Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

viraj dönerken neden başımızla çıkışa bakarız

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Alıntı VALEO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajı arkana bakarakta dönersin ,bu sorun değil.
    bu taktiği hızlı ve güvenli dönebilmen için uygulayacaksın
    Virajı arkasına bakaran dönenler varmış eskiden.Çok iyi ata binen orta asyadaki atalarımız atın üzerinde hareket halindeyken 360 dereceye ok atabiliyolarmış.Ama sonuçta altındaki bir hayvan , onun da yön bulma kabiliyeti var.Ancak bizim motorlar için yön bulma kabiliyeti daha icat edilmedi.

    Ben daha 7 yaşımda bisklt kllanmayı öğrendim ve ilk öğrendiğim şey karşıma ve yola bakmak , yani kısaca gideceğim yere bakmak.Alah aşkına siz hiç bisiklet kullanırken sağa sola bakınırken veya bisikletin zincirine ya da yere bakayım derken kafayı direğe çarpmadınız mı?Çocukluk işte insan daha meraklı oluyo.Zincire ya da pedala bakayım diyosun , kafayı bi kaldırıyosun , uçuştasın.Şimdi kızıma bisiklet kullanmayı öğretiyorum.İlk öğrettiğim şey karşıya gideceği yere bakması.5 yaşındaki kızım daha okuma yazma bilmiyo ama bunu şimdiden öğrendi.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------

    Alıntı VALEO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajı arkana bakarakta dönersin ,bu sorun değil.
    bu taktiği hızlı ve güvenli dönebilmen için uygulayacaksın
    Virajı arkasına bakaran dönenler varmış eskiden.Çok iyi ata binen orta asyadaki atalarımız atın üzerinde hareket halindeyken 360 dereceye ok atabiliyolarmış.Ama sonuçta altındaki bir hayvan , onun da yön bulma kabiliyeti var.Ancak bizim motorlar için yön bulma kabiliyeti daha icat edilmedi.

    Ben daha 7 yaşımda bisiklt kullanmayı öğrendim ve ilk öğrendiğim şey karşıma ve yola bakmak , yani kısaca gideceğim yere bakmak.Alah aşkına siz hiç bisiklet kullanırken sağa sola bakınırken veya bisikletin zincirine ya da yere bakayım derken kafayı direğe çarpmadınız mı?Çocukluk işte insan daha meraklı oluyo.Zincire ya da pedala bakayım diyosun , kafayı bi kaldırıyosun , uçuştasın.Şimdi kızıma bisiklet kullanmayı öğretiyorum.İlk öğrettiğim şey karşıya gideceği yere bakması.5 yaşındaki kızım daha okuma yazma bilmiyo ama bunu şimdiden öğrendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    16 Ocak 2009
    bende bunu kastediyorum zaten .
    virajda gideceğin yere yani viraj çıkışına bakacaksın.
    heleki altındaki SS motor ise .

  3. #43

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,

    Konuyu hortlatcam, çok hoş bir bilgi, okunması gerektiğine en azından ""kulak "" aşinalığı olması için.Be hey "kulak" sen nelere kadirmişsin.

    2010 yılında yapılan bu paylaşım için teşekkürler
    Kazasız-belasız

  4. #44
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Ben barkın dedi diye bakıyorum çıkışa baktım işe yarıyo ula dedim bu adam işi biliyo sonra hiç sorgulamadım Bazen kızsamda genel olarak severek

    izliyoruz abi

  5. #45
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    yeni başlayanlara verilen bir tavsiyedir..

    bence viraja girmeden önce hız göstergesine bir bak..

    sınırlarını zorlamışsan bakmak falan kimseyi kurtarmaz

  6. #46
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni başlayanlara verilen bir tavsiyedir..

    bence viraja girmeden önce hız göstergesine bir bak..

    sınırlarını zorlamışsan bakmak falan kimseyi kurtarmaz

    Virajda kaza yapanlar genelde viraj içinde ne hızla kaza yaptıklarını bilenlerdir denir... Viraja girmeden ok ama içinde asla göstergeye bakmıyoruz ...
    Sokollu ve yanakadam bunu beğendiler.

  7. #47
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Doktor hocam demeye çalıştığı şeyi çok komplike anlatmış.
    özetle olay şu ;
    insan düştüğünü başının konumuna göre anlar. (iç kulaktaki denge organı)
    bu yüzden virajda kafayı yatırınca düşme hissi uyanır. vücut da istemsiz dikelmeye çalışır. bu da motoru dışarı çıkarır.
    bu sebepten virajda başınız normal yolda yürürken nasıl duruyorsa öyle durmalı. düz.


    edit; ben bunları yapacak tecrübede miyim hayır . sadece olayı açıklamak için yazdım.
    GezeGeze bunu beğendi.

  8. #48
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    bazen sadece bakarsın

  9. #49
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni başlayanlara verilen bir tavsiyedir..

    bence viraja girmeden önce hız göstergesine bir bak..

    sınırlarını zorlamışsan bakmak falan kimseyi kurtarmaz
    Tam da ben bu konu hakkında Nikkfurie arkadaşın yazdığını yazacaktım.

    Arkadaşlar ilk ve ciddi kazamı vira içinde göstergeye baktığım için yapmıştım. Bir hafta sonra "Göstergeni bantla, yola bak" isimli video paylaşıldı. Aman diyim, aman ! Sadece benzin seviyesine bakıyorum ışıklarda durunca

    İşin bir türlü kavrayamadğım kısmı "target fixtation" denilen hedefe kitlenme meselesi. Bu konuda defalarca kendime telkinde bulunmama rağmen, şeridime taşan aracın tamponuna, yoldaki logar kapağına bildiğiniz nişan alıyorum Hatta şöyle diyeyim belki inanmazsınız öndeki araç sigara izmaritini atıyor, üstünden geçiyorum Bu konuda pratik yapmam lazım !
    yanakadam bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doktor hocam demeye çalıştığı şeyi çok komplike anlatmış.
    özetle olay şu ;
    insan düştüğünü başının konumuna göre anlar. (iç kulaktaki denge organı)
    bu yüzden virajda kafayı yatırınca düşme hissi uyanır. vücut da istemsiz dikelmeye çalışır. bu da motoru dışarı çıkarır.
    bu sebepten virajda başınız normal yolda yürürken nasıl duruyorsa öyle durmalı. düz.
    https://bilmeyenadam.files.wordpress...2/12/viraj.jpg

    edit; ben bunları yapacak tecrübede miyim hayır . sadece olayı açıklamak için yazdım.
    tesekkür ederiz.

    Doktor biraz bilimsel olarak açıklamış, kulağın içerisindeki sistemin nasıl işlediğine ve eğer ki viraj dönerken bakımızla çıkışa bakmadığımız durumda , sistemin biri alabora edişini Sizde daha anlaşılır acıkladınız.

    Nereye bakarsan oraya gidersininin bilimsel açıklamasını öğrenmek güzel oldu.
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  11. #51
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Boş yolda bir çakıla bakarak kaçmaya çalışın sert kontra verseniz bile o taşın üstünden geçersiniz .. kaçış yerine bakmak çok önemli..
    Sokollu bunu beğendi.

  12. #52

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam da ben bu konu hakkında Nikkfurie arkadaşın yazdığını yazacaktım.

    Arkadaşlar ilk ve ciddi kazamı vira içinde göstergeye baktığım için yapmıştım. Bir hafta sonra "Göstergeni bantla, yola bak" isimli video paylaşıldı. Aman diyim, aman ! Sadece benzin seviyesine bakıyorum ışıklarda durunca

    İşin bir türlü kavrayamadğım kısmı "target fixtation" denilen hedefe kitlenme meselesi. Bu konuda defalarca kendime telkinde bulunmama rağmen, şeridime taşan aracın tamponuna, yoldaki logar kapağına bildiğiniz nişan alıyorum Hatta şöyle diyeyim belki inanmazsınız öndeki araç sigara izmaritini atıyor, üstünden geçiyorum Bu konuda pratik yapmam lazım !
    Bu sorunu eğitimle ya da kendiniz çalışarak pratikle aşabileceğinize inanıyorum.. Bu şekilde bence trafiğe çıkmayın, sizin içinde çok tehlikeli olur.

    Mutlaka görmüşsünüzdür,sitede admin böyle bir konu açmıştı .
    http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/139880-hedefe-kitlenme-sorunu-kaza-videosu.html

    Tabiki sizin durum, konudaki gibi değildir. Zamanla aşılabilecek birşey olduğunu düşünüyorum ama bu süreçte de çalışın derim, canınız tehlikeye girmesin.

    Allah korusun çok tehlikeli, kendi sürüşümü düşünüyorumda , öğrendikçe ve ne kadar bilinçsiz olduğumu gördükçe, üzülüyorum..
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  13. #53
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boş yolda bir çakıla bakarak kaçmaya çalışın sert kontra verseniz bile o taşın üstünden geçersiniz .. kaçış yerine bakmak çok önemli..
    Çok iyi örneklediniz. Bakış yönüne doğru zaten vücudun istemsiz de olsa kontra verdiğini okumuştum. Bilimsel açıklamasını bulabilirsem eklerim.

    Bir de hızlı virajda tutunmak istemiyle iç taraftaki gidona yaslandığımız için de istemsiz kontra verip, viraj çizgisinden dışına çıkıyormuşuz. İnş hepsini uygulayacak kadar deneyimimiz olur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorunu eğitimle ya da kendiniz çalışarak pratikle aşabileceğinize inanıyorum.. Bu şekilde bence trafiğe çıkmayın, sizin içinde çok tehlikeli olur.

    Mutlaka görmüşsünüzdür,sitede admin böyle bir konu açmıştı .
    http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/139880-hedefe-kitlenme-sorunu-kaza-videosu.html

    Tabiki sizin durum, konudaki gibi değildir. Zamanla aşılabilecek birşey olduğunu düşünüyorum ama bu süreçte de çalışın derim, canınız tehlikeye girmesin.

    Allah korusun çok tehlikeli, kendi sürüşümü düşünüyorumda , öğrendikçe ve ne kadar bilinçsiz olduğumu gördükçe, üzülüyorum..
    Yapıcı yorumların ve önemli konulara dikkat çektiğin için teşekkürler. Tüm sürüş boyunca yaşadığım bir eksiklik değil çok şükür, öyle olsaydı bu yorumları yazamazdım herhalde 30 km.lik yolda , sürüşün sabit hızda gittiğim bazı kısımlarında yaşıyorum yol okumayı bıraktığım için sanırım. Hani olur ya bazı derslerde 30dakikayı geçtikten sonra bir baygınlık gelir hocanın sadece dudak hareketlerini görürsün duyamazsın, öyle diyelim
    oluroyle bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Buralar değerlenir

  15. #55
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Ne zaman viraj çizgimi kaçıracak gibi yada motor altımdan kaçacak gibi hissetsem direk çıkışa bakarım motor kendini toparlar viraj içine daha da sokulur, birisi şöyle bi laf demişti belki de eğitimde duymuştum hatırlamıyorum, motor düşmez her zaman kendini toplar dengede durur motoru bizim aman düşmeyeyim diye yersiz korkumuz düşürür gibisinden bi laftı.

  16. #56
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Geçen birisi kafasını sürtüyodu virajda p onu gördükten sonra bu durumu sorgulamaya başladım şahsen :D
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler