Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345614 ... SonuncuSonuncu

2000 altı ss lerin ekmeği yendi mi?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Artı motorun bir çok kısmı (sslerde şasi dahil) Alüminyumdur.
    GKN MOTORS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    O grafiğe iyice bakın,çelik malzemede 10 üzeri 6 çevrimden sonra sabitlemiş yorulma dayanım sınırı,bir de daha öncesine bakın hangi gerilimelere dayanabiliyor.

  3. #63
    -BSI- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    Çengelköy
    Motosikleti
    SH 300
    Yazmayı unutmuşum pardon. Verdiğim örnek bir grafikti. Motorda kullanılan parçalarla alakalı değil. Sadece yorulma denen durumun ne olduğunu anlatabilmek içindir.
    Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..

  4. #64
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Alıntı avkan65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğin modellerde bir SS almayı düşünüyorsan ,biraz araştırmacı olman gerekecek ,al benisi duruşu çok güzel SS ler var ancak anında atlamam lazım heleki şunu asla yapma mesela elinde 6-7 bin TL para var ,parana göre olduğu için hemen atlama mesala sahibinin ne iş yaptığıda önemli bir kriterdir ,adamın arabası vardır motoru zevk için kullanıyordur az km yapmıştır alınır ,kapalı garajda muhafaza ediyordur bakımını layiği ile yapacak ekonomik güçtedir alınır ,her şeyden önemlisi alacağın motoru gösterebileceğin ve gerçekten motordan anlayan bir ustan veya arkadaşın varsa daha iyi kararlar vermende yardımcı olurlar..
    mantıklı yaklaşım işte budur aynen katılıyorumparaya göre atlamaktan ziyade motorun kullanıcısına ve motoruna ne kadar değer verdiğine bakılmalı değer veriyorsa zaten bakıyor demektir...bende 98-2000 civarı ss almak istiyorum param ona yetiyor diyelim ama şap diye atlıyacak değilim
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  5. #65
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    honda cbr 600f,yamaha tbm 850,ducati monster 900s,suziki gs500,yamaha zjr 1200 bunlara ekleme yapacak yok mu yani...10 yaş civarında olupta bakımlı olan bu kadar mı motor varsahiplerini tebrik ederim hepsi manken gibi duruyor,size imreniyorum
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  6. #66

    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawa z750s
    2001 bandit s/2006 z 750.banditten bahsedersek(yaşlı olduğundan dolayı)30 binde aldım.20000 km yaptım.geçmişini bilmediğim için sıfır almışım gibi muamele gordü.temizliği,yağlaması,eskiyen lastik,conta,takoz vs değişimleri hepsi itinayla tarafımdan yapıldı.sevdiğim ve elim anahtar tuttuğu için.şöyle söyleyeyim.hala can yakıyor daha da cok yakar.55 binde.biraz estetik olacak.yeni boya,altın jantlar,belki biraz oynamalar.sonuçta malı diri tutmak elinizde.kaza bela gormedikten sonra senelerce binersin.ama biraz yaşlı motor alırken yüksek devr yaratıklara bulaşmamak gerekir diye düşünüyorum.zira kimbilir neler görmüştür diye.ancak referans motorlar da sıkıntı çıkarmaz.bandit,tdm,monster,xjr vs vs vs.satılık.sadece 1200lük için)

  7. #67
    Emrah.ark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul,Büyükçekmece
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artı motorun bir çok kısmı (sslerde şasi dahil) Alüminyumdur.
    GKN abi senin R1 kaç modeldi
    [34 AY 0494] Büyükçekmece MT

  8. #68
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilip bilmeden konuşmak ne kadar kolay değil mi?

    ülkemizde 20.000 üstü motosiklet artık bitmiştir denir. sebep km fazlaymış...
    esasen aslında makina o km lerd iş yapar, şaha kalkar.
    avrupalı her 99.000 de bir noterle tasdik ettiriyor motosikletini ve ne kadar uzun kullandığıyla, bakımını ne kadar iyi yaptığıyla övünüyor ve bunu da açtıkları sitelerde boy boy resimlerle yapıyorlar....

    geçenlerde bir poz gördüm, everest yamaçlarında avrupalı motosikletlçilerle karşılaşmış bizim türklerden 2 motor ve resim çektirmişler. bizimkiler gs1200/2007-2008 avrupalı ise 1998 xt600... farkımız bu işte...

