viraj dönerken neden başımızla çıkışa bakarız
Reklamlar
-
VALEO adlı üyeden alıntı
virajı arkana bakarakta dönersin ,bu sorun değil.
bu taktiği hızlı ve güvenli dönebilmen için uygulayacaksın
Virajı arkasına bakaran dönenler varmış eskiden.Çok iyi ata binen orta asyadaki atalarımız atın üzerinde hareket halindeyken 360 dereceye ok atabiliyolarmış.Ama sonuçta altındaki bir hayvan , onun da yön bulma kabiliyeti var.Ancak bizim motorlar için yön bulma kabiliyeti daha icat edilmedi.
Ben daha 7 yaşımda bisklt kllanmayı öğrendim ve ilk öğrendiğim şey karşıma ve yola bakmak , yani kısaca gideceğim yere bakmak.Alah aşkına siz hiç bisiklet kullanırken sağa sola bakınırken veya bisikletin zincirine ya da yere bakayım derken kafayı direğe çarpmadınız mı?Çocukluk işte insan daha meraklı oluyo.Zincire ya da pedala bakayım diyosun , kafayı bi kaldırıyosun , uçuştasın.Şimdi kızıma bisiklet kullanmayı öğretiyorum.İlk öğrettiğim şey karşıya gideceği yere bakması.5 yaşındaki kızım daha okuma yazma bilmiyo ama bunu şimdiden öğrendi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------
VALEO adlı üyeden alıntı
virajı arkana bakarakta dönersin ,bu sorun değil.
bu taktiği hızlı ve güvenli dönebilmen için uygulayacaksın
Virajı arkasına bakaran dönenler varmış eskiden.Çok iyi ata binen orta asyadaki atalarımız atın üzerinde hareket halindeyken 360 dereceye ok atabiliyolarmış.Ama sonuçta altındaki bir hayvan , onun da yön bulma kabiliyeti var.Ancak bizim motorlar için yön bulma kabiliyeti daha icat edilmedi.
Ben daha 7 yaşımda bisiklt kullanmayı öğrendim ve ilk öğrendiğim şey karşıma ve yola bakmak , yani kısaca gideceğim yere bakmak.Alah aşkına siz hiç bisiklet kullanırken sağa sola bakınırken veya bisikletin zincirine ya da yere bakayım derken kafayı direğe çarpmadınız mı?Çocukluk işte insan daha meraklı oluyo.Zincire ya da pedala bakayım diyosun , kafayı bi kaldırıyosun , uçuştasın.Şimdi kızıma bisiklet kullanmayı öğretiyorum.İlk öğrettiğim şey karşıya gideceği yere bakması.5 yaşındaki kızım daha okuma yazma bilmiyo ama bunu şimdiden öğrendi.
Reklamlar
-
bende bunu kastediyorum zaten .
virajda gideceğin yere yani viraj çıkışına bakacaksın.
heleki altındaki SS motor ise .
-
Merhaba,
Konuyu hortlatcam, çok hoş bir bilgi, okunması gerektiğine en azından ""kulak "" aşinalığı olması için.Be hey "kulak" sen nelere kadirmişsin.
2010 yılında yapılan bu paylaşım için teşekkürler
Kazasız-belasız
-
Ben barkın dedi diye bakıyorum çıkışa baktım işe yarıyo ula dedim bu adam işi biliyo sonra hiç sorgulamadım Bazen kızsamda genel olarak severek
izliyoruz abi
-
yeni başlayanlara verilen bir tavsiyedir..
bence viraja girmeden önce hız göstergesine bir bak..
sınırlarını zorlamışsan bakmak falan kimseyi kurtarmaz
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
yeni başlayanlara verilen bir tavsiyedir..
bence viraja girmeden önce hız göstergesine bir bak..
sınırlarını zorlamışsan bakmak falan kimseyi kurtarmaz
Virajda kaza yapanlar genelde viraj içinde ne hızla kaza yaptıklarını bilenlerdir denir... Viraja girmeden ok ama içinde asla göstergeye bakmıyoruz ...
-
Doktor hocam demeye çalıştığı şeyi çok komplike anlatmış.
özetle olay şu ;
insan düştüğünü başının konumuna göre anlar. (iç kulaktaki denge organı)
bu yüzden virajda kafayı yatırınca düşme hissi uyanır. vücut da istemsiz dikelmeye çalışır. bu da motoru dışarı çıkarır.
bu sebepten virajda başınız normal yolda yürürken nasıl duruyorsa öyle durmalı. düz.
edit; ben bunları yapacak tecrübede miyim hayır . sadece olayı açıklamak için yazdım.
-
bazen sadece bakarsın
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
yeni başlayanlara verilen bir tavsiyedir..
bence viraja girmeden önce hız göstergesine bir bak..
sınırlarını zorlamışsan bakmak falan kimseyi kurtarmaz
Tam da ben bu konu hakkında Nikkfurie arkadaşın yazdığını yazacaktım.
Arkadaşlar ilk ve ciddi kazamı vira içinde göstergeye baktığım için yapmıştım. Bir hafta sonra "Göstergeni bantla, yola bak" isimli video paylaşıldı. Aman diyim, aman ! Sadece benzin seviyesine bakıyorum ışıklarda durunca
İşin bir türlü kavrayamadğım kısmı "target fixtation" denilen hedefe kitlenme meselesi. Bu konuda defalarca kendime telkinde bulunmama rağmen, şeridime taşan aracın tamponuna, yoldaki logar kapağına bildiğiniz nişan alıyorum Hatta şöyle diyeyim belki inanmazsınız öndeki araç sigara izmaritini atıyor, üstünden geçiyorum Bu konuda pratik yapmam lazım !
-
MD.Murat adlı üyeden alıntı
Doktor hocam demeye çalıştığı şeyi çok komplike anlatmış.
özetle olay şu ;
insan düştüğünü başının konumuna göre anlar. (iç kulaktaki denge organı)
bu yüzden virajda kafayı yatırınca düşme hissi uyanır. vücut da istemsiz dikelmeye çalışır. bu da motoru dışarı çıkarır.
bu sebepten virajda başınız normal yolda yürürken nasıl duruyorsa öyle durmalı. düz.
https://bilmeyenadam.files.wordpress...2/12/viraj.jpg
edit; ben bunları yapacak tecrübede miyim hayır . sadece olayı açıklamak için yazdım.
tesekkür ederiz.
Doktor biraz bilimsel olarak açıklamış, kulağın içerisindeki sistemin nasıl işlediğine ve eğer ki viraj dönerken bakımızla çıkışa bakmadığımız durumda , sistemin biri alabora edişini Sizde daha anlaşılır acıkladınız.
Nereye bakarsan oraya gidersininin bilimsel açıklamasını öğrenmek güzel oldu.
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
-
Boş yolda bir çakıla bakarak kaçmaya çalışın sert kontra verseniz bile o taşın üstünden geçersiniz .. kaçış yerine bakmak çok önemli..
-
Sokollu adlı üyeden alıntı
Tam da ben bu konu hakkında Nikkfurie arkadaşın yazdığını yazacaktım.
Arkadaşlar ilk ve ciddi kazamı vira içinde göstergeye baktığım için yapmıştım. Bir hafta sonra "Göstergeni bantla, yola bak" isimli video paylaşıldı. Aman diyim, aman ! Sadece benzin seviyesine bakıyorum ışıklarda durunca
İşin bir türlü kavrayamadğım kısmı "target fixtation" denilen hedefe kitlenme meselesi. Bu konuda defalarca kendime telkinde bulunmama rağmen, şeridime taşan aracın tamponuna, yoldaki logar kapağına bildiğiniz nişan alıyorum
Hatta şöyle diyeyim belki inanmazsınız öndeki araç sigara izmaritini atıyor, üstünden geçiyorum
Bu konuda pratik yapmam lazım !
Bu sorunu eğitimle ya da kendiniz çalışarak pratikle aşabileceğinize inanıyorum.. Bu şekilde bence trafiğe çıkmayın, sizin içinde çok tehlikeli olur.
Mutlaka görmüşsünüzdür,sitede admin böyle bir konu açmıştı .
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/139880-hedefe-kitlenme-sorunu-kaza-videosu.html
Tabiki sizin durum, konudaki gibi değildir. Zamanla aşılabilecek birşey olduğunu düşünüyorum ama bu süreçte de çalışın derim, canınız tehlikeye girmesin.
Allah korusun çok tehlikeli, kendi sürüşümü düşünüyorumda , öğrendikçe ve ne kadar bilinçsiz olduğumu gördükçe, üzülüyorum..
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Boş yolda bir çakıla bakarak kaçmaya çalışın sert kontra verseniz bile o taşın üstünden geçersiniz .. kaçış yerine bakmak çok önemli..
Çok iyi örneklediniz. Bakış yönüne doğru zaten vücudun istemsiz de olsa kontra verdiğini okumuştum. Bilimsel açıklamasını bulabilirsem eklerim.
Bir de hızlı virajda tutunmak istemiyle iç taraftaki gidona yaslandığımız için de istemsiz kontra verip, viraj çizgisinden dışına çıkıyormuşuz. İnş hepsini uygulayacak kadar deneyimimiz olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
oluroyle adlı üyeden alıntı
Bu sorunu eğitimle ya da kendiniz çalışarak pratikle aşabileceğinize inanıyorum.. Bu şekilde bence trafiğe çıkmayın, sizin içinde çok tehlikeli olur.
Mutlaka görmüşsünüzdür,sitede admin böyle bir konu açmıştı .
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/139880-hedefe-kitlenme-sorunu-kaza-videosu.html
Tabiki sizin durum, konudaki gibi değildir. Zamanla aşılabilecek birşey olduğunu düşünüyorum ama bu süreçte de çalışın derim, canınız tehlikeye girmesin.
Allah korusun çok tehlikeli, kendi sürüşümü düşünüyorumda , öğrendikçe ve ne kadar bilinçsiz olduğumu gördükçe, üzülüyorum..
Yapıcı yorumların ve önemli konulara dikkat çektiğin için teşekkürler. Tüm sürüş boyunca yaşadığım bir eksiklik değil çok şükür, öyle olsaydı bu yorumları yazamazdım herhalde 30 km.lik yolda , sürüşün sabit hızda gittiğim bazı kısımlarında yaşıyorum yol okumayı bıraktığım için sanırım. Hani olur ya bazı derslerde 30dakikayı geçtikten sonra bir baygınlık gelir hocanın sadece dudak hareketlerini görürsün duyamazsın, öyle diyelim
-
-
Ne zaman viraj çizgimi kaçıracak gibi yada motor altımdan kaçacak gibi hissetsem direk çıkışa bakarım motor kendini toparlar viraj içine daha da sokulur, birisi şöyle bi laf demişti belki de eğitimde duymuştum hatırlamıyorum, motor düşmez her zaman kendini toplar dengede durur motoru bizim aman düşmeyeyim diye yersiz korkumuz düşürür gibisinden bi laftı.
-
Geçen birisi kafasını sürtüyodu virajda p onu gördükten sonra bu durumu sorgulamaya başladım şahsen :D
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler