Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

200 km/h da motor istop ederse?????

    REKLAM ALANI
  1. #1
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Was Passiert wenn bei 200 Km/h der Motor aus geht?Ich haben auf einer Feier gehört dass ihr der Motor bei 200Km/h bei einer Suzucki GSX-R 700 bj ca. 1993 ausgegangen ist und dadurch der Hinterreifen angeblich sofort blockierte und das HEck ausgebrochen ist.
    Meiner Meinung nach würde nur die Motorbremse einsetzen und das Motorrad würde langsamer werden. Es sei denn man würde z.B. 3 Gänge runterschalten!

    Danke für mögliche antworten

    ----------------------------------------------

    Alamancasi bu arkadaslar..
    Size tercüme etmeye calisicam türkcem yettigi kadar.
    Ve sonra sizlerin yorumlarini bekliyorum..
    Alamanlarin yorumlarini okudum.. Sizlerinde yorumlari bakalim neler olucak..

    Meali söyle.. Daha iyi bilenler tercüme edebilir..

    --------------------------------------------------

    200 km/h süratte motor istop ederse ne olur? Ben bir partide duyduguma göre bir suzuki GSX-R 700 1993 model in motoru istop ediyor ve arka tekerlek bloke ediyor ve motorun arkasi kontrolden cikiyor..
    Benim fikrime göre sadece motor freni devreye girer ve motor yavaslar. yada siz 3 vites asagi indirirsiniz..

    Cevaplar icin tesekkürler..

    ------------------------------------------------

    Sorulan soru bu arkadaslar..

    Size daha sonra verilen cevaplarida tercüme etmeye calisicam..
    Ufak bir karsilastirma...
    Bu soruya sadece ?? kisi cevap yazmis alaman forumunda..
    Bakalim bizde ne olucak..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Normal bir şekilde ilerlerken herhangi bir vites düşmesi olmadan, gaz açık iken stop ederse eğer;

    motor kompresyona biner ve yavaşlamaya başlar hemen debriyajı sıkmalıyız ve sağ yada sol ne tarafa yakınsak güvenli bir şekilde yanaşmalıyız.

    Debriyajı sıkmazsak yada motorun stop ettiğini farketmezsek (oha) motor kompresyona (motor freni) düştükten sonra bulunduğumuz vites ile tekerin dönüş hızı tatminkar değilse arka teker kitler.

    Bu olay hafif olan race tipi motorlara ziyade ağır olan touring yada cruiser motorlarda daha geç sürede olur, race motorda artcı var ise süre biraz daha uzar.

    Bu arada bu kadar düşünecek birşey yok, debriyaja basın kardeşim
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    şimdi soru biraz yanlış sorulmuş motor nasıl stop ederse motor kitlenerekmi stop ediyor yoksa sadece elektrik arızasından mı?
    motor elektrik arızasından stop ederse eğer motor duracağından arka teker dönme hareketide durur motor sağa sola savrulur eğer tecrübeli bir sürücüyse süren debriyaja basarak tekeri serbest hale getirir ve toparlar
    yok eğer motor kitlendiyse o arkadaşa vefat edenler bölümünde yer açarız
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal bir şekilde ilerlerken herhangi bir vites düşmesi olmadan, gaz açık iken stop ederse eğer;

    motor kompresyona biner ve yavaşlamaya başlar hemen debriyajı sıkmalıyız ve sağ yada sol ne tarafa yakınsak güvenli bir şekilde yanaşmalıyız.

    Debriyajı sıkmazsak yada motorun stop ettiğini farketmezsek (oha) motor kompresyona (motor freni) düştükten sonra bulunduğumuz vites ile tekerin dönüş hızı tatminkar değilse arka teker kitler.

    Bu olay hafif olan race tipi motorlara ziyade ağır olan touring yada cruiser motorlarda daha geç sürede olur, race motorda artcı var ise süre biraz daha uzar.

