Jel mi onlar? Yok ya 8.2 amper olmaz..
Jel mi onlar? Yok ya 8.2 amper olmaz..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
tam 1 yıl oldu bu aküleri alalı...
8 tanesini paralel baglayıp invertörle 220 v elektrik elde ediyorduk...4-5 ay falan kullandık...invertörlede bide sarj edelim....
8.2 ah yazıyo abi...
18 tane var bu aküden...
1 i bende 17 kaldı...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------
ben jel mel anlamam abi..3 aydır kullanıyom....canavar gibi...hem kısa far hem sis farı yanık geziyom çoğu zaman...
Elektrik konusunda biraz daha bilgi:
Amperi yüksek akü tesisata zarar vermez.Olası tek tehlike boyutu daha büyük olacağından yuvayada zorla sığdığını varsaysakta kutuplarının bir yerlere değip kıvılcım çıkartarak yangına sebeb olabilmesidir.Amperi akü tesisata vermez,tesisatda bulunan birimler güçleri oranında aküden çekerler.12 volt 6 amper akümüz var.Bu ifade bu aküden birim zamanda (ki bu ölçü birimi saat) devamlı olarak 6 amper çekebiliriz demektir.Hatta 10 watt lık bir ampul olduğunu var sayalım.Formül Watt=Volt x Amper 10=12 x ? ?=10/12 oda eşittir 0.83 amper.Yani akü bir amperden az akım çeken ampule zorla 6 amper vermez,ampul ondan 0.83 çeker.
Sonuç olarak motorunuzun yuvasına,yerine tehlikesizce sığabiliyorsa daha yüksek amperli akü kullanmanız sakıncalı değil faydalıdır.Kapasitenin artması sadece tam dolu şarj olma süresini uzatır.Konjektör 0,5 amper veriyorsa 6 amper boş aküyü 12 saatte doldurur, 9 amper aküyü 18 saatte doldurur.Günümüzde konjektörler yarı iletken malzemeden yapılmaktadır.Prensip olarak ömür belirlenemez ama bu bozulmazlar anlamına gelmez.
Teşekkürler..Saolun..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:24 ----------
ybr de akü yeri çok küçük yapılmış..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:25 ----------
Fırat, senin dediğin akülerin boyutları nasıl ? ölçüleri nasıl??
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
kontak anahtarının anahtar yuvasına wd 40 sık bir süre sonra tekrar sık , oksitlenme olmuş olabilir arkadaşımın ybr 125 ine de buna benzer bir durum olmuştu.
bizde baska bi parçayı akünün yerine koyarız aküyü baska yere koyarız...
Senin akü dediğin şeyin boyutlarını versene bi..
Birde bu 1111 ne oluyor..??
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:03 ----------
Olmaz öyle..Yer yok başka...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:04 ----------
Aküyü bu akşam şöyle güzel birşarj yapayım önce...
Bunun için Rüzgar Fırat Ustanın fikrini uygulayacağım..
Modemin adaptörü 12 V 1 A... Bundan yararlanıp iyi bir şarj edeyim. Multimetrede var..Şarj ile ilgili deneyimi olan var mı?...Bakalım ne olacak...Birazda kaynamış soğumuş su ilave edeceğim.. Az suyu eksik.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 ----------
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 ----------
Herkes akün bozuk dedi akü reklamı yaptı.. Bende akü reklamı yaptım..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
ank nın suyu kireçli ve b...g gibi...istersen damaca sudan birazcık alıp eklersen de olur ama ozaman iyice sarjda kalması lazım...2 tl verde bi saf su alsana yaw...kim sölüyo sana kaynamıs soğumus su felan manyak mı bunlar yawww
aynı adaptörden 2 3 tane bulursan dapa çabuk sarj eder...getirde invertörle sarj edek abi..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:09 ----------
10 10 10 10 10 10 10
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
hangisinden bahsedek abi
Fırat,
Kaynamış soğumuş su sertlik açısından saf suya yakındır.. Damacana suyu kaynatıp kullanırsak daha iyi olur.. Saf suyu üretirken suyu buharlaştırıp tekrar yoğuştururlar. Buzdalabından alınan buzda saf suya yakındır... Çaydanlıkta neden kireç yapışır dibinde...Buda bizi bildiğimiz bir konudur..Olay budur...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
aynı sorun benim de başıma geldi.
wd 40 anahtarın girdiği delikten sıkılmayacak. kontak silindirinin yan kısmında alta yakın birkaç delik var. oralardan zerk edilecek.
zaman zaman bunu yapmak gerekiyor. yoksa oksitlenmeden sebep motor çalışmıyor. bu sorun baş gösterdiğinde motosiklet marş basıyor fakat çalışmıyor.
sizin sorununuz bu değil galiba, aküye varmışsınız. arkadaşın önerisini düzeltmek amacıyla yazdım fakat yanlış alıntı yapmışım.
Saf su yerine kaynamış soğutulmuş su olayı bana sakat geldi abi. Tamam kireç yapışıyor çaydanlığa ama musluk suyunda kaynadıktan sonra bile mineraller,ağır metaller kalabilir. Akü asidiyle bu ağır metaller tuz oluşturursa eğer akünün ömrünü kısaltabilir. Tamamen varsayımsal konuştum ama saf su alıp koymak daha garanti geldi bana.
Bidistile su desen olay dediğin gibi olur ama..Saf su buharlaştırmadan sonra buharın yoğuşması ile elde ediiyor..Yani temiz bi doğada yağmur suyu da saf sudur..Kaynatılınca biliyosun geçiçi sertlik gider, diğer mineraller kalır seninde dediğin gibi..Sen sağlamcısın..da ben hiç yoksa bu olur yaklaşımı içindeyim.
Ben bir iş yerimde saf su cihazı arıza yapmıştı.. Eee saf su lazım napacam.. çözüm üretmem lazım.. bende üretmiştim..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)