    sonuç:

    ciddi bir şase eğriliği yoksa, hasar ve darbe almamışsa, parçası da buluna biliyorsa "BİNİLİR" hız yapılır mı? yapılır! bakımını iyi yaptıktan sonra 1965 jawa motosikletler bile 140 yapıyor, güçlendirlmiş japon çeliği mi yapamıcak bu işi...
    bu yazdıklarına katılıyorum AMA,
    SS MAKİNALAR İÇİN AYNI ŞEYİ SÖYLEMEK ZOR.
    ben zamanında 30.000-40.000 km civarı iki ss makinada yatak sardım konjektör yaktım, vites dişlisi bozdum, tamircilerde gezmekten sezonda motora binemedim yani GAZLAYAMADIM, belli km üstü race tarzı motoru alırken yaş, km ve hacmine göre değerlendirmek gerekir.
    örnek,
    99 model 1300 cc hayabusa 40.000 km de baktım orijinal gözüm kapalı gönül rahatlığı ile binerim,
    aynı model ve km'de 600 cc kapıma koymam

  9. #69
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda
    Bu kadar deli saçmasının üzerine şu aklıma geldi: Niçin Japonlar ya da Almanlar motorlarına "Bu motor sürülmeye başlandıktan 10 sene sonra 100km/ sürati geçmek tehlikelidir" yazmaz diye.

    İyice kantarın topuzu kaçmış.

    Metalurji falan anlatılıyor.

  10. #70

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar deli saçmasının üzerine şu aklıma geldi: Niçin Japonlar ya da Almanlar motorlarına "Bu motor sürülmeye başlandıktan 10 sene sonra 100km/ sürati geçmek tehlikelidir" yazmaz diye.

    İyice kantarın topuzu kaçmış.

    Metalurji falan anlatılıyor.
    Ne oldu ki gocundun,ne oldu metalurji mi okuyamadın,motorun mu eski

  11. #71
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turkiyede ki en buyuk hata . Insanlar km dusuk araclara tav oluyorlar . Buraya kadar mantikli. (2 yasinda motorlar var her yeri sizliyor sanki) Hepimiz sifir araca binmek isteriz. Peki ikinci eldeki on yargi km artikca daha da yukseliyor. Bu bir yandan sacma tabi cunku nasil bakar isen oyle binersin. Ama ulkemizde kimse servis kitapciginda yazan bakim kurallarina uymuyor. Yok yagin ucuzu , yok 5000 km yi bosver 10,000 yag degistir. Balata degisecek "Aman salla az fren yapariz 2000 daha gider". Bu kadar bilincsiz bakarsak sonunda eskir tabi.


    İşte ben bunu demeye çalışmıştım. Ama becerememişim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:36 ----------

    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar deli saçmasının üzerine şu aklıma geldi: Niçin Japonlar ya da Almanlar motorlarına "Bu motor sürülmeye başlandıktan 10 sene sonra 100km/ sürati geçmek tehlikelidir" yazmaz diye.

    İyice kantarın topuzu kaçmış.

    Metalurji falan anlatılıyor.
    Ben tartışma yaratmak için birşey söylemedim öncelikle bu şahsi görüşüm ayrıca kastettiğim Türkiye'de SS lerin düzgün kullanılmadığı. (buna benim Sport makinam bile dahil olabilir yerine göre)

    Ama ille de Japonlar akıl edemiyor mu der bana saçmalıyorsun dersen ben de sana kullanma kılavuzunu aç kullanım ömrü kaç yılmış o zamandan sonra fabrika herhangi bir sorumluluk kabul ediyor muymuş oku derim.

    Kusura bakma.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:39 ----------

    Alıntı onur35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda cbr 600f,yamaha tbm 850,ducati monster 900s,suziki gs500,yamaha zjr 1200 bunlara ekleme yapacak yok mu yani...10 yaş civarında olupta bakımlı olan bu kadar mı motor varsahiplerini tebrik ederim hepsi manken gibi duruyor,size imreniyorum

    Monster, TDM, GS500,... Yok mu SS leri arttıran... ?



    Bu arada Monster gerçekten inanılmaz temiz görünüyor. Kim ya da kimler kullandıysa emeğine sağlık.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  12. #72
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    5 Temmuz 2008’de 60’tan fazla takım toplam 10.000km yol ile London – France – Germany – Austria – Hungary – Romania – Bulgaria – Greece – Turkey – Iran – Turkmenistan – Uzbekistan – Kazakhstan – Kyrgyzstan - Kazakhstan (again) - Russia – Mongolia – China – Mongolia! rotasını izleyecek.

    Bu macera dolu yolculuğun ardından Mogolistan’daki varış noktasına’a gelebilen sürücüler motosikletleri dahil tüm ekipmanlarını Mogolistan’daki bu yardım kuruluşuna (CDPF) satılmak üzere bağışlıyacaklar.

    Team Hansen Transmissions adına bu tura çıkan Matt Hunt Şuanda 200.000km'de olan 1988 model Honda CBR1000F ile bu tura katılıyor

    Başka bir site arşivinden alıntıdır.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  13. #73
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Konu olarak biraz konu genişlemiş her motor gitmiş kıyaslara.... Bu çok yanlış...
    SS lerle touring ya da naked model bir tutulmaz... Hele ki ülkemizde....

    Ülkemizde SS aldığın zaman illaki limitleri bir zorlayacaksın... Baktın iyi gidiyor hep limitlerde... Normal bir kullanım söz konusu değil... Hele ki sağdan soldan duysun 600 lük SS e 290 yaptıranı 320 yapmassa adam değilim mantalitesi...


    Ben bile bu ortamda ikinci el makna almaya korkarım doğal olarak.... İnanın bitin motorlarımı alırken test sürüşü bile yapmadım... Direk sahibine bakarım...


    Adam 125 lik makinaya 180 yaptırmanın yolunu ararken 600 cc ile 300 ve üstünü yaptırmaya çalışmanın pek bir farkı yok...

    E bu makinadan da pek bi hayır beklemenin manası yok...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #74
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu olarak biraz konu genişlemiş her motor gitmiş kıyaslara.... Bu çok yanlış...
    SS lerle touring ya da naked model bir tutulmaz... Hele ki ülkemizde....

    Ülkemizde SS aldığın zaman illaki limitleri bir zorlayacaksın... Baktın iyi gidiyor hep limitlerde... Normal bir kullanım söz konusu değil... Hele ki sağdan soldan duysun 600 lük SS e 290 yaptıranı 320 yapmassa adam değilim mantalitesi...


    Ben bile bu ortamda ikinci el makna almaya korkarım doğal olarak.... İnanın bitin motorlarımı alırken test sürüşü bile yapmadım... Direk sahibine bakarım...


    Adam 125 lik makinaya 180 yaptırmanın yolunu ararken 600 cc ile 300 ve üstünü yaptırmaya çalışmanın pek bir farkı yok...

    E bu makinadan da pek bi hayır beklemenin manası yok...

  15. #75

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte ben bunu demeye çalışmıştım. Ama becerememişim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:36 ----------



    Ben tartışma yaratmak için birşey söylemedim öncelikle bu şahsi görüşüm ayrıca kastettiğim Türkiye'de SS lerin düzgün kullanılmadığı. (buna benim Sport makinam bile dahil olabilir yerine göre)

    Ama ille de Japonlar akıl edemiyor mu der bana saçmalıyorsun dersen ben de sana kullanma kılavuzunu aç kullanım ömrü kaç yılmış o zamandan sonra fabrika herhangi bir sorumluluk kabul ediyor muymuş oku derim.

    Kusura bakma.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:39 ----------




    Monster, TDM, GS500,... Yok mu SS leri arttıran... ?



    Bu arada Monster gerçekten inanılmaz temiz görünüyor. Kim ya da kimler kullandıysa emeğine sağlık.
    Türkiye'de SS düzgün kullanılmadığı doğru ama emin ol Antalya'da senin altındaki motordan daha temiz bakılmış 98-97 SS'ler var.Örnek görmek istiyorsan az çevrene bak burada sanki bütün eski model SS'lerde illaki birşey olur gibi yazıyorsunuz.Verilen örneklerde Nakedlerle karışık SS'lerde var sanki herkez naked örneği yazmış canlı örneklerini görmek istiyorsanda buraya uğrayabilirsin.Bunu demek istemediğini biliyorum fakat yazdığını okursan böyle bir anlam çıkarabiliyorum.

  16. #76
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Benim fikrimce emekliliğini motorun yaşı değilde kilometresi belirler..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  17. #77
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu olarak biraz konu genişlemiş her motor gitmiş kıyaslara.... Bu çok yanlış...
    SS lerle touring ya da naked model bir tutulmaz... Hele ki ülkemizde....

    Ülkemizde SS aldığın zaman illaki limitleri bir zorlayacaksın... Baktın iyi gidiyor hep limitlerde... Normal bir kullanım söz konusu değil... Hele ki sağdan soldan duysun 600 lük SS e 290 yaptıranı 320 yapmassa adam değilim mantalitesi...


    Ben bile bu ortamda ikinci el makna almaya korkarım doğal olarak.... İnanın bitin motorlarımı alırken test sürüşü bile yapmadım... Direk sahibine bakarım...


    Adam 125 lik makinaya 180 yaptırmanın yolunu ararken 600 cc ile 300 ve üstünü yaptırmaya çalışmanın pek bir farkı yok...

    E bu makinadan da pek bi hayır beklemenin manası yok...
    İyi de SS makina alan adamdan da herhalde 50km/s ile gitmesini bekleyemezsiniz. Üretici firmada herhalde bunun farkındadır. Yani bir scooter motoru ile SS motoru aynı alaşımdan mı üretiliyor sizce? Üretici de farkında o motosikletin yıllarca limitte kullanılacağından.

    Sonuçta bence ülkemizde Güvensizlik ve dolandırıcılık had safhada. Olay da bundan kaynaklanıyor. Motorda arabada boyanmış bir parça görünce aha bu büyük bir kaza atlatmış galiba denilip yüz çevriliyor. Bu nedenle orjinalliği bozulmasın gibi saçma bir gerekçe ile çizik, çökük içindeki araçlara biniyoruz ikinci elde satamayız sonra deyip.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  18. #78
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de SS makina alan adamdan da herhalde 50km/s ile gitmesini bekleyemezsiniz.
    Klasik cevap... Bu cevabın geleceğini biliyordum.....

    Arkadaşım bir 1000 lik SS sin son sürati 299 km midir?... Ya da üstü...
    E bunu hep 280-290 kullanmak mı gerekir?... Sen zaten 200-220 kullansan ömrün boyunca eskitemessin o makinaları... Değil 1999 model bu şekilde kullanılmış 1950 model olsa getir alayım...

    Anlatmak istediğimi anlamamışsın.... Ülke halkı olarak hep ileri ,hep daha hızlı.... En güçlü en hızlı motor benim... İllaki limitleri zorlayacağız... Kesiciye girmeden vites değiştirmeyeceğiz...

    Eee ne de olsa 1000 lik makina..... SS bu..Böyle kullanılmassa küser...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #79

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Böyle klasiklere kim binmek istemez,eski mi şimdi bunlar
    Sıfır kilometrelerin en iyisine değişmem bunları.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...en-guzeli.html

    Dünyanın ilk Süper motosikleti buymuş öyle diyor amca
    http://www.youtube.com/watch?v=4-FstCKzbzQ&NR=1

  20. #80
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu olarak biraz konu genişlemiş her motor gitmiş kıyaslara.... Bu çok yanlış...
    SS lerle touring ya da naked model bir tutulmaz... Hele ki ülkemizde....
    Sevgili arkadasim, boyle bir fikre asil sahip olmak bence yanlis. Biraz dikkat edersen, goreceksin ki tum naked motorlarda kullanilan motorla ile race lerin motorlari ile aynidir. Tek farklari yapilan degisikliklere ile son hiz ve tork farklaridir.
    Misal Ducati Monster 900 ile Ducati Supersport 918 ayni motora sahip.
    GS500 E ile GS500 F ayni motora sahip
    Yamaha Fazer 600 ile 600 R ayni motora sahiptir. Yani asinma aynidir, ayni metalden ve kaliptan cikmis bloklara sahiptir. Biri ile son hiz 299 dur digeri ile 240 tir. Fakat bu son surat motorun zorlanmasi ile alakali degildir. Hizi saglayan vites kutusu, sonucta ikiside ayni devirlere sahip. Naked motorlada ust limit gidersin ,sadece 240 i gecemezsin. Ornekler konuyu dagitmiyor, sadece cevabi belli ,elindeki butce 2000 sonrasi SS bir makinaya yetiyor ise bu o kadar da sanildigi kadar kor batak bir yatirim degil. O zamanlara ait iyi bakilmis bir alay ornek var bu baslikta. Mesele o iyi bakan saticiyi bulmak. Malum turkiyede ilani verilen her motor ya "yollarin efsanesi " yada "emsalsiz " dir genelikle.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345614 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler