Rolantide ölçüldüğünde 12 v normaldir.3000 devir civarında 14-15 volt görmek lazım.Bu linkde motorunun elekrik aksamının resimleri var.
http://www.rialli.com/urunler/yamaha...lektrik-grubu/
Rolantide ölçüldüğünde 12 v normaldir.3000 devir civarında 14-15 volt görmek lazım.Bu linkde motorunun elekrik aksamının resimleri var.
http://www.rialli.com/urunler/yamaha...lektrik-grubu/
abi sen motoru hallet iyice....hallet hallet hallet...
hatta bloğu ikiye ayır kranka bak hamurlasmıs mı...içindeki tümrulmanları değistir...bide rektefe yap...fren balatalarında bitiktir onlarıda değistir...baska ne galdı yaw değistirilecek...
Eee söküp bakmadan öğrenilmez... Ne demiş Konfiçyus...
" Okudum hatırladım........yaptım öğrendim...."
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:43 ----------
Regülatör kontrolunu yapacağımda.. Ampermetre ile nerde ölçülecek..?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Ölçü aletinin digital yani elektronik olması gerekli.İbreliler olmaz.Ölçü aletini 10 yoksa 20 DC Amper ölçme konumuna alacaksın.Akünün + ucuna gelen kırmızı kabloları akü başından sök. Ölçü aletinin kırmızı ucunu aküye gelen kırmızı kablolara kıskaçla tuttur. Ölçü aletinin siyah ucunuda akünün + kutbuna kıskacla tuttur.Kontağı açtığında eksi bir değer okuyacaksın.kıskaçları çıkarmadan aküye gelen kırmızı uçları elinle akünün 4 kutbuna bastır,bu halde marşa basıp çalıştır.Çalışınca kabloları kutuptan ayır.Bu durumda akım ölçü aleti üzerinden geçer.Rölantide eksi bir değer okunur.Gaz vermeye başlayınca artı değer okumaya başlanır ve bir devirden sonra gaz versenizde sabit kalır.Artı değer okunmuyorsa şarj olmuyor demektir.Bağlantılar eski haline getirilir.Ölçü aleti DC volt okuma konumunda motor devirli iken akü başında 14 volt civarı okunamaz ise konjektöre sargılardan gelen uç ölçülmelidir.Buradada voltaj az ise sırasıyla diyotlar ve statör,15 volt veya üzeriyse konjektör arızalıdır.
kardeş benimkide basmıyordu, marş düğmesini sök, sprey yağ sık oluyor, sendemi sorun başkada olabilir
Bunu yaptım ben zaten dün yazmıştım..Ama sizin yöntem karışık geldi..Digital ölçüm yaptım..
Normal ölçüm yaptım..+ uç + uç ile negatif üçta negatif uçla ölçtüm.
Multimetre ile motor çalışmadan ve çalıştıktan somra gaz vererek ölçüm yaptım..Her ikiside birbirine yakındı.. 12,7 V civarında idi..
Bundan sonra konjektörü gelen ucu ve çıkan uç ölçsem daha iyi olmaz mı..?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Evet,konjektöre giriş ve çıkış kontrolu kısmından devam edebilirsin.Akü çok boşken veya çok doluyken akü başlarından voltaj kontrolu yanıltıcı olur.Bunun için akım ölçümü yapılır.Onu anlattım.
Kolaygelsin.
saolun.
Bu arada yüksek amperli akülerin zararlı olaibldiğini okudum başka bi sitede...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------
Tabi ordada birini görüşü sonuç olarak...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Valla şarj olayı evde biraz zor.aslında..
Dün aldım akümü akücülere gittim. Adamların şarj aletlerini görünce bu cücüklerle lmaz bu iş..Bide asitini tamamem değiştirdiler.. Şarj ettirdim. 5 tl ye..
Taktım bugün tak şakır şakır şakladı..Önümüzdeki günlerde yazarım gözlemlerimi..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Beni izlemeye devam edin..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)