Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

YBR 125 Marş Basmıyor...Nedeni ?

    REKLAM ALANI
  1. #101
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Rolantide ölçüldüğünde 12 v normaldir.3000 devir civarında 14-15 volt görmek lazım.Bu linkde motorunun elekrik aksamının resimleri var.
    http://www.rialli.com/urunler/yamaha...lektrik-grubu/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rolantide ölçüldüğünde 12 v normaldir.3000 devir civarında 14-15 volt görmek lazım.Bu linkde motorunun elekrik aksamının resimleri var.
    http://www.rialli.com/urunler/yamaha...lektrik-grubu/

    Hocam, bende biraz gaz verdim.. Ama 3000 devire çıktım mı bilemiyorum..
    Benim öğrenmek istediğim konjektörün testi nasıl yapılır..=?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  3. #103
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, bende biraz gaz verdim.. Ama 3000 devire çıktım mı bilemiyorum..
    Benim öğrenmek istediğim konjektörün testi nasıl yapılır..=?
    abi konjektör akün zayıfsa sureklı aküyü beslemek için devamlı akım üretir.akü zayıfsa konjektör arızası cıkartır yani

  4. #104
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi konjektör akün zayıfsa sureklı aküyü beslemek için devamlı akım üretir.akü zayıfsa konjektör arızası cıkartır yani
    Bencede.. Zaten bu motor yatmış çoğunlukla akü yeni olduğu halde bu hale gelmiş.
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #105
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bencede.. Zaten bu motor yatmış çoğunlukla akü yeni olduğu halde bu hale gelmiş.
    tek yapman gereken bekle motoru kullan baktın akü boşalıyor ozaman konjektöre bakarız

  6. #106
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek yapman gereken bekle motoru kullan baktın akü boşalıyor ozaman konjektöre bakarız

    Yok yok şimdiden bakayım.. Başka yerlerede zarar vermeyeyim..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  7. #107
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok yok şimdiden bakayım.. Başka yerlerede zarar vermeyeyim..
    zarar vermesi için bekle demedım abi zaten o kendını bellı eder hemen mars tık tık edıyosa işte ozaman bak dıye söyledim sen yine bak

  8. #108
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    abi sen motoru hallet iyice....hallet hallet hallet...
    hatta bloğu ikiye ayır kranka bak hamurlasmıs mı...içindeki tümrulmanları değistir...bide rektefe yap...fren balatalarında bitiktir onlarıda değistir...baska ne galdı yaw değistirilecek...

  9. #109
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Eee söküp bakmadan öğrenilmez... Ne demiş Konfiçyus...

    " Okudum hatırladım........yaptım öğrendim...."



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:43 ----------

    Regülatör kontrolunu yapacağımda.. Ampermetre ile nerde ölçülecek..?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  10. #110
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, bende biraz gaz verdim.. Ama 3000 devire çıktım mı bilemiyorum..
    Benim öğrenmek istediğim konjektörün testi nasıl yapılır..=?
    Ölçü aletinin digital yani elektronik olması gerekli.İbreliler olmaz.Ölçü aletini 10 yoksa 20 DC Amper ölçme konumuna alacaksın.Akünün + ucuna gelen kırmızı kabloları akü başından sök. Ölçü aletinin kırmızı ucunu aküye gelen kırmızı kablolara kıskaçla tuttur. Ölçü aletinin siyah ucunuda akünün + kutbuna kıskacla tuttur.Kontağı açtığında eksi bir değer okuyacaksın.kıskaçları çıkarmadan aküye gelen kırmızı uçları elinle akünün 4 kutbuna bastır,bu halde marşa basıp çalıştır.Çalışınca kabloları kutuptan ayır.Bu durumda akım ölçü aleti üzerinden geçer.Rölantide eksi bir değer okunur.Gaz vermeye başlayınca artı değer okumaya başlanır ve bir devirden sonra gaz versenizde sabit kalır.Artı değer okunmuyorsa şarj olmuyor demektir.Bağlantılar eski haline getirilir.Ölçü aleti DC volt okuma konumunda motor devirli iken akü başında 14 volt civarı okunamaz ise konjektöre sargılardan gelen uç ölçülmelidir.Buradada voltaj az ise sırasıyla diyotlar ve statör,15 volt veya üzeriyse konjektör arızalıdır.

  11. #111
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2009
    Şehir
    Edremit / Balıkesir
    Motosikleti
    Ybr 250, işallah 2012'de Kawasaki Versys
    kardeş benimkide basmıyordu, marş düğmesini sök, sprey yağ sık oluyor, sendemi sorun başkada olabilir

  12. #112
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölçü aletinin digital yani elektronik olması gerekli.İbreliler olmaz.Ölçü aletini 10 yoksa 20 DC Amper ölçme konumuna alacaksın.Akünün + ucuna gelen kırmızı kabloları akü başından sök. Ölçü aletinin kırmızı ucunu aküye gelen kırmızı kablolara kıskaçla tuttur. Ölçü aletinin siyah ucunuda akünün + kutbuna kıskacla tuttur.Kontağı açtığında eksi bir değer okuyacaksın.kıskaçları çıkarmadan aküye gelen kırmızı uçları elinle akünün 4 kutbuna bastır,bu halde marşa basıp çalıştır.Çalışınca kabloları kutuptan ayır.Bu durumda akım ölçü aleti üzerinden geçer.Rölantide eksi bir değer okunur.Gaz vermeye başlayınca artı değer okumaya başlanır ve bir devirden sonra gaz versenizde sabit kalır.Artı değer okunmuyorsa şarj olmuyor demektir.Bağlantılar eski haline getirilir.Ölçü aleti DC volt okuma konumunda motor devirli iken akü başında 14 volt civarı okunamaz ise konjektöre sargılardan gelen uç ölçülmelidir.Buradada voltaj az ise sırasıyla diyotlar ve statör,15 volt veya üzeriyse konjektör arızalıdır.
    Bunu yaptım ben zaten dün yazmıştım..Ama sizin yöntem karışık geldi..Digital ölçüm yaptım..
    Normal ölçüm yaptım..+ uç + uç ile negatif üçta negatif uçla ölçtüm.
    Multimetre ile motor çalışmadan ve çalıştıktan somra gaz vererek ölçüm yaptım..Her ikiside birbirine yakındı.. 12,7 V civarında idi..

    Bundan sonra konjektörü gelen ucu ve çıkan uç ölçsem daha iyi olmaz mı..?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  13. #113
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Şarj

    Evet,konjektöre giriş ve çıkış kontrolu kısmından devam edebilirsin.Akü çok boşken veya çok doluyken akü başlarından voltaj kontrolu yanıltıcı olur.Bunun için akım ölçümü yapılır.Onu anlattım.
    Kolaygelsin.

  14. #114
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    saolun.
    Bu arada yüksek amperli akülerin zararlı olaibldiğini okudum başka bi sitede...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------

    Tabi ordada birini görüşü sonuç olarak...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  15. #115
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Valla şarj olayı evde biraz zor.aslında..
    Dün aldım akümü akücülere gittim. Adamların şarj aletlerini görünce bu cücüklerle lmaz bu iş..Bide asitini tamamem değiştirdiler.. Şarj ettirdim. 5 tl ye..
    Taktım bugün tak şakır şakır şakladı..Önümüzdeki günlerde yazarım gözlemlerimi..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  16. #116
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla şarj olayı evde biraz zor.aslında..
    Dün aldım akümü akücülere gittim. Adamların şarj aletlerini görünce bu cücüklerle lmaz bu iş..Bide asitini tamamem değiştirdiler.. Şarj ettirdim. 5 tl ye..
    Taktım bugün tak şakır şakır şakladı..Önümüzdeki günlerde yazarım gözlemlerimi..
    hallettın sen bunu merak etme abişaklattıgına gore oldu bu iş insallah bıdaha şakırtı şukurtu olmaz

  17. #117
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Beni izlemeye devam edin..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  18. #118
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Rölanti ayar vidası ve hava ayar vidası hangisi??

    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  19. #119
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    aha burda bı yerde abii :


6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler