Artı motorun bir çok kısmı (sslerde şasi dahil) Alüminyumdur.
Artı motorun bir çok kısmı (sslerde şasi dahil) Alüminyumdur.
GKN MOTORS
O grafiğe iyice bakın,çelik malzemede 10 üzeri 6 çevrimden sonra sabitlemiş yorulma dayanım sınırı,bir de daha öncesine bakın hangi gerilimelere dayanabiliyor.
Yazmayı unutmuşum pardon. Verdiğim örnek bir grafikti. Motorda kullanılan parçalarla alakalı değil. Sadece yorulma denen durumun ne olduğunu anlatabilmek içindir.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
mantıklı yaklaşım işte budur aynen katılıyorumparaya göre atlamaktan ziyade motorun kullanıcısına ve motoruna ne kadar değer verdiğine bakılmalı değer veriyorsa zaten bakıyor demektir...bende 98-2000 civarı ss almak istiyorum param ona yetiyor diyelim ama şap diye atlıyacak değilim
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
honda cbr 600f,yamaha tbm 850,ducati monster 900s,suziki gs500,yamaha zjr 1200 bunlara ekleme yapacak yok mu yani...10 yaş civarında olupta bakımlı olan bu kadar mı motor varsahiplerini tebrik ederim hepsi manken gibi duruyor,size imreniyorum
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
2001 bandit s/2006 z 750.banditten bahsedersek(yaşlı olduğundan dolayı)30 binde aldım.20000 km yaptım.geçmişini bilmediğim için sıfır almışım gibi muamele gordü.temizliği,yağlaması,eskiyen lastik,conta,takoz vs değişimleri hepsi itinayla tarafımdan yapıldı.sevdiğim ve elim anahtar tuttuğu için.şöyle söyleyeyim.hala can yakıyor daha da cok yakar.55 binde.biraz estetik olacak.yeni boya,altın jantlar,belki biraz oynamalar.sonuçta malı diri tutmak elinizde.kaza bela gormedikten sonra senelerce binersin.ama biraz yaşlı motor alırken yüksek devr yaratıklara bulaşmamak gerekir diye düşünüyorum.zira kimbilir neler görmüştür diye.ancak referans motorlar da sıkıntı çıkarmaz.bandit,tdm,monster,xjr vs vs vs.satılık.sadece 1200lük için)
bu yazdıklarına katılıyorum AMA,
SS MAKİNALAR İÇİN AYNI ŞEYİ SÖYLEMEK ZOR.
ben zamanında 30.000-40.000 km civarı iki ss makinada yatak sardım konjektör yaktım, vites dişlisi bozdum, tamircilerde gezmekten sezonda motora binemedim yani GAZLAYAMADIM, belli km üstü race tarzı motoru alırken yaş, km ve hacmine göre değerlendirmek gerekir.
örnek,
99 model 1300 cc hayabusa 40.000 km de baktım orijinal gözüm kapalı gönül rahatlığı ile binerim,
aynı model ve km'de 600 cc kapıma koymam
Bu kadar deli saçmasının üzerine şu aklıma geldi: Niçin Japonlar ya da Almanlar motorlarına "Bu motor sürülmeye başlandıktan 10 sene sonra 100km/ sürati geçmek tehlikelidir" yazmaz diye.
İyice kantarın topuzu kaçmış.
Metalurji falan anlatılıyor.
İşte ben bunu demeye çalışmıştım. Ama becerememişim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:36 ----------
Ben tartışma yaratmak için birşey söylemedim öncelikle bu şahsi görüşüm ayrıca kastettiğim Türkiye'de SS lerin düzgün kullanılmadığı. (buna benim Sport makinam bile dahil olabilir yerine göre)
Ama ille de Japonlar akıl edemiyor mu der bana saçmalıyorsun dersen ben de sana kullanma kılavuzunu aç kullanım ömrü kaç yılmış o zamandan sonra fabrika herhangi bir sorumluluk kabul ediyor muymuş oku derim.
Kusura bakma.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:39 ----------
Monster, TDM, GS500,... Yok mu SS leri arttıran... ?
Bu arada Monster gerçekten inanılmaz temiz görünüyor. Kim ya da kimler kullandıysa emeğine sağlık.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
5 Temmuz 2008’de 60’tan fazla takım toplam 10.000km yol ile London – France – Germany – Austria – Hungary – Romania – Bulgaria – Greece – Turkey – Iran – Turkmenistan – Uzbekistan – Kazakhstan – Kyrgyzstan - Kazakhstan (again) - Russia – Mongolia – China – Mongolia! rotasını izleyecek.
Bu macera dolu yolculuğun ardından Mogolistan’daki varış noktasına’a gelebilen sürücüler motosikletleri dahil tüm ekipmanlarını Mogolistan’daki bu yardım kuruluşuna (CDPF) satılmak üzere bağışlıyacaklar.
Team Hansen Transmissions adına bu tura çıkan Matt Hunt Şuanda 200.000km'de olan 1988 model Honda CBR1000F ile bu tura katılıyor
Başka bir site arşivinden alıntıdır.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Konu olarak biraz konu genişlemiş her motor gitmiş kıyaslara.... Bu çok yanlış...
SS lerle touring ya da naked model bir tutulmaz... Hele ki ülkemizde....
Ülkemizde SS aldığın zaman illaki limitleri bir zorlayacaksın... Baktın iyi gidiyor hep limitlerde... Normal bir kullanım söz konusu değil... Hele ki sağdan soldan duysun 600 lük SS e 290 yaptıranı 320 yapmassa adam değilim mantalitesi...
Ben bile bu ortamda ikinci el makna almaya korkarım doğal olarak.... İnanın bitin motorlarımı alırken test sürüşü bile yapmadım... Direk sahibine bakarım...
Adam 125 lik makinaya 180 yaptırmanın yolunu ararken 600 cc ile 300 ve üstünü yaptırmaya çalışmanın pek bir farkı yok...
E bu makinadan da pek bi hayır beklemenin manası yok...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Türkiye'de SS düzgün kullanılmadığı doğru ama emin ol Antalya'da senin altındaki motordan daha temiz bakılmış 98-97 SS'ler var.Örnek görmek istiyorsan az çevrene bak burada sanki bütün eski model SS'lerde illaki birşey olur gibi yazıyorsunuz.Verilen örneklerde Nakedlerle karışık SS'lerde var sanki herkez naked örneği yazmış canlı örneklerini görmek istiyorsanda buraya uğrayabilirsin.Bunu demek istemediğini biliyorum fakat yazdığını okursan böyle bir anlam çıkarabiliyorum.
Benim fikrimce emekliliğini motorun yaşı değilde kilometresi belirler..
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
İyi de SS makina alan adamdan da herhalde 50km/s ile gitmesini bekleyemezsiniz. Üretici firmada herhalde bunun farkındadır. Yani bir scooter motoru ile SS motoru aynı alaşımdan mı üretiliyor sizce? Üretici de farkında o motosikletin yıllarca limitte kullanılacağından.
Sonuçta bence ülkemizde Güvensizlik ve dolandırıcılık had safhada. Olay da bundan kaynaklanıyor. Motorda arabada boyanmış bir parça görünce aha bu büyük bir kaza atlatmış galiba denilip yüz çevriliyor. Bu nedenle orjinalliği bozulmasın gibi saçma bir gerekçe ile çizik, çökük içindeki araçlara biniyoruz ikinci elde satamayız sonra deyip.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Klasik cevap... Bu cevabın geleceğini biliyordum.....
Arkadaşım bir 1000 lik SS sin son sürati 299 km midir?... Ya da üstü...
E bunu hep 280-290 kullanmak mı gerekir?... Sen zaten 200-220 kullansan ömrün boyunca eskitemessin o makinaları... Değil 1999 model bu şekilde kullanılmış 1950 model olsa getir alayım...
Anlatmak istediğimi anlamamışsın.... Ülke halkı olarak hep ileri ,hep daha hızlı.... En güçlü en hızlı motor benim... İllaki limitleri zorlayacağız... Kesiciye girmeden vites değiştirmeyeceğiz...
Eee ne de olsa 1000 lik makina..... SS bu..Böyle kullanılmassa küser...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Böyle klasiklere kim binmek istemez,eski mi şimdi bunlar
Sıfır kilometrelerin en iyisine değişmem bunları.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...en-guzeli.html
Dünyanın ilk Süper motosikleti buymuş öyle diyor amca
http://www.youtube.com/watch?v=4-FstCKzbzQ&NR=1
Sevgili arkadasim, boyle bir fikre asil sahip olmak bence yanlis. Biraz dikkat edersen, goreceksin ki tum naked motorlarda kullanilan motorla ile race lerin motorlari ile aynidir. Tek farklari yapilan degisikliklere ile son hiz ve tork farklaridir.
Misal Ducati Monster 900 ile Ducati Supersport 918 ayni motora sahip.
GS500 E ile GS500 F ayni motora sahip
Yamaha Fazer 600 ile 600 R ayni motora sahiptir. Yani asinma aynidir, ayni metalden ve kaliptan cikmis bloklara sahiptir. Biri ile son hiz 299 dur digeri ile 240 tir. Fakat bu son surat motorun zorlanmasi ile alakali degildir. Hizi saglayan vites kutusu, sonucta ikiside ayni devirlere sahip. Naked motorlada ust limit gidersin ,sadece 240 i gecemezsin. Ornekler konuyu dagitmiyor, sadece cevabi belli ,elindeki butce 2000 sonrasi SS bir makinaya yetiyor ise bu o kadar da sanildigi kadar kor batak bir yatirim degil. O zamanlara ait iyi bakilmis bir alay ornek var bu baslikta. Mesele o iyi bakan saticiyi bulmak. Malum turkiyede ilani verilen her motor ya "yollarin efsanesi " yada "emsalsiz " dir genelikle.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)