Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

küçük cc den büyük cc ye geçebilirsin testi yapılsa nasıl yapılır sizce ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gereksiz bi konu daha... kardeşim altındaki motor ne zaman
    seni kesmediğini düşünüyorsan bir üst motora
    geçme zamanın gelmiş demektir.

    yok test mest ne alaka.....
    Bence çok güzel başlık.

    Yurt dışında yüksek cc/bg'li bir motora geçmeden önce sağlamanız gereken şartlar var. Mesela 25 yaşın altındaysanız en az 2 sene 125cc'ye binmek zorundasınız. Ondan sonra eğitmenlerle birlikte trafiğe çıkarsınız ve sizin büyük hacimli motorla yeterliliğiniz ölçülür. Başarılı olursanız büyük motor kullanmaya hak kazanırsınız (coq abimizin anlattıklarından aklımda kalanlar bunlar).

    Ancak benim de kafamı kurcalayan şey, üstteki paragrafta bahsettiğim bu başarı kıstasları nelerdir ?

    Coq buraya bir zahmet ederse eminim bizi aydınlatacaktır.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    güzel bilgiler teşekkürler ;)
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  3. #23
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla admin arkadaşım seni bilmem ama ben böyle aşırı yazı yazan arkadaşların burada yazmasının engellenmesi gerektiğine inanmaktayım
    bu benim görüşümdür neden derseniz:
    biz türk milleti olarak çok çabuk gaza gelen bir milletiz adam geçebilirmiyiz sorusuna sen canavarsın yaparsın tarzı cevap veren şahıs bence onun ölmesini istiyodur
    evet evet sende haklısın.en azından öyle zannetmeye devam et..
    artı admin ve modlar yazıları takip ediyorlar
    sakınca görürlerse uyarırlar sen rahat ol.
    türk milleti çabuk gaza gelen millet diyorsun da
    neden adminlere gaz veriyorsun??? admin işini yapar sende
    kendi işine bak.kimse kimseye fikir aşılayamaz herkesin aklı var.
    ben kendi düşüncemi yazarım sana uymazsa eleştirirsin
    buna hakkın var. ama çığırtkanlık yapma!!!

  4. #24
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence çok güzel başlık.

    Yurt dışında yüksek cc/bg'li bir motora geçmeden önce sağlamanız gereken şartlar var. Mesela 25 yaşın altındaysanız en az 2 sene 125cc'ye binmek zorundasınız. Ondan sonra eğitmenlerle birlikte trafiğe çıkarsınız ve sizin büyük hacimli motorla yeterliliğiniz ölçülür. Başarılı olursanız büyük motor kullanmaya hak kazanırsınız (coq abimizin anlattıklarından aklımda kalanlar bunlar).

    Ancak benim de kafamı kurcalayan şey, üstteki paragrafta bahsettiğim bu başarı kıstasları nelerdir ?

    Coq buraya bir zahmet ederse eminim bizi aydınlatacaktır.
    Topu bana atmissin ama biraz dertli bir konu.
    500cc motorlarla ders verip, sonra iki sene en fazla 150cc kullanabilirsin denilen bir sistem var.
    Garip gelecek biraz ama oyle.
    Ben devlete dusen gorevler basliginda ehliyet sisteminin nasil olmasi gerektigi konusuna deginmistim.
    Fakat benim anlattigim seyler, motosiklet ehliyeti alinirken ciddi egitim veren ulkeler için geçerli.
    Motosikleti olmayan surucu kurslarindan ehliyet veren ulkelerde bir anlami olmuyor.
    Daha sonra bu konuyla ilgili biseyler yazacagim ama once kafami toparlamam lazim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #25
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence çok güzel başlık.

    Yurt dışında yüksek cc/bg'li bir motora geçmeden önce sağlamanız gereken şartlar var. Mesela 25 yaşın altındaysanız en az 2 sene 125cc'ye binmek zorundasınız. Ondan sonra eğitmenlerle birlikte trafiğe çıkarsınız ve sizin büyük hacimli motorla yeterliliğiniz ölçülür. Başarılı olursanız büyük motor kullanmaya hak kazanırsınız (coq abimizin anlattıklarından aklımda kalanlar bunlar).

    Ancak benim de kafamı kurcalayan şey, üstteki paragrafta bahsettiğim bu başarı kıstasları nelerdir ?

    Coq buraya bir zahmet ederse eminim bizi aydınlatacaktır.
    Ben yeni görüyorum bu yazilanlari..
    Bu kanun burada var ama 125 cc degil..
    25 yasi altindaysaniz 34 hp ye kadar kullanma hakkiniz var..Bu bir 600 cc de olabilir.. Gücü 34 hp ye düsürülmüs bir 600 cc..
    iki sene kullandiktan sonra ne kullanirsan kullan..

    Bunun sebebinide birkackere yazmistim birdaha yazayim..
    Trafikte en cok kaza yapan kitle 18-25 yas arasi..
    Almanyada böyle
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  6. #26
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @eyup39
    Arkadaşlar,bu konuda benimde kafam karışık doğrusu.Ehliyeti ve motoru alalı 1,5 yıl oldu.Motorum YBR250,bu aynı zamanda ilk motorum.Şu ana kadar 3500km.yol yaptım.Şimdi CBF600 düşünüyorum.Riskli motor kullanmıyorum.Çok dikkatliyim ama tecrübem yetermi,motora hakim olabilirmiyim diye korkmuyorumda değil hani.Ne yapmalıyım?
    1,5 yıl + 3500 km çok fazla bir deneyim değil, çoğu kullanıcı bu mesafeleri bir ayda yapıyor. CBF600 gibi bir motora hakim olma konusunda korkun varsa zaten bence motorunu büyütmen için doğru bir karar değil demektir. Çok dikkatli ve risk almayan bir sürücü olmak zaten olması gereken bir davranış. Ancak şöyle birşey var, insan ne zaman "ben artık bu işi öğrendim" dese başına bir iş geliyor. Genelde motoru büyüten insanlar da büyük motorları küçük motorlar gibi kullanabildiğini fark ettiği anda işte en tehlikeli durum ortaya çıkıyor. Hiçbir motorun tepkisi aynı değildir. Ben burada karar veren veya yargılayan kişi değilim, ben deneyimlerime göre insanları doğru şekilde yönlendirmeye çalışıyorum sadece. 600cc ve üzeri motorlar tehlikelidir. Sana tavsiyem motorunu yükseltmeden önce Honda'nın eğitimine gitmen, gerçekten senin için büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Ondan sonra zaten CBF600 kullanabilir miyim kaygın kalmayacaktır. Honda'nın eğitimlerinin maddi olarak kimseyi etkilemeyeceğini düşünüyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #27
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    altınızdaki motor 125 lik ise evet büyük kısım kullanıcılar için yetersiz sayılabilecek motor
    250cc ise standart bir kullanıcı için yeterli
    ortalama kabiliyetteki bir kişi için bir yıllık küçük cc vitesli motor tecrübesi ise 250cc lik bir motora hakimiyet için yeterli
    ama her yeni motor yeni bir acemilik devresi
    bu devrenin kısalığı ise tecrübe ve yeteneğiniz ile orantılı
    kimisi birkaç dakikada alışır kimisi birkaç saat kimisi birkaç gün belki daha fazla...

    coq emmimiz ayılana kadar bunlarla idare edin

  8. #28

    Üyelik
    21 Mayıs 2008
    Şehir
    Bahçeşehir
    Motosikleti
    BMW F700GS-2014
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @eyup39

    1,5 yıl + 3500 km çok fazla bir deneyim değil, çoğu kullanıcı bu mesafeleri bir ayda yapıyor. CBF600 gibi bir motora hakim olma konusunda korkun varsa zaten bence motorunu büyütmen için doğru bir karar değil demektir. Çok dikkatli ve risk almayan bir sürücü olmak zaten olması gereken bir davranış. Ancak şöyle birşey var, insan ne zaman "ben artık bu işi öğrendim" dese başına bir iş geliyor. Genelde motoru büyüten insanlar da büyük motorları küçük motorlar gibi kullanabildiğini fark ettiği anda işte en tehlikeli durum ortaya çıkıyor. Hiçbir motorun tepkisi aynı değildir. Ben burada karar veren veya yargılayan kişi değilim, ben deneyimlerime göre insanları doğru şekilde yönlendirmeye çalışıyorum sadece. 600cc ve üzeri motorlar tehlikelidir. Sana tavsiyem motorunu yükseltmeden önce Honda'nın eğitimine gitmen, gerçekten senin için büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Ondan sonra zaten CBF600 kullanabilir miyim kaygın kalmayacaktır. Honda'nın eğitimlerinin maddi olarak kimseyi etkilemeyeceğini düşünüyorum.
    Arkadaşım,verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum.Honda'da güvenli sürüş tekniklerinin 1.kademe eğitimini almıştım.Motoru sadece yazın bazı hafta sonları yazlığa giderkenki oda Silivri'de yada akşam üzerleri Terkos tarafındaki köylere doğru gezmeye gidiyorum.Arada şehir içinede iniyorum.O yüzden kilometrem az.600'lüğü aldığımdada durum değişmeyecek.Tek handikapım otobanda ister istemez hız yapıyorum.

  9. #29

    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    basit bir konuda bile 2 sayfa dolmadan birbirimize girip düzgün eleştiri yapamıyorsak ,ilk önce saygı sonrada sabır testi yapılmasında fayda var ..

  10. #30

    Üyelik
    15 Kasım 2009
    Şehir
    şehirlerin en çukurlusu
    Motosikleti
    motorlu bisiklet
    avkan65

    Tebrik Ediyorum

    O zaman ben öfkemi kontrol edene kadar 125cc ye devam

    gün olmuyor ki trafikte milletle didişmeyeyim
    oysa arabada bu huyumdan vazgeçmiştim
    ama
    demek ki neymiş motorsiklet farklıymış gerçekten
    tecrübelere saygı öğrenmeye devam


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler