bir cümleyle bu kadar oluyor. youtube da tankslaping diye aratırsan demek istediğimi anlarsın.
birde bu linke bir ara zaman yaırıp bakmanda fayda var
iyi geceler,, hayırlı olsun şimdiden
can izmir kardeşim bende izmirdeyim. ve pazartesi günü motor alıcam senin yaptığın araştırmanın geniş çaplısını ben yaptım. bana ne kadar paran olduğunu söyle sana hemen yardımcı olayım. ben uzun süre beinerim motora dersen honda vtr 250 yada 1-2 sene biner satarım dersen ybr 250 derim. paramı ayarladım şimdi cbf 150 alıyorum . 1 seneden transalp alıcam. şehir içi beni cbf 150 idare eder.
arka fren sakat bunda bence. durdurmuyo motoru, çıplak harbi çıplak asfaltta kitleyip duruyo o yüzden temkinli dokunmak gerekiyo orjinal lastiğindende olabilir bu. ön falan kaldırmayı denemedim hiç(denemek de istemiyorum) ama kıçını sallayarak bi gidiyo pofff şöyle bi eksisi var bunun gören abi bunun markası ne diye soruyo. HYOSUNG diyorsun hmm diyolar ne malı diye soruyolar. milletin kulağı alışmış kawasaki honda yamaha'ya,ama senin işin daha kötü, üzerinde ST kanuni yazacak be kardeşim çocuklar güler kanuni yazısını görünce,o yüzden hemen oraları kaldırmak gerek
dostum gayet güzel anlatmışsın vermiş olduğun linkide incelicem tavsiyelerin için saol... motoru aldığımda buraya foto koyarım sizlerle paylaşırım...
iyi geceler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:12 ----------
şuan için 15000 TL civarında düşünüyorum ama hondayıda araştırdım kullanan bazı arkadaşlardan yedek parça ve bakım parasının çok fazla olduğu yönünde şikayetler işittim açıkçası...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:14 ----------
hyosung yazanından alırız be kardeşim bizde olmadı dediğin gibi kanuni yi silerim hemen
sen sıfır alacağın için sende st kanuni yazacak kaçarın yok sen zaten daha başka bir motor sürmediğin için bu motora oturunca gaza basınca aşık olcaksın eminim ilk aldığımda ben olmuştum şimdi ise keşke içindeki motor 600cc olsaymış deli olurmuş diyorum (insanoğlu hep daha fazlasını istiyo)
gör tabikide gör. ben ilk kuyruk kısmını görmüştüm önü görülmüyodu dedim ne güzel bir motor yaw dye geçirdim içimiden,birde baktım hyosuunnngg hemen aldım ikinci eldi ama olsun motor çalışırken yanında yada etrafında 600 yada 1000lik gibi motorları çalıştırtma ha,ben çalıştırdım motoru oo seside kötü değilmiş hani diyodum ki, dibinde bi tane 750lik SRAD vardı bi çalıştırdılar benimkinin sesi duyulmuyo böğürüyo resmen suziki,ilk izlenimini etkiler benden söylemesi..
iyide honda sorunu olmayan makina yivede sen bilirsin vtr 250 maddi sorun yoksa
hayırlısı olsun
teşekkür ederim kardeşim iyi geceler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:39 ----------
saol dostum... ilgin için teşekkürler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:40 ----------
Arkadaşlar şuanda edinmiş olduğum GT250R hakkında bir yazıyı sizinle paylaşıyorum şok olmuş durumdayım ki tam karar vermiştim
Buyrun arkadaşlar link:
http://www.motordelisi.com/forum/duy...&ct=clnk&gl=tr
inanın bir anda tüm aklım yine karıştı ne zormuş ya
o arkadaşın sana yanlış söylemiş arada o kadar fark var ki inanamazsın 125 lik le yavaş yavaş hızlanırsın 250 ile gazladın mı gider
tank tokatlama olayı eğer ön teker kaldırıp gideceksen o zaman seni ilgilendirir (tekeri indirdiğinde seni at gibi üzerinden atmaya kalkar savurur)
eğer cbr yi küçük bulduysan ninja sana daha küçük gelecek
hyo 250 görüntü olarak suzuki gsr 1000 r dan daha büyük makine (görüntü olarak)
kullanış açısından kesinlikle hepsinden daha iyi ben hız yapmam kardeşim diyosan kesinlikle hyo al derim
bak benim avatara hyo 650 kullanıyom boy ve cüsse olarak süper görüntüsü var beni hızı doyumadığı için 650 aldım 250 çok kullandım süperdir hiç bir şekilde içinde şüphe olmasın
sen ilk defa motor kullanacan haliyle motoru çok yıpratacan demektir hele ilk kullandığında mutlaka düşersin hepimiz ilk haftada düşmüşüzdür ninja alıp sezon başında düştün diyelim sezon sonuna kadar parça gelmiyecek motor yatacak olaya bir de bu açıdan bak[COLOR="Silver"]
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
kawasaki 250r tartışılmaz bile sadece havası yeter
Mustafa Kemal Atatürk
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)