Limitte kullanmaktan kastım bu.
Önyargılı bir cevap olmuş sizinki. max hızı 280 olan bir makinayı 220'de kullanmak limit dahilindedir. 280 ve üzerine çıkmaya çalışmak ise limitte kullanmaktır. Bir şey daha. Bu makinlarda max. hız ibreye 280 yazıldı diye bu makinaların limiti 280'midir sizce? Ayrıca bir motoru ne kadar süre devamlı dip gazda kullanbilirsiniz?
Sonuç olarak demek istediğim üretici firmalar bu motorları üzerine yazdıkları limitlerin üzerindeki değerlerle test ediyorlar. (aksi halde modifiye diye bir sektörde olmazdı madem motor, şase buna dayanamayacaktı)
Hem hepimiz bu sektörün içindeyiz ama az ama çok. Siz metal yorgunluğuna bağlı olarak bir motorun çat diye ikiye ayrıldığını duydunuz mu hiç?
Ama bu söylediklerim de şöyle algılanmasın. Adam almıştır motoru, ne yağına, ne suyuna bakmış, ne bakım sürelerine uymuş sadece kullanmıştır. şimdi bu motor isterse 10'de olsun. İyi midir?
Buradaki tartışma biraz havanda su dövmek. Motor vardır 50 binde daha tık dememiştir. Motor vardır 20'binde tamirciden çıkmıyordur. O yüzden değerlendirmelerin motora bağlı olması gerekir.