    Bu arada bu kadar düşünecek birşey yok, debriyaja basın kardeşim
    espirilerin patenti eyongta kalsın, geri hepsine fikren katılıyorum. çünkü yakın bir olay başıma geldi ama 60-70km de iken...
    aynen motor kitledi, sarka teker slalom, kıç atmalar ve ben debriyajı SIKMAMIŞIM . ancak freni öyle bir sıkmışım ki, kıç atmaktan değil, motor durdu, hareketsiz kaldı ve yana düştüm. kaskatı kesilmiş bir salaktım o an...
    tek şansım korumalıklarım ve trafiğin sakin oluşuydu ki, zaten bunlar yeterli ve gerekli...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi soru biraz yanlış sorulmuş motor nasıl stop ederse motor kitlenerekmi stop ediyor yoksa sadece elektrik arızasından mı?
    motor elektrik arızasından stop ederse eğer motor duracağından arka teker dönme hareketide durur motor sağa sola savrulur eğer tecrübeli bir sürücüyse süren debriyaja basarak tekeri serbest hale getirir ve toparlar
    yok eğer motor kitlendiyse o arkadaşa vefat edenler bölümünde yer açarız
    motor ateşleme kesilmesi ya da benzin bitmesi sebebiyle stop ederse kuru asfaltta arka tekerleği bir anda kilitleyebileceğini düşünmüyorum,
    Ancak stabilize yada ıslak asfaltta 30-40 km süratte bile kilitleyebilir.

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Şimdi olayı daha doğrusu soruyu karıştırmamak lazım.

    Soru motor kitlenirse ne olur diye sorulmamış, stop ederse ne olur diye sorulmuş.

    Motorun kitlemesi çok çok farklı bişeydir, konumuz değildir (çeviriden anladığım kadarıyla)

    Motor stop etmesi normal birşeydir, ihtimali çok yüksektir. Bir çok etkenden dolayı olabilir.

    Motor kitlemesi ise çok düşük ihtimalli ve çok önemli mekanik arızalardan dolayı gerçekleşir.

    Motor kitlerse ne yapmamız lazım diye konuşmak bile abesdir (200 km hız için)
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #7

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi olayı daha doğrusu soruyu karıştırmamak lazım.

    Soru motor kitlenirse ne olur diye sorulmamış, stop ederse ne olur diye sorulmuş.

    Motorun kitlemesi çok çok farklı bişeydir, konumuz değildir (çeviriden anladığım kadarıyla)

    Motor stop etmesi normal birşeydir, ihtimali çok yüksektir. Bir çok etkenden dolayı olabilir.

    Motor kitlemesi ise çok düşük ihtimalli ve çok önemli mekanik arızalardan dolayı gerçekleşir.

    Motor kitlerse ne yapmamız lazım diye konuşmak bile abesdir (200 km hız için)
    Doğru söylemişsin o anda tek yapılacak şeyler bildiğin duaları okuyabildiğin kadar okumak ve en az hasarla nasıl kurtulurum diye düşünmek tabii vakit kalırsa

  8. #8
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi soru biraz yanlış sorulmuş motor nasıl stop ederse motor kitlenerekmi stop ediyor yoksa sadece elektrik arızasından mı?
    motor elektrik arızasından stop ederse eğer motor duracağından arka teker dönme hareketide durur motor sağa sola savrulur eğer tecrübeli bir sürücüyse süren debriyaja basarak tekeri serbest hale getirir ve toparlar
    yok eğer motor kitlendiyse o arkadaşa vefat edenler bölümünde yer açarız
    motor kilitlendiyse vefat edicek diye bir şey yok şayet yüksek hızda arka tekerleyi kilitleyecek fren alıştırmaları yapmak iyi olacaktır mutlakaki bisiklet kullanmışsınızdır kaydırma diye tabir edilen durumda bisikletle kaç m asfaltta çiziyosunuzda motorda yapamayacakmıyız?
    2side 2 teker sonuçta nasılki panic fren içinde alıştırma yapmamız gerekliyse bunun içinde gerekli

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor ateşleme kesilmesi ya da benzin bitmesi sebebiyle stop ederse kuru asfaltta arka tekerleği bir anda kilitleyebileceğini düşünmüyorum,
    Ancak stabilize yada ıslak asfaltta 30-40 km süratte bile kilitleyebilir.
    n.ş.a. bende savaş abinin fikrine katılıyorum bende arka tekerlek bi anda kilitlenmez motor kilitlenmediği sürece
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  9. #9

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    çok şükür hiç başıma gelmedi böyle bişey, aksi gibi hiç aklımada gelmedi bu güne kadar bmyle birşey olsa ne yaparım diye, akıllıca düşünmek gerekir, galiba soğukkanlılık burada işe yarayacak.

  10. #10
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    bu olay 200 kmde degıl ama 30 la gıderken basıma geldı motorum cup motor debrıyaj olmadıgı ıcın bunu engelleme sansım yok hep merak edıp ve korkardım ne olucak dıye benzın yeter dıye cıktıgım yolda benzın bıttı ve arka teker bırden kıtlendı arkamdakı artcı dustu yere bende motorun gıdondan tutarak motoru dusurmemeye calıstım allahtan fazla hızlı degıldım cok sakat bı durum allah korusun.debrıyajlı motorlarda el suraklı debryajda durdugu ıcın en ufak bı durumda toparlarsınız ama debrıyajsız cup motorda bu durum cok fena.

  11. #11

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    çeşme-ısparta
    Motosikleti
    ck 125 pulsar
    abilerim kadar birşeyler söyleyemem ama bildiğim ve ufak deneyimlerim ile cevaplayayım motor elektrik kesintisi yaparsa kompresöre biner arka tekerçok hafif değilse ki o hızda kaymak gibi akar hele almanyanın o güzelim yollarında kayar ve yalpalar hızı ağırlık dengesi oluşunca kompresör ile çalışır bu sırada en mantıklı davranış debriyaja basmaktır hayat kurtarır
    motor bloğu kitlenir ise elimizden gelecek en iyi şey debriyaja basmaktır yine fakat motor ploğunun parçalanması ve bu parçalar içerideki sisteme zarar verdiyse debriyaj ne kadar tutar bilmiyorum o sırada yolun hangi kısmında bulunuyorsanız sağında ise sol tarafa solunda ise sağ tarafa doğru yatırıp kendinizi akan trafikte korumalarınızın şansına bırakmalısınız çok zor ve 2 3 saniyede insanın hayatının kararını vermesi en iyisi bu kadar çok hızlara çıkmamakkorktum valla allah kimesenin başına vermesin böyle bir kaza

  12. #12
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı sıkmazsak yada motorun stop ettiğini farketmezsek (oha)
    Çok güldüm buna

    Stop etme olayı 200'lü km'lerde olmasa da 120-130 km civarında defalarca başıma geldi

    Motor kompresyona binince insan ister istemez debriyajı sıkıyor.
    Çok takmayın kafanıza.
    Asıl sorun bir an önce duracak yer bulmak.
    Hızlı akan trafikte sol şeritte motorunuz stop ettiğinde işte o zaman bakın aksiyona.
    Dikkatli bir şekilde sağa geçip emniyet şeridine atmalısınız kendinizi.
    Tabi bu sırada motor sürekli yavaşlayacaktır.
    Zamanında atamazsanız sol şeridin bariyerlerine sinek gibi yapışırsınız
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  13. #13
    zamisli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer - HD Sportster 883 C
    Alıntı ol_gu87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abilerim kadar birşeyler söyleyemem ama bildiğim ve ufak deneyimlerim ile cevaplayayım motor elektrik kesintisi yaparsa kompresöre biner arka tekerçok hafif değilse ki o hızda kaymak gibi akar hele almanyanın o güzelim yollarında kayar ve yalpalar hızı ağırlık dengesi oluşunca kompresör ile çalışır bu sırada en mantıklı davranış debriyaja basmaktır hayat kurtarır
    motor bloğu kitlenir ise elimizden gelecek en iyi şey debriyaja basmaktır yine fakat motor ploğunun parçalanması ve bu parçalar içerideki sisteme zarar verdiyse debriyaj ne kadar tutar bilmiyorum o sırada yolun hangi kısmında bulunuyorsanız sağında ise sol tarafa solunda ise sağ tarafa doğru yatırıp kendinizi akan trafikte korumalarınızın şansına bırakmalısınız çok zor ve 2 3 saniyede insanın hayatının kararını vermesi en iyisi bu kadar çok hızlara çıkmamakkorktum valla allah kimesenin başına vermesin böyle bir kaza
    al bi cruiser 80-100 km yavas yavas püfür püfür git, ..kontrol herzaman sende olur boylelikle
    http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx

  14. #14

    Üyelik
    07 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    200km ve üzerinde ise zaten büyük viteste ilerliyo olması gere oyüzden motor istop etse bile arka teker bloke olmaz sadece 1ve2. viteste bloke olma ihtimali var o yüzden frenajla durma şansına sahip oluruz büyük bi problem olmaz yani.

  15. #15
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Eğer motor kilitleniyorsa arka tekerlekte anında kilitleyecektir. Motosikletin arka tarafı kontrolden çıkma eğilimi gösterecektir. Böyle bir durumda debriyajı sıkmadan arka tekerlek kilitli bir şekilde 200 km/s'den güvenli bir duruş sağlanabilir mi açıkçası bilmiyorum ( Kendi tecrübem, 60-70 km/s hızla giderken arka tekerleği frene sonuna kadar basarak kilitleseniz bile motoru dik tuttuğunuz sürece güvenli duruş olabiliyor).

    Ancak soru motor kilitlenmesi değil. Sadece stop etmekten bahsediliyor. Bu durumda motorda kilitlenme olmayacağı için pistonlar, krank vs. yani arka tekerlekle mekanik irtibatı olan parçalar -ateşleme olmasa da- hareketlerine serbest biçimde devam edeceklerdir. Motor bir miktar kompresyona girse de arka tekerleği kilitleyip motosikleti kontrolden çıkaracak kadar kötü bir hale getireceğini sanmıyorum.
    Osm@n bunu beğendi.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  16. #16

    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawa z750s
    selamlar.sadece motorun stop etmesi arka tekerleği o viteslerde ve hızda kilitlemez.zira vurdurarak çalıştırma esnasında yüksek vites seçilir ki kaymasın.motorun kompresyonu ancak düşük viteslerde kaydırma yapar.o da kısa bir süre için.ancaak,,,arka lastik motor arızası veya şanzuman arızasıyla kilitleniyor ve debriyaj da ayırmıyorsa salavat ve tecrube belki yardımcı olur.kuru asfalt ve motorun düz çizgide olmasında bahsediyorsak.ıslak veya virajda aniden meydana gelecek böyle bir olay için yoruma pek gerek yok gibi.

  17. #17
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Eğer 200 km/h hızda motor stop ederse debriyaja basmak tabiki akıllıca. Lakin basmadığımız düşünelim arka tekerler kitlemez ki!!! sonuçta o hıza uygun yüksek viteste gidiyorsunuz.Öyle büyük bir kompresyona girmez motorunuz.Bulunduğunuz hıza göre vites düşük olursa ancak olabilir.Örneğin 4. vitesle redlineda 200 km hıza ulaştınız artık limitör giriyor ve o sıra stop etti.İşte o zaman uygun devir aralığında olmadığı için tekerlek uygun vites devir/hız yerine kadar sizi kızaklatırır sonra uygun hıza düşürdüğünde gene kızaklamayı bırakır.

    Yüksek hızlarda motorunuz stop ettiğinde debriyaja dokunmazsanız,tıpki motorunuzu 2., 3. viteste ittirerek vurdurup çalıştırdığınız gibi motor gene çalışma eylemi gösterecektir.Eğer benzininiz bittiyse son bi kokusunu almak için motor çalışma eylemi gösterir ama çalışmaz o sıra ufak silkelemeler olur ve kenara dikkatlice yanaşmaya başlarsın(debriyaja basıp).Elektiriksel bir sebepten stop ettiyse, o hızda motoru vurdurur mantığıyla debriyaja dokunmazsanız malesef çalışmadığını göreceksniz.(temassızlık durumunda çalışabilir).


    Sonuç: debriyaja basmak en risksiz ve güvenli yöntem ama normal devrinde kullanan birisi debriyaja dokunmasa dahi vites/hız arasındaki uyum sebebiyle kızağa düşmez zaten motor çalışacak gibiyse anında yeniden vurdumadan kaynaklı marşı alır eğer marş almıyorsa debiraja basıp aynayla arkayı kontrol ederek yanaşmak yapılacak en iyi şeydir.

    chopper/cruiserlar bu konuda daha şanslılar diğer motorlara göre.Yüksek devire çıkamadıkları için tehlikeyle karşılaşmaları daha düşüktür.

    Not: motor kitlenmesi ap ayrı bir arızadır.
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  18. #18
    fernando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2005
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    DL 650 V-strom
    benim tanıdığım motorcular var sırf zevkine 200+ süratlerde birbirinin emergency stop butonlarına basıyorlar,nasıl şaka ama!!! Birçok arkadaşın yazdığı gibi motor kompresöre giriyor, öne çökme hareketi(anlık) ve arka tekerin kilitlenmesi sonucu sağa sola süpürerek kayma hareketi yapıyor.Motor için çok zararlı bir hadise;zincir kopabilir, krank,egzantrik,valf kesebilir,artçı düşebilir.NE KADAR KOMİK DEĞİL Mİ!!!!!
    FARIN DA AÇIK OLSUN YOLUNDA...

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sabah soruyu okuyunca ulem buna da kafamimi yoracam gider denerim deyip, çiktim denedim.

    Sagolsun iyi kalpli bir hemsire yaziyor bu satirlari.

    Hastaneden taburcu olur olmaz izlenimlerimi sizlerle paylasacagim.

    Gerçi canim hiç taburcu olmak istemiyor ama!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    200 mü o hızlara çıkmayacağım için bilemiyorum ama 30 ile giderken motor stop etti ve üstünden beni attı... debriyajı sıkacak vaktim bile olmamıştı...
    Sex Speed Money...


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler