Şimdi yazdığım yazıdan birçooğumuz çok ii bişiler çıkaramadı heralde..
Ben eski makina kullanmanın zorluklaındna bahsetmek istedim, ülkemizde makinaların baklımaldığı için yıprandığını hasar aldığını söylemek istedim..
E herşey imkan meselesi tabi benimde anormal bi aşkı memnuyem yok 10 yaşındaki makinalara ama imkanlarımın doğrultusundaki en iyi makinaya binmek amacım..
Geçen bir honda bayiinde siteden iki arkadaşımız motor baktırmaya gittiler üzerinde biz baktık adamlar 3 sorun buldu biz 5
Bu olay bu işin nasıl ciddiyetsiz yapıldığını göstermekte..
Eski motor almayın imkanınız varsa, e olmadığı için alıyorsanızda çok inceleyi ninceletin baktırın, açılmamış orjinal makina almaya bakın..
Çünkü asıl problem burda, türkiyede açılan makinalar hakkıyla toplanmıyor..
En basit ve en sık karşılaşılan önrek; SS makinlar yüksek devirli çalıştığı için yatak ömrü çabuk biter, e vakitlice değişmediğii içinde krank a zarar verir..
Şimdi bu pozisyonda en ucuz ama orjinal tamir şekli, Orjinal ana ve kol yatak takımını alıp yeni bir krank ve boşaltan kol takımını değişmektir..
Bu işlerm marka bazında değişmekle beraber 4 silindirli bi makinada işçilik dahil en az 3.000 tl tutar.. Tabiki bir tamircide serviste değil..
Heh bide bu işin türkişmade kısmı var, alınır bir adet araba yatağı, götürülür krankçıya kestirilir.. 200 tl + işçiliğe iş biter..
Bu motor 2.000 km yürüt sonra ya kol çıkartır yüksek süratte arka tekerleği kitler ölürsün..
Yada kol boşaltır tak tık vurmaya başlar se nne oldu diyene kadar kol kopartır, yatak sarar..
E baktığın makina açılmış daha önce, kaç usta yataklarının yapma olduğunu anlayabilir GKN kardeşim, çok azz.. hemde çokkk...
E bizim memleketimizde şanzıman dişlisi ağrızalandığı zaman dişliyi taşlayıp yerine takmakta adamlar
Nİe?? Satallım gitsin.. İteleyelim gitsin..
Benim r1 in 2. vites teker yapmaktan ağrızalandı şimdi, mtoru söktüm, şanzımanı komple altım, hilaller 6 dişli miller topuz vites mekanizması..
Kaç kişi yapar bunu kardeşim???
çok az.. taşlaaa gitsin...
İşte bunun için eski makina alınmaz arkadaşlar..
Gerçekten sahibini tanımadığınız motorsa, iyi bir ustanız yoksa, az çok motordan anlamıyorsanız eski makina alınmaz..
Tekrar söylüyorum km sine emin olduğunuz, orjiinal, şase ve maşasında darbesi olmayan açılmamış anahtar vurulmamış makinalar hariç..
E GKN sen nie alıyosun
Ben r1 i aldım uygun fiyatlı, söktüm koydum masamın üzerine topladım bi güzel keyfime göre boyattım yazdım çizdim şimdide konuşturuyorum.. Kendimce anlıyorum az çok tamirinden yani..
E Bugün motor indi bindi işçiliği nerdeyse 1000 lira..
Her bi ağrızada 1000 lira verebilecek bütçeniz varsa, zaten modelli makinalara bakabilirsiniz..
Heh anlamıyorumda ustamda yok ama 99 r6 istiyorum ne yapıcam??
Kawasaki ninja 250 alıcalsın kardeşim, onada yetmiyosa hyosung..
En azınn ss hayatına problemsiz sıkıntısız yolda kalmadan başliyacaksın ki lanet etmeyeceksin, sende gönül vericeksin..
GKN MOTORS
ikinci el mekinada 99 ,, 00 olmasına gerek yok ...bugün 08 09 makinaların bile ikinci elleri oynanmış kurcalanmış... dış görünüşe aldanıp cam gibi motor alıyolar sonrası malum ..grenajı güzel cilası yapılmış lastikleri palatası yeni takıldı abi .. yagı yeni degiştirdim .. masrafsız binersin .. diye trabir ettigimiz .. birsürü makina var böyle ... tabikide imkan meselesi... .. ama para kolay kazanılmıyo... çalışıp didinip hayalini kurdugum makina bilmem kaç lira.. zar zor biriktiriyosun.. alıyosun .. gökhan yukarda bütün işçilikleri buişin türkiyede nasıl yapıldgını anlatmış..
malesef yabancı ülkeler kadar şanslı degiliz.. 2010 R1 liste fiyatı 13.000 $ yaklaşık 20 .000 tl burda 35 .000 liraya alamazsın bile adam makinasına üzülmüyoki... ayda 1 lastik degiştir . motor patlasın çatlasın at gitsin hurda. gider yenisini alırım .. yada aldıgım makinaya biner devamlı model yükseltirim.. .. bizburda grenaj degiştirmek yerine imkansızlıktan .. en iyi ustanın peşine düşüyoruz .. yok lokal boya .. yok tamir.. boyle geçiyo ömür..
umarım birgün .. motorla giderken lastiklerim bitti .. fren balatası hava filitresi lazım .. gibi sorunları düşünmeden gezecegim günler olur ...
siz siz olun .. paranın en iyi gösterecegi motoryu degil... paranın alabilecegi .. en düzgün motora yönelin .. en iyi motorcu hala motor kullanandır derdi büyüklerim ..
hala onlarla oturup konuşabiliyorum ..
ve 2000 model motor kullanıyorum
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
GKN,
çok haklısın bazı konularda, türkiyemizdeki en büyük sıkıntı motosiklet parça fiyatlarının fahiş olması fiyatını bırak istediğin parçanın anında temin edilememesi,
tamirciye gittin motoru indirdi yatak arızalı topluyor sonrasında motor duman atıyor usta bu ne segmanda atsak iyi olurdu, tamam indir motoru segman at sorasında tamam diyorsun motor 9 numara oldu şimdi gazlarım hop egzantirik zinciri ses yapar doktor bune diye diye uzar gider,
sen motorunla kendin uğraşıyorsun emek harcıyor karşılığında zevk alıyorsun, bir çok motosiklet sürücüsü senin gibi meraklı iş bilen insanlar değil,
bir şeyi sormadan edemeyeceğim, senin R1 5 dakika 6 vites dip gazı gider mi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:29 ----------
jesse,
sen 2000 model motosiklete biniyorsun bir fark var, motorun 1200 cc ve km düşük
Benim r1 gider gidiyo gittide .. Biraz daha iyileşiyim, havalarda düzelsin az, beraber gideriz
Ama benim r1 pistonlar kompresyon segmanları (yağlar değişti) kollar ve krank dışında komple revizyona girdi..
Bu konunun 3. sayfasına bir video koydum, 99r6 die, o da benim di 07 senesinde.. Bak bakalım nasıl gidiyomuşuz o zamanlar 99 600 le
GKN MOTORS
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
Aslında hacim de burda bi avantaj.. Genel olarka tabi.. 1200 cc hacmindeki bir motor 600 kadar yıpranmıyor yıpratılamıyor.. Şİmdi illaki bizim ahmen şöle hayabusa kullanıyo mehmet şöle zx12 kullanıyo diyenleriniz olucaktır..
Ama genelleeye vurduğunuz zaman bu iş böyle..
GKN MOTORS
R1 le 5 dakka 6. vites gidermi diiyince aklıma gsxr videou geldi .. boşta . 7 dakka rede çakıyodı tık demedi :D
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
@aSuBaYaH
Hiç sanmıyorumneyse arkadaşlar bu sezon SS binersem sizleri otobanda terletirim haberiniz olsun
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
GKN ayagin kirildi diye sevinecem nerdeyse.
Baska turlu bu kadar uzun uzun anlatacagin bisey yok.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
sıkılıyo evde naaaapsın :D
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
motosiklete gönül verenlere karşı her zaman mütavaziyim
bu arada uzun zamandır siteye girmiyordun hoş geldin
hatırlarsan önceki nikim SELÇUK ASLAN
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:12 ----------
+1 birde toplandığımızda motora binmediği anlarda böyle uzun konuşuyor
@aSuBaYaH
Hoşbulduk Terletmek iddialı geldi de birden.. Geçen sene beyaz bir Hayabusa arkamda yok olmuştu da, sonuçta altımdaki pist şampiyonasında yarışmış motor da olsa 600cc bir motor.. Bakalım nasıl terleyecez bu yaz... Dört gözle bekliyorummotosiklete gönül verenlere karşı her zaman mütavaziyim
bu arada uzun zamandır siteye girmiyordun hoş geldin
hatırlarsan önceki nikim SELÇUK ASLAN
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
@aSuBaYaH
Hasan ile beni karıştırma, Hasan 2 sene önce "abi ben de yarışmak istiyorum bana yardım et" dediğinde 2005 R6 üzerine hayatı boyunca 20 kez oturmuş biriydi, benim 20 senelik deneyimim vardı. Neyse yaz gelsin görecez bakalım nasıl terleyeceğimizi...bam bam hasanda bir zamanlar böyle demişti sonra hüsrana uğradı
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)