Evet...
Gelelim konumuza
Şimdi makina demek, devir demek tork demek değil..
Ss makina larda 1000 cc bi cbf mesela 1000cc bi rr kadar güç üretebilirmi??
Tork u üretir, hacminden dollayı ama güç??
Güç ne demek, HP , Horsepower yani beygir gücü..
Şimdi cbf 1000 dediğin makina aynı hacimden 100 hp çıkarıyorsa, rr dediğin makina 200hp çıkarıyorsa bir muamma var demektir..
Bu muamma da kullanılan ateşleme sistemi, motorun devri, sıkıştırma oranı ve çap*strok oranı ile alakalıdır.
Aynı hava şartları ve aynı yağ ile kullanılan iki aynı marka ve model motorun ömründen konuşalım biraz..
İki adet 99 model 600f..
Birinin kullanıcısı motoru sürekli 6-8000 devir arası kullamakta, bu kardeş devir delisi, gaz çekiyor sürekli aragazlar kızlara atılan havalar..
Diğer köşedeki kardeşimiz ise 3-4000 arası kullanmakta..
Devir ne demek, motorun dönme hızı demek.
Şimdi akıl var mantık var, daha çok çalışan motor yani daha çok sürtünen metal daha fazla aşınır.
Şimdi canım kardeşim senin 05 model olan sürekli ara gaz verdiğin devirli kullandığın 30.000 deki 600 lük motorun mu daha çok aşındı yoksa benim düzde 100km ile giderken 3000 devirde gittiğim, devir ihtiyacı hiissetmeyen beygirle devirle işi olmayan 55.000 deki litrelik motorummu daha çok aşındı..
E kardeşim sen yağını nerden alıyosun, servis değişiriyo dimi??
O servisi ustası kim, geçen sene mondial de çıraklık yapan mahlukatı böcek..
Peki o servis, hangi yağı kullanıyo.. Shell mi, Lubex mi? yoksa Pristamı???
Sentetik bile değil belkide yağ...
E kardeşim benim sen biliyomusunki bu yağların kapaklarının altında jelatini bile yok? Yada kim doldurdu bu yağı?????
Belki de ustan mondial den birazdaha erken çıktı Castrol u tanıdı..
Onların bi çoğunun sahte olduğundan haberin varmı???
E güzel kardeşim sen biliyomusunki senin motoruna koyduğun yağın 4 litresi 70 lira iken, biz Motul e İpone a Motorex e 200 lira para vermekteyiz???
Senin servisin 18.000 de bir filtre değiştirriken biz 3.000 de bi yağ ile yağ filtresi deiştirmekteyiz???
E bunlarda makinanın ömrü açısından faktör değilmi????
Gelelim diğer meselelere, Motorumuzun yürüyeni var lastiği var amortisör şasesi diski..
Bir çoğumuzun 07 06 motorunun diskleri çizilmişş.. Neden??
Balata vaktinde değişmemiş diski yemiş afiyetle.. Ne yapmış arkadaş taşlatmış inceltmiş diski..
Yani pompanın bozulmasına davet çıkarmış..
Bunu kaçımız bliyoruz???
disk incerlirse balatalar birbirine daha yakın çalışır doğal olarak pompalarda..
E pompalar yaklaşırsa daha çok ısınır ve içinde hidrolik yağ şişme yapar erken bozulur???
Kaçınız motor alırken baktınızki disk kaç milimetre??? Yada biliyormuyuzki dot 4 hidrolik yağındaki 4 rakamı ne demek??
Kaçımız acaba hidrolik değişimim periyodum geldimi diye merak edip bir servise gitti???
İlk buluşmada gelip disklerime bakın motorum 12 yaşında..
Bir zincirin 20.000 de aşşağı kullanılmaması gerektiğini kötü kullanımdan dolayı bunu beceremediğimizi kaçımız biliyoruz??
Hangi birimiz bi lastikçiye gidip balans ayarlarımızkı kontrol ettirdik bugüne kadar??
E sonra lastik bitti yok sekiz çiziyo, direksiyon titriyo, vibrasyon var...
Elektrik peki? Kabloların ve fişlerin zamanla korozyona uğradığını oksit yaptığını bunları spreylerle temizlememiz gerektiğini kaçımız biliyoruz???
Akümüze gelen voltajı statörden gelen ac voltajı, alternatif akımı, konjektör çıkışlarını fişlerdeki basit korozyonlardan dolayı bunların voltaj kaybını ve bize kaybettirdiği yolda kalmalar, servis masrafları...
Abi ne olmuş motoruma???
KArdeş konjektör bozulmuş 250 lira+işçilik...
Abi neden öle olmuşş yaaa??
E makina eski yada bu modeller böylee, klasik cevap...
Halbuki bi vd40 lık işi olan korozyon..
E bambaşka bi konu.. Bu makinlaar üretilirken bu adamlar milyonlaca doları harcamış yapmış gavur :p E yanındada bi Mühim başlıklı klavuz vermiş..
İsmi ? Service manual..
Orda kalem kalem anlatmış, şu yağı koy şu benzini koy şu lastiği tak..
Dİyoki Takayama Suzuki, sen diyor srad 1000 inin 90.000 de kol yataklarını değiştir..
Makat Kawasaki de 60.000 de sübap ayarlarına bak gerekirse şimleri değiştir diyo.
Ordankoma Yamaha da 40.000 de egzantrik gergisini değiş..
Gibi gibi, e bu peridyodlarda gerekli parçaları değiştirmediğimiz zaman ne olucak?
Kol boşaltıcak, sente atlicak motoru dağıtıcak yada piston sübap a çakıcak vs.. vs..
Motor tamamen kombine çalışan bir makina, kombine çalışan parçalardan birinin vaktinde değişmemekten dolayı hasar alması diğerlerinin sırayla yada sırasız ağrızalanmasına yol açıcak...
He diceksinizki kardeşim bunları ustalar bilmezken biz nasıl bilelim..
O da muamma, e aklımız hep kötüye çalışıyo...
Sen kardeşim, gir sahibinden.com a
06 motorlar 20.000 de
05 30.000 de
04-03 40.0000 de
02 de 50.000 de , 01 de 00 de 99 da 98 de 97 de
Kardeşim 50.000 den fazla makina mı yok, yok kardeşim, hepsi 50.000 ülkemizdekilerin..
Dürüst değiliz herşeyin başında, her 20.000 e gelen makina 10.000 geri çekiliyo, 30.000 de aldım 60.000 e kadar kullandım dediğiniz makinayı halbuki 60.000 de alıp 90 a kadar kullanmaktasınız..
Km yi geri çektirmek olmuş 25 tl
Şimdi bunlar gerçekten kısa ömürlümü değilmi??
2000 altı alnırmı alınmazmı?
E GKN sen anlıyosun dinliyosun inceliyosun alıyosun, ben nerden anlicam iyi olduğunu??
Allah yardımcın olsun kardeşim
Vs............ vs... vs.... Daha isterseniz sayfaları doldurabilirim makina üzerine, makina dendiği zaman ben aşk la aynı şeyi hissediyorum, onu dinlemek onu incelemek, kullanırken sana verdiklerini anlayabilmek belki onu anlamak belkide sana anlattıkarını sükunetle dinleyebilmek..
Ama bir çoğumuz için gazı sıktım 500 yaptım tekerde 2 yi gördüm işe gittim geldim yada halen hayattayım
Bu bir kültür.. Ülkemizde oturması da oldukça zor..
Yaşadığım sürece yaşatırım umarım..