200 km/h da motor istop ederse?????
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Normal bir şekilde ilerlerken herhangi bir vites düşmesi olmadan, gaz açık iken stop ederse eğer;
motor kompresyona biner ve yavaşlamaya başlar hemen debriyajı sıkmalıyız ve sağ yada sol ne tarafa yakınsak güvenli bir şekilde yanaşmalıyız.
Debriyajı sıkmazsak yada motorun stop ettiğini farketmezsek (oha) motor kompresyona (motor freni) düştükten sonra bulunduğumuz vites ile tekerin dönüş hızı tatminkar değilse arka teker kitler.
Bu olay hafif olan race tipi motorlara ziyade ağır olan touring yada cruiser motorlarda daha geç sürede olur, race motorda artcı var ise süre biraz daha uzar.
Bu arada bu kadar düşünecek birşey yok, debriyaja basın kardeşim
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
şimdi soru biraz yanlış sorulmuş motor nasıl stop ederse motor kitlenerekmi stop ediyor yoksa sadece elektrik arızasından mı?
motor elektrik arızasından stop ederse eğer motor duracağından arka teker dönme hareketide durur motor sağa sola savrulur eğer tecrübeli bir sürücüyse süren debriyaja basarak tekeri serbest hale getirir ve toparlar
yok eğer motor kitlendiyse o arkadaşa vefat edenler bölümünde yer açarız
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Mersin İl Temsilcisi
Eyong adlı üyeden alıntı
Normal bir şekilde ilerlerken herhangi bir vites düşmesi olmadan, gaz açık iken stop ederse eğer;
motor kompresyona biner ve yavaşlamaya başlar hemen debriyajı sıkmalıyız ve sağ yada sol ne tarafa yakınsak güvenli bir şekilde yanaşmalıyız.
Debriyajı sıkmazsak yada motorun stop ettiğini farketmezsek (oha) motor kompresyona (motor freni) düştükten sonra bulunduğumuz vites ile tekerin dönüş hızı tatminkar değilse arka teker kitler.
Bu olay hafif olan race tipi motorlara ziyade ağır olan touring yada cruiser motorlarda daha geç sürede olur, race motorda artcı var ise süre biraz daha uzar.
Bu arada bu kadar düşünecek birşey yok, debriyaja basın kardeşim
espirilerin patenti eyongta kalsın, geri hepsine fikren katılıyorum. çünkü yakın bir olay başıma geldi ama 60-70km de iken...
aynen motor kitledi, sarka teker slalom, kıç atmalar ve ben debriyajı SIKMAMIŞIM . ancak freni öyle bir sıkmışım ki, kıç atmaktan değil, motor durdu, hareketsiz kaldı ve yana düştüm. kaskatı kesilmiş bir salaktım o an...
tek şansım korumalıklarım ve trafiğin sakin oluşuydu ki, zaten bunlar yeterli ve gerekli...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
otopsici adlı üyeden alıntı
şimdi soru biraz yanlış sorulmuş motor nasıl stop ederse motor kitlenerekmi stop ediyor yoksa sadece elektrik arızasından mı?
motor elektrik arızasından stop ederse eğer motor duracağından arka teker dönme hareketide durur motor sağa sola savrulur eğer tecrübeli bir sürücüyse süren debriyaja basarak tekeri serbest hale getirir ve toparlar
yok eğer motor kitlendiyse o arkadaşa vefat edenler bölümünde yer açarız
motor ateşleme kesilmesi ya da benzin bitmesi sebebiyle stop ederse kuru asfaltta arka tekerleği bir anda kilitleyebileceğini düşünmüyorum,
Ancak stabilize yada ıslak asfaltta 30-40 km süratte bile kilitleyebilir.
-
Süper Moderatör
Şimdi olayı daha doğrusu soruyu karıştırmamak lazım.
Soru motor kitlenirse ne olur diye sorulmamış, stop ederse ne olur diye sorulmuş.
Motorun kitlemesi çok çok farklı bişeydir, konumuz değildir (çeviriden anladığım kadarıyla)
Motor stop etmesi normal birşeydir, ihtimali çok yüksektir. Bir çok etkenden dolayı olabilir.
Motor kitlemesi ise çok düşük ihtimalli ve çok önemli mekanik arızalardan dolayı gerçekleşir.
Motor kitlerse ne yapmamız lazım diye konuşmak bile abesdir (200 km hız için)
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Eyong adlı üyeden alıntı
Şimdi olayı daha doğrusu soruyu karıştırmamak lazım.
Soru motor kitlenirse ne olur diye sorulmamış, stop ederse ne olur diye sorulmuş.
Motorun kitlemesi çok çok farklı bişeydir, konumuz değildir (çeviriden anladığım kadarıyla)
Motor stop etmesi normal birşeydir, ihtimali çok yüksektir. Bir çok etkenden dolayı olabilir.
Motor kitlemesi ise çok düşük ihtimalli ve çok önemli mekanik arızalardan dolayı gerçekleşir.
Motor kitlerse ne yapmamız lazım diye konuşmak bile abesdir (200 km hız için)
Doğru söylemişsin o anda tek yapılacak şeyler bildiğin duaları okuyabildiğin kadar okumak ve en az hasarla nasıl kurtulurum diye düşünmek tabii vakit kalırsa
-
otopsici adlı üyeden alıntı
şimdi soru biraz yanlış sorulmuş motor nasıl stop ederse motor kitlenerekmi stop ediyor yoksa sadece elektrik arızasından mı?
motor elektrik arızasından stop ederse eğer motor duracağından arka teker dönme hareketide durur motor sağa sola savrulur eğer tecrübeli bir sürücüyse süren debriyaja basarak tekeri serbest hale getirir ve toparlar
yok eğer motor kitlendiyse o arkadaşa vefat edenler bölümünde yer açarız
motor kilitlendiyse vefat edicek diye bir şey yok şayet yüksek hızda arka tekerleyi kilitleyecek fren alıştırmaları yapmak iyi olacaktır mutlakaki bisiklet kullanmışsınızdır kaydırma diye tabir edilen durumda bisikletle kaç m asfaltta çiziyosunuzda motorda yapamayacakmıyız?
2side 2 teker sonuçta nasılki panic fren içinde alıştırma yapmamız gerekliyse bunun içinde gerekli
savaskayan adlı üyeden alıntı
motor ateşleme kesilmesi ya da benzin bitmesi sebebiyle stop ederse kuru asfaltta arka tekerleği bir anda kilitleyebileceğini düşünmüyorum,
Ancak stabilize yada ıslak asfaltta 30-40 km süratte bile kilitleyebilir.
n.ş.a. bende savaş abinin fikrine katılıyorum bende arka tekerlek bi anda kilitlenmez motor kilitlenmediği sürece
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
çok şükür hiç başıma gelmedi böyle bişey, aksi gibi hiç aklımada gelmedi bu güne kadar bmyle birşey olsa ne yaparım diye, akıllıca düşünmek gerekir, galiba soğukkanlılık burada işe yarayacak.
-
bu olay 200 kmde degıl ama 30 la gıderken basıma geldı motorum cup motor debrıyaj olmadıgı ıcın bunu engelleme sansım yok hep merak edıp ve korkardım ne olucak dıye benzın yeter dıye cıktıgım yolda benzın bıttı ve arka teker bırden kıtlendı arkamdakı artcı dustu yere bende motorun gıdondan tutarak motoru dusurmemeye calıstım allahtan fazla hızlı degıldım cok sakat bı durum allah korusun.debrıyajlı motorlarda el suraklı debryajda durdugu ıcın en ufak bı durumda toparlarsınız ama debrıyajsız cup motorda bu durum cok fena.
-
abilerim kadar birşeyler söyleyemem ama bildiğim ve ufak deneyimlerim ile cevaplayayım motor elektrik kesintisi yaparsa kompresöre biner arka tekerçok hafif değilse ki o hızda kaymak gibi akar hele almanyanın o güzelim yollarında kayar ve yalpalar hızı ağırlık dengesi oluşunca kompresör ile çalışır bu sırada en mantıklı davranış debriyaja basmaktır hayat kurtarır
motor bloğu kitlenir ise elimizden gelecek en iyi şey debriyaja basmaktır yine fakat motor ploğunun parçalanması ve bu parçalar içerideki sisteme zarar verdiyse debriyaj ne kadar tutar bilmiyorum o sırada yolun hangi kısmında bulunuyorsanız sağında ise sol tarafa solunda ise sağ tarafa doğru yatırıp kendinizi akan trafikte korumalarınızın şansına bırakmalısınız çok zor ve 2 3 saniyede insanın hayatının kararını vermesi en iyisi bu kadar çok hızlara çıkmamakkorktum valla allah kimesenin başına vermesin böyle bir kaza
-
-
ol_gu87 adlı üyeden alıntı
abilerim kadar birşeyler söyleyemem ama bildiğim ve ufak deneyimlerim ile cevaplayayım motor elektrik kesintisi yaparsa kompresöre biner arka tekerçok hafif değilse ki o hızda kaymak gibi akar hele almanyanın o güzelim yollarında kayar ve yalpalar hızı ağırlık dengesi oluşunca kompresör ile çalışır bu sırada en mantıklı davranış debriyaja basmaktır hayat kurtarır
motor bloğu kitlenir ise elimizden gelecek en iyi şey debriyaja basmaktır yine fakat motor ploğunun parçalanması ve bu parçalar içerideki sisteme zarar verdiyse debriyaj ne kadar tutar bilmiyorum o sırada yolun hangi kısmında bulunuyorsanız sağında ise sol tarafa solunda ise sağ tarafa doğru yatırıp kendinizi akan trafikte korumalarınızın şansına bırakmalısınız çok zor ve 2 3 saniyede insanın hayatının kararını vermesi en iyisi bu kadar çok hızlara çıkmamakkorktum valla allah kimesenin başına vermesin böyle bir kaza
al bi cruiser 80-100 km yavas yavas püfür püfür git, ..kontrol herzaman sende olur boylelikle
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
200km ve üzerinde ise zaten büyük viteste ilerliyo olması gere oyüzden motor istop etse bile arka teker bloke olmaz sadece 1ve2. viteste bloke olma ihtimali var o yüzden frenajla durma şansına sahip oluruz büyük bi problem olmaz yani.
-
Eğer motor kilitleniyorsa arka tekerlekte anında kilitleyecektir. Motosikletin arka tarafı kontrolden çıkma eğilimi gösterecektir. Böyle bir durumda debriyajı sıkmadan arka tekerlek kilitli bir şekilde 200 km/s'den güvenli bir duruş sağlanabilir mi açıkçası bilmiyorum ( Kendi tecrübem, 60-70 km/s hızla giderken arka tekerleği frene sonuna kadar basarak kilitleseniz bile motoru dik tuttuğunuz sürece güvenli duruş olabiliyor).
Ancak soru motor kilitlenmesi değil. Sadece stop etmekten bahsediliyor. Bu durumda motorda kilitlenme olmayacağı için pistonlar, krank vs. yani arka tekerlekle mekanik irtibatı olan parçalar -ateşleme olmasa da- hareketlerine serbest biçimde devam edeceklerdir. Motor bir miktar kompresyona girse de arka tekerleği kilitleyip motosikleti kontrolden çıkaracak kadar kötü bir hale getireceğini sanmıyorum.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
selamlar.sadece motorun stop etmesi arka tekerleği o viteslerde ve hızda kilitlemez.zira vurdurarak çalıştırma esnasında yüksek vites seçilir ki kaymasın.motorun kompresyonu ancak düşük viteslerde kaydırma yapar.o da kısa bir süre için.ancaak,,,arka lastik motor arızası veya şanzuman arızasıyla kilitleniyor ve debriyaj da ayırmıyorsa salavat ve tecrube belki yardımcı olur.kuru asfalt ve motorun düz çizgide olmasında bahsediyorsak.ıslak veya virajda aniden meydana gelecek böyle bir olay için yoruma pek gerek yok gibi.
-
Eğer 200 km/h hızda motor stop ederse debriyaja basmak tabiki akıllıca. Lakin basmadığımız düşünelim arka tekerler kitlemez ki!!! sonuçta o hıza uygun yüksek viteste gidiyorsunuz.Öyle büyük bir kompresyona girmez motorunuz.Bulunduğunuz hıza göre vites düşük olursa ancak olabilir.Örneğin 4. vitesle redlineda 200 km hıza ulaştınız artık limitör giriyor ve o sıra stop etti.İşte o zaman uygun devir aralığında olmadığı için tekerlek uygun vites devir/hız yerine kadar sizi kızaklatırır sonra uygun hıza düşürdüğünde gene kızaklamayı bırakır.
Yüksek hızlarda motorunuz stop ettiğinde debriyaja dokunmazsanız,tıpki motorunuzu 2., 3. viteste ittirerek vurdurup çalıştırdığınız gibi motor gene çalışma eylemi gösterecektir.Eğer benzininiz bittiyse son bi kokusunu almak için motor çalışma eylemi gösterir ama çalışmaz o sıra ufak silkelemeler olur ve kenara dikkatlice yanaşmaya başlarsın(debriyaja basıp).Elektiriksel bir sebepten stop ettiyse, o hızda motoru vurdurur mantığıyla debriyaja dokunmazsanız malesef çalışmadığını göreceksniz.(temassızlık durumunda çalışabilir).
Sonuç: debriyaja basmak en risksiz ve güvenli yöntem ama normal devrinde kullanan birisi debriyaja dokunmasa dahi vites/hız arasındaki uyum sebebiyle kızağa düşmez zaten motor çalışacak gibiyse anında yeniden vurdumadan kaynaklı marşı alır eğer marş almıyorsa debiraja basıp aynayla arkayı kontrol ederek yanaşmak yapılacak en iyi şeydir.
chopper/cruiserlar bu konuda daha şanslılar diğer motorlara göre.Yüksek devire çıkamadıkları için tehlikeyle karşılaşmaları daha düşüktür.
Not: motor kitlenmesi ap ayrı bir arızadır.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
benim tanıdığım motorcular var sırf zevkine 200+ süratlerde birbirinin emergency stop butonlarına basıyorlar,nasıl şaka ama!!! Birçok arkadaşın yazdığı gibi motor kompresöre giriyor, öne çökme hareketi(anlık) ve arka tekerin kilitlenmesi sonucu sağa sola süpürerek kayma hareketi yapıyor.Motor için çok zararlı bir hadise;zincir kopabilir, krank,egzantrik,valf kesebilir,artçı düşebilir.NE KADAR KOMİK DEĞİL Mİ!!!!!
FARIN DA AÇIK OLSUN YOLUNDA...
-
Motosiklet Eğitmeni
Sabah soruyu okuyunca ulem buna da kafamimi yoracam gider denerim deyip, çiktim denedim.
Sagolsun iyi kalpli bir hemsire yaziyor bu satirlari.
Hastaneden taburcu olur olmaz izlenimlerimi sizlerle paylasacagim.
Gerçi canim hiç taburcu olmak istemiyor ama!!!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
200 mü o hızlara çıkmayacağım için bilemiyorum ama 30 ile giderken motor stop etti ve üstünden beni attı... debriyajı sıkacak vaktim bile olmamıştı...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler