Hiç branda kullanmadım, ama mevcut brandalar sıcaga dayanacak şekilde üretiliyor. Zaten soğumasını beklemek minimum 15 dakika sürer. Ayrıca brandanın etek kısmı lastikli olmadığı için motosikletin motor kısmına temas etmiyor. Ederse birtek eksoz'a temaz eder. Ama oda dediğim gibi, Brandalar sıcaga dayanacak şekilde imal ediliyor. Bu sadece benim kanaatim. Bu konu hakkında bi başlık açarsan daha emin bilgiler edinebilirsin.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
Cayır cayır egsoza branda örtersen mutlaka erirtir . Elini değdirecek kadar soğumasını beklemelisin.
bend disk kilidi derim ama halat ile motoru sabitleyebilirsin o baska ancak 190 kg bi motoru da disk kilidi ile kilitleyince kaldirip goturmeleri biraz zor olur.
RIDE or DIE
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Masterlock kullanıyorum hem hortum kilit hem de disk kilit..
Henüz bir hırsızlık teşebbüsü olmadı çok şükür ama en son yağan istanbul'daki kar altında kaldı hortum kilit..Motor kapalı garajdaydı ama bağladığım yerde unutmuşum kilidi..
O kadar dona, kara rağmen anahtarı ilk seferde taktığımda sıkıntısız döndürdü kilidi..,
Bu arada kilidi aldığım günden beri herhalde ancak 1-2 kez eve girmiştir hortum kilit..Hep dışarda..Ama kilit kısmında minik paslanmalar mevcut..WD-40 sıktım 1 kez gene ister ama hepsi o kadar..Sağlamlığı aynen devam ediyor..
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Evet bendeki de bu..
Halatı almam üzerinden net olarak 11 ay geçti ve bu süre içinde %95 oranda dışarıda, hava koşullarına açık bir şekilde durdu..
Kesinlikle mekanik aksamda sıkıntı çekmedim..Ama dediğim gibi 1 kez WD-40 la yıkadım resmen
Motosiklet harcamalarım içerisinde parasını hakettiğini düşündüğüm ürünlerden açıkçası..
Yanmaz kumaştan üretilen brandaları motor sıcakken örtebilirsiniz.
Ben sürekli öyle örtüyorum, asla yapışma falan yapmadı.
Kilit konusunda ise en güvenlisi sağlam markalardan halat ve disk kilidini bir arada kullanmak, motoruda brandayla örtmek. Sanırım bende yeni evimde bu yöntemi uygulayacağım.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Hırsız motorunu gözüne kestirmişse ne halat ve disk kilit. Adamlar kamyon ve demir makası ile geliyorlar. Taşınamaz denilen nice motorlar çalındı böyle. Hemde insanların evlerinin dibinden.
Her iki kilidinde avantaj ve dezavantajı var bence.
Disk kilit üzerine aynı zamanda alarm olabiliyor (benim kullandığım Xena'ydı yanlış anımsamıyor isem yada ona benzer bir marka). Hareket ettrilmesi halinde ötüyor. Taşıması daha kolay. Benim kullandığım minik bir canta ile gelmişti. Ağır ama hacmi az. Direk fren diskine takılıyor. Bazı kullanıcıların disk kilidini unutup takla attığı yönünde başlıklar vardır ama bunun için disk kilidinden kontak tarafına giden hatırlatıcı bir kablo olabiliyormuş sanırım. Bilmiyorum. Hiç öyle unutmak gibi bir derdim olmadı. Alışkanlık haline getirirseniz sorun olmuyor.
Halat kilit Masterlock kullandım. Taşıması bana göre daha zor. Hele ki arkada çantanız yok ise. Bir yere sabitleme imkanı veriyor.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
ikisi de
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.
bu masterlock'ların anahtarlı helezonlu kablo dıye gecnlerı var fıyatları da cok uygun, scooter ıcın tavsıye eder mısınız?bır de kılıdı en guvenlı olacak sekılde nerelerden gecırerek takmalıyız?tesekkurler sımdıden
Valla bütün masterlock marka kilitlerin üzerinde güvenlik seviyelerine dair numaraları vardır..Onlara bakarak kararını verebilirsin..
Kilitlerde scooter veya racing diye bir ayrım yok haliyle..
Halat kilidin en güvenli takılacağı yer arka tekerlektir..(Şaseye bağlayamıyorsan eğer )
Arka kilide ve başka bir metal objeye sabitlersen hırsızı epey uğraştırır..
Ön teker demememin nedeni, sökülmesinin arka tekere göre çok çok kolay olması..
Hırsıza kilit dayanmaz ama ne kadar çok kilit o kadar zaman kaybı, yakalanma riskinin artması,...
Artık siz motorunuzun ederine ve bıraktığınız yere göre riski optimize edeceksiniz.
Gerçi sizin olayda kilidin kırılması lehinize olmuş, yoksa motosiklet orada kalacaktı.
Son diyeceğim, bu aletleri arada yağlamayı unutmayın; sonra sıkıntı olmasın.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Disk kilidi yada bu tarz bağlama yapanlara resimli uyarı olsun.
By eseyyah at 2010-03-05
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
ben motoru kapalı otopark da tutuyorum ayda 40 tl sanırım daha uygun olmaz bu fiyatdan sadece disk kilidi kullanıyorum
Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.
evde otoparka, işte (şirket zaten sitenin içinde) asansörle yukarı çıkarıyorum disk kilidi ise bi yere uğradığım zaman dışarda kalacaksa (max. 15-20 dk.) kullanıyorum..
eşşeğimizi sağlam kazığa bağlayalım arkadaşlar...
çok teşekkür ederim ilginize, herkesse keyifli sürüşler!!=)
bu arada 40 lıra aylık otopark fıyatı gayet makul, ben de ıstanbul osmanbey'de aylık 50 tl'ye anlaştım..
osmanbeyde'mi çalışıyorsun?
Maddi bedel sıkıntı olmayacaksa Xena' nın alarmlı disk kilidini ve buna özel üretilmiş sadece bu disk kilidi ile kullanılan halatını tavsiye ederim.Bizzat kullandığım iki ürün.ikiside yüksek kalite metalden yapılmış. kısa süreli parkta sadece disk kilidini kullanın.uzun süreli parkta ise halatı ile birlikte kullanın.kilitte hareket duyarlı alarm olduğundan extra caydırıcı olacaktır.
http://www.villalevent.com/magaza/index.tsp?id=23
http://www.villalevent.com/magaza/index.tsp?id=33
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)